Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lievästi kehitysvammainen, kysy mitä haluat!

Vierailija
17.02.2020 |

Asiattomiin en vastaile mut jos asiallinen niin kyllä!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka typeriä ihmisiä täällä onkaan! Kyllä lievästi kehitysvammainen voi tuottaa oikein hienoa tekstiä. Se 'vammaisuus' voi liittyä vallan muihin asioihin. Voi olla hankala oppia kieliä tai matematiikkaa, voi olla että tarvii tavallista enemmän ohjausta esim. töissä, voi olla muistihäiriöitä, liikkumiseen liittyviä jne.

Jos tarkkoja diagnooseja tehtäisiin, niin aika monelta ihan normaalin kirjoissa kulkevalta löytyisi jokin "lievä vammaisuuden aste". Lukekaa ihmiset ja ottakaa selvää asioista. Tai jos ette tiedä eikä edes kiinnosta, niin älkää ainakaan näyttäkö tyhmyyttänne julkisesti. Kiitos.

Vierailija
22/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoista. Sulla on siis FAS? Miten olet oppinut hyväksymään itsesti ja sen, että olet varmasti joutunut hautaamaan unelmia jonkun verran? Itselläni on lievähkö vamma/sairaus, joka tuntuu estävän normaalin elämän elämisen ja se on oikeasti tosi tuskallinen asia. Vihaan itseäni sen takia, vaikka eihän niin pitäisi ajatella. Onpa vain tosi turhauttavaa.

Mitä harrastat? Miten teet elämästä merkityksellistä? (Itselleni tämä on ongelma) Oletko tyytyväinen elämääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ihmisen, jolla on kehityshäiriö ja oppimisvaikeuksia. Ei vaikuta mitenkään epä-älykkäältä vaan normaaliälyiseltä. Hauska on ja omaperäinen, mutta en osaisi mitään diagnooseja epäillä jos ei itse olisi kertonut.

Vierailija
24/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kumppanisi suhtautuu asiaan?

Ei sitä ole koskaan haitannut se, ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja vielä se rinnalla pysyny :)

Vierailija
25/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat aikasi kulumaan siellä vihreiden puoluetoimistolla?

Vierailija
26/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tiennyt että olet erilainen aina vai oletko saanut diagnoosin vasta aikuisiällä?

Millaisena näet tulevaisuutesi?

Onko sinulla ystäviä ja jos on, niin miten he suhtautuvat?

Olen oikeastaan koko ajan ymmärtänyt, etten ole ihan samalainen kuin muut. Joskus olen verranut itseäni sisaruksiini ja esim sisarukseni opiskelivat normi peruskoulussa, minut laitettiin kans vähäksi aikaa mutta en pärjännyt samalla tavalla. Olin siis aluksi ollut erityisluokalla. Sisaruksillani on auto minulla ei ole. Olen aina tiennyt ettei tuo tulisi onnistumaan minulta.

Ihan hyvänä. Joskus haluaisin opiskella siivoojaksi.

On minulla 2 kaksi ystävää. Ei niitä haittaa se. Ymmärtävät kyllä jos en ymmärrä jotain samalla tavalla kuin muut.

Vierailija
27/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimesi Henna?

Ei.

Vierailija
28/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on kaksi jaettuna kolmella?

Vierailija
29/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lievästi? Näkyykö naamasta?  Periytyykö?

En ainakaan ole itse huomannut mitään ulkonäössä. Ehkä kävelytyylissäni ehkä vähä näkyy mutta en ite oo huomannu muuta.

Vierailija
30/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko musikaallinen? Soitatko jotain instrumenttiä?

Vierailija
31/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0,666666666666667

Vierailija
32/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkka desimaalinen arvo? Odotappas hetki niin lasken.

Vierailija
33/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla lievästikään kehitysvammaisen kirjoittamaa. 

Kyse on jo tosi alhaisesta älykkyydestä ja mikään aloittajalta ei viittaa tähän.  On aivan loogista ja jopa hyvin muotoiltua suomen kieltä 

Älkää menkö taas vipuun - tämä on se sama tyyppi, joka sanoo olevansa tyhmä, jonka älykkyysosamäärä keskitasoa heikompi, silti kirjoittelee tosin loogisia juttuja ja moitteetonta suomen kieltä.

Halvat on huvit hänellä.

Vierailija
34/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä raja menee että on ns. normaali, lievästi kehitysvammainen tai kehitysvammainen?

Paha kysymys. Ainakin mielestäni normi ihminen pärjää työssä kuin työssä, ajaa autoa,eri tavalla sosiaalinen ei tarvitse apua kaikessa niin paljon. Osaa joita kotia, laittaa ruokaa, hoitaa lasta jne...

