Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin television, pesukoneen ja sohvan. T. Sairas pitkäaikaistyötön, jolta nuo kaikki puuttuvat
Miksi puuttuvat? Itse olen nuo saanut ihan ilmaiseksi. TV ja pesukone jopa tuotiin paikoilleen asennettuna! Sohva piti käydä kaverin kanssa hakemassa, kun ei sitä antaja jaksanut yksin kantaa. Pikkupaikkakunta minulla ja helposti löytyi ilmaisrroihnaa uuteen sillloiseen kämppään eli jos vähäkään isommassa "kaapunnissa" asut niin varmasti löydät sinäkin! Kaikki muuten ed. käytössä ja olleet jo 4-5 vuotta, paitsi sohvan annoin pois, kun oli liian tilava tähän uuteen kämppään. Ilmaiseksi sain sitten sen pienemmän. Lähes kaikki mitä käytän on ilmaiskaluja. Läppäri,pöytäkone, 2xpuhelin, kakkos-TV vintillä, nettireititin,ilmastointikompura, mikrouuni ja pesukone x 2 (toinen jo varalla jos särkyy), autokin! Muitakin mutta en jaksa luetella... nettipalvelut ja puhelut on tietty itsemaksettava ja sähköt. Mutta tavaraa en juuri osta. Kierrätän sitä ja näin säästän luontoa! Ai niin,. se tonni... säästöön tilille tietty. Juoksevia menoja kattamaan.
Jos raha tulisi täysin odottamatta ja yllätten, niin laittaisin sen kokonaan suoraan Pelastusarmeijan joulukeräykseen. Itselläni on jo riittävästi kaikkeen siihen, mikä on tarpeellista.
Ei vaikuttaisi elämääni mitenkään. Laittaisin senkin lisätonnin osakkeisiin Nordnettiin. Säästössä sen verran ettei merkitystä.
Lahjat mun vanhemmille, mun lapselle ja siskolle. Jouluruokaa ja loput pakollisiin menoihin.
Säästötilille edellisten seuraksi.
Jos haluatte säästöjä niin älkää ostelko kaikenmaailman pa skaa. Vinkkinä vain.
1000€ menis uusiin hiihto suksiin ja monoihin sillä saa jo tosi hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Niin elämän tarkoitushan on säästää mahdollisimman paljon omaisuutta että perillisillä on mistä tapella kun aika jättää.
Mulla ei oikeasti ole edes tonnin tarkkuudella tietoa paljonko tililläni on rahaa. Luulen, että tällä hetkellä jotain 20-25 tuhannen välillä, mutta voi olla enemmänkin. Ylimääräinen tonni siis häviäisi käytännössä kuin pieru Saharaan. Ei olisi mitään käsitystä jos sellainen nyt ilmestyisi.
Viinaan, lauluun ja naisiin loput tuhlaisin.
Maksaisin rästiin jääneet laskut pois ja lopuilla ostaisin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun toisilla kaikki raha menee ihan pakollisiin kuluihin. Ei jää rahaa mihinkään pa skaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin metsää.
Minäkin tahtoisin kovasti metsää mutta paljonko saisi tuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin metsää.
Minäkin tahtoisin kovasti metsää mutta paljonko saisi tuolla?
Lapista hyvinkin paljon. Keskisuomesta n. 2000 m2.
Enpä huomaisi tonnia sinne tai tänne tilin saldossa.
Kyllä se menisi elämiseen ja kodin pieniin juttuihin, nyt on ollut tosi paljon menoja ja on välillä pitänyt käydä säästöillä. Joten maksaisin luottokortin kokonaan pois ja kaikki laskut, ostaisin autoon uudet renkaat ja no, siihenhän se menisi, mutta sitten pystyisi taas elämään rennosti ja laittamaan joka kuukausi säästöihin jotain.
Maksaisin kulutusluotot pois ja sitten joka kuussa olisi enempi käyttövaraa. Tällä lyhennysaikataululla olen vasta huhtikuussa velaton :(
Ostaisin mun kalliit lääkkeet ja loput menisi säästöön.
Juuri nyt tuo tonni olisi tarpeen ihan vain paikkaamaan tavallisia menoja. Onneksi säästössä kuitenkin on pahanpäivän varaa.
Ostaisin käyttö vaatteita itselleni ja sukulaiselle. Esim. Kunnolliset toppavaatteet talveksi jne.
Tällä hetkellä menis vaan käyttötilille ja saattaisi kadota tililtä joulujuttuja ostellessa. Tilin saldo on päässyt laskemaan turhan alas, kun tulot pienenivät enkä tajunnut heti pienentää rahastoihin kuukausittain meneviä summia.