Uskotko että näet kuolleen lemmikkisi uudelleen kun itse kuolet, esim taivaassa?
Kommentit (116)
Christiiina kirjoitti:
Onko kukaan teistä ajatellut oman koiran/kissan kuoltua, että "mä en enää ikinä ota uutta koiraa/kissaa kun mä en kestä jos joudun uudelleen kokemaan tämän luopumisen" ?
Ajatus käy mielessä juuri silloin kun se rakas lemmikki on äsken kuollut. Silti on ollut sydämessä paikka seuraavalle joka huolenpitoa ja rakkautta tarvitsee, en ole unohtanut ainuttakaan lemmikkiäni.
Taivas ja helvetti sekä kaikki siltä väliltä on täällä maan päällä, siihen loppuu. Paitsi, jos esim. pentti tai irene on päättänyt tehdä läheistensä elämästä helvetin, pertin ja irenen rakentama helvetti voi jatkua läheisten elämässä vielä penan ja irkun kuolemankin jälkeen.
Eläin ei osaa olla paha, se vain elää. Se ei myöskään pyytele anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit EIVÄT pääse taivaaseen, vain kristityt IHMISET pääsevät, tämä on fakta.
Taivaassa odottaa monia sellaisia, joiden sinä et uskonut sinne pääsevän. Mm. eläimet, jotka ovat kaikista viattomimpia.
Luomiskertomuksessa luotiin eläimet kuin ihmiset eikä kuolematonta sielua mainittu kummankaan kohdalla erikseen. Joten henki on kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalallehan mikään ei ole mahdotonta. Vaikka Raamatussa sanotaankin, että eläimen henki on maasta ja palajaa maahan niin silti uskon siis näkeväni omat Roosa, Tilla ja Nöpsi Töpseli-kissanikin joskus taivaassa kun itse sinne pääsen. Ne, jotka ovat joskus päässeet taivaassa käymään ovat siellä nähneet omien läheistensä lisäksi myös omia lemmikkejään. Eli siis kyllä.
Se on totta! Minulla oli todella paha rahapula ja autonikin oli rikki ja korjausta vailla, kun rukoilin Jumalalta apua ja rukousvastauksena liikennevaloissa kanssa-autoilija törmäsi autoni perään sillä seurauksella, että se meni lunastukseen. Siinä kunnossa autoni arvo olisi ollut tuskin viittäsataa euroa, mutta korvaus maksettiin vuosimallin mukaan ja sain liki 10 000 euroa rahaa. Maksoin velkani pois ja annoin paikalliselle Vapaaseurakunnalle, jonka jäsen olen 1 500 euroa. Ilman Jumalaista väliintuloa k
Kyllä se johtui peräänajajan huolimattomuudesta,ei siihen jumalia tarvita
Kyllä, mutta se lemmikkisikin jatkaa omaa kehitystään ajattomuudessa ja kun sen seuraavan kerran tapaat niin se voi olla elänyt siellä jo satoja vuosia ja olla sinua paljon viisaampi.
Vierailija kirjoitti:
Jumalallehan mikään ei ole mahdotonta. Vaikka Raamatussa sanotaankin, että eläimen henki on maasta ja palajaa maahan niin silti uskon siis näkeväni omat Roosa, Tilla ja Nöpsi Töpseli-kissanikin joskus taivaassa kun itse sinne pääsen. Ne, jotka ovat joskus päässeet taivaassa käymään ovat siellä nähneet omien läheistensä lisäksi myös omia lemmikkejään. Eli siis kyllä.
Voi voi tuota hyväuskoisuutta. No,uskoahan voi vaikka joulupukkiin
Tuohan se tietysti lohtua,mutta järkeä siinä ei ole
Lemmikkini syö elävältä viattomia. Jos taivaaseen pääsee noinkin syntinen, niin meillä ei ole mitään hätää.
Ensin mietin, että haluan nähdä lemmikkini vielä, mutta nyt tajusin, että mulla on sitten kädet täynnä siellä hommia, koska siellä todennäköisesti on 4 hevosta ainakin, 3 koiraa, neljä kania. Olen vasta elämäni puolivälissä (toivottavasti) että ehtii niitä varmaan enemmänkin sinne vielä kertymään jos näin on :D
Sitten varmaan kaikki muutkin eläimet ameebasta alkaen ovat siellä taivaassa tukkona? Vai ainoastaan sellaiset eläimet, jotka ovat olleet jonkun av-palstailevan Sirkka-Liisan rakkaita kissoja tai koiria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit EIVÄT pääse taivaaseen, vain kristityt IHMISET pääsevät, tämä on fakta.
Taivaassa odottaa monia sellaisia, joiden sinä et uskonut sinne pääsevän. Mm. eläimet, jotka ovat kaikista viattomimpia.
Ok, syöttääkö Jeesus tiikereille soijapalleroita? Tuskin lihaa syövät.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei mielestäni kerro että lemmikit pääsisivät taivaaseen? Joten vaikea uskoa
Eläimille ei ole Raamattua josta he lukisi että pääsevät taivaaseen. Itse asiassa aatami ja eevakin taisi olla lukutaidottomia ja elelivät siinä eedenissään eläinten kanssa ilman Raamattua. Kirja onkin myöhempää tuotantoa langenneille ihmisille.
Sinun koirasi on helvetissä. Saatana imuroi ikuisesti siellä ja ulkona on ukkonen ja uusivuosi samaan aikaan.
Jos tuonpuoleinen olisi olemassa niin uskon että lemmikkinikin olisi siellä, en usko että ihminen on sen kummempi eläin kun mikään muukaan. Se tulisiko vastaan, ja olisi kiinnostunut enää tapaamaan? En mielestäni kohdellut mitenkään huonosti, joten ehkä.
Itse mielelläni näkisin lemmikkini siinä muodossa kuin aiemmin, tuonpuoleisessa suhde olisi kuitenkin kehittynyt huoltosuhteesta tasavertaiseksi. Lemmikki olisi siis ihan samankaltainen olento kuin minä, eikä lemmikin ulkoinen olemuskaan todennäköisesti enää olisi sama, joten en tiedä millaisen suhteen tähän uuteen muotoon voisi kehittää, saati olisiko tämä toinen henki edes kiinnostunut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten varmaan kaikki muutkin eläimet ameebasta alkaen ovat siellä taivaassa tukkona? Vai ainoastaan sellaiset eläimet, jotka ovat olleet jonkun av-palstailevan Sirkka-Liisan rakkaita kissoja tai koiria?
Ne lemmikit joita on rakastettu ja jotka ovat rakastaneet takaisin. Lemmikitön taivas ei ole mikään taivas.
Kun saa nähdä, minkä tasoisten kysymyksenasetteluiden parissa ihmiset askartelevat, ei tarvitse ihmetellä, miksi maapallon asiat ovat päin h...ttiä.
Ainoa, mitä kuolleesta kultakalastani on jäljellä, ovat sen hajalleen ties minne kulkeutuneet atomit ja minun päässäni oleva, neuroniverkon aktivaatioon perustuva mielikuva. Kun minä kuolen, loputkin rippeet kultakalasta nimenomaan kultakalana ovat pois pyyhityt.
Christiiina kirjoitti:
Onko kukaan teistä ajatellut oman koiran/kissan kuoltua, että "mä en enää ikinä ota uutta koiraa/kissaa kun mä en kestä jos joudun uudelleen kokemaan tämän luopumisen" ?
Siitä on yli 18v kun viimeinen lemmikkini lopetettiin ja sen jälkeen ei ole eläimiä ollut, vaikka eläimistä paljon pidänkin.
Oma elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen etten voisi tarjota kotia eläimelle, kun välillä en meinaa jaksaa huolehtia itsestänikään. En voisi tässä tilanteessa ajatella että joutuisi vielä lemmikkejä suremaan kun lopettamisen aika lähenee
Olen aivan varma, että rakkaat kissani tulevat minua vastaan, kun aika on. Ehkä jopa yksi rakas hevonen tulee odottelemaan. Voi sitä riemua!!
Ei energia katoa mihinkään, eikä rakkaus. Tavataan vielä, jollakin tasolla.
Eli siis aika helvetin vähän olisi minunkaan kavereita tässä oletetussa taivaassa, joten mitäpä minäkään siellä tekisin.