Miehenä haluaisin kuulla mitä haluatte naiset, että tapailemanne mies kertoo itsestään?
Treffi-ilmoituksessa ja kasvotusten tavatessa. Mikä on out ja mikä in?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Lisäkysymys naisille: kuinka paljon haluatte vihjailua viesteissä tai ekoilla treffeillä? Jos haussa on kunnollinen parisuhde eikä mikään pano? Ja onko pakko olla vihjailua jos haluaa että kiinnostut?
No en halua kuulla yhtään vihjailua. Jos vihjailu alkaa, niin ei tule toisia treffejä. Jos vihjailee viesteissä ennen ekaa tapaamista, niin sitä ekaa tapaamista ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäkysymys naisille: kuinka paljon haluatte vihjailua viesteissä tai ekoilla treffeillä? Jos haussa on kunnollinen parisuhde eikä mikään pano? Ja onko pakko olla vihjailua jos haluaa että kiinnostut?
Vaikea kysymys!! Vihjailua josta tulee ilmi, että mies pitää naista seksuaalisesti viehättävänä. Vihjailusta ei kuitenkaan saa syntyä mielikuvaa, että mies on a) joku pervertikko b) vain seksin perässä. En minä tiedä, naiset on niin erilaisia.
Esimerkiksi "mahtava peräsin ja pulleat purjeet"-kommentti saattaa olla yhden naisen mielestä vitsikäs heitto ja toisen naisen mielestä ällöä läähätystä.
Kauneuden kehuminen on aika neutraalia.
Just tollasia "mahtava peräsin ja pulleat purjeet" -juttuja en haluaisi heittää, tulee mieleen joku känninen viiskymppinen dippainssi. Kuulostaa äärimmäisen juntilta omaan korvaan. Ja sitten naiset ilmeisesti haluaa näitä juttuja. Löytyyköhän sellaista naista jota ei tuollaiset hauskat heh heh jutut kiinnosta.
Vaikea uskoa, että olet tosissasi.
En ole tinderissä ja siksi mua kiinnostaakin että jos em. asioita mainitaan jo kirjoitellessa, niin mitä puhuttavaa siellä treffeillä on? Eikö ole vaara että menee ylianalysoinniks jos samoja asioita jauhetaan?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys!! Vihjailua josta tulee ilmi, että mies pitää naista seksuaalisesti viehättävänä. Vihjailusta ei kuitenkaan saa syntyä mielikuvaa, että mies on a) joku pervertikko b) vain seksin perässä. En minä tiedä, naiset on niin erilaisia.
Esimerkiksi "mahtava peräsin ja pulleat purjeet"-kommentti saattaa olla yhden naisen mielestä vitsikäs heitto ja toisen naisen mielestä ällöä läähätystä.
Just tollasia "mahtava peräsin ja pulleat purjeet" -juttuja en haluaisi heittää, tulee mieleen joku känninen viiskymppinen dippainssi. Kuulostaa äärimmäisen juntilta omaan korvaan. Ja sitten naiset ilmeisesti haluaa näitä juttuja. Löytyyköhän sellaista naista jota ei tuollaiset hauskat heh heh jutut kiinnosta.
Ai ettei ne sais kuulostaa juntilta mun korvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä amistyypeille kauneuden kehuminen on positiivinen asia. Itselleni se on taas turn off ja aiheuttaa myötähäpeää miestä kohtaan.
Kuten monikin on jo sanonut, niin se, millä mielellä on liikkeellä. Toki sekin voi monelle tarkoittaa eri asiaa. Joku sanoo olevansa vakavalla mielellä liikkeellä, vaikka tarkoittaa, että "aion harrastaa seksiä kaikkien kanssa ja sitten jos jonkun kanssa juttu luistaa paremmin, niin voi kai sitä ehkä vaikka seurustella".
Minullekaan vakava ei tarkoita, että etsisin miestä omakotitalon ostoon ja lapsentekoon, mutta sitä, että vaikkei niin natsaisikaan, niin kiva tutustua ihmisenä. Ja minulle se ihmisenä tutustuminen treffien aikana ei tarkoita seksiä.
Itse tykkäisin tietää, mitä mies tekee työkseen ja mistä on kiinnostunut. Jos lapsia on, niin se kannattaisi sanoa. Kaikilta päihdeongelmaisilta ja harrastuksekseen juovilta toivoisin just reilusti niitä pullon kanssa poseerauksia ja sammumiskuvia, että tiedän välttää heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi on vaikea uskoa että olen tosissani? Eikö tollaset huonot vihjailut saisi tuntua juntilta kun olen mies?
Sekä seksivihjailut että kauneuden kehuminen ovat no no. Niistä tulee fiilis ettei nainen ihmisenä kiinnosta ja olet lihatiskillä lihakimpaletta valkkaamassa. Toki asia lienee eri mikäli tosiaan vain se kertapano kiinnostaa molempia.
Sellaisia asioita, jotka luontevasti tulevat puheeksi. Se, että mies alkaa kertomalla kertomaan asioita itsestään ja mainostamaan, että tällainen minä olen, on vähän hölmöä ja voi olla epäilyttävääkin. Usein mies, joka kertoo olevansa sitä tai tätä, onkin oikeasti jotain muuta. Eihän moni ihminen osaa edes arvioida itseään realistisesti. Itsensä kehuminen varsinkin on turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia asioita, jotka luontevasti tulevat puheeksi. Se, että mies alkaa kertomalla kertomaan asioita itsestään ja mainostamaan, että tällainen minä olen, on vähän hölmöä ja voi olla epäilyttävääkin. Usein mies, joka kertoo olevansa sitä tai tätä, onkin oikeasti jotain muuta. Eihän moni ihminen osaa edes arvioida itseään realistisesti. Itsensä kehuminen varsinkin on turn-off.
Miten voi keskustella jos ei saa kertoa itsestään mitään muuta kuin kysyttäessä? Naiset muutenkaan tyypillisesti ole kovin aktiivisia ja keskustelua rakentavoa keskustelijoita
Treffi-ilmoituksessa eräänlainen "missä olen nyt ja missä toivon olevani 5 vuoden päästä". Ei siis kirjaimellisesti. Mutta kertoo, millaisiin asioihin käyttää nyt aikansa. Tästä pystyy päättelemään, voisiko jotain niistä tehdä yhdessä sekä myös sen, kuinka tiivistä yhteydenpitoa ja yhdessäoloa toinen mahdollisesti kaipaa. Jos mies on esimerkiksi perustanut hiljattain yrityksen, mulle se kertoo, että vapaa-aikaa ei kamalasti ole. Ja sen vuoksi mies ei odotakaan, että oltaisiin joka päivä yhteyksissä tai tavattaisiin lähes joka päivä. Mullakaan ei ole kamalasti ylimääräistä aikaa, joten en itsekään kaipaa jatkuvaa viestittelyä ja useita tapaamisia viikossa. Mulle riittää vähempikin.
Tuo "5 vuoden päästä" taas kertoo, onko tulevaisuden toiveet saman suuntaiset. Jos toisella on toiveena asua silloin jo Piilaaksossa tai olla jatkamassa vanhempiensa maatilaa, en turhaa tuhlaa miehen aikaa viestittelyyn ja treffeihin, koska nuo eivät missään tapauksessa kuuluisi mun suunnitelmiini.
Treffeillä sitten jutellaan monenlaisista asioista, mitkä kiinnostavat kumpaakin. Itsestään voi kertoa asioita, jos niitä kysyn tai jos ne muussa asiayhteydessä tulee esille. Ei kuitenkaan pidä olla nk rajaton eli kertoa sellaisia ykstiyiselämäänsä liittyviä asioita, joita toiselle kerrotaan aikaisintaan sitten, kun luottamus on syntynyt.
Oman harkintansa mukaisesti ennen treffeistä sopimista voi kertoa joistakin sairauksistaan, jotka mahdollisesti tulevat jo treffeillä esille. Esim jos käyttää kuulolaitetta. Oman harkinnan mukaisesti kuitenkin. Jos jokin tällainen asia pahasti jännittää etukäteen, treffeillä on rennompaa, jos on kertonut asiasta jo ennen treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Treffi-ilmoituksessa eräänlainen "missä olen nyt ja missä toivon olevani 5 vuoden päästä". Ei siis kirjaimellisesti. Mutta kertoo, millaisiin asioihin käyttää nyt aikansa. Tästä pystyy päättelemään, voisiko jotain niistä tehdä yhdessä sekä myös sen, kuinka tiivistä yhteydenpitoa ja yhdessäoloa toinen mahdollisesti kaipaa. Jos mies on esimerkiksi perustanut hiljattain yrityksen, mulle se kertoo, että vapaa-aikaa ei kamalasti ole. Ja sen vuoksi mies ei odotakaan, että oltaisiin joka päivä yhteyksissä tai tavattaisiin lähes joka päivä. Mullakaan ei ole kamalasti ylimääräistä aikaa, joten en itsekään kaipaa jatkuvaa viestittelyä ja useita tapaamisia viikossa. Mulle riittää vähempikin.
Tuo "5 vuoden päästä" taas kertoo, onko tulevaisuden toiveet saman suuntaiset. Jos toisella on toiveena asua silloin jo Piilaaksossa tai olla jatkamassa vanhempiensa maatilaa, en turhaa tuhlaa miehen aikaa viestittelyyn ja treffeihin, koska nuo eivät missään tapauksessa kuuluisi mun suunnitelmiini.
Treffeillä sitten jutellaan monenlaisista asioista, mitkä kiinnostavat kumpaakin. Itsestään voi kertoa asioita, jos niitä kysyn tai jos ne muussa asiayhteydessä tulee esille. Ei kuitenkaan pidä olla nk rajaton eli kertoa sellaisia ykstiyiselämäänsä liittyviä asioita, joita toiselle kerrotaan aikaisintaan sitten, kun luottamus on syntynyt.
Oman harkintansa mukaisesti ennen treffeistä sopimista voi kertoa joistakin sairauksistaan, jotka mahdollisesti tulevat jo treffeillä esille. Esim jos käyttää kuulolaitetta. Oman harkinnan mukaisesti kuitenkin. Jos jokin tällainen asia pahasti jännittää etukäteen, treffeillä on rennompaa, jos on kertonut asiasta jo ennen treffejä.
Itse haluaisin luoda ne viiden vuoden unelmat jonkun naisen kanssa yhdessä, mutta se tuntuu olevan kaltaisillesi naisille mahdoton ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi keskustella jos ei saa kertoa itsestään mitään muuta kuin kysyttäessä? Naiset muutenkaan tyypillisesti ole kovin aktiivisia ja keskustelua rakentavoa keskustelijoita
Etkö sä osaa keskustella mistään muusta kuin itsestäsi? Ekojen treffien ideanahan on vain nähdä, onko toisen seurassa mukava olla vai ei. Puheenaiheilla ei ole oikeastaan merkitystä, kunhan puheenaiheet kiinnostavat molempia.
Haluaisin, että ensitreffeillä juteltaisiin ihan kaikkea muuta, ei mitään datapaketteja itsestä tai toivelistoja. Siinä näkisi, luistaako juttu vai ei ja miten toinen suhtautuu asioihin ja vähän luonnettakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin lukea profiilin jossa mies kertoo itse tärkeinä pitämiään asioita itsestään ja toiveistaan ja tavoitteistaan deittailun osalta. Tämä on paras mahdollinen tapa tunnistaa, ketkä mulle sopii ja ketkä ei, ja myös paras mahdollinen tapa helpottaa hyvän keskustelun syntymistä.
Epäilen että valtaosa sopivista tulee ohitettua turhaan siksi että tekevät itsestään jonkunlaista cv:tä, keräävät profiiliin asioita joiden ajattelevat niissä "kuuluvan" olla. Saan sitten väärän käsityksen heidän arvoistaan ja toiveistaan enkä laita viestiä koska en usko meillä olevan annettavaa toisillemme.
Kasvotusten tavatessa itsestä kertominen suunnitellusti ei yleensä ole kovin hyvää keskustelua, asioiden pitäisi tulla esiin luonnollisesti yhteisten kiinnostavien aiheiden kautta.
Täsmennän ja väännän vielä tästä vähän rautalangasta ketjun muiden vastausten vuoksi, että jos työsi, koulutuksesi, urheilu- tai muut harrastuksesi, poliittiset kantasi, musiikki- elokuva- kirjallisuus- viini- ruoka- matkakohde- yms. preferenssit on vahvasti esillä profiilissa, oletan että ne on sulle tärkeitä ja että olet ihminen, jolle tällaiset asiat on tärkeitä. Teen huomattavasti vahvempia ja merkityksellisempiä johtopäätöksiä siitä, että ylipäätään kerrot näistä asioista, kuin siitä, mitä sanot niistä. Jos kerrot työstäsi kovin laajasti tai tietyin sävyin, oletan että työsi on identiteettisi kannalta keskeisen tärkeä asia, ja että etsit ihmistä joka ajattelee samoin tai jonka työ vähintäänkin vastaa sun arvoasteikolla sun odotuksiasi. Lisäksi jos ammattikuntaasi liittyy joitakin yleispiirteitä, olet vaikkapa opettaja, poliisi, lakimies tai rahoitusalalla, voit olla varma että oletan susta täsmälleen ne asiat, joita näihin ryhmiin yleensä liitetään. Jos elät sitä elämää, joko ne oletukset täsmää suhun ja olet niistä ylpeä tai et tiedosta niitä, tai sitten olet vastahakoinen kertomaan juuri tätä asiaa itsestäsi ihan ensimmäiseksi uusiin ihmisiin tutustuessa.
Jos kerrot viini- ja ruokadiggailustasi ja matkustelustasi, oletan että nää asiat on sulle tärkeitä ja pidät niitä tärkeänä myös sen kannalta kuka ja millainen ihminen olet. Vetoat tuolloin niihin ihmisiin, jotka pitävät sitä luonnollisena ajatuksena että tuollaiset kulutustottumukset ovat ihmisessä tärkeitä asioita. Tai jos kerrot saliharrastuksestasi enemmän kuin ohimennen ja liität mukaan treeniselfien, vetoat ihmisiin jotka ovat jonkin verran ulkonäkökeskeisiä tai eivät ainakaan koe ulkonäkökeskeisyyttä deittailukontekstissa kovin vieraaksi. Jos listaat musiikkia, leffoja, sarjoja tai kirjoja, ei ole neutraali seikka, että olet päättänyt kertoa itsestäsi niiden kautta. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin luoda ne viiden vuoden unelmat jonkun naisen kanssa yhdessä, mutta se tuntuu olevan kaltaisillesi naisille mahdoton ajatus.
No tuo toimii yleensä silloin, kun ollaan vasta miettimässä lukion jälkeisiä jatko-opintoja. Siinä vaiheessa, kun ollaan jo opiskelemassa jotain tiettyä alaa tai jo valmistuttu, alan valinta saattaa rajoittaa jo ihan asuinpaikkaakin. On tulevaisuudessa asuttava siellä, mistä löytyy töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi on vaikea uskoa että olen tosissani? Eikö tollaset huonot vihjailut saisi tuntua juntilta kun olen mies?
On vaikea uskoa, että olet tosissasi, kun väität naisten haluavan kuulla tuollaisia juntteja juttuja. On vaikea uskoa että olet tosissasi ihmetellessäsi, että löytyyköhän sellaisia naisia joita ei muka-hauskat heh heh jutut kiinnostaisi. Toki jos et ole koskaan mitään muita naisia kuin keski-ikäisiä, alkoholisoituneita pubiruusuja jututtanut, niin sitten voitkin ehkä olla toisissasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä alkavat suunnitella tulevaisuuttaan viimeistään peruskoulun yhdeksännellä luokalla. Eivät he jää odottamaan jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Naiset toteuttavat omia toiveitaan ja haaveitaan ihan riippumatta siitä, tuleeko heille joskus tulevaisuudessa parisuhde vai ei. Jos naisella ei ole mitään näköalaa omaan tulevaisuutensa, kyseessä on lähes aina masennus.
VIHJAILU olisi ällöttävää ja tuo "mahtava peräsin"-heitto kertoisi, ettei toisia treffejä tule.
Vihjailu kuulostaa sievistelevältä ja estyneeltä. Tarkoitatko esim. että kysyisit, voidaanko tehdä jotain "tuhmaa"? Oksennus.
Minulta voisi kysyä seksimieltymyksiä ja kertoa omistaan. Joku taas ei halua puhua seksistä ennen kuin näkee livenä.
Kuulostat toiselta planeetalta tulleelta olennolta, joka yrittää ohjekirjan kanssa hoitaa treffit ja pariutumisen. N50+
No ainakaan itseäni ei vihjailut kiinnosta ja ne on täysi turn off. Toki parisuhteeseen seksi kuluu, mutta aika paljon myöhemmässä vaiheessa. Asiasta keskustella toki voin ja kertoa että tarvitsen vahvan tunnesiteen ennenkuin sille alueelle siirryn.