suomessa ajetaan vanhoilla autoilla
https://www.is.fi/autot/art-2000011604071.html
Päästö ja turvallisuustavoitteet eivät toteudu. Veikkaan että lähivuosina tulee laki joka määrää että liikenteessä ei saa ajaa autolla jossain ei ole tietyn tasoisia turvajärjestelmiä
Kommentit (40)
Mikäs siinä, lain laatija antaa sitten rahaa autoilijoille ostaa vaatimusten mukaisen kulkuneuvon
Heti tuli alapeukkua,kun mulla on auto hyvillä turvajärjestelmillä.. puolisollakin auto jarruttaa,jos auto kokee et takana on este eikä saa peruuttaa.
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Suomessa on aina ajettu vanhoilla autoilla.
Meillä on pienet palkat ja korkea verotus. Etenkin autoverot ovat korkeita.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Oon just menossa katsastamaan 25 vuotta vanhaa autoa...Romu kuin mikä..
15 ja 25 vuotiaat autot itellä käytössä. Voisin ajaa uudemmalla tai uudellakin jos haluaisin, mutta eipä juurikaan kiinnosta maksaa uuden auton arvonalenemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Eikä sekään saa myyntiä kasvuun :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Eikä sekään saa myyntiä kasvuun :-)
Itseasiassa tanakassa kasvussa, yli kolmasosa uusista hlöautoista oikeita autoja.
Oon työtön..sossun luvalla voin omistaa reilu tonnin auton ja se on 1992 luvun Opel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Eikä sekään saa myyntiä kasvuun :-)
Itseasiassa tanakassa kasvussa, yli kolmasosa uusista hlöautoista oikeita autoja.
Esteenä on silti hinta. Ovat kalliita jos haluaa että se oikea auto on OIKEASTI auto, eikä mikään eväsrasiakippo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Eikä sekään saa myyntiä kasvuun :-)
Itseasiassa tanakassa kasvussa, yli kolmasosa uusista hlöautoista oikeita autoja.
Tarkoitin autojen kokonaismäärää, nollapäästöisten osuus on varmasti kasvanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan autokannan uusiutuvan, niin pienennetään autoveroa merkittävästi. Ei se sen kummempaa vaadi.
Se on jo pienennetty nollaan oikeissa autoissa.
Entäs alvi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uudehko auto. Vakkarisäätimet etäisyydentunnistimella käyttöön ja popit kaakkoon. Voi huoletta hoilottaa,kun auto jarruttaa itte jos liikenne seisahtuu.
Mullakin on ollut parissa viimeisessä autossa mukautuva vakkari, mutta kyllä seuraan liikennettä silti ihan huolellisesti. Tosin en ymmärrä miten laulaminen siihen vaikuttaa, itsekin olen aina laulanut kun olen yksin autossa.
T nainen ratissa
Näkee että suomalaiset on pääasiassa aika köyhää sakkia. Työsuhdeliisarit saati, omat uudet autot ovat monen tavoittamattomissa. Tai ainakaan niitä ei voi pitää järkevinä / mahdollisina investointeina, jos haluaa vielä lainanlyhennykset maksaa ja syödäkkin jotain.
Kun keskituloiset osatt uuden auton ne ajaa sillä hamaan tappiin. Köyhemmät ostaa sit ne.
Rikkaat ostaa uuden auton ja vaihtaa sen muutaman vuoden päästä ja keskituloiset ostaa ne ja ajaa hamaan tappiin. Köyhät sit ostaa ne.
Jos rikkaita olisi enemmän, autokanta uusiutuisi.
Vierailija kirjoitti:
15 ja 25 vuotiaat autot itellä käytössä. Voisin ajaa uudemmalla tai uudellakin jos haluaisin, mutta eipä juurikaan kiinnosta maksaa uuden auton arvonalenemaa.
Meillä 12v ja 20v, Noilla mennään. Ja hyvin käyvät ja kukkuvat. Vuosittain huollot ja korjataan jos jotain rikki menee. Yhteisarvokin mitataan tonneissa joten ei ole rahoituskuluja noista. Ylläpitokuluja toki riittää.
Mulla vuoden 1995 lexus ls400 eikä aikomustakaan vaihtaa uudenpaan, juuri katsastuksessa katsuri kehui miten hyvässä kunnossa auto ja alusta on ikään ja kilometreihin verrattuna.
Itsellä v.2002 Opel Vectra, mittarissa 250.000km. Vuosittaiset huoltokulut 100-200 euroa. Hyvin pelittää ja kohtuullinen kulutus 1.8 koneella.
Paljon parempi auto kuin nykyiset kotterohybridit loppuunpuristetuilla litran moottoreilla.
Mulla on uudehko auto. Vakkarisäätimet etäisyydentunnistimella käyttöön ja popit kaakkoon. Voi huoletta hoilottaa,kun auto jarruttaa itte jos liikenne seisahtuu.