Ite osaan kans hoitaa kotia, laittaa ruokaa, siivota, hoitaa lasta ja mun lemmikkejä jne.. En oo kauheen sosiaaline, oon hirveän herkkä arka ja älyttömän ujo. En oo yhtä rohkea kuin muut. Esim jos minut laitettaisiin keskelle normi mammakerho ryhmää, en osaisi aloittaa tosta noin vaan jonkun kans jutteluu. Tai jopa välillä kaupan kassalle puhuminen tuntuu välillä liian haastavalta. Mutta tätä minä harjoittelen koko ajan... Jotkut vaativat jutut esim kela juttujen kanssa tarvitsen enemmän tukea...

Mut omasta mielestäni sellainen vaikeasti vammainen tarvitsee vielä enemmän tukea kuin minä, siis ihan joka jutussa. Asuu jossain valvotussa paikassa missä koko ajan on joku...

Vierailija
35/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on jo tosi alhaisesta älykkyydestä ja mikään aloittajalta ei viittaa tähän.  On aivan loogista ja jopa hyvin muotoiltua suomen kieltä 

Älkää menkö taas vipuun - tämä on se sama tyyppi, joka sanoo olevansa tyhmä, jonka älykkyysosamäärä keskitasoa heikompi, silti kirjoittelee tosin loogisia juttuja ja moitteetonta suomen kieltä.

Halvat on huvit hänellä.

Minä en ole trolli. Enkä ole sama kirjoittaja kuin joku luulee. Ihan oikeasti.

Vierailija
36/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvat on huvit hänellä.

No mistä mielestäsi on sitten kyse? Heikkolahjaisuudesta vai laaja-alaisista oppimisvaikeuksista? Annapa sitten diagnoosia, kun tunnut niin hyvin tietävän.

Itsellä vaikeuksia matematiikassa, kielten oppimisessa. Ajokorttia en hanki, koska en kykene havainnoimaan täysin kaikkea mitä liikenteessä täytyy havaita. Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, muisti takkuaa, sosiaalisissa suhteissa kömpelyyttä ja mitähän vielä.

Kärsin näistä aivan kauheasti ja olen riippuvainen poikaystävästäni.

Vierailija
37/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko päätäsi kuvattu? Miten diagnoosi tehtiin? Onko muita diagnooseja?

Jotain muistan, että olisi kuvattu mutta on minulla äitini antamia papereita missä se on todettu.

Vierailija
38/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi mielenkiintoista. Sulla on siis FAS? Miten olet oppinut hyväksymään itsesti ja sen, että olet varmasti joutunut hautaamaan unelmia jonkun verran? Itselläni on lievähkö vamma/sairaus, joka tuntuu estävän normaalin elämän elämisen ja se on oikeasti tosi tuskallinen asia. Vihaan itseäni sen takia, vaikka eihän niin pitäisi ajatella. Onpa vain tosi turhauttavaa.

Mitä harrastat? Miten teet elämästä merkityksellistä? (Itselleni tämä on ongelma) Oletko tyytyväinen elämääsi?

Aluksi oli todella vaikeaa. Joskus jopa kielsin itseltäni sen täysin ja joskus jopa revin yhden sellaisen paperin missä se todettiin. Kyllä välillä tuntuu todella pahalta kun tiedän etten pysty samaan kuin muut. Esim se lukio juttu harmittaa todella paljon. Tai se etten voisi ikinä opiskella sairaanhoitajaksi. Mutta se on lievennyt jo se suru. Mies joskus on lievittänyt suruani sillä esim, että käydään joskus ihan huviksemme ajelemassa ja katsomassa eri sairaaloita. Tosin jo pojan takia käydään Helsingin sairaaloissa, kun pojalla suulakihalkio. Mutta myös huvikseen käydään kiertelemässä eri sairaaloita :D kuulostaa varmasti oudolta, mutta minkäs teet minä joskus nautin siitä :D Ei kannata vihata itseään. Et voi kuitenkaan itse sille mitään. Tulee liian raskas olo muuten. Minulla kultainennoutaja jonka kanssa lenkkeilen todella paljon. Minulla on myös kolme kissaa joita rakastan todella paljon. Niitä hoitelen. Muita harrastuksia ei ole. Sulkapallo olisi kiva jos kaveri siihen. Omat lapset saa minut onnelliseksi ja että elämällä olisi joku merkitys. Oma perhe. En muuta keksi :)

Vierailija
39/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat aikasi kulumaan siellä vihreiden puoluetoimistolla?

??

Vierailija
40/72 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko instagramissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän