Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tajunnut ja vihdoin hyväksynyt itsessäni sen ettei muut ihmiset kiinnosta minua. Ihmisten kanssa ajan viettäminen tuntuu pakkopullalta ja ajanhukalta.

Vierailija
20.02.2020 |

Jonkin verran empaattinen olen, tunnen muiden puolesta ja pystyn asettamaan itseni muiden asemaan. Ehkä jopa se minua häiritseekin, jonka takia en viihdy muiden seurassa. Yksin ei tarvitse koko ajan miettiä miltä toisista tuntuu.

Ehkä en kuitenkaan ole niin kiltti, kuin minun on aina luonnehdittu olevan. Vähän epäilen, että siitä kiltteydestä on jotenkin ollut vaikea päästää irti, kun sen aina toitotetaan olevan hyvä ja ihana asia. Ehkä pitäisi vain hyväksyä etten ole sisälläni niin kiltti kuin muut luulevat minun olevan. Eli en ole niin hyvä ja ihana ihminen. Voin kantaa illuusiota itsestäni joka ei kuitenkaan ole yhtä sen kanssa mitä olen, mutta minun ei tarvitse _olla_ sitä mitä muut luulevat minun olevan.

Mua ei kiinnosta mitä kenellekään kuuluu, mitä kukaan on tehnyt viimeaikoina, mua ei kiinnosta viettää aikaa kenenkään kanssa, en halua ketään kylään enkä halua kyläillä muiden luona. Muut ei vaan sitä ymmärrä, mutta sen verran vässykkää ja kilttiä miellyttämishaluisuutta mussa on, etten uskalla sanoa sitä kenellekään päin naamaa. Onneksi sentään itse ymmärsin, eikä tarvitse tuskissaan pyöriä muka kilttinä, mutta oikeasti ihan vain itsekkäänä ja mukavuudenhaluisena.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minä olen täsmälleen samaa mieltä sinun kanssasi! Lähdetäänkö kahville juttelemaan asiasta?

Ei kiitos.

Vierailija
22/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein tämä vaan maalataan masennuksen oireeksi. Voihan se toki sitäkin olla, voisin kyllä menneen takia ollakin lääkärin mielestä masentunut, mutta monet oireista ei tunnu niinkään elämää haittaavilta, ja uskon että ne on vain luonteestani ja asenteestani kiinni. 

Nykypäivänä yltiösosiaalisuus on älyttömän arvostettua ja kaikki tuntuvat järkyttyvän yksinolosta, vaikka se on ihan ok joillekin.

En ole sairas, enkä korjauksen tarpeessa.

Kyllä kuulostat masentuneelta, tuollainen epäsosiaalisuus ei ole normaalia. Parempi vaan että joku järjestää sut hoitoon. Ammattilaiset sitten arvioi löytyykö vikaa. Kuulostat sairaudentunnottomalta.

Höpöhöpö,oon aina ollu tommonen. Lapsenakin pysyin vintissä lukemassa kun muut huiteli pihalla. Esim lavatansseissa kävin kaks kertaa,se oli ihan hirveätä,seisoa siellä valkattavana,hyi. En menny enää. Kyllä mä työpiireissä pärjään,mutta en tahdo ketään kotiini enkä käy kylässä,johtuu sosiaalisesta työstäni. Ei tarvitse olla sairas jos ja kun viihtyy yksin eikä ole sosiaaliperhoslepattelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eisosperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein tämä vaan maalataan masennuksen oireeksi. Voihan se toki sitäkin olla, voisin kyllä menneen takia ollakin lääkärin mielestä masentunut, mutta monet oireista ei tunnu niinkään elämää haittaavilta, ja uskon että ne on vain luonteestani ja asenteestani kiinni. 

Nykypäivänä yltiösosiaalisuus on älyttömän arvostettua ja kaikki tuntuvat järkyttyvän yksinolosta, vaikka se on ihan ok joillekin.

Kyllä kuulostat masentuneelta, tuollainen epäsosiaalisuus ei ole normaalia. Parempi vaan että joku järjestää sut hoitoon. Ammattilaiset sitten arvioi löytyykö vikaa. Kuulostat sairaudentunnottomalta.

Höpöhöpö,oon aina ollu tommonen. Lapsenakin pysyin vintissä lukemassa kun muut huiteli pihalla. Esim lavatansseissa kävin kaks kertaa,se oli ihan hirveätä,seisoa siellä valkattavana,hyi. En menny enää. Kyllä mä työpiireissä pärjään,mutta en tahdo ketään kotiini enkä käy kylässä,johtuu sosiaalisesta työstäni. Ei tarvitse olla sairas jos ja kun viihtyy yksin eikä ole sosiaaliperhoslepattelija.

Samoin. Lapsenakin vietin paljon aikaa yksin, tai niin yksin kun lemmikin kanssa voi olla. Kyllä mua siitä kiusattiinkin etten osannut olla se sosiaalisin ja menevin tyyppi. Olen hyvin oppinut että ujoutta ja "epäsosiaalisuutta" (ei psykopatia, vaan yksin olosta nauttiminen) väheksytään ja pidetään epänormaalina. Kaikki ei vaan luonnostaan tykkää.

