Uskotko että näet kuolleen lemmikkisi uudelleen kun itse kuolet, esim taivaassa?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit EIVÄT pääse taivaaseen, vain kristityt IHMISET pääsevät, tämä on fakta.
No, kai mä sitten jään jonnekin välitilaan lemmikkien kanssa.
Sun lemmikkisi sielu on tuhoutunut, se ei ollut kuolematon. Et tapaa sitä missään, et helvetissä, välitilassa etkä taivaassa. Jumala loi vain ihmisen omaksi kuvakseen ja vain ihmiset, jotka ymmärtävät hänen rakkautensa päälle, pääsevät taivaaseen.
Enemmän ja pyyteettömämmin eläimet ilmentää jumalan rakkautta kuin monet kristityt. eläimet on jonkinlaisia manifestoituneita enkeliolentoja.
Eläimet ovat myös Jumalan luomia, joten sellaisena ilmentävät kyllä Jumalan rakkautta. Mutta kuolem
kuollut eläin on poissa ikuisesti.
Niin on, eikä ihminen tee siinä asiassa poikkeusta muihin eläimiin, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa kaiken muun yläpuolella.
Eläimillä tai naisilla ei ole sielua. Näin opetettiin teologiessa aikoinansa.
En.
En ymmärräkä sitäkään että kristityt uskovat taivaaseen tuonpuoleisena kun kirjoituksissa eikä opissa sanota niin missään.
En. Se on mädäntynyt lapsuudenkodin maaperään, kuten minäkin aikanani mätänen hautausmaalle.
Toivon että saan nähdä, uskon siihen että vielä näemme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit EIVÄT pääse taivaaseen, vain kristityt IHMISET pääsevät, tämä on fakta.
Taivaassa odottaa monia sellaisia, joiden sinä et uskonut sinne pääsevän. Mm. eläimet, jotka ovat kaikista viattomimpia.
Ok, syöttääkö Jeesus tiikereille soijapalleroita? Tuskin lihaa syövät.
No eihän Jesse itsekään mikään vegaani ollut, söi ainakin kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kristinuskoa tunnustavat sinne pääsevät. Niin paljon pahaa ovat parissa vuosituhannessa saaneet aikaiseksi. Lisäksi valtaosa on ns. tapauskovia
Joten, katsokaahan taivaan lintuja. Sen lisäksi, etteivät ne kylvä eivätkä niitä, mutta niistä huolehditaan, pääsevät ne todennäköisimmin myös taivaaseen lemmikeiden ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja tiedän. Jeesus on Herra. Joka Häneen uskoo, kaikki on mahdollista.
Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta eri juttu on se, onko Jumala toteuttamassa ihmisten toiveita ja unelmia, vai hänen omaa suunnitelmaansa.
Ihmisen kuvittelemalle jumalalle on tottakai mahdollista kaikki, mitä ihminen osaa kuvitella. Siksi onkin niin naurettavaa väittää, että vain ihmiset pääsevät taivaaseen, ja ihmisistäkin vain pieni osa. Saahan niin uskoa jos haluaa, mutta se ei eroa millään tavalla siitä, että uskoo myös lemmikkiensä sinne pääsevän. Usko on uskoa. Kukin uskoo mihin uskoo ja tulee uskossaan autuaaksi. Eikä kukaan oikeasti kuitenkaan mistään mitään tiedä. Kaikki on vain pelkkää uskoa, eikä toinen usko ole parempi kuin toinen. Usko ei oo tiarov väärtti, tapasi isoisäni aina sanoa.
Jos taivas on jokin eteerinen, aineeton onnen tyyssija, niin ehkäpä jokaisen taivas on juuri sellainen, millaiseksi ko. henkilö on itse sen kuvitellut ja mihin uskonut?
Raamattu sanoo Roomalaiskirjeen 8:1922:ssa, että "koko luomakunta voihkii yhdessä ja kärsii yhdessä tähän asti" odottaa vapautumista turmeluksen orjuudesta. Tämä ei koske vain ihmisiä, vaan kaikki elävät olennot. Jos luomakunta huokaa, se johtuu siitä, että se on kärsinyt, ja jos se on kärsinyt, niin Jumala on luvannut palauttaa sen. Koska Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen. Ja jos sinne luotaisiin uusia eläimiä, ne eivät tarvitsisi ennallistamista, koska tiedämme, että taivaassa ei ole sairautta tai kipua. Se antaa meille selvän vihjeen: he ovat samoja, jotka olivat täällä, ne, jotka kärsivät, jotka olivat osa elämäämme, niitä, jotka palautetaan. Kun Ilmestyskirja sanoo, että Jumala tekee "kaiken uudeksi", kreikan sana on *kainos*, joka ei tarkoita "uusi tyhjästä", vaan palautettu, uudistettu, muutettu. Toisin sanoen sama luomus, mutta ylistetty.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu sanoo Roomalaiskirjeen 8:1922:ssa, että "koko luomakunta voihkii yhdessä ja kärsii yhdessä tähän asti" odottaa vapautumista turmeluksen orjuudesta. Tämä ei koske vain ihmisiä, vaan kaikki elävät olennot. Jos luomakunta huokaa, se johtuu siitä, että se on kärsinyt, ja jos se on kärsinyt, niin Jumala on luvannut palauttaa sen. Koska Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen. Ja jos sinne luotaisiin uusia eläimiä, ne eivät tarvitsisi ennallistamista, koska tiedämme, että taivaassa ei ole sairautta tai kipua. Se antaa meille selvän vihjeen: he ovat samoja, jotka olivat täällä, ne, jotka kärsivät, jotka olivat osa elämäämme, niitä, jotka palautetaan. Kun Ilmestyskirja sanoo, että Jumala tekee "kaiken uudeksi", kreikan sana on *kainos*, joka ei tarkoita "uusi tyhjästä", vaan palautettu, uudistettu, muutettu. Toisin sanoen sama luomus, mutta ylistetty.
Väitteitä: n+1
Todisteita: 0
No koirani haluaisin nähdä. Muista ei väliä.
"Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi ovat kuin suuri syvyys; sinä pelastat ihmiset ja eläimet, Herra." Psalmi 36:6 "Sillä jokainen metsän peto on minun, karja tuhannella kukkulalla. Minä tunnen kaikki kukkuloiden linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun." Psalmi 50:10-11 "Ja minä teen heille sinä päivänä liiton kedon petojen, taivaan lintujen ja maan majoittavien kanssa. Ja minä hävitän jousen, miekan ja sodan maasta ja panen teidät makaamaan turvassa." Hoosea 2:18"
En ole varma, miksi Jumala tekisi liiton heidän kanssaan tai sanoisi, että jokainen peto on Hänen, jos Hän vain aikoo tuhota ne. Daavid sanoi myös, että Jumala pelastaa ihmisen ja eläimen psalmissa. Raamattu sanoo myös, että eläimet tuntevat ja ylistävät Jumalaa.
"Mutta kysy eläimiltä, niin ne opettavat sinua; taivaan linnut ja ne kertovat sinulle, tai maan pensaat, ja ne opettavat sinua, ja meren kalat ilmoittavat sinulle. Kuka näistä kaikista ei tietäisi, että Herran käsi on tehnyt tämän? Hänen kädessään on kaikkien elävien henki ja koko ihmiskunnan henki." Job 12:7-10 "
Kiittäkööt häntä taivas ja maa, meret ja kaikki, mikä niissä liikkuu." Psalmi 69:34
Ikuinen elämä jossain kennelissä. Kuulostaa tosiaan paratiisilta..
Voin paljastaa. Mihinkään taivaaseen eivät pääse ihmiset eivätkä koirat, koska sellaista ei ole olemassakaan.
Uskon! Mua lohduttaa erään koiran kuolemasta kertovan runon viimeinen säe joka menee näin:
"So please be brave without me, one day we'll meet once more.
For when you're called to heaven I'll be waiting at the door.
Kirja on sepitettyä tuotantoa tietämättömille ihmisille. Korjasin vähän.