Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Tuhlaisin johonkin hömppään. Säästöjä kertyy muutenkin, tuollaisen taivaasta tupsahtaneen tonnin voisin vaan tuhlata sitten huvikseni.
Varaisin kylpylähotellista huoneen, kävisin kaikissa mukavissa hoidoissa, jalkahieronnassa, kasvohoidossa, kuumakivihieronnassa. Ja söisin hyvin ravintolassa.
Olisin tosiiii lihava jos tulisi lisää tonni!! Älyäähän tuon!!?
Voin olla kiitollinen elämäntilanteestani, sillä ylimääräinen tonni ei muuttaisi merkittävästi elämääni eikä arkeani, ja voisin siirtää sen suoraan säästötilille, joka toimii puskurina ja josta tulee maksettua isompia lomareissuja.
Vierailija kirjoitti:
Voin olla kiitollinen elämäntilanteestani, sillä ylimääräinen tonni ei muuttaisi merkittävästi elämääni eikä arkeani, ja voisin siirtää sen suoraan säästötilille, joka toimii puskurina ja josta tulee maksettua isompia lomareissuja.
Sama homma, säästötilille menisi, kuten tulojen ylijäämästä joka kuukausi meneekin. Siellä se lojuisi kymmenien kaltaistensa kanssa odottamassa seuraavan sijoitusasunnon ostoa tai jotain yllättävää ostopaikkaa pörssissä.
Ostaisin muutaman siistin paidan, kun kohta alkaa työt. Ei viitsisi mennä kulahtaneissa ja tahriintuneissa t-paidoissa toimistotöihin ihmisten ilmoille. Täytyy koittaa säästää nyt yhteen paitaan ja ostaa sitten pari lisää kun saa ekan palkan.
Laittaisin talteen hätävaratilille.
Ostaisin esikoiselle mopon valmiiksi, kun vuoden päästä tulee käyttöön.
Pyyhkisin perseeni niillä seteleillä.
Kerrankin riittävän sitkeää paperia, ettei sormi mene paperin läpi persreikään.
Ostaisin saksan kielen kielikurssin.
Ostaisin robotti-imurin. (Olisihan minulla varaa sellaiseen jo nyt, mutta en vaan raaski ostaa.)
En tiedä tai siis en tiedä minkä tekisin kun pitäisi saada silmälasit ja käydä kaiketi silmälääkärilläkin, hammaslääkäriin pitäisi myös päästä ja saada vihdoin implantti (tai itseasiassa kaksi) puuttuvien hampaiden tilalle. Sänky petivaatteineen alkaisi myös olla vaihtotarpeessa (sänky 25 vuotta vanha, peitto ja tyynyt tietty hieman uudempia) ja nyt alkaa läppärikin reistata sen verran että sekin pitää varmaan pian uusia..
pätkätyötön
Se taitaisi mennä matkakassaan säästöjen jatkeeksi, tytön kanssa johku rantalomalle. Tai sitten "hupikassaan", eli just lintsireissuihin, toriostoksiin, leffaan, syömään jne.
Ostaisin uuden, hyvän ja minipuolisen ompelukoneen. Loput säästötilille.
T. Köyhä ja sairas
Jos on taloudellinen tilanne tasapainossa, ei tuhat euroa ole siinä mielessä iso raha, että sille välttämättä olisi nyt heti mitään käyttöä.
Ei mullakaan tule mitään mieleen mihin tarvitsisin tonnin. Kyllä mulla olisi se tonni tuhlattavaksi, mutta ei ole tarvetta millekään.
Jos ihan pakko olisi tuhlata nyt tonni, niin ostaisin toiset vaelluskengät ja uuden kattolampun keittiöön, olen vähän kyllästynyt nykyiseen.