Vierailija
24/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vielä hieman lisäisin ennen kuin menen yksin (kuulitteko, yksin! hurjaa!) metsään kävelylle:

Nautin kyllä välillä ihmisten seurasta. En ole psykopaatti, en nauti siitä että ihmiset kärsii. Pidän kyllä muista silloin, jos saan heistä _itselleni_ jotain irti. En saa irti mitään muiden oksennusämpärinä olosta, enkä siitä että kuuntelen toisen monologia hänen menneestä viikosta. En kuitenkaan silmittömästi käytä muita hyväkseni, koska se on vastoin moraalejani. 

Vierailija
25/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta somessa pitää kertoa mielipiteitään ja odotella kommentteja... Etkö osaa olla epäsosiaalinen ihan itseksesi ollenkaan?:-)

Vierailija
26/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta somessa pitää kertoa mielipiteitään ja odotella kommentteja... Etkö osaa olla epäsosiaalinen ihan itseksesi ollenkaan?:-)

Että pitäisi sitten kokonaan sulkeutua? juu

Vierailija
27/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Oikein esimerkillinen suomalainen asburgeri siinä... Huoh...

Vierailija
28/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta ihmisten seura, paitsi jos otan huumeita ja viinaa, sitten on kivaa ihmisten kanssa, muuten ei.

Vierailija
29/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kuulosta. Mitä masennusta se on jos ei välitä ylettömästi ihmisseurasta. Minua ainakin ärsyttää sellaiset jotka pakottaa ihmisen perusluonnetta muuttumaan. Mikään hoito ei muuta perusluonnetta. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Mitä hoitoa muka tarvii ihminen, joka pärjää hyvin, vaikkei olekaan mikään yltiösosiaalinen? Ei mitään ei haittaa elämää mitenkään. Minäkin nautin joka päivästä, vaikka on ties mitä diagnoosia. En syö mitään lääkkeitä ja elän omanlaista elämää. Pyörikää te yli sosiaaliset vaan oravanpyörässänne ihan vapaasti.

Vierailija
30/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa aniharva ja läheisiä ihmisiä onkin vain 2. Jos koen, että jokin henkilö tuo elämääni enemmän huonoa kuin hyvää, jätän hänet pois...ei ole mitään järkeä tehdä asioita mistä ei nauti. 

Vierailija
31/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen yksinäisyyttä ainoastaan isommassa seurassa.

Vierailija
32/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei myöskään kaipaa seuraasi yhtään sen enempää.

Vierailija
33/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni. Oikein esimerkillinen suomalainen asburgeri siinä... Huoh...

Samaa tulin sanomaan

Vierailija
34/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihiutaleet hiljalleen leijuu....

Vierailija
35/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi autismitapaus. Ei mitään vakavaa.

Vierailija
36/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ilmaisen vihjeen...

Varatkaa aika psykpolille tms ja käykää valittamassa miten elämä murjoo. Kertokaa, ettette jaksa käydä suihkussa, pestä hampaita, laittaa ruokaa, lähteä minnekään ja koko ajan ahdistaa. Saatte erilaisia mömmöreseptejä. Käytte yhä uudelleen ja kerrotte, että tilanne on sama, itsarikin mielessä jne. Saatte pitkästi saikkua ja vuosien kuluttua pääsette eläkkeelle.

Sitten vain vedätte rooliane hamaan hautaan. Kukaan ei ihmettele, saatte olla rauhassa työelämältä ja muulta turhalta. Saatte viettää aikanne miten haluatte. Aamulla käännätte kylkeä ja jatkatte unia. Silloin saa olla rauhassa koko maailmalta ja tehdä juuri sitä mitä haluaa.

Vierailija
37/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei myöskään kaipaa seuraasi yhtään sen enempää.

Sittenhän se on fifty-fifty. Kaikki voittaa :)

38/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu minulla. Harvemmin kiinnostunun kenestäkään, yleensä ovat miehiä. Siis ihan kaverellisestikin pääasiassa pidän enemmän miesten seurasta. En tiedä mistä johtuu, mutta harvemmin ne miehetkään kiinnostavat. Olen myös aika itsekeskeinen, vaikkakin ihan empaattinen.

Vierailija
39/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee, että autistiksi sanominen loukkaa ja käyttää sitä siinä tarkoituksessa. Jotain voi loukata, mutta minua ei ollenkaan. Voin olla vaikka autisti, masentunut, skitsoftenikko tai mikä vaan psykiatrin tai kenen tahansa mielestä. Ei se elämääni häiritse. Olen huomannut, että jotkut nostaa itseään toisen yläpuolelle tuolla tavoin, että minä olen paljon parempi ihminen kuin sinä, kun sinulla ei ole muumit laaksossa tai että se ja se on vähän jännä tyyppi ja pilkallinen hymy päälle. Kai se on sitten sitä sosiaalisuutta ja pahimmillaan sakinhivutusta. Mitä noista välittämään. Aivan yks ja sama, jos ei ketään vahingoita erikoisuudellaan.

Vierailija
40/46 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/51e3903a-8649-4760-a7bf-0e0ba748f9ce

Tässäkin yksi ihminen jolla samoja ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi