*~* ENSKAT viikko 31 *~*
Uusi viikko, uusi pino. Laitoin nyt vaan tämän viikon, kerta keskustelu on ollut vireää.
Ja tässä parin edellisen viikon turinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…
Kommentit (55)
..Tipulle, että onneksi rankka ilta on takana ja tyttö tuhisee yöunilla. Saa täällä tuulettaa ärsyttäviäkin tunteita, sitä varten me ollaan : )
Tipu:
Neealla tökkii joskus syöminen, kun on oikeen kuuma. Sillon ei mee kokonaan sitä isoo purkillista. Oon sit koittanu tarjota viileetä hedelmäsosetta, jos on näyttäny että lämmintä ei mee päivänaikana tarpeeks. Päikkärien jälkeisistä itkuista. Meillä on kans samaa jos Neea herää liian aikasin. Mä otan sen sillon yleensä hetkeks masun päälle pötkötteleen ja makoilen ite sohvalla. Neea ei nuku enää joka päivä kaksia päikkäreitä, jos ekat päikkärit on ollu 1,5-2h.
Menkoista oli puhetta. Mulla alko 8 viikkoo synnytyksestä, vaikka täysimetin. Alkuun jäi pari kertaa yhet menkat välistä, mut nyt kiero on ollu sellasta 29-40 pv. Menkkakipuja on ekana ja tokana päivänä ja vuoto on alkuun tosi runsasta. Mullakin on välillä oviksen aikaan niin kipee että pitää särkylääkettä ottaa. Sit heti kun irtoominen tapahtuu, kivut loppuu välittömästi.
Odottelija ja Gaiole:
Meilläkään ei mikään tassuttelu unikoulu auttanu. Oli pakko huudattaa, vaikka se ei mukavalta tuntunukkaan. Loputulos oli kuitenkin onnistunut. Suosittelen korvatulppien hankkimista ettei itelle tuu pää niin kipeeks sitä huutoo kuunnellessa. Samaan aikaan päätin lopettaa yöimetyksen, eli kaks kärpästä yhdellä iskulla.
Norpanpoikanen:
Meille otettin kans vakuutus, tosin mä otin sen jo ennen Neean syntymää. Tsemppiä kilojen pudotus rumbaan.
Hoitopöytä gallup:
Meillä Neea oli pienestä pitäen niin liikkuvaista sorttia, että oikeestaan hoitopödänkäyttö lopetettiin 3-4 kk iässä. Nykyään olkkarin lattialla vaihdellaan vaipat. Vaipanvaihto on välillä aika hermoja rassaavaa kun Neea ei millään olis selällään. Housuvaippoja ollaan välillä käytetty, mut ne on viä sen verran isoja, että yöllä niitä ei voi vielä käyttää. Neea on sen verran hoikka tapaus että käytössä on vasta kolmos koon vaippa.
pia-maria:
Imetystä mietit, mulle sanottiin neuvolassa että, ennen kun saa meneen 5 dl maitoo tai korviketta niin ei kannata lopettaa. Eli jos teillä ei pullostakaan meinaa upota, niin varmaan kannataa tissitellä jos vielä jaksat.
fiiu:
Tervetuloa joukkoon ja onnea pojasta.
Nyt muihin hommiin. Vilkutuksia kaikille.
Buuffa ja Neea 10,5kk
Kotiin on palattu, reissu meni hyvin vaikka kuuma olikin matkustaa autossa. Mukavaa oli nähdä kavereita pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulumisia ihan rauhassa. Tänään sitten ollaan taas palattu arkeen. Käytiin 10kk neuvolassa ja äsken tultiin miehen kanssa jalkkispelistä, mummo ja pappa oli laittamassa Kiian nukkuun. Oli onneksi mennyt hyvin, puuro syöty ja vaan hetken aikaa oli itkenyt ätää mutta sitten mennyt ajallaan nukkuun ennen kasia.
Neuvolassa siis käytiin ja kovasti saatiin kehuja liikkumisesta ja hienomotorisista taidoista. Pituus oli tasan 70cm ja paino 7550g. Eli mekin aloitetaan Pia_marian Pötkön tavoin öljyn lisääminen ruokaan. Tänään sitten lisäsin riisin keitinveteen ruokaöljyä ja liukkaasti meni tosiaan alas.
Maman Justukselle onnittelut uudesta taidosta. Nyt tosiaan se sitten alkaa se vahtiminen ihan tosissaan. Mutta mukavaa sekin on loppujen lopuksi. Hienoa muuten että löysit teille sopivan vaipparatkaisun. Mä käytin kanssa Kiialla pitkään, oikeestaan koko talven, öisin villiksiä ja sisävaippaa mutta kun ne jäi pieneksi niin unohtu homma ja siirryin kuori-sisävaippayhdistelmään. Täytyy varmaan katsastaa huutonetin tarjonta hahtuvista taas syksyksi.
TIpu: Hyvä että kiukku on laantunut;) Ei kun oikeesti se on hyvä vähän päästellä höyryjä ulos välillä. Ja Sienna oli päästellyt vähän muutakin:) Kiiallakin on muutaman kerran ollut ihan tosi mustaa kakkaa ja oon sitten koittanut miettiä mitä oon syöttänyt. Mulla on muuten sama taktiikka Kiian vaipan vaihdon kanssa, joku mielenkiintoinen esine käteen ja tyttö vaakatasoon. Vauhtia saa silti pitää ja omat lelut ei käy viihdykkeenä.
Tässä sujuvasti galluppiin. Meillä on vielä hoitopöytä mutta en oo sitä käyttänyt ollenkaan ehkä kahteen kuukauteen ja sitäkin ennen jo harvakseltaan. Pitäisi viedä pois kun sais vaan aikaiseksi, lainakapistus siis. Lattialla koitetaan vaihtaa vaipat, yleensä saa taistella enemmänkin asian kanssa että Kiia on samaa mieltä.
Fiiulle onnea pojasta ja tervetuloa joukkoon!
Sara-Maria: siellä oltiin maisteltu uusia makuja, hyvin taisi maistua. Ja ratsastaankin olit päässyt. Mä en varmaan uskaltais ees nousta hevosen selkään. Kiva kuulla että teidän reissut meni hyvin.
Susannan Saagakin oli käynyt neuvolassa. Taitaa mennä erilailla siellä päin nuo käynnit, meillä oli 6kk-8kk-10kk ja seuraava 1v käynti.
Gaiole: teilläkin pohditaan omaan huoneeseen siirtämistä. Niin meilläkin, oltais varmaan siirrettykin jo mutta aina tulee jotain tavallisesta poikkeavaa ja homma siirtyy. Niin kun toi meijän Pohjanmaan reissu ja sit tän iltanen meno. Haluisin että oon kotona ainakin pari-kolme iltaa normaalisti silloin kun siirretään kun ei tiedä miten reagoi.
Pia_maria: en tiedä virallisia suosituksia pyöränistuimeen laittamisesta mutta ainakin siinä lainaistuimessa sai vyöt tiukalle ja tytön tukevasti.
BIancolle ja Kallelle heilutukset sinne remontin keskelle, hyvä kun pääsette välillä johonkin pakoon pölyä. Samoin Buuffalle ja Neealle moi!
Weeran Ainolla on päikkärirytmi hakusessa, mutta onneksi ne tärkeimmät eli yöunet kuulostavat sujuvan hyvin. Jospa nuo kuumat ilmat vaikuttavat uniinkin.
