Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Sijoittaisin. muiden sijoitusten kaveriksi. Ei sitä siellä tosin edes huomaisi. Tuon verran nyt hiljaisena päivänäkin heiluu ylös alas salkun arvo.
Täältä ei mitään mukaansa saa. Siksi koen sijoittamisen ja omaisuuden haalimisen täysin turhana. Ostaisin jonkun kauniin asian, kuten timanttisormuksen, ilahduttamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Täältä ei mitään mukaansa saa. Siksi koen sijoittamisen ja omaisuuden haalimisen täysin turhana. Ostaisin jonkun kauniin asian, kuten timanttisormuksen, ilahduttamaan itseäni.
Senkö sitten saa?
Sijoittaminen voi ihan yhtä lailla tuottaa mielihyvää. Lisäksi se helpottaa lisätulojen kautta elämää jatkossakin. Sormus ei.
Taitaisin käyttää sen tonnin johonkin todella turhuuteen. Kävisin jossain ravintolassa syömässä, kun ei ole ollut vuosiin varaa käydä. Kaikki meikit uusisin kun nekin ovat jo niin vanhoja että saan niistä kohta allergisen reaktion. Ja hankkisin vaatteita, yhden puseron olen ostanut kahden vuoden aikana ja sekin lidlistä, mutta ihan hyvä pusero se kumminkin on. Loput laittaisin kissani hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tonni jokin elämää suurempi summa? Minulla oli niitä 90. Talosta saan myydessä noin 100 000.
Halpa asunto kannattaa nyt ehdottomasti myydä, veneessä sillan alla rahaa ei mene ylimääräisiin ja voit humputella vaikka luxukseen =)
No en sanoisi 256 tuhannen euron asuntoa halvaksi. KÄTEEN JÄÄVÄ SUMMA on se noin 100 tuhatta, sitten joskus kun myyn. Nyt ei ole mitään hinkua muuttaa mihinkään.
Höpsö, et vain tajua miten hassu olet summinesi ja flexaus-yrityksinesi ;)
Enpä minä mitään fleksaile. Minua vain huvitti tämä ketju, koska täällä puhutaan tuhannesta eurosta kuin se olisi jokin valtava summa XD.
No kiva että saat tuollaisesta asiasta huvitusta itsellesi =) Minusta taas on paljon parempi että osaa olla tonnista iloinen ja kiitollinen kuin olla asenteella "nyrpeä ilmeeni ei värähdäkään ellei puhuta vähintään kymppi/satatonnista/millistä", mikä nyt sitten ikinä onkaan se väräyttävä summa.
Minua et oikeasti huvita vaan suretat: miten tuollaisia mammonanpalvojia voi olla. No, jos ei sen syvällisempää sisältöä ole niin ehkä se raha nousee sitten sinne kärkeen. Tiedän olevani onnekas kun minulla on niin paljon kaikkea ihanaa aineetontakin ympärilläni <3
Ajaisin joko ajokortin tai sit lähtisin jonnekin reissuun.
Joko tekisin ihanan matkan jonnekin, tai hankkisit toiset silmälasit. Ne nimittäin maksaa suurin piirtein sen tonnin, ja siksi mulla ei ole kuin yhdet. :/
Matkustaisin jonnekin. Periaatteessa mulla on "ylimääräinen" tonni tilillä säästössä mutta näin työttömänä en ole uskaltanut sitä käyttää kun koskaan ei tiedä miten tilanne muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kyllä kertakaikkisen hienoja ihmisiä nämä, jotka leuhkivat, että heillä on useampikin tonni. Joillekin ihmisille se ylimääräinen tuhat euroa olisi valtava helpotus, mutta sitähän nämä omaan napaansa tuijottelijat eivät ymmärrä.
Niin no, ehken useamman tonnin omaavana ei vain voi ymmärtää näitä tuhlureita, jotka suunnittelevat jo valmiiksi sen, miten tuhlaisisivat rahaa, jos sellaista joskus ulottuville sattuisi lipumaan. Miksi tavoite on käyttää kaikki, miksi ei voi ostaa vain sitä mikä on tarpeellista, jos kerran on muutenkin rahasta tiukkaa.
Kaikki köyhät eivät ole tuhlaajia. Itse olen sairauden vuoksi työkyvytön ja näin ollen köyhä, ja jokaisen yli jäävän latin laitan aina säästöön vielä pahemman päivän varalle. Näin tekisin sille ylimääräiselle tonnillekin.
Hienoa! Tsemppiä säästämiselle. Tämän ketjun perusteella suurin osa vain haaveilee tuhlaamisesta, ja se on huolestuttavaa. Varsinkin, jos tulot eivät tue kulutusta.
Höpö höpö! Tässähän nimenomaan kysyttiin mitä tekisit ylimääräisellä rahalla, siis jos yhtäkkiä tilillä olisi tonni. Joku laittaisi sen säästöön, toiset tekisivät hankintoja. Mikä sinusta on "tuhlausta" on jollekin toiselle tarpeellinen hankinta.
p.s. Kuuluin niihin, jotka hankkisivat uudet rillit. Tuhlausta varmaan sekin?
Ei muuttaisi elämääni millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö sitten saa?
Sijoittaminen voi ihan yhtä lailla tuottaa mielihyvää. Lisäksi se helpottaa lisätulojen kautta elämää jatkossakin. Sormus ei.
Hyvinpä missasit pointin. :D Se oli estetiikan tuottama ilo. Voin kaikki elinpäiväni katsella sitä kaunista sormusta sormessani. Idiootti.
Varaisin matkan kahdeksi viikoksi jonnekin Kreikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö sitten saa?
Hyvinpä missasit pointin. :D Se oli estetiikan tuottama ilo. Voin kaikki elinpäiväni katsella sitä kaunista sormusta sormessani. Idiootti.
No minä voin 7 vuoden kuluttua tuotoilla ostaa sormuksen JA nauttia tuotoista senkin jälkeen, ja vaikka ostaa toisenkin sormuksen...
Ostaisin varmaan uudet aurinkolasit ja kukkaron itselle :) Loput säästöön.
En mitään. Ehkä 5 tai 10 tonnia selkeämmin miettisin että mitä niille teen. Jos saisin nyt vaikka 5000e saattaisin ostaa jonkun kivan laukun.
Tonni on yks hailee. Niitä on monta tilillä.
Nää aloitukset olis parempia, jos se tonni pitäisi kuluttaa johonkin.
On vähän tylsää sanoa, että laittaisin pankkitilille muiden joukkoon, tai ostaisin ruokaa.
Zinc
Laittaisin nordnetissä sijaitsevaan osakesalkkuuni tietenkin.