Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä tunne on todellinen. Tuntuu että kaikki on nykyään aivan sekasin, en tiedä enää mitä ajatella mistään mitään.

Vierailija
18.02.2020 |

Olen 30v ja iski oikein krooninen turhautuminen ja väsymys, ollut jo vuosia mutta nyt räjähti käsin (vai olenko kasvannut aikuiseksi).

Tuntuu että joka paikka on yhtä sekasortoa. Työelämä, koulumaailma, luonto. Kaikki on täysin luonnotonta ja epätasapainossa. Tuntuu että elämässä ei pysty enää mihinkään luottaa ja kaikki muuttunut huteraksi.

Muistan lapsuudessa kun asiat olivat jotenkin paljon paremmassa järjestyksessä. Nyt on mennyt ihan överiksi. Vielä kun kaikki uudistukset tehdään ja kaikki ovat yhtä pihalla.

Kommentit (246)

Vierailija
61/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli yhteisöllisyyttä ja toisista pidettiin paremmin huolta. Lapsetkin pystyivät tulemaan ja menemään milloin vain toiselle kylään, nykyään se on jopa luonnotonta ellei ole sitten hyvät välit kaverin lapsen äitiin jne.

Nykyään kaikki on kamalan teollistunutta, laskelmoivaa ja suorituskeskeistä, kaikki pitää mennä tietyllä tavalla ja omalla tavallaan. Kaikkeen pitää kysyä lupa. Kaikki lasketaan jos et auta toista et saa vastaavasti itse apua mihinkään. Se on sääli koska ainakin minulle on opetettu että töistä tulee auttaa pyyteettömästi ilman että odotan vastapalvelusta.

Vierailija
62/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Maailma pyörii radallaan joka tapauksessa. Me olemme vain pikkupieniä homeitiöitä sen pinnalla. Tällä kaikella - ilmastonmuutoksella, koronaviruspelolla, talouspeloilla jne - ei ole pitkässä juoksussa mitään merkitystä.

Elämä järjestyy aina uudestaan ja uudestaan.

Vielä on satoja miljoonia, jopa miljardi vuotta aikaa siihen, kun Aurinko laajentuessaan tuhoaa Maan.

Meidän jälkeemme ehtii tulla dinosauruksia.

Se on minusta lohdullista.

Ei se niin mene - tämä aikakausi kyllä on loppunsa lähellä. Korkeintaan 10 vuotta ja Jumala luo uudet taivaat ja maat. -> 1000 v. valtakunta -> Tuomiot - > iankaikkisuus joko Taivasten valtakunnassa tai liekeissä, riippuen valitsiko eläessään Jeesuksen Palastajakseen vaiko ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tähän on syynä sosiaalinen media ja ylipäätään liika "uutisten" seuraaminen ja media. Nuo edellämainitsemat asiat kun ovat loppujen lopuksi illuusioita. Turvallisuus ja rauha tulee siitä että ihminen elää omannäköistä elämää itsestään käsin, se on todellisuutta. Muistakaa, ainut tiedon lähde on kokemus, mikä on sinun totuutesi?

Hyvin sanottu. Ihmiset elävät bittiavaruudessa, jossa ei ole konkretiaa, mihin tarttua. Elämää eletään enemmän omassa mielessä, ja sillähän ei ole kattoa. On siis peruutettava vähän. Alettava huolehtimaan konkreettisista asioista, ruuan laitosta, lumen luonnista, sukkien parsimisesta, naapurien kanssa kahvittelusta. Tarttumapinta on siinä, mistä oikeasti saamme käsillämme kiinni. Nyt elämme liikaa mielikuvissamme.

Vierailija
64/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän tänä vuonna 30. Sain jo 4 vuotta sitten tarpeekseni työelämästä ja heittäydyin freelanceriksi. Tilipussi paljon pienempi, mutta elämänlaatu yleisesti parempaa. Ei kyttääviä, painostavia, vittuilevia työnantajia, ei yötäpäivää 24/7/365 laulavia työpaikan whatsapp-ryhmiä, ei aikaisia herätyksiä.

Mielestäni elämä ei ole tuon arvoista. Ei, vaikka en tule koskaan näillä tuloilla saamaan asuntolainaa. Olen aina ihmetellyt sitä miksi ihmiset menevät raha edellä. Mikään ei ole tärkeämpää kuin omaisuuden kerääminen näyttäminen, ja sen eteen pitää kuitenkin raataa jonkun porvarin orjana. Kaikkihan me kuollaan joskus ja elämilläme ei oikeasti ole mitään merkitystä. Omat vanhempani kuuluvat myös tähän "ahneeseen" ryhmään ja he paheksuivat valintaani. He tekivät töitä 40 vuotta naama norsunvitulla samalle työnantajalle ja ihan suoraan sanoivat että joka päivä töissä vitutti mutta raha sai jatkamaan. Minulla oli jo lapsena niin paha olo heidän puolestaan.   

Onneksi olkoon, sinusta ei tullut lammasta! Voi kunpa tämänkaltainen ajattelumalli yleistyisi nuorten keskuudessa, se saattaisi muuttaa palkkatyöelämää inhimillisempään suuntaan. 

Vierailija
65/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

coolio kirjoitti:

Lopeta uutisten seuraaminen. Keskity omaan elämääsi, älä huolehdi siitä mille et mahda mitään. Sulje korvat vouhottajilta ja sekoilijoilta. Näin minä teen ja olen ihan tasapainoissa. Nuorempana olisin ollut tuolla plakaatia heiluttamassa.

Aivan, järkensä säilyttää ja mielenrauhansa pitää, jos katsoo uutisia vain netistä silloin tällöin ja valikoi, mitä uutisia lukee.

Vierailija
66/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauroin vuonna 1989 saamelais- ja mannesketseille Pultissa ja Manissa. Kadun ja pyydän anteeksi. Nyt ymmärrän että nauroin haavoittuvassa asemassa oleville.

Vierailija
67/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Maailma pyörii radallaan joka tapauksessa. Me olemme vain pikkupieniä homeitiöitä sen pinnalla. Tällä kaikella - ilmastonmuutoksella, koronaviruspelolla, talouspeloilla jne - ei ole pitkässä juoksussa mitään merkitystä.

Vielä on satoja miljoonia, jopa miljardi vuotta aikaa siihen, kun Aurinko laajentuessaan tuhoaa Maan.

Ei se niin mene - tämä aikakausi kyllä on loppunsa lähellä. Korkeintaan 10 vuotta ja Jumala luo uudet taivaat ja maat. -> 1000 v. valtakunta -> Tuomiot - > iankaikkisuus joko Taivasten valtakunnassa tai liekeissä, riippuen valitsiko eläessään Jeesuksen Palastajakseen vaiko ei.

Eikös siellä sanota ettei päivää ja hetkeä tiedä kuin Isä. Toisaalta myös, että ei kauheasti niinkään kannalta miettiä että "Herran tulo viivästyy".

Vierailija
68/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiskunnan ongelmat johtuvat pohjimmiltaan luontosuhteen rikkoutumisesta. Olemme osa luontoa, mutta kun tuhoamme luontoa tuhoamme samalla itsemme.

Tämä meininki johtaa siihen että kohta täällä ei ole kuin 10mrd. ihmistä ja pelkkää karjaa vilja/riisipelloksi muutetulla planeetalla jonka merissä on vain kalanviljelylaitoksia.

Vierailija
69/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän tänä vuonna 30. Sain jo 4 vuotta sitten tarpeekseni työelämästä ja heittäydyin freelanceriksi. Tilipussi paljon pienempi, mutta elämänlaatu yleisesti parempaa. Ei kyttääviä, painostavia, vittuilevia työnantajia, ei yötäpäivää 24/7/365 laulavia työpaikan whatsapp-ryhmiä, ei aikaisia herätyksiä.

Mielestäni elämä ei ole tuon arvoista. Ei, vaikka en tule koskaan näillä tuloilla saamaan asuntolainaa. Olen aina ihmetellyt sitä miksi ihmiset menevät raha edellä. Mikään ei ole tärkeämpää kuin omaisuuden kerääminen näyttäminen, ja sen eteen pitää kuitenkin raataa jonkun porvarin orjana. Kaikkihan me kuollaan joskus ja elämilläme ei oikeasti ole mitään merkitystä. Omat vanhempani kuuluvat myös tähän "ahneeseen" ryhmään ja he paheksuivat valintaani. He tekivät töitä 40 vuotta naama norsunvitulla samalle työnantajalle ja ihan suoraan sanoivat että joka päivä töissä vitutti mutta raha sai jatkamaan. Minulla oli jo lapsena niin paha olo heidän puolestaan.   

Onneksi olkoon, sinusta ei tullut lammasta! Voi kunpa tämänkaltainen ajattelumalli yleistyisi nuorten keskuudessa, se saattaisi muuttaa palkkatyöelämää inhimillisempään suuntaan. 

Ja Suomi köyhtyy entisestään, kun verotulot putoaa - sehän onkin hieno homma tosiaan!

Vierailija
70/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se eksistentiaalinen tuska kun tajuaa miten vähällä järjellä tätä maailmaa pyöritetään.

Niin, tiede ja korkeakoulumaailmasta löytyy paljonkin viisautta, mutta tuntuu ettei tätä maailmaa ainakaan viisaimmat johda. Ei ole viisaimmilla mitään poliittista tai taloudellista valtaa..

Vierailija
71/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Jesse mainittu.

Vierailija
72/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauroin vuonna 1989 saamelais- ja mannesketseille Pultissa ja Manissa. Kadun ja pyydän anteeksi. Nyt ymmärrän että nauroin haavoittuvassa asemassa oleville.

Julistan sinulle anteeksiannon, Jeesuksen nimeen.

Vierailija
73/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen kyllä paremmin ollut, ajatelkaa 1900-lukua. Kaksi järjetöntä maailmansotaa yms. Tai aikaisemmin. Jos lukee historiaa niin ymmärtää että parempaa kohti mennään. Se entinen "yhteisöllisyys" oli kyttäämistä, juoruamista ja holhoamista. EI minulle, kiitos.

Vierailija
74/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät P*skiaiset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomi köyhtyy entisestään, kun verotulot putoaa - sehän onkin hieno homma tosiaan!

Nimenomaan tarvitaan joku yleislakko että työn tekemisestä tulisi oikeasti kannattavaa. Nyt työnantajat imevät kaikki mehut ja käärivät voitot. Duunarit eivät enää saa asuntolainaa edes vakituisilla tuloilla, monet joutuvat vielä nostamaan tukia palkkansa lisäksi. Sitten vielä ihmetellään miksi työntekijöillä on mielenterveysongelmia! 

Eihän tässä suomalaisessa yhteiskunnassa ole mitään järkeä! 

Vierailija
75/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Eikös siellä sanota ettei päivää ja hetkeä tiedä kuin Isä. Toisaalta myös, että ei kauheasti niinkään kannalta miettiä että "Herran tulo viivästyy".

Niin ei täsmällinen hetki tai edes vuosi olekaan tiedossa - mutta viikunanpuusta = Israelin synnystä (Israel perustettiin 1948) kun lasketaan se yksi sukupolvi eli noin 80 vuotta, silloin tämä maailmanaika loppuu.

Sillä kaikki tässä maailmassa on sidoksissa Israeliin - ja kansat ja yksilöt tuomitaan myös sen mukaan, kuinka on suhtautunut eläessään Israeliin eli juutalaisiin, joka on Jumalan kansa, johon on sidottu kaikki.

Vierailija
76/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen kyllä paremmin ollut, ajatelkaa 1900-lukua. Kaksi järjetöntä maailmansotaa yms. Tai aikaisemmin. Jos lukee historiaa niin ymmärtää että parempaa kohti mennään. Se entinen "yhteisöllisyys" oli kyttäämistä, juoruamista ja holhoamista. EI minulle, kiitos.

No huhhuh, sinäkö luulet että maailmansotaa ei enää tule? Sellaiset ajat joita ei voi edes kuvitella ovat edessämme. 1900-luvun pikkusodat eivät ole mitään

Vierailija
77/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Viimeiset 20 vuotta ovat olleet ihmiskunnan ja etenkin suomalaisten elämässä parasta aikaa.

Elämä on turvattua, NIIN turvattua, että ihmiset eivät enää edes tajua, miten isoja vaikeuksia, uhkia, epäoikeudenmukaisuuksia ja puutteita aikaisemmin on ollut.

Vierailija
78/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Niin ei täsmällinen hetki tai edes vuosi olekaan tiedossa - mutta viikunanpuusta = Israelin synnystä (Israel perustettiin 1948) kun lasketaan se yksi sukupolvi eli noin 80 vuotta, silloin tämä maailmanaika loppuu.

Sillä kaikki tässä maailmassa on sidoksissa Israeliin - ja kansat ja yksilöt tuomitaan myös sen mukaan, kuinka on suhtautunut eläessään Israeliin eli juutalaisiin, joka on Jumalan kansa, johon on sidottu kaikki.

Nyt lopeta, VP.

Vierailija
79/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöti.

Jooel 3:

Pakanakansat tuomitaan, Juuda runsaasti siunataan.

1 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,

2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani

3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

4 Mitä on teillä sanomista minulle, teilläkin, Tyyro ja Siidon ja kaikki filistealaisten alueet? Tahdotteko te kostaa minulle, mitä minä olen tehnyt, vai itse tehdä minulle jotakin? Nopeasti, kiiruusti minä annan koston kohdata teidän päätänne siitä, mitä olette tehneet,

5 te, jotka olette ottaneet minun hopeani ja kultani, vieneet minun ihanat kalleuteni temppeleihinne

6 sekä myyneet Juudan ja Jerusalemin lapsia jaavanilaisille, poistaaksenne heidät kauas omalta maaltansa.

7 Katso, minä herätän heidät liikkeelle siitä paikasta, johon te olette heidät myyneet, ja annan koston teostanne kohdata teidän päätänne:

8 minä myyn teidän poikianne ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin, ja he myyvät ne sabalaisille, kaukaiselle kansalle. Sillä Herra on puhunut.

9 Julistakaa tämä pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.

10 Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: Minä olen sankari.

11 Käykää avuksi, tulkaa, kaikki kansakunnat joka taholta. He kokoontuvat sinne. Anna, Herra, sankariesi astua sinne alas.

12 Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.

13 Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri.

14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.

15 Aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.

16 Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät; mutta Herra on kansansa suoja, Israelin lasten turva.

17 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät enää kulje sen läpi.

18 Sinä päivänä vuoret tiukkuvat rypälemehua, ja kukkulat vuotavat maitoa; kaikissa Juudan puronotkoissa virtaa vettä, ja Herran huoneesta juoksee lähde, ja se kastelee Akasialaakson.

19 Egypti tulee autioksi, ja Edom tulee autioksi erämaaksi väkivallan tähden, jota ne ovat tehneet Juudan lapsille, kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassansa.

20 Mutta Juuda on oleva asuttu iankaikkisesti ja Jerusalem polvesta polveen.

21 Ja minä julistan heidät puhtaiksi verivelasta, josta en ole heitä puhtaiksi julistanut. Ja Herra on asuva Siionissa.

Vierailija
80/246 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen odottajat tulevat pettymään katkerasti, mutta helvetti laskeutuu maan päälle sitäkin varmemmin, ihmisen itsensä kutsumana. Nyt elämme helvetin esikartanossa