Miten kaikki voi olla miehen rahaa?
Mies tekee viikonlopputöitä ja lomillakin töitä. Itse olen meidän lasten kanssa, enkä voi tehdä ylimääräisiä hommia, kun se maksaa liikaa laittaa lapset hoitoon. Silti kaikki saadut rahat on miehen omia. Onko näin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatteko tosiaan noin vain perustamaan perhettä näin saitojen miesten kanssa. Mies elää niin kuin perheensä siivellä eikä jaa mitään. Me avokkeja ja mies maksaa enemmän jos omat rahani ei aina riitä perustarpeisiin ja harrastusmenoihin jos sairauskuluihin menee välillä itselläni enemmän koska toimeentulotukea emme saa kun tulomme laskettaisiin yhteen. Avokki oli tietoinen että on elatusvelvollisuus avoliitossakin niin ettei tullut yllätyksenä ja omat tuloni vaihtelevat.
Juuri tämän takia EI KANNATA sekaantua suomalaisiin alemman ja keskitason naisiin, niistä ei ole mitään hyötyä ja iloakin kovin vähän. Rahat ne kyllä kuppaavat tunnollisesti. Naiset ei etsi miehistä mitään muuta kuin oman elintasonsa nostajaa ja se elintason nosto pois suoraan miehen itse tienatusta elintasosta. Kannataa keskittyä vain sellaisiin naisiin jotka A) eivät voi porsia enää ja B) niiden vuosiansiot on VÄHINTÄÄN yhtä suuret, mieluummin suuremmat kun kuiten kuluttavat enemmän, kuin itsellä. Siinä on onnellisen suhteen resepti.
No miten on onnistunut sen keskittymisen kanssa, oletko onnistunut. onko onnellinen reseptisi toiminut.
Vaimoni tienaa enemmän kuin minä, kuuluuko hänen lahjoitaa puolet erotuksesta minulle pelkästään siksi, että hoidan yhteistä talouttamme silloin kun hän on poissa?
Vierailija kirjoitti:
Perheitä on monenlaisia, joillakin kaikki rahat ovat yhteisiä, toiset ovat taas hyvin tarkkoja mitä kuluja maksavat perheessä ja voivat jopa tinkiä perheen kuluista, jotta oma rahavarasto lisääntyisi. Ja joskus on niinkin, ettei toinen puoliso osaa käyttää rahaa taloudellisesti, vaan tuhlailee.
Meillä on puolison kanssa hieman erilaiset tavat käyttää rahaa, joten ratkaisimme aikanaan asian siten että kuukausittaiset pakolliset menot tasataan suhteessa tuloihin siten, että molemmille jää suht sama summa ns. ylimääräistä käyttöön. Palkat ovat suurin piirtein yhtä suuret, mutta aina ei ole ollut näinkään ja tällöinkin on sovittu, että enemmän tienaava saa hieman isomman oman potin omaan käyttöön, vaikka osallistuukin perheen menoihin isommalla osuudella. Periaatteena se, että jos tienaa enemmän, saa myös enemmän, mutta myös osallistuu perheen menoihin enemmän.
Käytännössä toimii siten, että yhteiselle tilille molemmat siirtävät palkkapäivänä etukäteen lasketun summan X, josta sitten maksetaan laskut, lainanlyhennykset, lasten harrasteet jne jne jne. Loput rahat jäävät molemmilla omaan käyttöön ja näillä kumpikin voi tehdä mitä lystää. Toki, jos vaikka ajatuksissa on lähteä perheen voimin reissulle tai tarvitaan jokin yhteinen, isompi hankinta (tv, pesukone tms.), niin tästä "omasta osuudesta" tai "omista säästöistä" molemmat maksavat puolikkaansa.
Tämä ratkaisu toimii meillä, eikä tarvitse kummankaan mieltään pahoittaa toisen hankinnoista - tai vastaavasti "rakentavasti keskustella, että onko se pöytäsirkkeli tai viisikanavainen hilavitkutkin nyt sitten pakollinen vai ei".
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota hoitamaan lapsia. Lapset voi viedä hoitoon ja itsekin töihin tienaamaan, ei tarvi kärkkyä toisen vaivalla ansaitsemia rahoja.
Ja ap maksaa koko lystin vai? Paras on ottaa selvää mitä lastenhoito tulisi maksamaan ja velkoa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan menee. Sinä olet halunnut ne kakarat, joten sinä hoidatkin ne. Kysyttävää ? Epäselvää ????
