Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää elämää tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
18.02.2020 |

Mies elää kuin sinkku perheessämme. Pesee omat pyykkinsä, siivoaa omat jälkensä, laittaa ruokaa itselleen, käy joka päivä kaupassa ITSELLEEN. Eli tekee joo kotitöitä, mutta vain omia asioitaan. Ei vahingossakaan siivoa lasten jälkiä, huolehdi lasten pyykeistä, laita ruokaa lapsille tai minulle. Meillä on yhteinen tili, joten sitä kautta osallistuu kyllä taloudellisesti koko perheen kuluihin. Ei osallistu lasten kanssa ulkoiluun vaan lenkkeilee vain yksin. Minulle jää kaikki lapsiin liittyvät asiat, ja tietenkin myös omat asiani hoidan. Puhuu vain itsestään ja omista asioistaan, ei jaksa keskustella kanssani mistään muusta aiheesta. Kun ollaan yhdessä päivällisellä, niin ei auta lapsia syömään vaan syö vain sen oman ruokansa, puhuu itsestään ja sitten korjaa jälkensä ja poistuu vaikka minulla ja lapsilla olisi ruoka kesken. Meidän toinen lapsi joutuu käyttämään lääkkeitä, mutta mies ei edes tiedä että mikä lääke on kyseessä, koska hoitaa vain oman lääkityksensä. Kun lapset kiukuttelee, niin mies lähtee lenkille ettei joutuisi kuuntelemaan kiukuttelua.

Mies ei suostu ymmärtämään missä on ongelma. Sanoo että hänhän tekee joka päivä kotitöitä (joo ne omat jälkensä) jne. Vaikka miten selitän niin ei halua ymmärtää. Jos puhun asiasta paljon niin hermostuu kun jankkaan jotain mitä hän ei ymmärrä.

No minä mietin enää vain eroa. Mies ei halua erota. Terapiaan ei suostu kanssani lähtemään. Miten mies hoitaisi lasten asioita eron jälkeen kun ei nytkään hoida? Tuntuu että enää vain vihaan miestäni.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hieno mies, kun hoitaa kaikesta oman osuuden. Vielä, kun jakaisi lastenhoidon kanssasi, niin hän olisi täydellinen. Ei aikuisten kuulu palvella toista. Eikä maksaa toisen kuluja. Hyvänä pitäminen kuuluu parisuhteeseen 😉

Olenko minä jossain kohtaa tätä ketjua antanut ymmärtää, että haluaisin mieheni maksaa kuluni tai palvelevan minua? En ole. Sen sijaan olen maininnut toivovani, että mieheni puhuisi kanssani muistakin asioista kuin hänestä itsestään, auttaisi edes joskus lapsia syömisessä tai lähtisi edes joskus lasten kanssa ulos. Ap

Vierailija
62/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sinulla on täysi vapaus lähteä, mutta jos et halua itse maksaa omia menojasi,niin joudut oleen loisimassa.

Mitä omia menojani? Ihan itse hankkimistani rahoistani kyllä maksan omat menoni. Meillä on kaksi pientä lasta, jonka menoista mies isompipalkkasena maksaa nyt isomman osan. Sen yhteisen taloustilin kautta. Ap

Teitä on kaksi lasten vanhempaa ja rahat riittävät. Onko lasten mielipidettä kysytty? Mies maksaa siis isommman osan. On isompipalkkainen, joten voihan työelämäkin viedä mehuja miehestä. Ei se isompipalkkaisuus ole yleensä tullut itsestään. On pitänyt kouluttautua ja tehdä työtä.

Toki moni kokee parisuhteessa ongelmia, mutta mitä ero ratkaisisi? Lapsiperheköyhyys uhkaisi. Kaksi aikuista ja kaksi maksettavaa asuntoa jatkossa. Edelleenkin saisit tehdä kaiken itse, mutta sillä erolla, että olis rahallisesti tiukkaa.

Samaa mieltä.

Ei ihme, että Suomessa on niin paljon eroja, kun kehotetaan erota tällaisesta asiasta, mikä ei tuota kuin vain lisää ongelmia.

Nyt ap:llaon vain yksi ongelma: itsekeskeinen mies.

Jos hän eroaa, on hänellä kymmenen ongelmaa: itsekeskeinen mies, yh vailla tukiverkkoa, eläririidat, ilkeä äitipuoli lapsilla, isän uusperheongelmat - tai isä katoaa lapsten elämästä.

Itse olen eronnut ja ihan suututtaa nämä neuvot. Ero on aina kriisi, eikä etukäteen voi mitenkään ennakoida, mitä lopulta tapahtuu. Voi mennä hyvin, tai voi olla täysi helvetti seuraavat viisi vuotta.

On minulla kyllä useampi ongelma kuin vain tuo. Lasten puolesta minua harmittaa todella paljon, että heillä on niin etäinen isä, joka on kyllä paikalla mutta vain tekee omia juttujaan. Luulen, että tästä tulee isompi ongelma kun lapset kasvaa. Lisäksi minun iso ongelma tällä hetkellä on omat vihantunteeni miestäni kohtaan. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sinulla on täysi vapaus lähteä, mutta jos et halua itse maksaa omia menojasi,niin joudut oleen loisimassa.

Mitä omia menojani? Ihan itse hankkimistani rahoistani kyllä maksan omat menoni. Meillä on kaksi pientä lasta, jonka menoista mies isompipalkkasena maksaa nyt isomman osan. Sen yhteisen taloustilin kautta. Ap

Teitä on kaksi lasten vanhempaa ja rahat riittävät. Onko lasten mielipidettä kysytty? Mies maksaa siis isommman osan. On isompipalkkainen, joten voihan työelämäkin viedä mehuja miehestä. Ei se isompipalkkaisuus ole yleensä tullut itsestään. On pitänyt kouluttautua ja tehdä työtä.

Toki moni kokee parisuhteessa ongelmia, mutta mitä ero ratkaisisi? Lapsiperheköyhyys uhkaisi. Kaksi aikuista ja kaksi maksettavaa asuntoa jatkossa. Edelleenkin saisit tehdä kaiken itse, mutta sillä erolla, että olis rahallisesti tiukkaa.

Samaa mieltä.

Ei ihme, että Suomessa on niin paljon eroja, kun kehotetaan erota tällaisesta asiasta, mikä ei tuota kuin vain lisää ongelmia.

Nyt ap:llaon vain yksi ongelma: itsekeskeinen mies.

Jos hän eroaa, on hänellä kymmenen ongelmaa: itsekeskeinen mies, yh vailla tukiverkkoa, eläririidat, ilkeä äitipuoli lapsilla, isän uusperheongelmat - tai isä katoaa lapsten elämästä.

Itse olen eronnut ja ihan suututtaa nämä neuvot. Ero on aina kriisi, eikä etukäteen voi mitenkään ennakoida, mitä lopulta tapahtuu. Voi mennä hyvin, tai voi olla täysi helvetti seuraavat viisi vuotta.

On minulla kyllä useampi ongelma kuin vain tuo. Lasten puolesta minua harmittaa todella paljon, että heillä on niin etäinen isä, joka on kyllä paikalla mutta vain tekee omia juttujaan. Luulen, että tästä tulee isompi ongelma kun lapset kasvaa. Lisäksi minun iso ongelma tällä hetkellä on omat vihantunteeni miestäni kohtaan. 

Ap

Lapsillasi tuleeaina olemaan etäinen isä. Olitte yhdessä tai ette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä