Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin jakaa molemmille aikuisille tyttärille 500 e humputtelurahaa. Tai mihin nyt haluavat käyttää.
Tai sitten voisin laittaa rahan omaan matkakassaani.
500e ”humputtelurahaa”? Anteeksi mutta mitä se tarkoittaa? Ei ihme että tililtä ei sitä 1000e ylimääräistä löydy...
Olen itse ajatellut että normi-ihmiseltä löytyy aina vähintäänkin tuon verran ”ylimääräistä” tililtä...
50e ymmärtäisin mutta 500e... Huh! Eri asia jos olisi oikeasti rikas.
Aika moni täällä tarvitsisi rahaa uusiin silmälaseihin.
Voisiko sossu jakaa silmälasi seteleitä, tai joku säätiö, - mammoille silmälasit ry. -
Itsellä sama tilanne, ei oo varaa uusiin silmälaseihin. Se on se, josta lapsiperheissä ekaksi nipistetään, mamman silmälasit...
ei tonni ole koskaan ylimääräinen eli en tekisi mitää uutta kuin ilman sitä
Tälläkin hetkellä säästössä, osakkeissa ja rahastoissa yhteensä 330 tonnia. Asunto maksettu, sijoitusasunto maksettu. Auto on, velkaa ei ole. Ei se tonni hetkauttaisi minua puoleen eikä toiseen.
Nimim. Insinööri
Silmälasisäätiö Suomeen? kirjoitti:
Aika moni täällä tarvitsisi rahaa uusiin silmälaseihin.
Voisiko sossu jakaa silmälasi seteleitä, tai joku säätiö, - mammoille silmälasit ry. -
Itsellä sama tilanne, ei oo varaa uusiin silmälaseihin. Se on se, josta lapsiperheissä ekaksi nipistetään, mamman silmälasit...
Pyydä Kelalta maksusitoumusta (toimeentulotukena). Ja kuuntele ohjeet tarkkaan, silmälasiliikkeet on kilpailutettu, Kela myöntää sitoumuksia vain tiettyihin liikkeisiin.
Maksaisin kaksi pientä lainaa pois ja lopulla lyhentäisin ulosottovelkaani.
Köyhää porukkaa täällä notkuu. Menkää töihin.
Mulle tuli just muutama tonni extraa ja yksi niistä menee kodin hankintoihin: työtuoli, työpöytä, sänky (ikeasta)
Yksi menee jotakuinkin näin: takki, kengät, puhelin, pari mattoa kotiin, parit lakanat
Pari menee koiraan...
Panisin tilille muiden seuraksi.
Antaisin vaimolleni ja sanoisin, voisitko asua kuukauden poissa kotoa.
Sijoittaisin pahan päivän varalle ja kasvamaan korkoa. . Tonnilla ei paljonkaan saa ostettua eikä ainakaan laatua.
Laittaisin säästöön pankin etu-tilille, johon maksetaan vähän korkoa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään sen kummempaa. Tilillä on aina ylimääräisiä tonneja useampikin.
Voisit ehkä harkita tarkemmin, koska on sopivaa paukutella henkseleitä sillä tiedolla.
Ostaisin hengityskoneen koska kohta suomen sairaalat täyttyvät korona potilaista ja kaikille ei riitä hengityskonetta
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin metsää.
Paljonko sillä saa? Puoli hehtaaria ja nalle puh kaupan päälle?
Maksaisin poikani vanhan kuukauden vuokrarästin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin jakaa molemmille aikuisille tyttärille 500 e humputtelurahaa. Tai mihin nyt haluavat käyttää.
Tai sitten voisin laittaa rahan omaan matkakassaani.
500e ”humputtelurahaa”? Anteeksi mutta mitä se tarkoittaa? Ei ihme että tililtä ei sitä 1000e ylimääräistä löydy...
Olen itse ajatellut että normi-ihmiseltä löytyy aina vähintäänkin tuon verran ”ylimääräistä” tililtä...
kun rahat on tiukassa ja sitä rahaa ei ole
Onko ihminen sit "epänormaali" jos sitä rahaa ei kaikesta huolimatta ole.