VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ykköshakukohteena Treen vaka ja lukee kans muissa toi "peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle". Toivottavasti tää nyt tarkoittaa, mitä luulen sen tarkoittavan :D
Onko muut hakukohteet sulla ammattikorkeita vai yliopistoja?
Mulla meinaan on kanssa ekana Tampereen vaka, sitten Turun vaka ja sitten Joensuu, ja mulla lukee kaikissa vielä että "Opiskelijavalinta kesken".. mietin vaan, et koskeeko toi "opiskelupaikka peruuntunut" nyt siis vaan niitä, joilla on ollut amk-hakuja...
Onnea teille joille näyttää paikka aukeavan. Mä hain turkuun vahaiskasvatukseen toissijaisena hakijana ja valinta on vielä kesken:
Onko Turkuun hakijoiden ja sinne päässeiden tulokset tullut.
Tyhmänä hain vain yhteen paikkaan / linjaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ykköshakukohteena Treen vaka ja lukee kans muissa toi "peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle". Toivottavasti tää nyt tarkoittaa, mitä luulen sen tarkoittavan :D
Onko muut hakukohteet sulla ammattikorkeita vai yliopistoja?
Mulla meinaan on kanssa ekana Tampereen vaka, sitten Turun vaka ja sitten Joensuu, ja mulla lukee kaikissa vielä että "Opiskelijavalinta kesken".. mietin vaan, et koskeeko toi "opiskelupaikka peruuntunut" nyt siis vaan niitä, joilla on ollut amk-hakuja...
Ei noita nyt varmaan liikaa kannata analysoida, selviää sitten kun tulokset tulee. :)
Onko siis joku, kenellä on joku muu ku opeala (vaka, lo, erkka tms.) ennen sitä opealan hakutoivetta, ja jolla ei oo tullu siihen alempaan vaihtoehtoon tota valittu ylempään? Kuulostaa vähän että tuo valittu ylempään on nyt kaikilla joilla on hakutoiveissa muuta kuin kasvatusaloja
Onko joku, kellä on alemmissa hakutoiveissa jotain muita ku opealoja, ja jolla ei oo tullu niihin tota valittu ylemmälle? Kuulostaa et se valittu ylemmälle on nyt kaikilla joilla on alemmat vaihtoehdot niitä ei kasvatusaloja.
Vaka maisteri Turku tuli tänään. Kandista en osaa sanoa.
Entä onko ollut myös varasijalla eli onko varasijatkin pyyhkiytynyt? Mietin et siitäkin voi päätellä jotain 🤔
Vierailija kirjoitti:
Entä onko ollut myös varasijalla eli onko varasijatkin pyyhkiytynyt? Mietin et siitäkin voi päätellä jotain 🤔
Mulla joo pyyhkiyty varasijaki
Vierailija kirjoitti:
Vaka maisteri Turku tuli tänään. Kandista en osaa sanoa.
Kandiin hain, Taitaa tulokset tulla hyvissä ajoin.
Nyt alkoi jännittämään, vaikka mahikset toissijaisena hakijana ihan onnettomat.
Minulla myös varasija kolmannesta toiveesta pyyhkiytyi pois. Mitähän tarkoittaa?
Mulla on varasija siis lähteny pois yleiseltä kasvikselta ja muuttunut just peruutuks ja hyväksytyks ylempään. Ylempänä on erkka ja vaka ja psyka(sinne en päässy).
Mä luulen että ne kenellä nyt on käynyt niin et on peruuntunut niin ovat päässeet sisälle ja ne kenellä ei niin ne eivät ole. Siis jos on hyväksytty muihin kohteisiin varalle tai sisään. Aika selvä juttu tää kyllä jo on😀
Mulla on kaikki hakukohteen kasvatusalalle (joensuu), kolme ekaa erkkaan joista yhessä (jkl) ei riittäny pisteet ees sov.kokeeseen neljäs lo (rovaniemi). Kaikissa haku vielä kesken...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki hakukohteen kasvatusalalle (joensuu), kolme ekaa erkkaan joista yhessä (jkl) ei riittäny pisteet ees sov.kokeeseen neljäs lo (rovaniemi). Kaikissa haku vielä kesken...
Siis kaks ekaa on joensuu :D
Onkohan toiveajattelua että huomenna pärähtäisi jo loputkin tulokset? Innolla odotan!
Nyt pelottaa jos tuo on oikeasti vaan joku väliaikainen virhe että näkyy alemmissa hakuehdoissa että hyväksytty ylempään ku niin monella on. Ehin jo innostua vaan nyt ahistaa
Siis voiko joku nyt vastata ennen kun tää chat menee kiinni, onko jollain tullut peruuntunut, hyväksytty ylempään, jos kaikki on ollu opettajankoulutuksia tai sellasia mis on sovari. Kun ainakin ne, jotka on tänne kommannut niin ne on ollu eri hakukohteita kun opettajankoulutus. Että jos kaikissa haku kesken, kun on hakenut pelkkiin opettajankoulutuksiin niin tarkottaako se, ettei enää oo mahiksia vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Nyt pelottaa jos tuo on oikeasti vaan joku väliaikainen virhe että näkyy alemmissa hakuehdoissa että hyväksytty ylempään ku niin monella on. Ehin jo innostua vaan nyt ahistaa
Ne ylemmät hakutoiveethan voi olla mitä vaan vakasta oikiksen kautta filosofiaan, joten ei sillä määrällä (kuinka monilla tuo näkyy) ole merkitystä. Pitäisin varmana, että ne joilla noin lukee, ovat ihan oikeasti jonkun koulupaikan saaneet. Jos siellä lukee, että hyväksytty ylempään, niin silloin hakija on hyväksytty johonkin ylempään hakukohteeseen. Ihan turha tästä on draamailla.
T. Neljättä kertaa hakeva
Vierailija kirjoitti:
Siis voiko joku nyt vastata ennen kun tää chat menee kiinni, onko jollain tullut peruuntunut, hyväksytty ylempään, jos kaikki on ollu opettajankoulutuksia tai sellasia mis on sovari. Kun ainakin ne, jotka on tänne kommannut niin ne on ollu eri hakukohteita kun opettajankoulutus. Että jos kaikissa haku kesken, kun on hakenut pelkkiin opettajankoulutuksiin niin tarkottaako se, ettei enää oo mahiksia vai onko?
On mahdollisuuksia. Ei se haku voi ollakaan muuta kuin kesken, kun yhteenkään opekoulutukseen ei ole vielä tullut tuloksia. Vai mitä en ymmärrä tässä kysymyksessä?