Miksi oi miksi tää sama tyyppi tulee pilaamaan jokaikisen ketjun tällä jankkauksellaan? Tässäkin ketjussa tyyliin joka kolmas kommentti tän saman tosi nokkelia ja hauskoja juttuja (not). Olet huono trollaamaan, palaa takaisin sitten kun olet viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata perustaa perhettä suomalaisten miesten kanssa. Ne on just näin persaukisia.
Et sitten ole tietoinen nykyajasta ja tilastoista ???? Ei yksikään JÄRKEVÄ mies EDES HALUAKAAN teidän kuppaavien loisten kanssa mitään kersoja eikä perheitä ! Voitte jatkaa niitä tunkkienne pitelyä ihan huoletta, itseasiassa voitte ottaa, ja kannataakin ottaa entistä tiukempi ote niistä tunkeistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tienaa enemmän kuin minä, kuuluuko hänen lahjoitaa puolet erotuksesta minulle pelkästään siksi, että hoidan yhteistä talouttamme silloin kun hän on poissa?
Tarkoitatko kuitenkin taloudesta puhuessasi teidän pieniä lapsia, jotka eivät vielä pärjää kotona yksin ja sinä hoidat heidät vaimon ollessa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan menee. Sinä olet halunnut ne kakarat, joten sinä hoidatkin ne. Kysyttävää ? Epäselvää ????
Kyllähän se mieskin on ne halunnut. Eivät lapset netiseellisesti sikiä.
Mitä suurimalla todennäköisyydellä ne kakarat on "suostuttu" hankkimaan painostuksen alaisena, jotta ne parisuhteen tärkeimmät palvelut, Pilluhommat jatkaa pyörimistään. Ja painostaja on tiennyt tasan tarkkaan mitä on ollut tekemässä. Että se siitä "yhteisesti" hankkimisista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tarvitse lahjoittaa jos sinulla riittää perustarpeisiin ja harrastuksiin omat rahasi. Ymmärrät väärin puolisoiden elatusvelvollisuuden. Se on kyllä vanhanaikainen systeemi ja pitäisi poistaa jo nyky yhteiskunnasta ja voisi vain koskea virallistettuja aviopareja ja avoliitossa eläviä lapsiperheellisiä. Mutta tuntuu tosi kummalliselta nykyään aikuisten ja lapsettomien ihmisten avoparien elatusvelvollisuus jossa toinen jos tippuu työmarkkinatuelle tai sairauspäivärahalle niin lasketaan avopuolison tulot yhteen ja se raja on niin matala että avopuolisollakaan ei saisi olla yhtään tuloja. Tienaavan siis pitää maksaa enemmän talouskuluja ja avittaa sitä vähemmän tienaavaa. Älkää muuttako samaan talouteen jos tämä asia ei ole selvää sillä laki on tämä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurimalla todennäköisyydellä ne kakarat on "suostuttu" hankkimaan painostuksen alaisena, jotta ne parisuhteen tärkeimmät palvelut, Pilluhommat jatkaa pyörimistään. Ja painostaja on tiennyt tasan tarkkaan mitä on ollut tekemässä. Että se siitä "yhteisesti" hankkimisista.
Tuollaiselle miehelle kannattaa pakata laukut valmiiksi ja vilkuttaa ovelta heipat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi miksi tää sama tyyppi tulee pilaamaan jokaikisen ketjun tällä jankkauksellaan? Tässäkin ketjussa tyyliin joka kolmas kommentti tän saman tosi nokkelia ja hauskoja juttuja (not). Olet huono trollaamaan, palaa takaisin sitten kun olet viihdyttävä.
Hän on oikeassa ja sinä väärässä. N36v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tarvitse lahjoittaa jos sinulla riittää perustarpeisiin ja harrastuksiin omat rahasi. Ymmärrät väärin puolisoiden elatusvelvollisuuden. Se on kyllä vanhanaikainen systeemi ja pitäisi poistaa jo nyky yhteiskunnasta ja voisi vain koskea virallistettuja aviopareja ja avoliitossa eläviä lapsiperheellisiä. Mutta tuntuu tosi kummalliselta nykyään aikuisten ja lapsettomien ihmisten avoparien elatusvelvollisuus jossa toinen jos tippuu työmarkkinatuelle tai sairauspäivärahalle niin lasketaan avopuolison tulot yhteen ja se raja on niin matala että avopuolisollakaan ei saisi olla yhtään tuloja. Tienaavan siis pitää maksaa enemmän talouskuluja ja avittaa sitä vähemmän tienaavaa. Älkää muuttako samaan talouteen jos tämä asia ei ole selvää sillä laki on tämä tällä hetkellä.
Minä en muuttaisi niin vieraan ihmisen kanssa yhteen, jolle en olisi valmis tarjoamaan elatusta huonoina hetkinä. Ihmeen heppoisilla suhteilla ihmiset edes harkitsee yhteenmuuttoa, jotkut jopa asuntolainoja ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Me miehet olemme valmiit tekemään käsittämättömiä asioita, mitä naiset ei koskaan tule ymmärtämään, pelkästään sen naisen jalkojen välissä olevan kämmenen kokoisen alueen vuoksi. M49v.
Miten voi olla, että noin monella on virheellinen kuvitelma elatusvelvollisuudesta avoliitossa? Avoliitossa EI ole elatusvelvollisuutta. Joka muuta väittää, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tänne taas joku joka ei ole suostunut kumia käyttämään ja jättänyt ehkäisyn vain naisen hoidettavaksi ja hups, vahinkohan siitä voi tulla. Jos on järjissään niin ketään ei painosteta niin isoon asiaan kuin lapsen hankinta. Minä olen lapseton nainen ja mies koitti joskus vähän painostaa jälkeläisten tekemiseen mutta en suostunut. Otin sen riskin että sitten voisi jättää minut ja hakea sellaisen joka suostuu mutta näin ei käynyt kuitenkaan. Olin se tärkein ihminen ja olen yhä vaikken suostunut lisääntymään. Pärjään omillakin rahoillani mutta mies haluaa hemmoitella minua tarjoamalla luxusta. Eikä ole kuulemma huolen häivää vaikka sairastuisin niin hän sanoo aina että me pärjätään. Se on sitä rakkautta ilmeisesti ja harvoilla sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Me miehet olemme valmiit tekemään käsittämättömiä asioita, mitä naiset ei koskaan tule ymmärtämään, pelkästään sen naisen jalkojen välissä olevan kämmenen kokoisen alueen vuoksi. M49v.
Näin on, kyllähän niitä tunteita ja rakkautta voi myös kehittyä mutta jos täysin rehellisiä ollaan niin kyllähän ne pillutouhut viimekädessä on se perimmäinen syy miksi mies on parisuhteessa ja sietää kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei ole vaan on tehnyt ne koska sinä haluat ja jos ei olisi tehnyt niin siitä olisi noussut valtava paskamyrsky. Ei ne neitseellisesti sikiä mutta nussiminen ja lasten tekeminen ovat eri asioita jos et sattunut tietämään.
Paskamyrsky? Eli ero? Miksi ei vaan voi erota, jos on noin isot näkemyserot lapsien saamisesta?
Jos lapsia tekee, niistä myös huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatteko tosiaan noin vain perustamaan perhettä näin saitojen miesten kanssa. Mies elää niin kuin perheensä siivellä eikä jaa mitään. Me avokkeja ja mies maksaa enemmän jos omat rahani ei aina riitä perustarpeisiin ja harrastusmenoihin jos sairauskuluihin menee välillä itselläni enemmän koska toimeentulotukea emme saa kun tulomme laskettaisiin yhteen. Avokki oli tietoinen että on elatusvelvollisuus avoliitossakin niin ettei tullut yllätyksenä ja omat tuloni vaihtelevat.
Juuri tämän takia EI KANNATA sekaantua suomalaisiin alemman ja keskitason naisiin, niistä ei ole mitään hyötyä ja iloakin kovin vähän. Rahat ne kyllä kuppaavat tunnollisesti. Naiset ei etsi miehistä mitään muuta kuin oman elintasonsa nostajaa ja se elintason nosto pois suoraan miehen itse tienatusta elintasosta. Kannataa keskittyä vain sellaisiin naisiin jotka A) eivät voi porsia enää ja B) niiden vuosiansiot on VÄHINTÄÄN yhtä suuret, mieluummin suuremmat kun kuiten kuluttavat enemmän, kuin itsellä. Siinä on onnellisen suhteen resepti.
Ja siihen korkeamman tulotason naiseen sinulla ei ole mitään saumaa, ellei sitten oma palkkasi ole alle kahden tonnin. Mistään hinnasta en ottaisi tuollaista henkistä saastetta kotiini.
-nainen, vuositulot 80 000 e
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaa? No ei. Mutta kustantaa kyllä jotain sinunkin menojasi tai käyttää tulojaan perheen yhteisiin menoihin. Ainakaan ei saisi kiristää taloudellisesti.
Mulle on ainakin aina ollut selvää, että enemmän tienaavana kustannan enemmän meidän yhteisiä menoja. Jotta molemmilla olisi myös varaa tehdä omia juttuja.
Usko tai älä, miehetkin vonkaa lasten hankkimista ja ydinperheen perustamista.
Kahdessa suhteessani on käynyt näin. Toisella kerralla minut sai tosissaan taivutella synnyttämään uudelleen.