Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*ELOTÄHKÄT* ma - ke

28.07.2008 |

Aloitan pinon jos sopii:D

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi unohin viikon pistää tuohon:Sno eipä se niin justiinsa varmasti ole..

Täällä meni yö tosi hyvin :)supistuksiakaan ei tullut kun muutama masun kiristys ja selän vihlonta...tänään näyttää olevan ihana ilma joten kaipa vois yrittää rantsuun mennä taas:D

Huomenna onkin taas äippäpoli,vähän jännittää että onko vauva kasvanut ja kaikki kunnossa muutenkin,toivottavasti<3

mulla ihmeellisesti kramppaa alamasu ja nivuset:Dtekee kipeetä mut ei ne kyl suppareilt tunnu...

Olen ihmeen pirtsakka,voisin juosta pomppia ja tanssia jne:Dmitähän lie tämäkin:D

*Hyvää alkanutta viikkoa kaikille* näin se on muutama päivä heinäkuuta jäljellä!!

Vierailija
2/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä viimeisiä viedään, ihan juuri on meidän kuu!!!

Täällä ei juuri uutta aurinkon alla!! Ei suurempaa kremppaa, ei suuremmin supistuksia tai muutakaan. Perjantaina olisi äippäpolikäynti, sitä siis odotan kuin kuuta nousevaa. Siihen asti täytyy pitää itsensä kiireisenä, ei tuottane ongelmaa..

Miten teitä on ohjeistettu liikelaskennoista ? Riittääkö kerta päivään se 10 liikettä tunnissa vai olisiko hyvä tehdä useamman kerran ? Siis jos ei ole nyt todettu mitään erityistä syytä jonka vuoksi olisi ongelmia tiedossa.

Mie olen aikas hysteerinen noiden liikkeiden suhteen, tosi rauhallinen vauva ollut koko ajan ja kuopus oli kans ja sit lopetti liikkeet ja sit oli kiire saada toinen pois mahasta, ettei olisi huonosti käynyt, joten tästä syystä olen nyt aikas yliherkkä liikeiden suhteen. Mitään suoraa syytä, istukan kalkkeutuminen tms ei ollut kuopuksella.

Entä oletteko alkaneet, ne jotka imetystä suunnittelee, karaistamaan rintoja, kestämään imetystä ? Meidän terkka sanoi että kantsis rueta rasvailemaan, mutta en muista tehneeni kuopuksen aikaankaan ja aikas hyvin nuo kesti, laittaa sitten kun tarvetta ilmenee..

No niin, täytyy rueta aamupalan laittoon pienoisille ja yrittää saada päivä käyntiin ja etsiä uudemmat silmälasit tai iskee hedari (otin piilarit pois ja sitten VASTA aloin etsiä lasia, eikä löytynyt kuin vanhat jossa on vähemmän vahvuutta)

Aurinkoista viikonalkua

-E- 35+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille.

Onnittelut vauvansa jo saaneille.

Miulla ei oo kyllä merkkiäkään mahdollisesta synnytyksestä, vaikka LA on "jo" 7.8. ei yhtään ainuttaa kipeetä supistusta eikö muutenkaan mitään nivusten vihlontaa kummosempaa ole ilmaantunut. Vauva on edelleen tosi ylhäällä, ei taida kiirehtiä vielä ulkomaailmaan. No mie oon kyllä aatellukkii että ei tarvii syntyä etukäteen (paitsi muutaman päivän) ni on ainankin varmuudella "valmis", tietty jos paljon menee yli niin ei ole kivaa sekään kun sit vaan kasvaa kokoa ja synnytys voi olla sen mukainen...

Mitä ootte pakannu sairaalakassiin? Kerran oon ollu synnärillä esikoisen kanssa, mut en muista mitä pakkasin mukaan ;)

eipä muuta nyt tuu mieleen...

fiona77 rv 38+4

Vierailija
4/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun toi aurinko vaan paistaa=))

Yön meni jotenkin ihan mönkään kun piti ravata koko ajan vessassa, eikä toi kyljen vaihtaminenkaan onnistu ilman heräämistä.Esikoinen kömpi taas yöllä meen viereen ja taas tuli ahdasta ja potkuja selkään.Aamulla heräsin jo ennen seiskaa migreeniin ja nyt sitten taas alkoi supistamaan ja menkkamaiset kivut.

Jospa se tekisi tehtäväänsä =))Eilen ei ollut kuin yksi supistus.

Emma kyseli rintojen karaistuksesta, olen alkunut jo alkuraskaudessa kuorimaan rintoja ja vatsan seutua kerran viikossa ja käytän rintarasvaa sekä vatsaan weledan öljyä jotka estävät arpien muodostusta, nämä ovat hyvin auttaneet esikoisen kanssa.Mutta kyllä mulla oli imetyksen alussa nännit rikki pari päivää ja niitä sitten hoidin bepanthenilla joka auttoi todella hyvin.Katsotaan kuinka nyt käy, ajattelin ostaa welwdan rintaöljyä joka edistää maidon tuloa koska esikoisesta ei maitoa paljon tullut, loppui jo kahden kuukauden päästä, enkä pystynyt lainkaan täysimetykseen.

Nyt täytyisi suoriutua laittamaan tukkaansa ja lähteä puistoon neidin kanssa.

Oikein aurinkoista alkuviikkoa kaikille=))

Nelli rv 36+5

Vierailija
5/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toivutaan todella rajusta mahataudista...oli ihan kamalaa..oksennus lenti koko ajan , ei edes vesi pysynyt sisällä.. ja samoin tuli toisesta päästä. ja supistuksia tuli säännöllisesti samaan aikaan..huhhuh. mutta nyt terveenä taas. tänään olisi äitipolille meno kasvuseurantaan...saa nähä miten vauveli on kasvanut 2 viikossa. saa kyllä katsoa kohdunsuun samalla...

a-j on varmaan jo vauva sylissä...

niin ja onnea kaikille jotka ovat jo nyyttinsä jo lunastaneet...minäkin jo haluasin...mutta eiköhän tässä 2-3 viikkoa ainakin joudu vielä odottelemaan...

taidan leipoa mansikka juusto kakun ennen lähtöä äitipolille. jaksamisia kaikille.

petra 35+3 ( vasta )

Vierailija
6/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä masentuneena taas uuteen viikkoon herätty...helkatin huonosti nukutun yön jälkeen...pissatti, pissatti ja tuonne alavatsalle sattuu ( kuin munasarjoja kierrettäis letille tai vastaavaa)...

Mies on tämän viikon tympeässä vuorossa töissä, 10-18, tuntuu että koko päiän täyytyy yksin kestää tätä perhe-elämää...

Viime yönä näin unta, että olin kahdessa eri paikassa ilman vauva-vatsaa: uimahallissa uimassa ja sitten jossain kaupassa...toive-ajattelua.

Eilen pesin kaksi isoa mattoa, olen viikonlopun aikana öljynnyt nuo terassikalusteetkin...olen jo luopunut toivosta. Ylihuomenna taas neuvola, jossa taas todetaan, kuinka hyvin mulla kaikki on ja eihän mulla mitään hätää ole...mä pelkään itse vain tuota synnytyksen jälkeistä masennusta...kun nytkin niin masentaa...alan jo katkeroitua tuolle vauvallekin, kun ei tahdo tulla pois vaikka koko ja kaikki olisi sopivaa...tilaakaan ei enää tunnu olevan paljon kun kaikki liikkeet on minulle tuskallisia....

No niin,anteeksi nyt vaan kaikille tämä VALI VALI-osuus taas...

Tympeintä raskaudessa on ollut nää loppu-ajan tuskat ja mahtavinta oli ultra, jossa todettiin vauvan olevan poika!!!

Nyt mullakin kaikki tutut/kaverit/ sukulaiset ovat alkaneet soitella: EIKÖ VIELÄKÄÄN? Että ottaa aivoon, voipi olla, että jätän kohta vastaamatta tai sitten laitan kaikille yhteisviestin, jossa todetaan, että ilmoitetaan kyllä kun on syntynyt.

Koittakaahan jatkaa lyllertämistä tai tovoittavasti moni meistä jakautuu tällä viikolla!!!

TarjaMamma rv 38+5 ja siis vielä vähintään 9 tuskaista päivää

Vierailija
7/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydän sen listan jo synnyttäneistä?

Muuten viikonloppu sujui mukavissa merkeissä, eli ompelin urakkahommana lakanoita ja pussilakanoita vauvalle. Meidän vauva saa viinipunaisia vuodevaatteita kun kerran STAKESin oppaassa ehdotettiin sitä. Ovat kyllä sukulaiset katselleet kieroon kun pitäisi olla poika tulossa. Tuntuu, että kaikilla on jotakin sanottavaa ensimmäisen lapsensa saavalle. Pitäisi osata olla ottamatta henk koht ja todeta vain, että " ai kun kiva...toi toimi sitten teillä".

Eilen päästiin vihdoin saunaan :-). Se on siis valmis! Kävin myös lenkillä, ja miehen kanssa illalla vielä hellittiinkin. Olin aika varma, etten pääse tänään supistuksilta töihin, mutta niistä huolimatta nukuin aika hyvin ja olin pirteä aamulla. Huomenna vika neuvolalääkäri.

Olen itse rasvaillut rintoja koko raskauden ajan, mutta muuten en ole karaissut nännejäni. Pitäisi kai...

Voikaa hyvin!

Elo 36

Vierailija
8/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täällä taustaillut alusta lähtien ja joskus harvakseltaan kirjoittanut kun oon jotenkin huono näissä asioissa.. :)

Mutta nyt oli pakko kirjoittaa kun oletteko huomannu, Tarja-Mamma ei ole kirjoittanut ollenkaan eilen , eikä vielä tänään.. Onkohan sekin päässyt jo tosi toimiin?

Ihanaa.. Mä kans jo niin odotan että saan oman pojan masusta ulos..

Täällä odottaa jo kaikki niin valmiina.. Ja isot veikat käy jo aika kärsimättömänä..

Jotain kysymyksii oli ja yritän nyt muistaa ja vastata niihin..

Eli ihaninta raskaudessa on ollut se kun on tehnyt positiivisen r.testin ja tylsintä on ehdottomasti loppuajan vaikeudet , eli sellainen mammutti olo.. Mikään ei ole hyvin..

Ja sitten siitä lima tulpasta.. Mulla ei esikoisen aikana tainnut tulla sitä ollenkaan tai en ainakaan huomannut sitä..

Mut toisen pojan kohdalla se tuli kuus päivää aikaisemmin ennen kuin synnytys käynnisty.. Kyllä sillä mammelilla voi alkaa kunnon supparit ihan koska vaan.. :)

Mä palailen taas, lähen laittaa lapsille murkinaa..

Koitetaan viel jaksella vähän aikaa.. (Mä oon kyl ihan varma et tää vauva näyttää naamansa vasta pariviikkoo yliajalla..)

Äippä 38+6

Vierailija
9/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maanantai- aamua eletään.Viikonloppu meni siivotessa.Eilen pesin 4 mattoa ja ikkunat.Ei mitään suppareita tms.Hö,tylsää.Huomista olen odotellut ku äippäpolille meno klo 12:00.Jospa siellä jotai selviäis.Tulen sit huomen illal kertoon kuulumiset sieltä.

A &J:. kuulumisia odotellu myös....varmaan jo huomenis kuullaan:))

Mullakin tuo mieli ollu vähän maassa,ihan pienistä asioista tulee paha mieli ja alkaa itkettään.Ja myös pelkään masennusta ku tytön jlk oli.

Mutta nyt taas siivoukseen ja pottujen keittoon...

T:roosa36+3

Vierailija
10/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas uuteen viikkoon ja aina vaan lähemmäs kohti meidän omaa kuukautta...:)

ite olen siitä hyvillään, että tiiänpä ainakin sen 100 varmaksi, että elokuussa syntyy:)

yö meni suhkot hyvin, muutamaan supistukseen heräsin..mutta nekin varmaan johtu vauvan liikkeistä ja täydestä virtsarakosta.

Mullakin on vauvan liikkeet hiljentyneet, ja on kyllä vaikeaa tietää että missä menee se normaalin liikkumisen ja sit sellasen missä pitäs ottaa yhteyttä äitipolille nii raja..?

Tarjamamma: mä voin hyvin tietää miltä susta tuntuu, itellä ajatukset ihan samanlaiset oli kun noita suppareita rupes tulemaan sen 3päivää tiheään mutta kuiteskaan ei mitään tapahdu, en siedä sellaista, ja se vie älyttömästi voimia ja todentotta masentaa...

yritän lähettää sulle täältä voima virtauksia...ollaan niin lopussa kuiteskin....ja tuskin säkään väinämöistä odotat:)joten kohta tää odotus ohi..ja sullakin viikkoja on jo niin paljon, että ei tarvii elokuuta kovin pitkälle mennä.päivä kerrallaan...:)

Ja soitteleminen on sit niin raivostuttavaa...:(anoppi soitti eilen illalla ja kysyi että onko jo syntynyt, en tajua että ihanko me kokonaan ilmottamatta jätettäisii..sit se vollotti , että jos meiän vauva onkin vammanen jne...koska sen kaveri oli juuri saanut kehitysvammaisen vauvan.todella rauhoittavaa kuulla juuri nyt tuollaista...

Aurinko paistaa täälläkin ja varmaan ihan kiva ilma tulossa, leipasin tuossa jo omena piirakan jonka tuoksu on vallanut kivasti koko huushollin...

huomenna ois viiminen neuvola tuolla kauempana, ens viikolla pääsee sit jo tuohon omalle...

Ei muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa....ja varmasti tämä viikkokin on jo täynnä vauvojen tuoksua ....:)aina vain enemmän jänskättää kun oikeen rupee miettimään...

miijo 37+6

Vierailija
11/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, muakin ärsyttää suunnattomasti nuo puhelut ja viestit sekä ihmisten kysymykset ja kommentit! aargh! olis tosiaan pitäny sanoa 2 vkoa yli menevä aika lasketuksi ajaksi... kun nytkin joudun ihmisille sanomaan, että tässähän on vielä laskettuun aikaankin hiukan reilu 2 vkoa ja jos vaikka yli menee.. että EI TODELLAKAAN OLE SYNTYNYT VIELÄ!!! itse kun haluaisi olla ajattelematta koko asiaa, mutta väkisin pyörii mielessä, eikä asiaa yhtään paranna nuo ihmisten utelut... no, täytyy koittaa vaan jaksaa.. ei tässä nyt oikeasti enää kovin kauaa ole! tää loppuaika vaan tuntuu niin matelevan välillä...

ke mulla neuvola ja pe äpoli, niitä odotellessa...

täällä taas TOSI kuuma pvä tulossa. nyt pakko olla enemmän sisällä ja välttää tuota aurinkoa, niin poltin itseni eilen..

on kyllä kiva, kun viimein pe vaihtuu meidän oma kuukausi! =)

josko tästä sitten kohta vaikka ruokakauppaan lähtis aikaa kuluttamaan ja täyttämään pakastinta ja kaappeja itseni sairaalassaoloajaksi ja sen jäkeiseksi...

mukavaa päivää ja koitetaan jaksaa! =)

nallekas 37+5

Vierailija
12/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tarja-Mamma, mä ymmärrän kyllä todella hyvin sua.. Itelläni on välillä samoja tuntoja ja tuntuu että luen omia ajatuksiani.. Voimia ja halauksia sinulle.. Ja muillekkin joilla on samoja tuntoja..

Yö meni suhteellisen hyvin, heräsin vasta viideltä pissalle(nirmaalisti viimeistään kolmelta) ja nukahdinkin heti uudestaan.. Nyt on kyllä koko aamupäivän väsyttänyt kamalasti ja tuntuu että hermot menee kaikkeen.. Olin tuolla ulkona ja kun tulin sisälle niin koiranpentu oli kiskonut pöydältä kurkun ja syönyt sen. Ei se nyt maailmaa pitäisi kaataa, mutta itku tuli ja vieläkin harmittaa ja suututtaa.. Toivon totisesti että toi oli viiminen kerta kun se pöydill hyppii..

Itselläni on myös mielessä että mitä jos masennun synnytyksen jälkeen, koska nytkin olen väsyneenä hyvin masentunneen tuntonen ja sellanen että mikään ei kiinnosta ja mitään en jaksa tehdä ja suutun todella herkästi..

Täällä paistaa aurinko ja toivon että mielikin vähän paranisi.. Jos ei muuta niin lähden tuonne kaupoilla käymään..=)

Mutta hyvää alkanutta viikkoa ja toivotaan että kaikilla on hyvä mieli=)

Sisuliini 38+1

Vierailija
13/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet ovat kirjoitelleet tuosta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Pelottaako se teitä? Itseäni ainakin jonkun verran. Tulee varmasti olemaan hankalaa kun pitäisi oppia olemaan "tekemättä mitään" ja silti vauva varmasti tulee väsyttämään.

Oletteko muuten ajatelleet, että tahtoisitte "harrastaa" vauvan kanssa jotain? Itse olen ajatellut ehkä jatkaa kieliopintoharrastustani, ehkä käydä vauvajoogassa, sekä alueeni perhekerhossa. Ja hiukan jatkaa (tutkimus)työtäni. Mutta vauvan ja oman jaksamisen ehdoilla mennään.

Olisi myös mukavaa jos olisi ystäviä (siis jo ennestään tuttuja --uusia saa varmaan äitiyden myötä) samassa elämäntilanteessa, mutta minun ovat enimäkseen sinkkuja. Sellaista se on täällä pääkaupunkiseudulla, vaikka kolmekymppiä koputtelee jo mittaria.

Nyt kun olen lukenut teidän äitiyslomalaisten juttuja niin omalla tavallaan (ainakin kohtuullisen yön jäljiltä) voi olla hyväkin, ettei lomaa ole niin ei ennätä odotella. En minäkään aio tehdä enäöä kuin 2 vuoroa "oikeita" töitä tällä viikolla. Ja sitten vain tutkimusta (=kohdallani kirjoittelua) kevyeen tahtiin.

t.ELO rv 36

Vierailija
14/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

blääh ja blaah, mulla (ylläri) taas ihan sama fiilis kun TarjaMammalla - vois nyt älytä vauva ja tulla ulkomaailmaan kun kaikki on valmiina. Täällä tuo isäntä on iltavuorossa ma-ke ja sitten alkaa meidän perheen yhteinen kesäloma, jota kestääkin aina elokuun 12. päivään. Sit alkaa miehellä koulu, josta ei voi olla pois :( sen takia oikeastaan toivon niin kovin, että vauva syntyisi nyt pian, että saataisiin olla yhdessä perheenä edes tuo lyhyt lomanpätkä. Vaan eipä taida tulla hoputtamalla - inttipäinen kaveri varmaan tulossa.

Mulla tuli eilen ekat "joko nyt" -soitot ja hermo meni heti. Tänä aamuna mies aloitti tivaamisen, millanen olo? tuntuuko siltä? Sanoinkin, että luuletkos mun salaa täältä karkaavan synnyttämään?

Eilen taas kannoin antaumuksella puita tuonne pihasaunaan ja löylyttelin oikein urakalla - eikäs mitään. Vatsa on kyllä nyt tipahtanut viime päivinä ja olo ehkä sen vuoksi hiukan helpompi. Harjoitussuppareita tulee tiheämpään kuin ennen ja kevyitä liitoskipuja kans. Edellisessä raskaudessa noita liitoskipuja tuli tosi kovia ehkä viikosta 30 alkaen, nyt olen päässyt niiden kanssa tosi vähällä. Voiko olla niin, että kun edellisestä synnytyksestä on vaan tuo 2,5 vuotta, niin paikat on hiukan auki jo valmiiksi. Esikoinen syntyi sektiolla ja siitä en muistakaan mitään tällaisia.

Pian aletaan olla jo kummankin tytön syntymäviikkojen paremmalla puolella, eli ei tässä maailmassa voi mihinkään luottaa :)

anna ja rv 38+5

Vierailija
15/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis tänään tulokset kutinan vuoksi otetusta näytteestä ja kaikki on kunnossa, mikä helpotus! Nauratti vaan, kun terkka sanoi, että taisi johtua vaan kuumuudesta kutinat. Joo, ne kyllä oli pahimmillaan ma ja ti, jolloin oli viileää. Mut en jaksanut sepostella enempiä. Keskiviikkona tapaamme hänen ja lääkärin kanssa...

Moni on jo kypsä odotukseen, enkä ihmettele ollenkaan. On nää vikat viikot aina raskaita. Itselläni on ehkä paremmin tämä viikko alkanut, ja tuntuu että jaksaa.

Rintojen karaistuksesta oli puhetta.. SIihen en ole ryhtynyt. Huomasin kyllä, että nestettä oli jo vähän valunu ja tuli puristamalla lisää. Imetys on se mun mietinnän aihe tosiaan, mutta kaiken näkee aikanaan.

Nyt päivälevolle 3veen lailla..

Lyle 36+1 (ja tähän saa kommentiksi lähes aina, että "ai, niin pitkään vielä pitäis odottaa)

Vierailija
16/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten saanut niitä kipuja joita olen teiltä toisilta kadehtinut. :( Tosin eipä tämäkään herkkua ole, eivät nämä supistuksia ole kuitenkaan vaan "muuten vaan" kipuja joten tuskinpa lähtö on lähelläkään. :( Viime yö meni ihan plörinäksi kohdallani. :( Yritin houkutella miestä siihen yhteen ässään mutta kuopus ei suostunut nukahtamaan ja sitten kävikin niin että mies kyllä nukahti ennen kuopusta, huoh! Sitten kun molemmat miehet nukkuivat, yritin itsekin saada unen päästä kiinni kun alakerrassa alkoi tuntumaan ihan järkyttävää paineen tunnetta. Siitä sain sitten yön tunteina päähäni että "vauva syntyy tänä yönä" (ja pah...) ja alkoi melkoisesti jännittämään ja aloin odottelemaan supistusten alkamista. Vähän nukahdinkin mutta yhden aikaan heräsin koviin "kuukautiskipuihin". Siirryin vierashuoneeseen ihan voitonriemuisena että "kyllä nainen tällaiset asiat tietää, nyt se pian alkaa syntymään". Kovat kuukautiskivut oli ja jonkin verran ponnettomasti supistelikin mutta se kipu siis oli ja on sellaista kokoaikaista. Neljän aikaan sitten viimein luovutin ja myönsin itselleni etteivät kunnon supistukset nyt ala kuitenkaan. :( Seitsemän aikaan sitten pikkumies tuli herättämään ja nyt olo ihan plääh. Tällaista kuukautiskipua on koko ajan mutta ei supistuksia ollenkaan. Nyt siis toivoisin niitä supistuksia mutta eipä nekään kyllä herkkua olisi ilman että käynnistäisivät synnytyksen.

Mitäs muuta? Tänään kävi vieraita aamupäivällä. Huomenna on taas ohjelmassa neuvola jossa todetaan että hyvinhän minulla on kaikki asiat ja tervemenoa sitten synnyttämään kun aika koittaa. Keskiviikkona pojat menevät yökylään ja me ollaan laiturifestareille miehen kanssa menossa. Minua ei kyllä kiinnostaisi sekään mutta mies osti liput ja minä totesin että kaiketi voin yhtä hyvin murjottaa siellä kuin täälläkin.

Tämä oli taas tällaista vali-valia täältä suunnalta. Mistäs on ollut juttua, rintojen rasvailusta ainakin. Minä en ole sitä tehnyt, ei ole kummankaan pojan kohdalla mennyt rinnanpäät rikki, molemmilla on ollut hyvä imuote heti alkuun.

Smaragdi ja rv 39+2

Vierailija
17/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin parin tunnin päikkärit ja olo on hieman jo pirteämpi, silti on sellainen kokoaikainen väsymys.. Ja tekisi mieli vaan nukkua.. Noh jospa se tästä..

Joku kyseli harrasteluista vauvan kanssa.. Itse olen ajatellut vauvauintia ja ehkä vielä jotain muuta.. Täällä meillä vaan ei niitä järjestetä joten joudutaan lähtemään tuohon läheiseen kuntakeskukseen.. No eipä se ole kuin 20km suunta.. Itsekkin ajattelin alkaa harrastamaan jotain ihan yksikseni niin saan miehen olemaan vauvan kanssa kahdestaan.. keksisi vaan että mitä.. Varmaan jotain liikunta juttua..

Täytyy tästä varmaan lähteä ulos jospa se piristäisi.. =)

Sisuliini 38+1

Vierailija
18/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja-Mammalle kaikki sympatiat, sulla vielä viikkoja enemmän kun mulla ja täälläkin täysin kypsiä tähän odotukseen, joten voin kuvitella miltä siellä tuntuu.

Mä en oikeastaan edes tiedä miksi tällä kertaa niin kovasti kypsyttää jo nyt, kun on nuo aikaisemmatkin olleet viikon yli la:n ennenkuin syntyivät....ja tätä silti odotetaan syntyväksi joka päivä....kai se vain on tuo kun oireilua on synnytyksen suuntaan ollut niin oma ajatusmaailma muuttuu...

Nyt täällä tosin on ihan sellainen tunne että ei tuo ennen perjantaita tuolta mahasta ole tulossa, supisteluja tms ei ole ollut nyt pariin päivään oikeastaan ollenkaan....vauvan reipas liikkuminen kyllä aina herättää toiveen että jokos nyt saisit kalvot puhki =P mutta aika turhaa on ainakin tähän mennessä ollut tuo odotus...

Torstain tilipäivällä on suunnitelmissa iso shoppailureissu, joten kaipa se perjantai on ihan hyvä päivä syntyä, vaikka kaikista muista syistä olisi kyllä kiva jos tulisi jo nyt alkuviikosta....

Meillä mies aloittaa sopivasti ensi maanantaina uudessa työssä, aika kiva arki siis alkaa heti vauvan syntymästä jos tuo käynnistys on perjantaina...ja mähän siis olen asennoitunut siihen että se käynnistys on perjantaina jos ei sitä ennen ole omillaan tämä tapaus pihalle tullut....

Viime yön sain nukkua oikein hyvin, eka yö neljään kuukauteen kun kumpikaan lapsista ei herättänyt mua yöllä, olipas niilläkin ajoitus, nautitaan nyt viikon verran tästä kokonaisten öiden ilosta ennenkuin vauva on herättämässä =)

Harrastuksia vauvan kanssa.....no ainakaan vielä ei ole mitään suunnitteilla, epäilen että menee aika perusarkena tämä vauva-aika kun on nuo kaksi muutakin jaloissa....aiemmin on käyty vauvauinnissa mutta se on sen verran kallista hommaa nykyään että voi olla ettei tällä kertaa siihen ryhdytä, pitää nyt sitten katsoa kun se arki oikeasti on alkanut että mikä kiinnostaa....itseltä olisi tarkoitus pudottaa reilusti painoa joten eiköhän jotain lenkkeilyä ja uintia yms halpoja harrasteita tule ainakin itselle johonkin väliin....lenkkeilystä toki suuri osa vaunuja työnnellen....

Mammeli 37+6

Tuossa eilen otettu mahakuva, jos nyt siis onnistui....
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ee663174-5c95-11dd-8710-…!

Vierailija
19/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas hölmön leveänä tuo kuva tuohon pikkuruutuun, erittäin edustavaa ;) mutta isompana näyttää sentään oikeammat mittasuhteet....

Vierailija
20/108 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulin kotia, mutta *Elli on vielä mahassani!!!* Eli torstaina aamulla menin synnärille, ko lirutin vettä aamuyöstä lähtien, ottivat tarkkailuun ja perjantaina alettiin käynnistämään. Lauantaina ja sunnuntaina jatkettiin, mutta ei tehoa, koska käynnistys lopetettiin aina toisen tabletin jälkeen, koska tarvittavia kunnon suppareita ei tullu. Kalvojakin yritettiin puhkasta kahtena eri päivänä, mutta Elli oli aivan liian korkealla eikä sen vuoksi onnistunut :( Tänään sitten synnärin yli?lääkäri tuli lomilta ja katto mun tilanteen ja passitti kotiin. Hänen mielestään en vuoda vettä, vaikka sitä tikutettiin koko mun synnärillä oloajan. Lääkäri myönsi ite, ettei usko ennenkuin ite näkee (kivakiva). Käyrillä olin tiheästi ja vauvan sekä mun vointia seurattiin, tosin ultranneet eivät kertaakaan.

Eli aivan sama juttu, ko nuorimmaiseltakin viime vuonna. Ylhäällä kalvoissa reikä eikä lääkäri ota uskoakseen, että näin on. Saas nähä kuinka kauan saan olla kotona, ennen sitä oikeeta vauvanhakureissua. Uskotte varmaan, kuinka mua ketuttaa...Kuitenkin limatulppaa on tullut jo kolmena päivänä ja eilisen sisätutkimuksen jälkeen oon edelleen vain sormelle auki ja kanavaa jäljellä - tänään niitä ei ees katottu. Välistä supistelee ja nippailee kohdunsuuta, mutta ei se auta, ko vaan oottaa, että Elli tahtoo maailmaan.

Tulen lukemaan paremmalla ajalla viestit viime viikolta, nyt ei huvita - on vähän matalapainetta ilmassa.

AJ ja Elli 36+1