Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä tunne on todellinen. Tuntuu että kaikki on nykyään aivan sekasin, en tiedä enää mitä ajatella mistään mitään.

Vierailija
18.02.2020 |

Olen 30v ja iski oikein krooninen turhautuminen ja väsymys, ollut jo vuosia mutta nyt räjähti käsin (vai olenko kasvannut aikuiseksi).

Tuntuu että joka paikka on yhtä sekasortoa. Työelämä, koulumaailma, luonto. Kaikki on täysin luonnotonta ja epätasapainossa. Tuntuu että elämässä ei pysty enää mihinkään luottaa ja kaikki muuttunut huteraksi.

Muistan lapsuudessa kun asiat olivat jotenkin paljon paremmassa järjestyksessä. Nyt on mennyt ihan överiksi. Vielä kun kaikki uudistukset tehdään ja kaikki ovat yhtä pihalla.

Kommentit (246)

Vierailija
221/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syytän vih reitä tästä masentavasta ilmapiiristä. Ne on semmosia ankeut.tajia ja haluaa pilata kaiken.

Ovat jo lahjakkaasti pilanneet paljon. Juurikin asioita mitkä vaikuttaa tavallisen ihmisen elämään.

Totta. Esim. järjettömän kallis sähkö

Vierailija
222/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan maailmaa ilman kännyköitä. Olisipa vain lankapuhelimet soittamista varten ja lehdet sekä TV uutisia varten.

Mä en kaipaa. Haluan lukea oikeita uutisia, enkä vain näitä prop.agan.da uutisia mitä Suomessa tehdään.

Kännykkäkin on ihan jees. Tykkään tekstailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla oli vielä hienoa jos nuori kyseenalaista mitä päättäjät ja media nuorille mäkelsivät. Kannustettiin kriittisyyteen.

Nykyisin jos olet kriittinen ja kyseenalaistat mitä päättäjät ja media sinulle suoltavat joudut someraivon kohteeksi rasistina.

Punk-liike saisi kyllä nousta taas kunnolla esiin. 

Vierailija
224/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wywujw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesusta jos odottaa pelastajaksi niin saa odottaa pitkään......Mika Ebeling muuten Helsingin Uutisissa 19.2. kieltää ilmastonmuutoksen todellisuuden.

Eipä se Jeesus ole tullut elämääni.. Olen lakannut etsimästä, Jeesus valitsee ketkä se pelastaa, eli maailman luomisesta asti, keiden nimet kirjattu elämän kirjaan, muut menee tuli järveen, vaikka rukoilisi ja pyytäisi niin ei vaan Jeesus tule elämään jos nimi ei ole kirjattu valmiiksi elämän kirjaan

Siis sinähän uskot jo, miten muuten edes puhuisit tuollaista? Älä mene paholaisen ansaan, se on jatkuvasti kimpussa niin kauan kuin annat sen kiusata.

Vierailija
225/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen töissä oli työvälineet joita osasi käyttää ja jotka toimivat. Nyt tulee kaikenmaailman uusia ohjelmia, joihin et saa mitään opastusta ja sitten ne jumittavat tai kaatuvat kokonaan. Työnantaja luotti työntekijöihin, nyt iso osa työaikaa menee kaikkeen hölynpölyyn millä työnantaja voi kytätä ja valvoa työntekijöitään.

Ennen saattoi joku vaan pöllähtää kahville, eikä tarvinnut sopia viikkoja etukäteen tapaamista.

Lapset noin yleensä kunnioittivat vanhempia ihmisiä.

Mielipiteet olivat sallittuja.

Sketseille sai nauraa.

Mieltään ei pahoitettu turhanpäiten.

Lapset tehtiin nuorempina, koska se oli mahdollista. Nyt ei, ja sitten syyllistetään.

Pankista sai rahaa.

Virastoissa oli ihmisiä eikä pelkkää nettiä.
Luonto voi paremmin.

Juu kiitos kasari takaisin.

Ainakin Suomen sisävesistöt olivat paljon saastaisempia. Vielä 1970-luvun alussa asti jätevedet laskettiin käsittelemättöminä esim. Turussa Aurajokeen ja Jyväskylässä Jyväsjärveen, ja Tampereella Pyynikin uimaranta oli uimakiellossa. 80-luvulla tilanne taisi olla tosin jo paranemaan päin. Happosateet olivat paljon pahempi ongelma. Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on kieltämättä noussut.

Vierailija
226/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Suomen sisävesistöt olivat paljon saastaisempia. Vielä 1970-luvun alussa asti jätevedet laskettiin käsittelemättöminä esim. Turussa Aurajokeen ja Jyväskylässä Jyväsjärveen, ja Tampereella Pyynikin uimaranta oli uimakiellossa. 80-luvulla tilanne taisi olla tosin jo paranemaan päin. Happosateet olivat paljon pahempi ongelma. Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on kieltämättä noussut.[/quote]

Saattaapi olla näin, mutta luontoa ovat myös eläimet. Hyönteiset ja linnut ovat vähentyneet järkyttävän paljon kuin myös lukemattomat muut ovat sukupuuton partaalla. Meiltäpä loppuu pöperö, jos pölyttäjiä ei kohta enää ole.

Vierailija
227/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1970-luvulla ja elin parasta nuoruuttani 1990-luvulla ja se oli ihanaa aikaa, maailmasta oli tulossa parempi ja tulevaisuus olisi hieno mutta jo joskus 1998-99 alkoi tuntua että on huolestuttavia merkkejä ilmassa ja 2000-luku on ollut ihan mälsää:(

Vierailija
228/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon johtuu siitä, että ihmiset seuraa somea, iltapäivälehtiä sekä huumori sivustoja ja niiden meemejä ja ottaa niiden asiat faktoina ja tekee johtopäätöksensä niistä vaikkei tietenkään kaikkea siellä kerrota. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa: https://www.forbes.com/sites/trevornace/2019/02/28/nasa-says-earth-is-g…, 70 luvulla oli amerikassakin saastepilviä san franciscossa niin ettei eteensä nähnyt ja öljykin oli loppua maailmasta jne. On todella harvoja mittareita joiden perusteella asiat ei olisi nyt paremmin kuin ennen. Monet työttömyydenkin syyt on siinä ettei olla valmiita vaihtamaan asuinpaikkaa, kulkemaan pidempää työmatkaa tai ollaan kouluttauduttu linjalle jolla ei tietenkään ole työllisyyttä kun kukaan ei halua maksaa puuhastelusta millä ei ole mitään funktiota. 

höpön löpö. jos oikeasti on sitä mieltä ettei mikään ole muuttunut sitten 70-luvun on aika mennä nukkumaan. uskallan väittää että jo maapallon,tämän planeetan tila on ollut huomattavasti parempi ennen. 

No viestisi perusteella lukutaito on ainakin tullut huomattavasti alas niistä ajoista. Nimenomaan sanoin, että asiat on muuttuneet todella paljon ja vielä parempaan suuntaan noista ajoista ja tarkoitan isoa kuvaa enkä yksittäisi ihmisiä ja heidän itse aiheuttettujaan ongelmia.

Anteeksi mutta viestissäsi ei ole päätä eikä häntää. Tosissasi väität että elämä ja maailman tilanne on parempi kuin koskaan ennen? Ymmärrät varmaan ettei tämä planeetta koskaan ennen ole ollut näin "raiskattu" kun nykyaikana. Helvetti haloo sieltä kammiosta. 

Tietyllä tavalla kyllä on maailman tilanne ollut parempi, mutta ihmisillä ei ole koskaan mennyt näin hyvin. Mutta kyllähän maailman tila on huomattavasti parempi nyt kuin viimeisiin vuosi kymmeniin. Esko Valtaojan juttuja kannattaa lukea. Henkilö joka kertoo asias realistisesti. 

Valtaojaa hurahtaneempaa saa etsiä kissojan ja koirien kanssa!

Vierailija
229/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wywujw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesusta jos odottaa pelastajaksi niin saa odottaa pitkään......Mika Ebeling muuten Helsingin Uutisissa 19.2. kieltää ilmastonmuutoksen todellisuuden.

Eipä se Jeesus ole tullut elämääni.. Olen lakannut etsimästä, Jeesus valitsee ketkä se pelastaa, eli maailman luomisesta asti, keiden nimet kirjattu elämän kirjaan, muut menee tuli järveen, vaikka rukoilisi ja pyytäisi niin ei vaan Jeesus tule elämään jos nimi ei ole kirjattu valmiiksi elämän kirjaan

Siis sinähän uskot jo, miten muuten edes puhuisit tuollaista? Älä mene paholaisen ansaan, se on jatkuvasti kimpussa niin kauan kuin annat sen kiusata.

ps. rukoilin Jeesusta puolestasi että tulee sinun elämääsi.

Vierailija
230/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Princess Chelsea - "we´re so lost"

Vierailija
231/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wywujw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se piti mainita? Eikö omien hyvien töiden luettelu ole syntiä?

Vierailija
232/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo jonkun aikaa ollut fiilis, että eletään jossain määrin "lopun aikoja". Että kohta tapahtuu jotain mullistavaa, koska maailma on niin sekaisin ettei asiat voi jatkua tällä tavalla. Jo pelkästään työttömien ja työelämässä pahoinvoivien määrä on niin suuri, että kohta tilanteen on pakko purkautua. 

Itsekin oon jo jonkin aikaa elänyt aivan konkreettisesti päivän kerrallaan tyyliin "huh, taas selvittiin yksi päivä hengissä", koska en yhtään tiedä mitä huomenna tapahtuu. Mietin myös paljon kuolemaa, vaikka toisaalta luulen olevani asian suhteen aika sinut. Pidän itseäni onnekkaana kun olen saanut elää näinkin vanhaksi (32 v.) ja oon saanut kokea ja nähdä paljon elämässäni. Jos kuolisinkin huomenna, en tunne että olisin jäänyt paljosta paitsi.

Jotenkin hellyyttävää, että pidät itseäsi vanhana 32-vuotiaana - toisaalta kun mietin hetken, täytyy sanoa, että itse syyllistyin jostain syystä samaan tismalleen saman ikäisenä.

Nyt, kun olen miltei 60-vuotias, huvittaa moinen ajatus - nyt ajatellen, että olin tuolloin aika kakara vielä, vaikka olinkin saanut kestää aika paljon huonoja juttuja elämässäni jo tuohon ikään asti. Jokatapauksessa on todettava, että olet vielä tosi nuori ja paljon elämää edessä, toivottavasti.

Vierailija
233/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Hans Roslingin Faktojen maailma. Todennäköisesti sinua ahdistaa sen jälkeen vähemmän.

Vierailija
234/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ole mies, nainen ei ole nainen? Ei isänmaata, äidinkieltä?

Tai ainakaan niin ei saa sanoa? Suvivirsi kielletty

Sanoja kielletään, kohta kirjoja poltetaan?

Sananvapaus?

Porukka ihan sekasin, päättäjät mukaan luettuna.

Lihaa ei saisi syödä? Eikä autolla ajaa? Kaikki asumaan kaupunkien keskustoihin, maaseutu tyhjäksi....

Vierailija
235/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syytän vih reitä tästä masentavasta ilmapiiristä. Ne on semmosia ankeut.tajia ja haluaa pilata kaiken.

Ovat jo lahjakkaasti pilanneet paljon. Juurikin asioita mitkä vaikuttaa tavallisen ihmisen elämään.

Totta. Esim. järjettömän kallis sähkö

Haavisto möi sähköverkkomme, saat maksaa kallisti sähkön siirrosta

Vierailija
236/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wywujw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi etten halua tehdä tyhjäksi hänen kokemaansa kerta hän itse sanoo noin ettei Jeesus ole tullut hänen elämäänsä. Kun sanoin että hänhän uskoo jo- eikö se olisi ollut hänen omien tunteiden sivuuttamista? Sanoin asian myös rohkaistakseni häntä , sitten jos ja kun hän saa Jumalalta kaipaamansa kokemuksen, vahvistuu Jumalan kunniaksi se että Jumala todella kuulee rukouksia. Lisäksi halusin ilmaista välittämistä, sitä että hänen taakkansa kiinnostaa minua, sekä hänen tietävän, että asia on viety Jumalan eteen nyt toisenkin ihmisen taholta. Jeesus puhui jotain kahden tai kolmen ihmisen rukoilemisesta.

Vierailija
237/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wywujw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on puhdasta puhtaille, mutta saastaisille mikään ei ole puhdasta.

Vierailija
238/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja jotenkin on niin toivoton ja kädetön olo. Kun on vain yksi pieni ihminen, ei oikeasti pysty vaikuttamaan yhtään mihinkään. Esim. vaikka alkaisin elää zero-wastena ja käännyttäisin vaikka koko Suomen toimimaan ilmastonmuutosta vastaan, ei sillä olisi lopulta kärpäsenpaskan vertaa vaikutusta. Kuten yhtään minkään muunkaan ongelman ratkaisemisessa. Ahdistaa.

Jonkun yksinäisyyttä voit aina vähentää. Vaikea pitää sitä arvottomana tai merkityksettömänä, jos olet itse kohtaamiskykyinen etkä kyynisyyden kivettämä. Iso osa ihmisten ahdistuksesta nousee luontevan yhteisöllisyyden rappeutumiseta ja kaikenlaisesta vastakkainasetteluista, jopa eri ikäiset työntekijät usutetaan toisiaan vastaan. Tuo inhottaa minua itseäni hyvin paljon.

Meillä on kansana paljon tekemistä sosiaalisissa taidoissa, tunnetaidoissa, itseilmaisussa.

Vierailija
239/246 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelunavaus. Juuri tältä minusta tuntuu 80-luvun lapsena. Ei se elämä aina herkkua ollut 90-luvun lamassa, mutta kaikki oli jotenkin yksinkertaisempaa.

En sano, etteikö nykyajassa olisi hyviäkim puolia, mutta ylipäätään ihmiset tuntuvat voivat huonommin (vai onko tämä vain illuusiota, joka tulee siitä, ettei lapsena ymmärtänyt asioiden laitaa?) . Mielenterveysongelmat ja työttömyys lisääntyvät, ja ne jotka käyvät töissä, ovat usein ylikuormittuneita, kun työelämän vaatimukset lisääntyvät. Jo lukioikäiset uupuvat yhä useammin.

Sosiaalinen media mahdollistaa julkisen ihmisten sättimisen ja kiusaamisen. Luojan kiitos en ole kouluikäinen nyt, sillä kiusattuna kiusaaminen olisi varmasti seurannut nettiin. Ihmiset luovat keinotekoisia profiileja itsestään someen, sillä kukapa julkisesti näyttäisi heikkoutensa. Tämä kuitenkin johtaa vertailuasetelmiin, jotka moni kokee ahdistavina. On oltava menestyvä ja pärjäävä. Rikkaat rikastuvat, ja köyhät köyhtyvät.

Kaikilla on älyluurit kädessä, ja jatkuvasti on oltava tavoitettavissa. Jos et heti vastaa viestiin tai puhelimeen, joku soittaa hetken päästä perään, oletko hengissä. Seesteisyyttä on vaikea enää saavuttaa kaiken informaation keskellä. Kaikkea täytyy koko ajan uudistaa ja kehittää, vaikka vanhakin systeemi toimisi. Itseäni nykymeno uuvuttaa ja huomaan usein kaipaavani sitä yksinkertaisuutta, joka joskus oli.

Vierailija
240/246 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keskustelunavaus. Juuri tältä minusta tuntuu 80-luvun lapsena. Ei se elämä aina herkkua ollut 90-luvun lamassa, mutta kaikki oli jotenkin yksinkertaisempaa.

En sano, etteikö nykyajassa olisi hyviäkim puolia, mutta ylipäätään ihmiset tuntuvat voivat huonommin (vai onko tämä vain illuusiota, joka tulee siitä, ettei lapsena ymmärtänyt asioiden laitaa?) . Mielenterveysongelmat ja työttömyys lisääntyvät, ja ne jotka käyvät töissä, ovat usein ylikuormittuneita, kun työelämän vaatimukset lisääntyvät. Jo lukioikäiset uupuvat yhä useammin.

Sosiaalinen media mahdollistaa julkisen ihmisten sättimisen ja kiusaamisen. Luojan kiitos en ole kouluikäinen nyt, sillä kiusattuna kiusaaminen olisi varmasti seurannut nettiin. Ihmiset luovat keinotekoisia profiileja itsestään someen, sillä kukapa julkisesti näyttäisi heikkoutensa. Tämä kuitenkin johtaa vertailuasetelmiin, jotka moni kokee ahdistavina. On oltava menestyvä ja pärjäävä. Rikkaat rikastuvat, ja köyhät köyhtyvät.

Kaikilla on älyluurit kädessä, ja jatkuvasti on oltava tavoitettavissa. Jos et heti vastaa viestiin tai puhelimeen, joku soittaa hetken päästä perään, oletko hengissä. Seesteisyyttä on vaikea enää saavuttaa kaiken informaation keskellä. Kaikkea täytyy koko ajan uudistaa ja kehittää, vaikka vanhakin systeemi toimisi. Itseäni nykymeno uuvuttaa ja huomaan usein kaipaavani sitä yksinkertaisuutta, joka joskus oli.

Olen syntynyt 1990 ja kuulun varmaan ihan niihin viimeisiin ikäluokkiin, jotka muistavat ajan ilman kännyköitä ja sen kun tv:ssä oli 2 tai 3 kanavaa. Lapsuus oli seesteisen ihanaa, meillä ei ollut edes tietokonetta ja pelikonsoleita. Jotenkin silloin vuosituhannen vaihteessa kun kännyköistä tuli valtavirtaa, niin koin sen ahdistavana. Minua kiusattiin tekstiviestiringeissä: "levitä tämä viesti kaverille" ja vuosikymmenen puolivälissä IRC-galleriassa. Ahdistuin WTC-iskuista ja Irakin sodasta, mutta lopullisen uskoni yhteiskunnan hyvyyteen meni Jokelan koulusurmien mukana. 

Jotenkin tuolloin 00-luvulla alkoi sellainen turvallisuuden tunne murtua. Tunsin sen vaikka olin lapsi ja teini.