Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää elämää tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
18.02.2020 |

Mies elää kuin sinkku perheessämme. Pesee omat pyykkinsä, siivoaa omat jälkensä, laittaa ruokaa itselleen, käy joka päivä kaupassa ITSELLEEN. Eli tekee joo kotitöitä, mutta vain omia asioitaan. Ei vahingossakaan siivoa lasten jälkiä, huolehdi lasten pyykeistä, laita ruokaa lapsille tai minulle. Meillä on yhteinen tili, joten sitä kautta osallistuu kyllä taloudellisesti koko perheen kuluihin. Ei osallistu lasten kanssa ulkoiluun vaan lenkkeilee vain yksin. Minulle jää kaikki lapsiin liittyvät asiat, ja tietenkin myös omat asiani hoidan. Puhuu vain itsestään ja omista asioistaan, ei jaksa keskustella kanssani mistään muusta aiheesta. Kun ollaan yhdessä päivällisellä, niin ei auta lapsia syömään vaan syö vain sen oman ruokansa, puhuu itsestään ja sitten korjaa jälkensä ja poistuu vaikka minulla ja lapsilla olisi ruoka kesken. Meidän toinen lapsi joutuu käyttämään lääkkeitä, mutta mies ei edes tiedä että mikä lääke on kyseessä, koska hoitaa vain oman lääkityksensä. Kun lapset kiukuttelee, niin mies lähtee lenkille ettei joutuisi kuuntelemaan kiukuttelua.

Mies ei suostu ymmärtämään missä on ongelma. Sanoo että hänhän tekee joka päivä kotitöitä (joo ne omat jälkensä) jne. Vaikka miten selitän niin ei halua ymmärtää. Jos puhun asiasta paljon niin hermostuu kun jankkaan jotain mitä hän ei ymmärrä.

No minä mietin enää vain eroa. Mies ei halua erota. Terapiaan ei suostu kanssani lähtemään. Miten mies hoitaisi lasten asioita eron jälkeen kun ei nytkään hoida? Tuntuu että enää vain vihaan miestäni.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi mieheltäni tuollaista käytöstä hetkeäkään, erittäin loukkaavaa ja alentavaa. Parempi ilmapiiri teillä varmaan olisi kotona ilman miestä ja että joudut sietämään/katsomaan päivittäin hänen yhden miehen showtaan. Pihalle vaan, mitä tuollaisella tekee?

Vierailija
22/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on omassa parisuhteessaan juuri tuollainen. Veli pelaa kotona ollessa tietokoneella ja käy pitkillä lenkeillä itsekseen, ja samanaikaisesti puolisonsa ulkoilee lapsen kanssa, tekee lähes kaikki kotityöt ja hoitaa kaikki lapseen liittyvät asiat. Vaimo syö lapsen kanssa tiettyinä aikoina, kun taas veli syö omina aikoinaan.

Heillä tuntuu olevan lähes erilliset elämät, ja muistan ihmetelleeni tätä asetelmaa jo vuosia sitten. Vaimo ei vaikuta kovin tyytyväiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä on vähän samalla tavalla. Omat tavarat ovat tärkeät ja niitä varjellaan. Minun tavaroitani voi käyttää mutta jos niitä pitää siirtää vaikka niin kolhii ja suhtautuu niihin epäkunnioittavasti. Minun tavarani ovat kuitenkin "roskaa" ja kämppä on kuulemma kuin mustalaisleirissä vaikka mies tavatassamme asui erittäin vaatimattomasti.

Tekee ruuan itselleen, voi tiskata oman lautasen, voi vaihtaa OMAN pyyhkeen mutta ei minun pyyhettäni. Kaikki mikä liittyy omaan itseen niin voi venyä, mutta ei juurikaan yhteisen edun mukaisesti. Voi pestä omat vaatteensa jos on hengen hätä mutta minun vaatteitani ei jollen erikseen pyydä tms.

Tämä on kiinnittänyt huomion tässä vuosien varrella. Lähinnä tuo jatkuva tavaroideni sättiminen on kummallista ja hänen tavaransa ovat kultaakin arvokkaampia joita varjelee kuin omaa lastaan.

Ymmärrän turhautumisesi, koska tekstisi perusteella se on ihan aiheellista. Tässä on todennäköisesti kyseessä sinkkuna viihtynyt tapaus, joka on tottunut ennen suhdetta pitämään langat omissa käsissään eikä tekemään kompromisseja niiden suhteen. Usein miesten kodit ovat minimalistisesti "sisustettuja" ja moni mies yllättyykin siitä tavarapaljouden määrästä, mitä se useimmilla naisilla on, kun tulee yhteenmuuton aika. Tästä syystä hän nyt pitää suurinta osaa tavaroistasi ns. roskana, koska on aiemmin nauttinut tavaroiden vähyydestä. Jos olette olleet pidempäänkin yhdessä, niin alussa hän on sietänyt asioita vaaleanpunaiset lasit silmillään, mutta niiden karistessa ihmisillä tuppaa puskemaan ne omat tavat pintaan ja aletaan toimia sen vanhan normin mukaisesti.

Vierailija
24/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä mies haluaa, jos ei tee mitään toimia haluamansa asian eteen. Jos hän haluaa pitää sinut ja perheensä, hän toimii eikä vain ole pasiivisesti. Ihan kuin vaikka haluaisi asianajantutkinnon, mutta ei jaksaisi mennä kouluun. Haluta voi, mutta tulosta ei kyllä tule. 

Entäpä sinä ja sinun halusi? Minä olen vasta nelikymppisenä tajunnut, että minut oli painettu lapsena niin, ettei minun tarpeillani ollut väliä. Minun tehtäväni oli sopeutua. Sen seurauksena en lähtenyt mm. seuraamaan rakastani, koska MINUN tarpeillani ja onnellani ei ollut väliä. Tilanne oli hankala, koska oltiin eri maista ja minun läheiseni ja velvollisuuteni täällä olivat pallona jalassa. 

Vierailija
25/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat erota, niin eroa. Ei mies sitä päätä.

Vierailija
26/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä on vähän samalla tavalla. Omat tavarat ovat tärkeät ja niitä varjellaan. Minun tavaroitani voi käyttää mutta jos niitä pitää siirtää vaikka niin kolhii ja suhtautuu niihin epäkunnioittavasti. Minun tavarani ovat kuitenkin "roskaa" ja kämppä on kuulemma kuin mustalaisleirissä vaikka mies tavatassamme asui erittäin vaatimattomasti.

Tekee ruuan itselleen, voi tiskata oman lautasen, voi vaihtaa OMAN pyyhkeen mutta ei minun pyyhettäni. Kaikki mikä liittyy omaan itseen niin voi venyä, mutta ei juurikaan yhteisen edun mukaisesti. Voi pestä omat vaatteensa jos on hengen hätä mutta minun vaatteitani ei jollen erikseen pyydä tms.

Tämä on kiinnittänyt huomion tässä vuosien varrella. Lähinnä tuo jatkuva tavaroideni sättiminen on kummallista ja hänen tavaransa ovat kultaakin arvokkaampia joita varjelee kuin omaa lastaan.

Ymmärrän turhautumisesi, koska tekstisi perusteella se on ihan aiheellista. Tässä on todennäköisesti kyseessä sinkkuna viihtynyt tapaus, joka on tottunut ennen suhdetta pitämään langat omissa käsissään eikä tekemään kompromisseja niiden suhteen. Usein miesten kodit ovat minimalistisesti "sisustettuja" ja moni mies yllättyykin siitä tavarapaljouden määrästä, mitä se useimmilla naisilla on, kun tulee yhteenmuuton aika. Tästä syystä hän nyt pitää suurinta osaa tavaroistasi ns. roskana, koska on aiemmin nauttinut tavaroiden vähyydestä. Jos olette olleet pidempäänkin yhdessä, niin alussa hän on sietänyt asioita vaaleanpunaiset lasit silmillään, mutta niiden karistessa ihmisillä tuppaa puskemaan ne omat tavat pintaan ja aletaan toimia sen vanhan normin mukaisesti.

Heh, minulla on noiden tavaroiden suhteen ihan samanlainen mies, mutta hän ei ole ollut pitkään sinkkuna eikä hänellä ole vähemmän tavaraa kuin minulla vaan päinvastoin. Myöhemmin mies sitten paljastui narsistiksi (juu, diagnoosi tuli), minkä uskon ainakin osittain selittäneen tätä ”yksisilmäisyyttä”.

Vierailija
27/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ole tämän helmen kanssa tehnyt lapsIa (monikossa), miksi?

Ennen lapsia ajattelin, että tässä on hyvä mies, joka siivoaa aina jälkensä, hoitaa itsenäisesti omat pyykkinsä jne. Eli lapsettomassa parisuhteessa näytti siltä, että mies tekee paljon kotitöitä. Silloin hän tosin teki joka toinen päivä meille yhteisen ruoan ja minä tein joka toinen päivä. Ja silloin hän puhui muustakin kuin itsestään. Saatiin kaksoset kolme vuotta sitten. Mies muuttui lasten syntymän jälkeen. Ap

Eli ennen lasten syntymää hoiti omat kotihommansa ja sä ajattelit, että muuttuu lasten syntymän jälkeen toisenlaiseksi? Miten ja miksi se edes tapahtuisi?

Mitä helve.ttiä?? Miten voi ennen lasten syntymää hoitaa olemattomien lasten asioita, kerropa se??

Vierailija
28/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ole tämän helmen kanssa tehnyt lapsIa (monikossa), miksi?

Ennen lapsia ajattelin, että tässä on hyvä mies, joka siivoaa aina jälkensä, hoitaa itsenäisesti omat pyykkinsä jne. Eli lapsettomassa parisuhteessa näytti siltä, että mies tekee paljon kotitöitä. Silloin hän tosin teki joka toinen päivä meille yhteisen ruoan ja minä tein joka toinen päivä. Ja silloin hän puhui muustakin kuin itsestään. Saatiin kaksoset kolme vuotta sitten. Mies muuttui lasten syntymän jälkeen. Ap

Eli ennen lasten syntymää hoiti omat kotihommansa ja sä ajattelit, että muuttuu lasten syntymän jälkeen toisenlaiseksi? Miten ja miksi se edes tapahtuisi?

Miten minä olisin osannut etukäteen tietää miten mies aikoo hoitaa lasten asioita? Ennen lastentekoa mies hoiti huolellisesti kaikki omat asiansa ja jälkensä ja kaikki. Ei ole mikään laiska niissä asioissa vaan tykkää siisteydestä ja maksaa laskut ajallaan jne. Ja ennen lapsia minä tietenkin hoidin omat asiani, en minä sentään odottanut, että mies alkaisi minun jälkiä kahden aikuisen parisuhteessa hoitaa. Tietenkin oletin, että mies alkaa lapsia saatuaan hoitaa lastensa asioita. Itsekin aloin. Ap 

Vierailija
29/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinulla on täysi vapaus lähteä, mutta jos et halua itse maksaa omia menojasi,niin joudut oleen loisimassa.

Vierailija
30/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ei aina välttämättä ole ainoa vaihtoehto. Varsinkin kun lapsia talossa.

Pariterapi jota jo ehdotettukin. Jos ei suostu menemään anna kaksi vaihtoehtoa.

Joko muuttaa käytöstään itse samantien tai sinä ja lapsesi lähdette. Joskus miehet ovat täysin puupalikoita ennen kuin laittaa tosiasiat pöytään.

Vierailija
31/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sinulla on täysi vapaus lähteä, mutta jos et halua itse maksaa omia menojasi,niin joudut oleen loisimassa.

Mitä omia menojani? Ihan itse hankkimistani rahoistani kyllä maksan omat menoni. Meillä on kaksi pientä lasta, jonka menoista mies isompipalkkasena maksaa nyt isomman osan. Sen yhteisen taloustilin kautta. Ap

Vierailija
32/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä omia menojani? Ihan itse hankkimistani rahoistani kyllä maksan omat menoni. Meillä on kaksi pientä lasta, jonka menoista mies isompipalkkasena maksaa nyt isomman osan. Sen yhteisen taloustilin kautta. Ap

Älä ap välitä näistä syytöksistä. Eivät kaikki miehet heti alussa näytä huonoja puoliaan. Voi olla että vasta lapsen saamisen jälkeen muuttuvat.

Se pariterapia!! Jos ei suostu, näytä että vaihtoehtoja kaksi. Joko muuttuu tai lähdette.

Vierailija
33/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ainoa lapsi? Vai onko sisaruksia, siskoja, veljiä? Miten pitkä ikäero näihin? Entä miehen vanhemmat, ainokaisia, sisaruksia, ikäerot?

Mun miehen vanhemmat ovat molemman ainokaisia, minun taas keskeltä lapsilaumaa, eroa on heillä kun yöllä ja päivällä. Toisen huomiointi, auttaminen jne. Miehelläni on veli, mutta koska molemman on kasvatettu ainoa lapsi mallilla, niin onhan siinä haasteita. Todennäköisesti mies toistaa lapsuuden perheestään oppimaansa kuviota.

Vierailija
34/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten varautua siihen, ettei miestä kauheasti kiinnosta lapset eron jälkeen, mutta ei sen takia kannata omaa elämäänsä uhrata huonossa liitossa. 

Isä ei ollut kanssani missään tekemisissä eron jälkeen eikä äiti jaksanut edes pakottaa maksamaan mitään. 

Vierailija
35/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on omassa parisuhteessaan juuri tuollainen. Veli pelaa kotona ollessa tietokoneella ja käy pitkillä lenkeillä itsekseen, ja samanaikaisesti puolisonsa ulkoilee lapsen kanssa, tekee lähes kaikki kotityöt ja hoitaa kaikki lapseen liittyvät asiat. Vaimo syö lapsen kanssa tiettyinä aikoina, kun taas veli syö omina aikoinaan.

Heillä tuntuu olevan lähes erilliset elämät, ja muistan ihmetelleeni tätä asetelmaa jo vuosia sitten. Vaimo ei vaikuta kovin tyytyväiseltä.

Et kirjota oletko veli vai sisko veljellesi. Jos olet topakka sisko niin Voisitko valottaa veljeäsi siintä mikä nyt on kaikkien nähtävillä, kuuntelee ehkä sinua paremmin kun akkaansa? Ettei sitten tulis ero puskista.

Vierailija
36/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies maksaa suurimman osan koska suuripalkka , silloin hankala erota

elämä on.

Vierailija
37/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli mies maksaa suurimman osan koska suuripalkka , silloin hankala erota

elämä on.

Ap kirjoitti, että suurimman osan lasten kustannuksista, koska isompi palkka. Eiköhän se elareissakin sitten näkyisi. 

Vierailija
38/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko mies koskaan lasten kanssa niin että sinä et ole paikalla. Kokeileppa järjestää itsellesi viikonlopulle työkeikka niin mies saa olla lasten kanssa. Se voi oikeasti auttaa muuttamaan teidän perheen dynamiikkaa. Toinen vaihtohto on hommata miehelle ja lapsille yhteinen harrastus. Jos löytyisi joku juttu joka kiinnostaisi miestäkin ja sitä myötä kiinnostuisi enemmänkin olemaan lasten kanssa.

Vierailija
39/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ainut lapsi?

Vierailija
40/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sehän menee sitten just niin kuin pitää. Mies hoitaa omat asiat ja maksaa lasten asiat, sinä maksat omat asiat ja hoidat lasten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi