Millä tavalla mokata työhaastattelu jotta ei varmasti saa paikkaa?
-valvominen yö putkeen ennen haastattelua
-konjakin ripottelu t-paitaan
-voitelee hiukset margariinilla
-kivi kengässä jotta ontuu
-muistaa mainita kroonisista kivuista ja tiedustelee kuinka hyvä työterveys putiikilla on.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Näin rekrytoijan näkökulmasta toivoisin, että mokaat jo hakemusta tehdessä. On nimittäin tosi törkeää tulla haastatteluun, jos aikomus on kusta se. Haastattelija on analysoinut hakemuksesi, valmistellut haastattelurungon, ja sovittanut kalenteristaan ajan sinua varten. Arvosta sitä, kiitos.
Olin kerran haastattelussa, mutta ennen haastattelua minut kierrätettiin etukäteen työpaikalla johtuen ed. haastatteltavan myöhästyneestä haastatteluajasta.Näkemäni perusteella päätin, että tänne en tule. Mutta menin kuitenkin haastatteluun ihan haastattelukokemusta saadakseni. Annoin vaisun kuvan itsestäni ja en tullut valituksi. En viitsinyt loukata haastattelijoita.
Näin:
Olet kiinnostunut työpaikasta - joo.
Kerrotko hieman itsestäsi- ei ole paljoa kerrottavaa - Työtön, köyhä ja moniongelmainen.
No, kerrotko hieman työhistoriastasi - olen jo kertonut työhakemuksessa. Sieltä löytyy.
Miten on terveytesi laita - No, paremminkin voisi olla.
Mikä on mielestäsi parasta itsessäsi - Olen suht kohtuullinen alkoholin käyttäjä. Juon ainoastaan vapaa-ajallani, en töissä.
Palkkatoiveesi - No, mitä näistä siivoojan hommista nyt yleensä maksetaan. Vaikka 5 tonnia.
Pystyisitkö tarvittaessa tekemään ylitöitä - En, koska väsyn niin helposti. Normiaikakin on jo raskasta mulle.
Onko sinulla vielä jotain kysyttävää - Jos vähän myöhästelee, niin eihän sitä katsota pahalla?
Toista haastattelijan kysymys ääneen, pidä pitkä mietintätauko ja vastaa epäröiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te löydätte näitä paikkoja, joihin pääsee vaan kunhan käy haastattelussa? Eihän se vielä ole tae paikan saamidelle, vaikka oikeasti haluaisit ja olisit hyvä.
Kyse lienee palkattomista orjatyöpaikoista, joihin on velvoitettu karenssin uhalla hakemaan.
Aa, jos näin on niin esim siten kun tänään yksi oli. Ryhmähaastattelu, yksi hakija oli kai aineissa. Olemus oli hompsuinen mutta puhdas oli. Tuijotti suoraan eteensä, silmät meinas mennä kiinni välillä ja pää notkahteli alas välillä. Sitten kun puhui, teki sen oudon oudon kovaa ja haastattelijan päälle ja puhe sammalsi. Ei haissut viinalta. Silloin kun puhui, toljotti silmät seisoen eteensä. Hämmästelen jos palkataan hoitoalalle.
Todennäköisesti palkataan, koska pula on niin valtava. Noita on paljon lähihoitajissa. Työkkäri laittaa lähihoitajiksi opiskelemaan kaikki,jotka ei pääse minnekkäänn muualle.
Jos olet mies ja haastattelija on nainen, sano työskenteleväsi mieluiten vain miesten kanssa. Naiset kun hermostuttavat sinua.
Miten olisi haukottelu kesken haastattelun?
Mä sanoisin, että kiva kun pääsin haastatteluun. Että olen etsinyt töitä jo useamman vuotta, mutta kaikki kaatuu aina siihen, kun lapset ovat sairaana joka viikko joku. Mä joudun aina niitä hoitamaan, kun mies ei voi olla pois töistä koskaan. Ja sairastun sit siinä itsekin oksennusta yms siivotessa.
Mitä harrastuksia sinulla on? - Mä harrastan bailaamista viikonloppuisin, mutta sunnuntaina mä otan vaan loiventavia ja lopettelen juomista klo 18, tai viimeistään klo 20, että mä olisin edes jonkunlaisessa kuosissa maanantai aamuna. Muuten ei pääse omalla autolla töihin. Joskus keskiviikkoisin kanssa, mutta silloin mä juon ihan varovasti ja tulen linja-autolla töihin.
Silleen vähitellen. Ensin käyttäydy muutama minuutti vakuuttavasti, jotta alat voittaa luottamusta. Sitten heitä väliin joku hyvin outo sana aivan pokerinaamalla, mikä saa haastattelijan luulemaan kuulleensa väärin. Rupea sitten sujuttumaan näitä mukaan useammin, kunnes hän lopulta kysyy, että mikä on "punainen örriöykky". Hämmästy suuresti ja korjaa sanoneesi "dynaaminen organisaatio". Mene vakuuttavuudessa ja outoudessa edestakaisin, kunnes hän kylmä hiki otsalla alkaa epäillä mielenterveyttään ja lopettaa haastattelun.
Kiireen teeskentely, vilkuile kelloa tauotta tai kysy ihan suoraan, että kauanko kestää, koska olisi kiire. Pokkaahan nämä vatii.... Mutta kerran se vaan kirpaisee ja onpa sitten muisteltavaa myöhemmin.
Ilmoita jo hakemuksessa, että haet paikkaa vain täyttääksesi työnhakuvelvoitteen.
Menee myöhässä haastatteluun, pyttä anteeksi, sanoo, että ei löytänyt paikkaa ja eksyi, on siistit vaatteet,mutta nukkavierut, vanhanaikaiset. Valvoo edellisen yön, että on väsyneen näköinen,ja haukottelee. Pyytää anteeksi. Noista ei voi työkkäri rangaista.
Et ymmärrä kysymyksiä - niin siis mitä tarkoitat?
Unohdat mitä juuri kysyttiin - niin mitä kysyit?
Unohdat dödön ja hiusten pesun - sekainen tukka plussaa ja selittelet sitä vielä jollain epämääräisellä syyllä.
Vilkuile kelloa, kun on kiire johonkin randompaikkaan.
Kysy saako työpaikalla tupakoida.
Mä en yleensä saa työpaikkaa. Jännitän niin, että yöunet menee ja sitten ollaan tosi fresh.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita jo hakemuksessa, että haet paikkaa vain täyttääksesi työnhakuvelvoitteen.
Melkein taattu karenssi, jos p**ka työnantaja. Ja siis jos työkkärin määräämä haku.
Kysele vain lomista, henkilökuntajuhlista, voimistelumahdollisuuksista, kulttuuriseteleistä, ruokailumahdollisuuksista. Mutta älä vahingossakaan itse työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin rekrytoijan näkökulmasta toivoisin, että mokaat jo hakemusta tehdessä. On nimittäin tosi törkeää tulla haastatteluun, jos aikomus on kusta se. Haastattelija on analysoinut hakemuksesi, valmistellut haastattelurungon, ja sovittanut kalenteristaan ajan sinua varten. Arvosta sitä, kiitos.
Julkisen puolen paikkoja olen hakenut paljon,ja aina niihin on otettu joku ennalta sovittu hlö, haastattelut on vain muodollisuus. Kyllä vtuttaa mennä haastatteluihin, valmistautua niihin päiväkausia,joskus jopa mennyt toiselle puolen Suomea, maksanut matkat ja hotellit. Että näin työttömän en vttu enää jaksa tuota tekopyhyyttä. Te ette valitse parhainta,vaan sopivimman= sen jonka pomo teille sanoo.
Tämä on niin ärsyttävää. Ihan älytöntä työttömän juoksutusta ja toivon nostamista. Kelle tästäkin vois valittaa?
Kaikki ongelmas ratkeaa kuha tajuut vaa et sulla seisoo.
Kysy ensimmäisenä, että ei kai teillä ole kovin tiukat nuo talon sisäiset seksuaalisen ahdistelun ohjeet.
Jotenkin olen tässä onnistunut tahattomasti +10v työttömänä