Dajm: ootteko harkinnut sellasta konttauskypärää pätkikselle jos koko ajan kopisee? Meillä on sellanen(kin) lainassa mutta kertaakaan ei oo tullut käytettyä tosin...
Norppis: samaa mieltä täältäkin suunnalta että mukavaa lukea pikkuistenkin kuulumisia, kiva jos jaksat roikkua seurassa ja toivotaan sulle aktiivisia palstailukavereita paljon.
Hermione: jokos Eetu on päässyt tavalliseen yörytmiin? Toivottavasti. Huomasin muuten että säkin haaveilet monen muun tapaan pikkuenskasta, joko on yritys käynnissä vai vieläkö haaveilaan?
Butterflyn viikonloppu kuulosti aiva ihanalta! Hienoa että pääsette miehen kanssa kahdestaan välillä tuulettumaan. Toivottavasti Laurinkin yöt alkaisivat sujumaan paremmin.
Odottelija: miten teidän yöt, tsemppiä ja voimia sinne.
Nyt äkkiä pesulle ja kattoon diiliä. Huomenna luvassa taa lämmintä kerrakseen, nautitaan siitä!
heltsy ja kiia 2vrk vajaa 10kk
Aurinkoinen päivä taitaa olla tulossa, kiva juttu! Illalla vietettiin parisuhdeaikaa miehen kanssa ja käytiin onkimassa :) Heh, on meilläkin huvit! Mut se on tosiaan ihan kivaa ja rentouttavaa hommaa. Pätkis oli vähän kiukutellut mummolle ja ukille, mut sitten tyyntynyt ja nukkunut puolen tunnin nokoset.
Kiitos kaikille hoitopöytä-Galluppiin vastanneille... täytyy kai kohta tosiaan meilläkin siirtyä lattialle. Esineet kädessä meillä auttaa joskus, joskus taas saa villiintymään entistä enemmän. Outo penska ;)
Muutamat kommentit yritän kirjoittaa, Pätkis on kyllä kohta varmaan seuraa vailla.
WEERA: Harmi, että päiväunet Ainolla kadoksissa, mut jospa se tosiaan olis sellainen välivaihe. Hienoa, että kuitenkin yöt nukkuu mahtavasti! Joo, Pätkis ehtii kyllä nykyään joka paikkaan. Joskus jotenkin ajatteli, että sitten vasta kun oppii konttaamaan ja kävelemään, niin vasta on tavarat "vaarassa", mut höpö höpö...
BIANCO: voi Kallea, kun on remppaäänet pelottaneet. Pätkis pelkää poraa myös, joten voin kuvitella, millaista olis, jos meillä isommin rempattais. Mut onhan se hienoa, että Kalle saa sitten ihan oman huoneen. Pitääpä tuota Semperin punakampelaa kokeilla joskus, ei aina kyllä itse jaksa soseita tehdä. Muikku-bataatti-peruna meni hyvin alas, mut sitten toisella kerralla isi erehtyi laittamaan maissia sekaan, niin eipä maistunutkaan. Sie taisit kysellä siitä, että onko muita, joilla tod.näk. jää enskapenska ainoaksi... meillä mie kyllä haluaisin
toisenkin lapsen jossain vaiheessa, mut mieheltä kun asiaa kysyin, niin vastasi, että ei oikein tiedä. Eli voi olla sekin mahdollista ja jos niin käy, niin ei ole maata kaatava asia. On se vaan tuo yksikin napero niin ihana!
MAMAJAJUSTUS: Siellä mennyt häät hyvin, kiva homma! Eikös Justus jossain vaiheessa ollut vähän vierastava, kun paljon joukkoa ympärillä? Se vaihe tainnut mennä ohi?
PIA-MARIA: Meillä imetys 4 kk:n iässä alkoi loppua just tuolleen, että syötöt väheni 1-2 kertaan päivässä ja sitten 4,5 kk:n iässä Pätkis päätti, että pullosta saa ruuan helpommin ja nopeammin. Eli ilmeisesti tuotanto hiipui pikku hiljaa. Mut, jos tosiaan yöllä syö molemmat tissit, niin voihan Pötköllä tosiaan olla ihan nälkäkin. Miun mielestä voit jatkaa, jos jaksat, niin ihan hyvin niin kauan kuin maitoa riittää.
GAIOLE: Siellä mietitty Piiperölle jo omaa huonetta. Miulla ei taida vielä "kantti kestää" :) Eli en varmaan raaski vielä siirtää. kyllähän se varmaan helpottais siihen, ettei heräilis itse joka ininään. Ei ole punaisen pyllyn aiheuttaja oikein selvinnyt, ehkä se mansikka ei ole syypää. Taitaa vaan olla jotain vaippaihottumaa tms. Ollaan kokeiltu Bepanthenia ja sitten sellaista Hyvää salvaa, jossa seassa sinkkivoidetta, mut ainakaan vielä ei ole sanottavammin niistäkään ollut apua. Pitää lääkärineuvolassa kysellä, kun se kohta kuitenkin on käsillä. Ei tunnu kuitenkaan kutittavan Pätkistä.
Nyt tuo pirpana hermostuu... pitää lopettaa, vaik olis ollut vielä kommentoitavaa... ai niin vielä:
FIIU: Tervetuloa tälle puolelle ja onnea pienokaisesta!
Dajm + Pätkis, kohta 8 kk
Meni taas viime yö osin valvoessa. Olisin ollut kypsä nukkumaan jo klo 21 aikoihin, mutta tuli tuijotettua vielä tyhmä elokuva ja vasta puolen yön aikoihin petiin... Ja heti piiperö aloitti pyöriskelyn ja älämölön sängyssään, eli en saanut kunnolla unen päästä edes kiinni. Ja pian piti jo nostaa se ekalle ruokailulle.
Kaiken lisäksi piiperö on nyt syönyt aika huonosti aamu- ja iltapuuroaan jo useampana päivänä. Veikkaan, että tuo iltapuuron huonosti syöminen näkyy kyllä yöunissa. Tisua pitää saada vähintään 2 kertaa yössä. Huooooh. Pitää varmaan aikaistaa iltapuuroa, että ei ainakaan olisi liian väsynyt syödessä. Silloin ei ruoka uppoa millään alas, tulee vaan itku.
Fiiulle onnea pojasta ja tervetuloa mukaan juttelemaan palstalle!
Susannan Saaga oli saanut uudet, hienot mitat neuvolasta. Ja mukava piknik teillä tiedossa tänään. Laitan sulle viikonlopun aikana sähköpostia niistä tärskyistä ja juna-asioista. Näillä näkymin saattaisimme päästä mukaan enskatapaamiseen.
Sara-Maria: piiperö syö ihan normaaleista pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa, en ole muussaillut hiutaleita pienemmäksi. Kun kypsyttää mikrossa reippaan ajan, niin hiutaleet pehmenee ihan hyvin, ja olen vielä jatkanut puuroa korvikkeella, että on vähän juoksevampaa. Ehkä pari kertaa alussa rakeisuus sai piiperön naaman mutrulle, mutta tottui äkkiä.
Tipulle piti kommentoida jo aikaisemmin siitä, kun Sienna herää itkuisena päikyiltä. Piiperö tekee ihan samaa silloin, kun on päikät jääneet kesken. Eli on yhä väsynyt, ja tovi menee itkustaessa ja ärhennellessä, kun taitaa pieni pää olla vielä ihan sekaisin. Jos päikät on ollu hyvät ja riittävät, herää kaikessa rauhassa itsekseen juttelemaan ja on nauravainen.
Maman Justus oli oppinut uusia liikehtimismuotoja, onnea uusista taidoista :)
Piti vielä jotain kommentoida, mutta pää tyhjeni täysin.. Ainakin Biancolle ja Heltsylle oli jotain.. No vilkutuksia siihen suuntaan nyt, kun muisti tyhjeni totaalisesti.
Piiperö täyttää tänään 7 kk ja sen kunniaksi onkin aivan upea päivä. Toivottavasti ekat päikyt ovat riittävät, niin lähdemme sitten pihalle ihmettelemään luontoa. Puun lehdet ja muut kasvit ovat erityisen kiinnostavia :)
G ja piiperö, tasan 7 kk
Pikaisesti vaan ennen mökille lähtöä. Ollaan siis nyt vasta lähdössä vaikka piti jo aiemmin mennä. Eilen oltiin koko iltapäivä pelaamassa krokettia Eetun kummitätin luona. Muutenkin on ollut paljon ohjelmaa tälle viikolle. Eetukin kiukkuaa ja itkeskelee edelleen nukkumaan menon yhteydessä, äsken nukutin sitä tunnin sänkyynsä enneku nukahti =/ voipi siis olla ettei välttämättä jäädä sinne mökille yöksi jos Eetu kovin alkaa hankalaksi.
Anteeksi kamalasti kun en tämän kummemmin nyt kirjoittele, palailen paremmalla aikaa taas ens viikolla viimeistään. Meillä on viikonlopullekin nimittäin reissu tiedossä.
Ainakin Piiperölle 7kk onnittelut ja muillekin joilla lähellä on kk-päivät mm Kiia täyttää kohta 10kk.
Ja pikku-enskat, musta on ainakin kiva lueskella teidän kuulumisia. Täällähän oli vielä vähän aikaa sitten kaks enskapinoa, pienet ja isot. Me yhdistettiin ne muutama kk sitten. Jos haluatte jutella pienemmällä kokoonpanolla niin voittehan te laittaa pystyyn oman pienten enskojen pinon. Mutta ihan miten vaan, mulle käy ainakin oikein mainiosti tämä yhteinen pino =)
Ja hoitopöydästä, meilla on kovassa käytössä vielä vaikka Eetu kovasti kääntyileekin sen päällä. Paras ostos vaunujen jälkeen toi pöytä! Jos kovin poika kiukkuaa niin sit puen loppuun silleen että se on sylissä. Nyt noi housuvaipatkin on helppo vetää päälle sylissä.
Ja oliko Bianco joka kirjoittelit kestovaipoista..?kieltämättä mulla vähän kiinnostaa kyseinen aihe. Tekis mieli kokeilla jotain, vaikkapa alkuun päivisin kestoja ja sit mies saa käyttää kertiksiä (se kun ei tykkää kesto-ajatuksesta ollenkaan). Mut ehkäpä toiselle lapselle sitten viimeistään =)
haleja kaikille ihanaisille enska-kavereille!!!
hermione ja Eetu 10kk
odotan et pyykkikone pysähtyy ja sit lähetään ulkoilemaan.
Mutta TIPU, kyllä täällä saa tuulettaa niitä kiukkusia tunteitaan. Siksihän me ollaan. : ) Onneks kiukku on nyt kuitenki jo laantunu. Meillä tota mustaa kakkaa aiheuttaa Eemilin suosikki herkku: mustikka. Meillä muuten kanssa käytetään nykysin noita lidlin vaippoja. Mulla meni aikansa ennen ku viittin kokeilla mut sit ku kokeilin niin yllätys oli positiivinen. Meillä ainaki ko vaipat aiheuttaa kaikista vähiten ohi vuotoja, eli ei oikeestaan ollenkaan. ja mukava kun ovat vielä edullisia.
PIA meillä imetystä on kans enään toi 2 krt päivässä. Aamulla ja illalla. Nyt olen siis tän viikkoa antanu päivällä korviketta ja illalla ja aamulla imettäny. Meillä kun meni jo jonkin aikaan niin ettei Eemil malttanu päivällä tissille ruveta. Nyt on sitte ollu kaks yötä syömättä. Luulen et aiemmin tankkaili vähäks jääneitä maitovaroja öiseen aikaan.ja silloin oli kyllä nälkänen koska pötkön tavoin söi molemmat tissit. hyvin on siis alkanu korvike maistua, alkuun ku ei meinannu upota millään. katotaan nyt kauanko mennään näin ja missä vaiheessa lopetan kokonaan?? Mut tää tuntuu kovin lempeeltä tavalta edetä kohti lopetusta. Ainakin äidille. : )
HOITOPÖYDÄSTÄ, meillä on kätevästi kylppärissä pesualtaan läheisyydessä ja käytössä edelleen. Vaikka vaipan vaihto todella on välillä aikamoista tahtojen taistelua. Tarkkana siinä pöydällä saa kokoajan olla, ei hetkeks uskalla irti päästää. Mä yleensä riisun ja puen sylissä ja sit vaan vaihdan vaipan hoitopöydällä.
Mua kans kiinnostaa noi kestovaipat. En vaan jotenki ole saanu aikaseks tarkemmin perehtyä... Nyt niit olis helppo kuivatellakki ku on toi rumpu. : )
Meillä ollaan alotettu pottailu. Unien ja ruuan jälkeen siinä käydään vähän istumassa, ei tosin vielä kovin orjallisesti. Lähes joka kerta jotain tuleeki. Ja Eemil on hauska ku nousee ylös niin haluaa heti katsoa et mitä tuli. : )
Jännä vaan et isänsä kanssa ei suostunu istumaan ollenkaan vaan meni huudoks. Mun kans ei oo huutanu vielä ollenkaan.
MAMAN Justukselle onnea uudesta taidosta. Ja kiva että teillä oli menny häät hyvin. Justuskaan ei vierastellu? tainnu päästä siitä vieraissa huutamisesta yli? Kiva niin. : )
FIIU??? Nyt en ole varma menikö oikein, pahoitteluni jos muisti pätkii. Mutta joka tapauksessa onnea pojasta ja tervetuloa mukaan joukkoon mukavaan.
GAIOLELLE tsemppiä öihin.
Öistämme sen verran et nyt on 2 yötä ollu pikkusen parempia, huutelee kyllä 4-5 kertaa muttei nouse ylös ja on sit helpompi rauhottaa. Tyyntyy melko helpolla ku tutin laittaa. Mutta saa nyt nähdä, en uskalla vielä ajatella et tässä olis nyt käyny joku pysyvä käänne. Mutta toivoahan aina voi. Mut kyllä tänä aamuna oli taas ku ois haudasta noussu. Ja mä en edes ole ikinä oppinu juomaan kahvia. Sitä taitoa on tässä muutamia kertoja tullu kaivattua.
Vilkutuksia myös Heltsylle, Sara-marialle, Biangolle... ja ihan kaikille enskamammoille ja enskapenskoille. Toi on muuten niin kivan kuulonen toi enskapenska. : ))
Jaahas kone pysähty, palailen kenties vielä iltasella.
Ai niin eilen aamu päivästä kirjottelin pitkät pätkät, ja ylläri ylläri en sitä päässy lähettämään. Illalla olin sit niin puhki etten jaksanu mitään. : /
Toivottavasti nyt tulee perille...
Odottelija ja Eemil
Dajm: Joo miehet saa vaan syyttää itteensä jos lapsi tuhoaa niitten tavaroita ku jättävät niitä niin alhaalle;) Meillä kans mies jättää tavaroitansa lojumaan ympäriinsä ja sit ihmettelee ku koira niitä tuhoilee. Kumma juttu...:)
Norpanpoikanen: Meillä kans nuo riidat johtuu miehen kanssa siitä et ei tarpeeksi puhuta että tuttu juttu meille. Tsemppiä sinne riitelyihin ja tosiaan kiva että "roikut" täällä:)
Weera: Toivottavasti saisitte pian päivärytmin kuntoon. Meillä oli kans tossa vaiheessa rytmi ihan hukassa (jos sitä nyt noin pienellä voi ollakaan) Kiva oli aina neuvolassa vastailla tädille et millon meillä nukutaan ja syödään ku ei olu mitään tiettyjä aikoja.
Mama: Ai te ootte jo häihin uskaltautuneet Justuksen kanssa. Meillä ois ens kesänä kaveripariskunnan häät ja kovasti oon jo nyt miettiny et viittiikö ottaa lapsia mukaan.
Pia-Maria: Sori en ehtiny tuosta öljystä sulle sillon vastailemaan, mut onneks sait vastauksia:) Musta tuntuu että ei meilläkään mitään ihmmeellistä kasvupyrähdystä oo tapahtunu ton öljyn lisäyksen jälkeen mut jo se pikkuhiljaa sit alkais vaikuttaa.
Sara-Maria: Meillä kans Lauri on alkanu enemmän kitisemään yöllä ku ollaan annettu puuroa. Terkka sano et vois kokeilla antaa sen päivällä ja illalla jotain muuta.
Fiiulle moikka ja tervetuloa tänne puolelle:)
Tipu: Voihan noita Siennan kiukutteluja. Jaksuja:)
Heltsy: Toivottavasti öljy saa Kiian kasvamaan oikein kovaa vauhtia:)
Meillä vaippa vaihdetaan hoitopöydällä ja on musta tosi kätevä. Kaikki tavarat kylläkin sieltä yritetään ottaa käsiin ja Leevin kanssa saa olla varovainen ku yrittää kääntyä koko ajan mut muuten toimii vielä. Meillä pojat on onneks aina tykänny vaipan vaihdosta.
Tänän oli puolvuotis neuvola ja tälläsiä mittoja saatiin Leevi 65.5cm ja 7575g ja Lauri 61cm ja 5740g. Ihan hyvin pojat kasvaneet omilla käyrillään.
Jee äsken tuli postista nestlen ilmainen näytepaketti. Sen saa kaikki monikkoperheet ku lähettää sinne viestii tai soittaa. 25 purkkia sosetta ja 2 puuropakettia et tosi hyvä:)
Tän enempää ei ehdi kirjottaa ku noi muksut ei nykyään viihy yhtään yksinään.
Terkuin Butterfly & pojat
Luin niin kiireellä teiän jutut et jäi toisen sivun jutut kokonaan välistä.
Piti tulla vielä toivottamaan Piiperölle 7kk onnittelut:)
Ihanaa sain pojat nukkumaan. Toivottavasti nukkuvat vähintään tunnin!
Terkuin B
Oltiin Kiian kanssa aamusella puistossa hiekkalaatikolla ja keinussa tunnin verran ihan helposti. Kiia on alkanut selkeesti viihtymään laatikossakin enemmän, tutkii hiekkaa (onneksi lähinnä käsillään), konttailee ympäriinsä ja leikkii leluillaan. Ja tietysti seurailee toisten puuhia. Mukavaa kun saa itsekin istua laatikon reunalla ja paistatella päivää eikä heti tarvi alkaa viihdyttään tyttöä tai lähteä pienen ajan päästä sisälle. Sormiruokaa aloin nyt antamaan rohkeammin terkkarin kehoituksesta ja siitä Kiia vasta innoissaan onkin. Kurkkua, leipää ja päärynää maistelee itsekseen innolla. Vähän olin ehkä turhan varovainen tuon suhteen, olis varmaan voinut antaa jo aiemmin.
Butterflyn pojat oli tänään ollut neuvolavisiitillä. Hienot mitat pojilla. Ja kuulostaa mukavalta kun monikkoja muistetaan tollasilla lahjoilla. Ootteko saanut jotain muuta vastaavaa jostain?
Odottelija: Jaa että Eemilkin liittyi pottailureeneihin. Meillä Kiia istuu kyllä potalla hienosti myös isin läsnäollessa mutta muuten oon huomannut että jos istuu tai oleilee ihan Kiian vieressä niin ei välttämättä malta tehdä tarpeitaan vaan yrittää ylös tai ainakin toimitus kestää kauemmin. Eli tarvitsee selkeästi oman rauhan toimilleen ja yleensä täytän tai tyhjääkin pesukonetta tms. lähistöllä mutta en kauheasti seurustele Kiian kanssa. Sitten pitää tietty olla jotain tutkittavaa leluja tai mieluiten vaikka äidin hiuslenkkejä tai muuta.
Odotelija ja Hermione: rohkeasti vaan kokeilemaan kestoja! Onko paikkakunnillanne kestovaippayhdistystä? Täällä Tampereella ainakin on ja täällä toimii myös sellanen vaippalainaamo eli jotain nimellistä summaa (olisko 5-10€) vastaan saa lainaksi kassillisen eri merkkisiä ja tyyppisiä vaippoja joita saa sitten testata omassa rauhassaan olisko se vuokra-aika 10vrk tai 2vko. Samalla saa opastusta touhuun ja tais olla pesuaineetkin kanssa. Eli tarkoitus on että ihmisillä olisi matala kynnys kokeilla kestoilua kun ei tarvitse tietää mitään aiheesta eikä ostaa heti omaksi vaippoja, kun ei voi tietää haluaako sitten kuitenkaan aloittaa kestoilemaan. Sekavasti selitetty, mutta ehkä löysitte pointtini.
Hermione: kiitoksia onnitteluista, huomenna tosiaan sitten 10kk täynnä. Ja mukavaa mökkeilyä, toivotaan että Eetun kanssa menee nukutukset hyvin niin saatte sitten jäätyä yöksikin sinne.
Gaiolen Piiperölle hyvää 7kk päivää! Tosiaan ihana ilma olla ulkona. Ja tsemppiä sinne öihin, harmillista kun ne ovat risaisia. Voisiko Piiperölle olla hampaita tulossa, jos se selittäisi tuon huonon syömisenkin.
Dajm: tuliko kalaa? Tai ei kai se ollut pääasia hommassa, kiva kun saitte miehen kanssa olla hetken kaksistaan. Meillä miehellä joku ihme kalastusvimma meneillään, haluaa joka viikonloppu lähteä kalaan maalle. Mua ei itse kalastus kyllä nappaa yhtään mutta kai sitä vois seuraksi joku kerta mennä.
Huomenna alkaa meidän isin isäkuukausi. Tai siis kolme viikkoinen, ei oikein pysty pitämään enempää mutta mukava tuokin aika. Saa nähdä mitä kivaa keksitään tuolle ajalle. Itseäni kiinnostaisi tehdä pieni kotimaan matka, en ole esimerkiksi koskaan käynyt Porvoossa ja siellä on niin kauniin näköinen vanha kaupunki. Onko joku käynyt?
heltsy ja kiia
Se on todella ihana ilma ulkosalla :) Käytiin poitsun kanssa aamupäivästä jo kaupungilla, nyt sitten taas kotona. Nautin hetken terassilla istuen ja mansikoita syöden kun poitsu nukahti, nyt koitan saada jotain vielä kommentoiduks ennenku se tuolta heräilee.
Susanna: Kiitokset muistutuksesta tuosta enskatreffeistä, koitan päästä tulemaan mikäli meille ei vaan silloin vieraita tuu, veli puheli tulevansa käymään mutten tiedä millon.
Tipu: Tuohon päikkäreiltä heräilyyn. Meillä poitsu herää kanssa kunnon itkuun mikäli päikkärit jostain syystä keskeytyy eli ei saa nukuttua tarpeeks, ei siinä auta muu kun sylitellä hetken että rauhottuu eikä kyllä siitä sitten uudestaan nukahda.
Fiuu: Tervetuloa mukaan ja onnittelut pikku prinssistä
Mama: Onnittelut justukselle uudesta taidosta, pian ne oppii liikkumaan ympäriinsä ja silloin saa kyllä olla koko ajan vahtimassa.
Gaiole: Piiperölle 7kk onnittelut ja tsemppiä sinne puurojen syömiseen ja hulinaöihin
Hermione: mukavaa mökkireissua :)
Dajm: siellä oli saatu viettää laatuaikaa miehen kanssa onkimassa, varmasti oli mukavaa.
Odottelija: kivoja pottailutreenejä :)
Butterfly: hienoja mittoja oli teillä neuvolasta saatu. Mä jätin pariks päiväks tuon puuron antamisen, ajattelin loppuviikosta taas koittaa että miten reagoi ja päivällä oon sitä nyt alkuun antanu. En uskaltanut kuitenkaan heti ruveta illasta antamaan ennenku tiedän miten siihen reagoi. Kivan paketin olitte nestlelta saanut :)
heltsy: kivaa ku kiia on alkanut viihtymään ulkosalla hiekkalaatikoilla. Siinä saa ite samalla paistateltua päivää. Tänään tarttui itelle muutama hiekkalaatikkolelu mukaan alennusmyynneistä, jos niitä sitten ens kesänä tarvii.
Nää uudet vauvan sivut on kyllä välillä tosi rasittavat, toivon mukaan saisivat pian kaikki korjaukset tehtyä ja sivut toimimaan kunnolla. Välillä tuli tuo palvelutilapäisesti epäkunnossa, onneks sain sentään viestin talteen, ettei tarvinu uudelleen alottaa alusta.
Tänään meillä on ollu parempi päivä ainakin tähän asti, saapi nähdä mitä ilta sitten tuo tullessaan. Eilen ainakin illasta huudettiin, ei kivaa ollenkaan. Molemmat alahampaat taitaa olla nyt puhjennut, varmasti ne kutittelee ja tuntuu ikävältä. Tänään päikkäreitäkin on saatu vähän paremmin nukuttua :) Puurokokeilua ajattelin jatkaa viikonloppuna taas. Kun annatte aamupuuroa niin mihin aikaan, heti ku on herännyt vai ensin maitoa ja sitten jonkin ajan päästä puuroa?
Nyt kahvin keittoon.
-Sara-Maria ja poitsu-
Kylläpä viikot hujahtaa nopsaan... Pian on jo syksy.. nyyh :)
Sara-Maria: Piiperö saa puuron heti aamupesujen jälkeen, vähän aikaa ehtii siinä leikkiä lattialla, kun laitan puuroa ja jäähdyttelen sitä. Tämän jälkeen tuleekin jo ekat päikkärit aika pian, eli tuota puuron antamista ei voisi meillä edes myöhentää. Maitoa annan vasta juuri nukkumaan käydessä (siis päikkäreille), tainnuttaa piiperön sopivaan vireeseen ottamaan unta vastaan :)
Butterfly: hienot mitat olivat pojat saaneet neuvolasta.
Heltsy ja Kiia suunnittelivat Porvooseen menoa. Olen siellä käynyt monestikin, tuttu paikka. Kannattaa käydä vanhassa kaupungissa ja Brunbergin makeismyymälässä, tehtaallakin pääsee makeismyymälään ja sitten vanhassa kaupungissa on oma pieni myymälä. Sitten ihan siinä sillan kupeessa on kiva kahvipaahtimo ja kahvila. Idyllisiä kahviloita toki on vaikka kuinka monta. Itselläkin suunnitelmissa käydä Porvoossa vielä tämän kesän aikana.
Hermione ja Eetu lähtivät mökille, pystyittekö jäämään yöksi?
Apua, unohtui mitä piti kommentoida, palaan taas..
G ja p
Ihana tuo Eemilin pottailu :) Pitää meilläkin aloittaa, kun vaan piiperö ensin kestää kunnolla istumisasennossa. Ja pottakin pitää hankkia.
Mama: Sielläkin on jo päästy kerran nauttimaan pitkästä yöstä, jospa pian tulisi toinenkin. Mukavasti teillä on mennyt hääjuhlat. Joko tosiaan Justus on pian 5 kk, eli iso poika jo. Tuntuu, että vastahan se tuli viesti pienokaisen syntymästä... Ja onnea uudesta taidosta Justukselle! Kohta tosiaan saa olla silmät selässäkin, kun alkaa liikkuminen.
Fiiulle paljon onnea koko perheelle pienokaisen johdosta! :) Tervetuloa tänne vauvapuolelle turinoimaan. Mukavaa vauva-arkea teille!
Gaiole: Piiperölle onnittelut 7 kk:n johdosta!
Hermione: Mites teidän mökkireissu meni? Muistankin odotusaikana muutaman kerran lukeneeni täältä, että oli kaksi pinoa enskoille. Mutta tämä yhteinen pino tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Saa tosiaan vertaistukea teiltä isommiltakin, kun olette jo aiemmin nämä samat vaiheet käyneet läpi. Välillä ei vaan osaa oikein kommentoida mitään jo hieman isompien enskojen juttuihin. Mutta kuten mamakin taisi sanoa, niin minustakin tässä pinossa on hyvä henki.
Odottelija: Toivottavasti yöt alkaisi olla jo parempia. Miten olette Kajaaniin kotiutuneet?
Butterfly: Teillä oli hyviä neuvolakuulumisia. Ja mukavan paketin Nestle laittanut. Niin, onhan se totta että Aino on vielä pieni, ettei kovin rytmiä päivässä välttämättä olekaan. Huomaa vaan välillä, että unta tarviisi päivälläkin enemmän kun on joskus kiukkuinen kuin ampiainen, kun ei malta ruveta unille.
Meillä mennään päivät edelleen miniunilla, olisikohan Aino eilen nukkunut kolme vartin pätkää yhteensä. Kokeilin taas vaunulenkkiäkin tehdä, mutta ei siellä viihtynyt yhtään...taidan pitää vaunuilussa nyt tauon ja kokeilla taas myöhemmin, josko sitten onnistuisi paremmin. Vatsanväänteitä Ainolla ei kovin ole ollut, mutta eilen tein kaalilaatikkoa, joka taisi olla virhe. Ilta oli melko hankala neidillä vatsan kanssa. Joten täytyy tänään jättää kaalilaatikko väliin minulla... Yöunille menoa vatsa haittasi, mutta onneksi kuitenkaan koko yötä ei se valvottanut. Aino muuten yskii välillä melkoisesti ja kuulostaa jotenkin limaiselta se yskintä, voisikohan se johtua ihan maidosta vai onko muilla enskoilla ollut tälläistä?
Viikonloppuna on sukujuhlat tiedossa, kun Ainon isomummu täyttää 100 vuotta. Tuntuu aika hurjalta tuo ikä, kun alkaa ajattelemaan miten mummon aikana maailma on muuttunut. Harmi vaan, ettei enää muista noita kaikkia vanhoja juttuja, olisi kyllä varmasti paljon kerrottavaa. Melko lailla mummo muistaa meitä lapsenlapsiaan, mutta nuorimpia ei enää ehkä niinkään. Mutta aika lailla elää ns. tässä päivässä eli ei ole lypsylle lähdössä tms. vaan tietää, mikä vuodenaika on menossa, kuukaudet ja päivät tahtoo olla hukassa ja ei ihmekään. Eli pitkän iän geenit olisi Ainolle mahdolliset :)
Meillä siis menee viikonloppu juhliessa ja vieraiden kanssa, niin palailen palstalle taas ensi viikolla!
Hyvää viikonloppua kaikille enskoille pienokaisineen! :)
Weera ja Aino 12 vko huomenna
Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa. Olen rallileskenä tän viikonlopun ja kypsyttää jo valmiiksi. Koko viikon ollut mies töissä ja eilisillasta lähtien sit rallikansana ja mä jumissa (= ei autoa) tytön kaa kotona... No suotakoon kerran vuoteen täälainen vapaa miehelle. Mistähän mä keksisin oman "rallini" jollekin vlopulle?
Mutta asiaan. Ensinnäkin onnittelut kaikille uusia kuukausilukuja saavuttaneille! Noorallakin tulee sunnuntaina jo 7kk täyteen. Hurjaa.
Menkat oli kiinnostuksen kohteena; mulla alkoi 4kk synnytyksestä. Aika hauskasti tasan vuotta aikaisemmin odottelin menkkoja ja silloin ne ei enää tullut ja tein testin... Vuotta myöhemmin viimein tuli ;) Aika normi kierto alkoi heti ja normi jomotus...
Odottelijallako myös oli ollut hulinoita öisin? Meillä myös! Nyt vaan paheni kun Noora oppi muutama päivä sitten ryömimään, hurja pöherrys käy sängyssä pitkin yötä ja on tosi väsyny "harjoitteluun" tyttö itsekin. Voimia meille.
Gaijiksen yöt oli taas vähän rauhoittunut eikä unikoulua tarvittu. Hienoa! Nauti! Meillä muuten nukutaan ja nukahdetaan hyvin omassa sängyssä, mutta kovin on levotonta uni. Kivan kuuloinen viikonloppu ollut teillä.
Butterfly oli päässyt Meripäiville ja Scorpionsia katsomaan! Ihan tulee teinivuodet mieleen...
Tipu ja Sienna käyvät taistoa :) Pysy tiukkana vaan! Ja pidä hermot kasassa, se palkitaan (niin ne ainakin väittää). Me syödään vasta "vauvajogurtteja" , mut oon miettiny ihan oikeenkin tarjoamista, sais vaihtelua erilailla. Serkku aloitti 7kk pojalleen Bulgarian jogurtilla ja hyvin oli menny eikä tullu mitään ongelmia. Kokeillaan ehkä ensi viikolla.
Malaikalle lämmin ajatus ja voimia. Ei kovin kaukaista ole tuollainen itsellekään.
Hermione oli reissaillu ja nukkumisen kanssa painitaan sielläkin. Tuttu aihe taitaa olla vähän kaikille jossain vaiheessa. Voimia ja unia myös teille.
Norpanpoikanen roiku vaan! Kiva näitä tapahtumia on lueskella kaikenikäisistä vauveleista. Itse en enää niin usein ehdi/jaksa kirjoitella, mutta seuraan taustalta kuitenkin.
Dajm on saanu kävelytuoli kanssa, me myös saatiin vaikka en olisi halunnut koko juttua. Varmaankin näin alkuun otetaan se syöttötuoli käyttöön eli harjoitellaan istumista pyörät lukittuna.
Hoitopöytä G; meillä hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydällä ja vielä ainakin tyttö pysyy siinä kun vaan vähän painaa kädellä vastaan ettei käänny mahalleen. Itseasiassa ei koskaan ole kotona muualla vaihdettu vaippoja kuin siinä, pesuallas vieressä eikä haittaa vaikka pissa lirahtaa ennen kuin saa uutta vaippaa päälle. Ja mihinkään ei uskalla Nooraa enää jättä vahtimatta; tullut jo sitteristä naamalleen ja meidän sängyltä selälleen lattialle... Mahdoton mönkijä se on. Ja vaipoista; ollaan kestoilijoita pääasiassa, mutta reissussa kertiksillä ja iskä on kertisihmisiä myös... laiska...
Weeralla jo nukuttu muutama yö kokonaan. Uskomatonta! Meillä ei sitä iloa ole vielä saatu. Edelleen syödään 2 kertaa yössä...
Biancollekin terkkuja remontin keskelle. Kyllä se vielä palkitsee :) Mä olen suunnitellut Nooran siirtämistä omaan huoneeseen tän kuun lopussa, kun kaikki reissut ja ylimääräiset häsellykset on ohi. Kerrohan miten teillä onnistui jos vaikka jotain vinkkiä sais...
Juhlia oli ollut myös Mamalla, joko on toivuttu hulinasta?
Pia-marialle onnittelut asunnonmyynnistä. Me ollaan hankittu myös jo pyöränistuin Nooraa varten ja meinasin jo pientä lenkkiä heittää syksyllä, kunhan vähän opitaan tukevammin istumaan. Ja tosiaan ihan pieniä aluksi, ei mitään puolentoistatunnin äitin-täytyy-laihtua-lenkkejä...
Joku kyseli vakuutuksesta; me otettiin jo ennen syntymää ja sillä mennään edelleen.
Nyt venyy jo liikaa tää juttu.... Vilkutuksia kaikille kelle en kerennyt kommentoimaan! Palaan taas!
Pore ja Noora 2pvää vaille 7kk
P.S. Laitetaan vielä touhutukka kuvaa...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=82732651-5fa5-11dd-9cf3-…!
GAIOLE Ihan samaa mieltä. Kauhean nopeaa aika menny. Varsinki ku pikku muru on jo 7kk ja 5kk päästä pitäis viedä jo hoitoon. Tosin musta tuntuu et se kasvaa niin kovasti et sit ku vien hoitoon ni sehä onki jo teini-ikänen.
Onnea piiperölle 7kk täyttymisestä.
Toivottavasti puuro alkaa maistumaan taas. Auttaisko jos kokeilisit uutta makua. Tai käytätkö hedelmäsosetta ni vaihtasit sitä. Meillä Saagalle on tullu joku kumma tapa et ku saa lusikallisen puuroa suuhun ni se tunkee heti perään sormet suuhun. Ja voi huh mikä sotku!
SARA-MARIA Mä annan noin kuuden kieppeillä maidon, sit torkutaan ja sit ku noustaan ylös ni käydään aamupesuilla yms ja keitän puuron. Yleensä kello on siinä puol ysi sillon. Siitä sitten ehkä tunti niin maitoa ja aamupäikkäreille.
Taisit jo aiemmin kysyä enkä muista kirjoitinko mut mä teen puuron pikahiutaleista.
Toivottavasti poitsulla ny helpottaa ku hampaat tullu läpi.
HELTSY Mukavaa päivää Porvoossa teille. Itsekin olen suunnitellu et pitäis käydä siellä.
Meillä menee noi neuvolat samalla lailla ku teillä mut meillä jäi 6kk välistä ku oltii reissussa ni korvattii se tolla 7kk käynnillä.
BUTTERFLY Hienoa et pojat kasvaa hyvin. Ihanaa et teitä muistetaan tuollaisin lahjoin! =)
Vilkutuksia BUUFFALLE ja Neealle!
MAMA onnea Justukselle uudesta taidosta!
ODOTTELIJA Tsemppiä teille öihin! Mäkin oon miettinyt pottailua mut potta on vielä kaupassa. Ehkäpä pitäis muistaa ostaa ni päästäs kokeilemaan sitä.
HERMIONELLE ja Eetulle hyvää mökkireissua.
DAJM Ihanalle kuulosti parisuhde aika. Meillä miehellä piiitkästä aikaa viikonloppuvapaana. Tekee siis viikot ja viikonloput töitä. Toivottavasti saatas tehtyä jotain kivaa eikä menis riitelyksi.
TIPU Mukavaa jos saatte leikkikaverin pihapiiristä. Mitenkäs teidän piknik sujui?
WEERA En osaa sanoa mistä yskintä johtuu. Voithan kokeilla nostaa sängynpäätyä pikkasen ylöspäin josko auttas. Toivottavasti yskintä ei häiritse Ainon unia kuitenkaan.
PORElle tsemppiä rallileskeyteen. Totta kai sä järjestät oman "rallin" =)
Meillä oli eilen mukava päivä. Minä tietysti poltin käteni vaikkei kauaa auringossa oltu. Olis taas pitäny muistaa et aurinko rasvasta on enemmän hyötyä ku sitä käyttää eikä pidä laukun pohjalla ku tämmönen valkonaama on. Noh onpahan ny jotain väriä saanu, hih.
Pitipäs vielä sanoa et meillä oli tosi hauska lauttamatka takaisin päin ku lautalla oli joku saman ikäinen poitsu ku Saaga. Poitsu ärisi jotain ja Saaga vastasi samalla lailla takaisin mut kovemmalla äänellä vain. Ja sit poika vastasi ja Saaga takaisin. Tätä jatkui melki koko lautta matka. Ja sit ku poika yskäsi ni Saaga yskäisi. En tiiä saatteko mitää selvää mun sepustuksesta mut tosi hauskan kuullosta ku pienet kommunikoi. Meidän Saaga tosin oli kaiken aikaa se kova äänisempi. =)
No joo nyt siivoileen ja leipoon ku tulee vieraita...
S&S
Jospa yrittäisin vähän kommentoidakin tällä kertaa. Kiva, että olette sitä mieltä, että täällä saa myös käydä raivoamassa (siis ei teille, tietenkään). Mulla kun ei ole aina äkkiseltään kuuntelijaa kiukkutunteille ja ne pitää saada purkaa heti ettei tule paha mieli. On tämä vaan loistava foorumi ja olette ihania!
Kiva saada vahvistusta sille teorialle, että Siennan päikkärien jälkeiset itkut johtuvat kesken jääneistä unista. Niin itsekin ajattelin ja näköjään täällä muutkin kärsivät samasta vaivasta.
Dajmin ja miehen onkireissu kuulosti tosi idylliseltä, kateeksi käy! Mulla on vielä vajaan kahden viikon odotus edessä ennen kuin mies palaa viikoksi kotiin.
Mitekäs Gaiolen yöt on sujuneet, vieläkö siellä Piiperö mellastaa? Toivottavasti saatte vähän enemmän nukuttua.
Odottelija: kiitos, ratkaisit mustan kakan arvoituksen! Sienna söi purkillisen mustikkaa edellisenä päivänä, joten se varmaan aiheutti "tervan" vaipassa. Ai teillä käytetään myös Lidlin vaippoja. Nyt kun reissussa käytettiin Pamperseja niin totesin taas, kuinka paljon parempia ne Lidlin vaipat on, helpompia pukea päälle kun on vähän jämäkämpiä ja jotenkin varmemman oloisia. Eikä sekään haittaa, että ovat paljon halvempia.
Butterfly: uskomatonta, että teidän pojat on jo puolivuotiaita! Vastahan ne syntyi! Kivan paketin olitte saaneet postissa.
Heltsy: meillä Sienna viihtyy kanssa tosi hyvin hiekkalaatikolla, tänäänkin touhusi tunnin ihan itsekseen, vissiin kerran kävi osoittelemassa mun varpaita ja sitten painui taas omiin leikkeihinsä. Sain kivasti lueskeltua siinä auringonpaisteessa. Sormiruokaa oli teillä aloiteltu myös. Sienna tykkää eniten kurkusta ja banaania se syö sellaisen 5cm pätkän joka aamu siten, että pilkon sen sille pienemmiksi palasiksi joita se itse noukkii pöydältä suuhunsa. Välillä on kädet ihan muusissa kun pinsettiote on vielä vähän hakusessa, mutta suurin osa päätyy suuhun kuitenkin. Meillä on ihan vakiona maissinaksuja ja palttoonnappeja mukana aina kun ollaan ulkona, varsinkin bussimatkoilla niillä saa ostettua vähän hiljaisuutta... Kyselit Porvoosta: mun mielestä se on ihana päiväretkikaupunki, yötä en ole koskaan ollut. Jos olette etanoiden ystäviä niin siellä on ihan loistava etanaravintola. Ja se Gaiolen mainitsema Paahtimo on munkin mielestä kiva kahvipaikka.
Sara-Maria kyseli aamupuurosta. Mä teen niin, että kun Sienna herää noin seitsemältä niin haen sen viereeni maidolle (imetän siis vielä). Sitten kun kasin maissa noustaan niin aletaan laittaa puuroa, käytännössä se syödään noin puoli yhdeksän aikaan. Mä en periaatteessa nouse sängystä ennen kahdeksaa... Sienna pärjää ihan hyvin sillä maidolla sen aikaa, ettei tarvi heti pompata ylös sängystä. Ekoille päikkäreille se menee noin tunti puuron jälkeen.
Weeralle toivottelen hyviä 100-vuotisjuhlia! On varmaan isomummulle hieno juttu nähdä Ainoakin juhlissa.
Poreen Noorasta oli ihana kuva! Samanlainen tupsu päässä kuin Saagalla. Söpöläinen.
Susanna: jos Saaga tunkee sormet suuhun puuron jälkeen, niin arvaapas mitä Sienna tekee. Se tunkee sormet suuhun, jolloin ne tulee puuroisiksi, ja sen jälkeen hieroo puuron silmiinsä! Ihanaa. Onneksi ei hiuksiin. Kiitos kysymästä, picnic meni kivasti, haettiin ihanaa thaikkuruokaa Du Diistä ja istuttiin Kallion kirjaston takana puistossa. Vähän söpöltä kuulosti toi Saagan juttelu.
Hui, ihan kauhea ukkonen iski yhtäkkiä. Taivas oli just ihan sininen ja sitten alkoi hirveä pauke, toivottavasti Sienna ei herää. No nyt tulee rakeita! On tää Suomen kesä ihmeellinen.
Vilkutukset kaikille, joita en nimeltä maininnut. Missäs Hannnah muuten luuraa?
Mun isä ja äitipuoli tulee meille viikonloppua viettämään tänään illalla, saapuvat vasta joskus ysiltä eli Sienna on jo nukkumassa. Kiva nähdä sen ilme aamulla, kun ukki onkin jo meillä. En varmaan käy juuri koneella, joten toivottelen nyt mukavat viikonloput kaikille!
WEERA, kiitos kysymästä, ihan kivasti ollaan sopeuduttu Kajaaniin. Tuttu paikkahan tää jo oli kun on tullu tuolla anoppilassa oleskeltua jo ennen muuttoa. Kivempi täällä ku edellisessä asuinpaikassa, pääsee kävellen vaikka mihin. : ) ja pihassa on paljon lapsia joten hiekkalaatikko seuraa riittää.
Ilmottelehan joskus jos tulet käymään kaupungissa niin käydään vaikka kahvilla. : )
BUTTERFLY, kiva juttu toi nestlen lahja. : )
GAIOLE ja SUSANNA ei muuta ku pottaostoksille vaan. me ostettiin tommonen ihan perus potta ja hyvin se on toiminu. Vaikka tosin siinä pitää osata istua jo aika tukevasti.
HELTSY, meillä taas kaivataan äiti siihen melkolailla lähelle pottaillessa, muuten nousee ylös. Nyt yleensä touhuaa jonku lelun kanssa ja kun on valmis niin sitten nousee.
Mä olen kans käyny Porvoossa monesti. Meillä on mökki siinä melko lähellä. Komppaan Gaiolea käynti vinkeissä. Ja vanhassa kaupungissa on muutenki ihania pikku kauppoja. Kaunis kaupunki.
SUSANNA varmasti ollu hauskan kuulosta toi saagan ja toisen pienen kommunikointi. : ))
PORELLE tältäki tsempitykset rallileskeyteen. Ei muuta ku varaat jonku hyvän kirjan/elokuvan/lehtiä ja herkkuja sit vaan nautit kun saat olla ihan omassa rauhassa. Lukuunottamatta sitä pientä neitiä joka sulla on seuralaisena. Teidän Noora on ihanasti tytön näkönen. : )
DAJM teillä oli ollu mukavaa parisuhdeaikaa. Me kans tarvittais, sen alkaa huomaamaan. Mun on vaan jotenki tosi vaikee antaa tota äitin murua hoitoon. Varsinki yön yli hoito ajatuksena hirvittää. Varsinki nyt ku yöt on ollu mitä on, jos vaan hulluna huutaa eikä rauhotu ollenkaan. On meinaan pari kertaa käyny niin et oon käyny kioskilla ku Eemil on menny nukkumaan, sit ei olekkaan nukahtanu viel kunnolla ja heränny ja huutanu hysteerisesti kokoajan ku oon ollu pois. Onneks tosin on ollu kyse noin 10min.
Mutta kun pitäis ton miehen kanssa kyllä päästä ihan kahestaan vähän johonki, vaikka ulos syömään...
Joo, onko muita yhtä höperöitä ku minä? Et lapsen hoitoon vieminen on hankalaa? Meillä ehkä johtuu siitäki että oltiin alkuun niin iteksemme ettei ollutjkaan ketään joka ois voinu hoitaa ja nyt sit on vaikee luottaa toisiin. Varsinki kun oltiin tässä kesällä juhlissa joissa mm. Eemilin kummi ja anoppi hoiti poikaa välillä, siis kärrytteli et olis nukkunu edes hetken. No sit oli unohtunu joltain laittaa valjaat kiinni ja meidän ikiliikkuja oli unissaan ilmeisesti kääntyny mahalleen ja valunu matkiksista pois. Sit ku itkuhälytin rahisi ja kävin kattomassa niin herra seisoo vaunuja vasten siellä heinikossa. Voitte uskoa et pelästyin!! Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Ja onneks ei ollunoussu ylös ja tullu laidan yli. Mut kyl mä silloin ajattelin et hoidan kyllä ite lapseni ettei vastaavaa satu. vaikka anoppi on kyllä yleensä aivan ihana ja luotettava. sitä ei vaan voi uskoa mihin kaikkeen tämän meidän vauvan kanssa saa jo varautua.
tulipa avauduttua. : )
Mutta meillä tosiaan tuo äidin vauva on nyt pari päivää vaihtanu paikkaa sohvaa vasten . En edes halua sanoa ääneen, mutta siis kävelee pieniä matkoja tukea vasten. Esim pinnistä kiertää sisäpuolella sivulta päätyyn. Meillä on kokonaan jääny välistä noi istuttamiset tyynyillä tuettuna jne. : ( jotenki ollaan pompattu pikkuvauvasta suoraan touhukkaaks "isoks" Vaikka toinen on vielä ihan pieni.
Nyt tuli melko omanapaista avautumista, mutta onneks edes jotain sain kommentoituakkin. : )
Kestoihin pitäis kyllä perehtyä enempi... Tommonen lainaus juttu ois kyllä kätevä mut mahtaakohan täällä olla?
Jeps mukavaa viikonloppu kaikille, meille tulee mun vanhemmat kyläilemään ja vievät sitten ton velipojan mennessään.
Odottelija ja Eemil, kera uuden lempilelunsa; tyhjän puolenlitran limupullon jonka sisällä on pari kuivaa hernettä. : ) jaksais värkätä vaikka kuinka kauan tyhjien pullojen kanssa.
Pakko vielä kommentoida kun luin tuota viime viikon loppu pinoa; Saagalla on todellakin hurjasti hiuksia, jos on Noorallakin. Suloinen :) Dajm(ko?) laitto että on Nooran näköinen tytär? Kuva?
Ja esittelyjä oli laitettu eli olen 37v ja avomies 31v, Noora lähes 7kk (3.1.08) ja "iso veli" Poju koira 4v. Äänekoskella Keski-Suomessa asustellaan. Mitäs muuta?
Niin juhlintaillasta silloin taannoin. Mä luulin että lonkero loppuu maailmasta ja ... Niin on joskus käyny... Kyllä. No, oppia ikä (vanhempikin) kaikki. Ja ei ollut Nooran eka yö erossa, tai se oli isänsä kanssa kotona eli en laske sitä eroksi, kun aamulla kuitenkin nähtiin. Kovin lähelle en kuitenkaan uskaltanut, jos hengitys voi sokeuttaa... No joo.
malaikan kuvaa en saanut näkyviin. Höh.
Eri hauska tuo Butterflyn poikien kuva.
Hurjan isot silmät sekä mutsikon pojalla että piamarian pojalla. Melkoisia hurmureita kasvamassa.
Ai ja Tipulle hurjasti onnea kihlautumisen johdosta!!!! Unohdin täysin.
Nyt taas mentävä...
Pore ja Norppa
Fiiulle tervetuloa ja paljon onnea pikkuisesta!! Voi miten aika meneekään... Muistan kun olit jotain viikolla 20 raskaana odotus-puolella ja nyt jo nyytti tuhisee kainalossa : )
Sitten vielä omaa napaa (tai siis Justuksen napaa): Justus oppi tänään kääntymään takaisin vatsalta selälle. Joitakin päiviä sitten alkoi pyöriä napansa ympäri. Tänään liikkui kääntyilemällä ja akselinsa ympäri pyörimällä jo muutaman metrin matkoja. Liikkuisi varmaan ajan kanssa pidemmällekin, mutta olen nyt yrittänyt rajoittaa tuota touhuamista olkkarin matolle, kun välillä kumauttaa päänsä aika vauhdilla maahan. Tästä se alkaa meilläkin, jatkuva vahtiminen... Mutta ihanahan tuota äheltämistä on seurata ja tänäänkin aika pitkään viihtyi lattialla, kun itse laitoin pyykkejä vieressä.
M & J