Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jännittäminen pilaa työhaastattelun

Vierailija
19.02.2020 |

Taas yksi haastattelu, turha haastattelu, joka ei poikinut työpaikkaa. Jännittäminen pilaa kaiken. Tuntuu, etten saa suustani järkevää sanaa ulos ja olemuskin huokuu epävarmuutta. En jaksa tätä enää. Muutoin kyvykäs ja osaava pilaa omat mahdollisuutensa huonon itsetunnon takia. Pahinta on se, että syy on minun: miksi en ole parempi, rohkeampi, varmempi.

Ikääkin alkaa jo olla, ja kaikkeni olen tehnyt itsetunnon parantamiseksi. Yrityksistäni ei ole ollut mitään apua, romutun heti pienenkin negatiivisen pienen eleen, äänensävyn tai katseen havaitessani.

Itkettää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko, mikä on se 'kaikki' mitä olet tehnyt? Millaisilla kursseilla käynyt, millaisiin uusiin ja jännittäviin tilanteisiin heittäytynyt jne?

Hyhhyh, olet dissaaja joka toisen heikon avautumisen hetkellä alennat lisää. Häpeä! Rohkaisua eikä latistamista!

Vierailija
22/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässä rekrytoija. Jännittäminen on normaalia ja kertoo vain siitä, että tilanne on sinulle tärkeä. Melkein kaikki jännittävät, ja rekrytoijat ovat tottuneet siihen. Ei se haittaa oikeasti!  

Toki tiedän kyllä itse, miten kurjaa jännittäminen on tunteena. Se vie itsetuntoa ja energiaa, kun siihen asiaan joutuu kohdistamaan niin paljon huomiota.  Oletko kokeillut beetasalpaaja-lääkkeitä? Ne auttavat jännityksen fyysisten oireiden hillitsemiseen, ja antavat muutenkin rauhaa ja levollisuutta kehoon. 

Huh, aika raju neuvo rekrytoijalta. Että ihan lääkkeissä pitäisi tulla haastatteluun että antaisi paremman kuvan! Olen järkyttynyt.

Kyllähän sen itse haastattelutilanteen tulee luoda mahdollisuudet rentoon, aitoon ja positiiviseen kanssakäymiseen. Ja tässä katse kohdistuukin potentiaaliseen työnantajaan ja heidän rekrytoijiinsa. Ehkä ammattitaidossa voisi olla kehittämisen varaa?

Lisäksi jännittäjille mietittävää: ehkä ylenpalttinen jännitys kertookin siitä, että et oikeasti paikkaa halua. Miten ylipäätään voisit suoriutua työssä, joka ahdistaa jo siinä vaiheessa kun sinun pitäisi olla innokkaimmillasi osoittamaan taitosi ja pätevyytesi tehtävään.

Olen toista mieltä! Minusta ei kannata alkaa osoittelemaan ulkomaailmaa ja ajatella että se on se missä on vikaa. Kyllä, maailman pitäisi muuttua, eikä vain tässä asiassa vaan lukemattomassa määrässä muitakin asioita. Mutta entä jos maailma ei muutu, tai jos muutos onkin hidasta? Hyödyttäisikö tieto oikeassa olemisesta kaikkia ahdistuksen kanssa kamppailevia?

Minusta on tärkeintä kuunnella sitä, mitä elämältään haluaa ja tunnustella että kokeeko saavansa kutsumuksensa seuraamisessa lääkkeistä apua, asiaan johon lopussa jo viittaatkin. On ihan yhtä arvokasta ja kunnioitettavaa syödä tai jättää lääkkeet syömättä. Kumpikaan ei ole sen enempää tai vähempää antautumista epäoikeudenmukaiselle maailmalle.

Ja lopuksi, on paljon ihmisiä jotka ovat surkeita työhaastattelutilanteissa mutta pärjäävät kuitenkin työssään hyvin. Työ kasvattaa, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jännitys välttämättä huono asia ole. Itse kun olen liian rentona puhujana välillä, niin tulee sellainen olo, että tulkitaan sujuvaksi valehtelijaksi, ja ettei olisi kunnolla tosissaan sen homman suhteen. En Ap saa duunia, vaikka mulla on ihan eri ongelmat. Ihan normaalia kai nykyään.

Vierailija
24/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla betasalpaajat auttaa paljon. Niiden avulla ääni ei värise, enkä tunne niin vahvasti tukehtuvani. Punastelua ne eivät hillitse, joten käytän ammattilaistason peite- ja meikkivoidetta. Vaatteiden tulee olla sellaiset, että ne eivät ainakaan lisää tilanteen jännittävyyttä (esim. näy helposti hikiläikät läpi). Tsemppiä, kamppailen samojen asioiden kanssa! :)

Vierailija
25/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin jännitys/paniikki pilaa haastattelut. Olen pian lähempänä 40 ikävuotta enkä ole koskaan elämässäni työllistynyt haastattelun kautta. Sainkin nykyisen työpaikkani työkokeilun jälkeen. Lamaannun paniikista niin täysin, etten saa sanottua sanaakaan tai purskahdan itkuun. Saan vastattua kysymyksiin yhdellä sanalla. Ei auta beetasalpaajat eikä rauhoittavat.

Suosittelisin kyllä kokeilemaan beetasalpaajia. Voisit saada apua niistä.

Vierailija
26/26 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässä rekrytoija. Jännittäminen on normaalia ja kertoo vain siitä, että tilanne on sinulle tärkeä. Melkein kaikki jännittävät, ja rekrytoijat ovat tottuneet siihen. Ei se haittaa oikeasti!  

Toki tiedän kyllä itse, miten kurjaa jännittäminen on tunteena. Se vie itsetuntoa ja energiaa, kun siihen asiaan joutuu kohdistamaan niin paljon huomiota.  Oletko kokeillut beetasalpaaja-lääkkeitä? Ne auttavat jännityksen fyysisten oireiden hillitsemiseen, ja antavat muutenkin rauhaa ja levollisuutta kehoon. 

Tämä. Kaikkia jännittää, eikä se ole pahajuttu.

Ja beetasalpaaja-lääkkeetkin vain oman mielen rauhoittamiseksi, ei niinkään haastattelua varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan