Mitä vastakkaisen sukupuolen stereotyyppista asiaa tai tehtävää hoidatte tai teette mielellänne?
Aloitan.
Remppaa. Kaikkea mihin tarvitsee porakonetta tai sirkkeliä. Käytän rakastamaani omaa porakonetta ehkä sutjakkaammin, kuin ompelukonetta.
N46
Kommentit (47)
Korjaan ompelemalla ja ompelukoneella vaatteitani.
Kaikki loogista päättelyä vaativat.
Ajan kuorma-autoa. Isälläni oli joskus kuljetusfirma ja sen vuoksi ajoin D-kortin. Firma periytyi sittemmin veljelleni ja joskus harvoin tuuraan häntä. Se on mukavaa joskus ajella itsekseen kesäiltana.
Nainen 33
Ruohonleikkuu/kolaus. Mieheni taas tykkää mieluummin kokata.
Purkaminen ja kokoaminen. Esim vanha kannettava piti purkaa osiin ja korjata, kun fyysistä vikaa. Se oli ihan kiva projekti. Yleensäkin pidän ruuvaamisesta ja kaikenlaisesta näpräämisestä. Huonekalujen kokoaminen on myös hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Purkaminen ja kokoaminen. Esim vanha kannettava piti purkaa osiin ja korjata, kun fyysistä vikaa. Se oli ihan kiva projekti. Yleensäkin pidän ruuvaamisesta ja kaikenlaisesta näpräämisestä. Huonekalujen kokoaminen on myös hauskaa.
Oot mun sielun sisko. -AP
Korjaan autoani. En mitään isoa, mutta vaihdan polttimot, renkaat ja öljyt.
En minä vaan osaa käyttää ompelukonetta vaikka naiseksi olen syntynyt. Sen sijaan sirkkeli, porakone ym on tuttuja ja voimaa vaativat hommat sujuu. En tosin osaa hoitaa lapsiakaan ja muutkin akkojen sipistely hommat on käsittämätöntä ajan hukkaa joita en edes yritä. Pyydän jotain naista tekemään jos jotain rättihommia tarvitsen ja onhan noita sukittajia ja muita kertynyt.
Huolehdin okt: n remontit. En tee itse mutta hommaan tekijät, kilpailutan , seuraan työtä ja tarkastan lopputuloksen ja pyydän tekemään tarvittavat muutokset.
Vuosikaudet odotin, että mies tekisi jotain. Kun vihdoin tajusin, että se ei onnistu, aloin itse hoitaa asioita.
tykkään kakata niin olisin hyvä synnyttäjä.
Rakastan polttopuiden tekemistä puun kaatamisesta klapien pinoamiseen. Mahtava fiilis, kun ensimmäisen kerran sain kaadettua ison puun sellaisten pikkurisujen jälkeen.
Tämä ei ole mikään kotityö, mutta olen innokas penkkiurheilija.
Vierailija kirjoitti:
Ajan kuorma-autoa. Isälläni oli joskus kuljetusfirma ja sen vuoksi ajoin D-kortin. Firma periytyi sittemmin veljelleni ja joskus harvoin tuuraan häntä. Se on mukavaa joskus ajella itsekseen kesäiltana.
Nainen 33
Löytyykö ammattipätevyydet?
Röhnötän sohvalla tekemättä mitään. Hallitsen kaukosäädintä.
Ja kokoan Ikean huonekalut.
Pidän työstäni ns. Perinteisellä miesten alalla. Myös moottorisahan käyttö ja kaivinkoneella kaivaminen on hauskaa puuhaa. Olen myös ollut töissä nimikkeellä traktorinkuljettaja.
Kaadan puita, vaihan auton renkaat, käyn metsällä.
N38
No palstan luoman harhan vuoksi sanon: pyöritän lapsiarkea ja onhan tämä mukavaa. En luettele mitä kaikkea tämä sisältää, koska kaikki on lueteltu metatöitä myöden. Kotityöt ovat mukavia tehdä kun lapset nukkuu, ja saa tehdä rauhassa. En varmastikkaan nauttisi mistään näistä, mikäli vieressä olis joku vaatimassa ja terottamassa, että minun pitää tehdä puolet tai asiat tehdään tietyllä tavalla. Tässä elämäni vaiheessa tykkään ns naistentöistä tietyin reunaehdoin. Yhisä
Letitän tyttäreni hiuksia.
M39