Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
23.02.2020 |

Minkälaiseen Jumalaan uskot? Uskotko taivaaseen ja helvettiin? Koska tulit uskoon, minkä ikäinen olet nyt? Onko rukouksiisi vastattu? Miten rukoilet?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Jumalia on niin monia ja kaikkien olemassaolo (yksinään tai yhdessä) vaikuttaa hyvin epäloogiselta. Jumala(t) on keksitty aikoina, jolloin ihmiset eivät vielä tienneet maailmankaikkeudesta sitä, mitä nyt tiedetään. Piti keksiä joku selitys monimutkaiselle maailmalle.

Vierailija
22/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

En voi kiistää Jumalan olemassaoloa, sillä kun luontoa katsoo, sen ihmeellisyydestä, monimuotoisuudesta, kauneudesta ja kaikesta huomaa että sen on täytynyt JOKU suunnitella. Se kaikki ei ole millään voinut kehittyä alkuliemestä sattumalta miljoonien vuosien saatossa.  Vaikka mitä liemiä keittelisin kattilassa, siitä ei alkaisi kehittymään elämää edes miljardeissa vuosissa, vaan se palaisi pohjaan. Mitä enemmän olen lukenut evoluutioteorian "tutkimuksia", sitä varmemmaksi olen tullut sen järjettömyydestä.

Tiedän, että tähän keskusteluun tulee vielä paljon vihaisia kommentteja ateisteilta. He nauravat minulle ja muille uskoville, mutta naurakoon vain, se ei uskoani ja näkemystäni horjuta. On vain surullista, että nykyään kouluissa opetetaan pelkkää evoluutioteoriaa ja kaikista kasvatetaan ateisteja. Nuoret ajattelevat olevansa täällä vain sattumalta ja vailla mitään tarkoitusta. He masentuvat, eivätkä he näe missään valoa, kun millään ei ole mitään väliä jos olemme vain sattumaa.

Tämä. Kun katson maailman ja avaruuden kauneutta ja symmetrisyyttä ja ihmiskehon monimutkaisuutta ja täydellisyyttä, en voi olla vakuuttumatta siitä että joku tämän maailman ja meidät on luonut.

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tieteellinen maailmankuva.

On vain luonnollista, ei yliluonnollista.

Vierailija
24/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Richard Dawkins on todennut: useimmat eivät usko jumaliin, tarvitsee mennä vain yhden jumalan pitemmälle siinä epäuskossa...

Vierailija
25/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiseen Jumalaan uskot?

Raamatun mukaiseen.

Uskotko taivaaseen ja helvettiin?

Kyllä.

Koska tulit uskoon, minkä ikäinen olet nyt?

Tulin uskoon 6-vuotiaana ja kävin kasteella 17-vuotiaana. Olen nyt 30-vuotias.

Onko rukouksiisi vastattu?

Kyllä. Olen rukoillut mm. terveyttä itselle ja läheisille. Johdatusta erotilanteessa, mieheni ja minä palasimme yhteen eron jälkeen ja miehenikin tuli uskoon, aloimme käydä kirkossa. Olen rukoillut ystävien puolesta ja saanut useita rukousvastauksia. Mm. ystävät ovat löytäneet hyvän työn ja sopivan asunnon.

Miten rukoilet?

Rukoilen hiljaa mielessäni Jumalalle ja Jeesukselle. Joskus rukoilen ääneenkin, jos haluan helpommin sanoittaa ja selkeyttää ajatuksia sisälläni. Rukoilen kotona yksin ja perheen kanssa. Rukoilen myös kirkossa. Rukoilen ystävien kanssa heidän puolestaan ja he voivat rukoilla samalla puolestani.

Vierailija
26/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin eilen että mitä tapahtuisi jos joku puhuisi siitä että ”jumala kertoi minulle mitälie...” ja kysyisi takaisin ”kuka on jumala?” ja esittäisi tietämätöntä, miten ihmiset selittäisi jumalan kuulostamatta mielisairailta?

Vierailija
27/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta uskon Jumalaan!!!

Vierailija
28/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Jeesus on Herrani. Tulin uskoon nuorena, ja nyt olen keski-ikäinen. Jumala kuulee kaikki rukoukset.

Vierailija
29/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei varsinaisesti ole väärin kivittää ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan.

Vierailija
30/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko on uskomista siihen, minkä tietää epätodeksi." Mark Twain

Vierailija
31/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko,mutta yksisarvisiin kylläkin.

Vierailija
32/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, mutta en usko vallitsevin uskontojen tulkintaan siitä.

Vierailija
33/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Jeesus on Herrani. Tulin uskoon nuorena, ja nyt olen keski-ikäinen. Jumala kuulee kaikki rukoukset.

Jos se kuulee kaikki rukoukset, miksi se ignorettaa esimerkiksi äitien rukoukset sairaitten lapsien kohdalla? Huoh tätä logiikkaa.

Vierailija
34/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin eilen että mitä tapahtuisi jos joku puhuisi siitä että ”jumala kertoi minulle mitälie...” ja kysyisi takaisin ”kuka on jumala?” ja esittäisi tietämätöntä, miten ihmiset selittäisi jumalan kuulostamatta mielisairailta?

Kerta Jumala on rakkaus niin miten selität rakkauden kuulostamatta mielisairaalta?

Vierailija
35/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole lapsi tai vähä-älyinen. Tiedän että jokainen järjellinen ihminen uskoo tieteeseen, eikä minun maailmankuvassa ole tilaa enkelien ja jumalien tapaisille mielikuvitushahmoille.

Vierailija
36/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Väyrynen on minulle jumala ja kaikki Paavon sanoma on minulle kuin taivaalta satanutta mannaa.

Vierailija
37/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

En voi kiistää Jumalan olemassaoloa, sillä kun luontoa katsoo, sen ihmeellisyydestä, monimuotoisuudesta, kauneudesta ja kaikesta huomaa että sen on täytynyt JOKU suunnitella. Se kaikki ei ole millään voinut kehittyä alkuliemestä sattumalta miljoonien vuosien saatossa.  Vaikka mitä liemiä keittelisin kattilassa, siitä ei alkaisi kehittymään elämää edes miljardeissa vuosissa, vaan se palaisi pohjaan. Mitä enemmän olen lukenut evoluutioteorian "tutkimuksia", sitä varmemmaksi olen tullut sen järjettömyydestä.

Tiedän, että tähän keskusteluun tulee vielä paljon vihaisia kommentteja ateisteilta. He nauravat minulle ja muille uskoville, mutta naurakoon vain, se ei uskoani ja näkemystäni horjuta. On vain surullista, että nykyään kouluissa opetetaan pelkkää evoluutioteoriaa ja kaikista kasvatetaan ateisteja. Nuoret ajattelevat olevansa täällä vain sattumalta ja vailla mitään tarkoitusta. He masentuvat, eivätkä he näe missään valoa, kun millään ei ole mitään väliä jos olemme vain sattumaa.

Tämä. Kun katson maailman ja avaruuden kauneutta ja symmetrisyyttä ja ihmiskehon monimutkaisuutta ja täydellisyyttä, en voi olla vakuuttumatta siitä että joku tämän maailman ja meidät on luonut.

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Olen pahoillani, minun on vaikea uskoa tuohon. Evoluutioko on luonut painovoiman, magneettikentät, planeetat ja tähdet, meidän täydellisen, millintarkasti toimivan kehomme? Olemme nousseet merestä, sitten olleet liskoja ja apinoita ja nyt ihmisiä? Anteeksi, mielestäni tuo on hölynpölyä.

Vierailija
38/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei varsinaisesti ole väärin kivittää ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan.

Ymmärsinkö oikein, että jos joku ei usko Jumalaan niin sinusta olisi ok jos hänet kivitettäisiin? Oletko uskova?

Raamatun Uusi Testamentti kieltää tekemästä fyysistä väkivaltaa ihmisille. Olethan ymmärtänyt tämän?

Vierailija
39/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

Olen siitä ihan varma.

Eikö teologit kutsu tuota "yleiseksi ilmoitukseksi".

En tiedä, täytyypä googlata.

Vierailija
40/136 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin todiste Junalan olemassa olosta minulle on se että lukuisat ihmiset uskovat Jumalaan kuten minä. Se on ihmeellistä. Lisäksi kun useat saavat rukousvastauksia, se täyttää mielen iloisella ihmetyksellä joka kerta. Mm. sairaudet paranevat ja ihmiset vapautuvat piinaavista huolista ja vaikeista elämäntilanteista, myös vapautuvat yksinäisyydestä.

Se innostuttaa rukoilemaan lisää muiden puolesta sillä on niin mahtavaa nähdä Jumalan siunauksen tuloksia ja rukousvastauksia :)