Mitkä aterimet teillä on? Mitä aterimia et suostuisi ottamaan?
Meillä on Sorsakosken Scandiat. Hackmanin Savonioita en suostuisi meille ottamaan mistään hinnasta.
Kommentit (129)
Sorsakoski 6000 on mun suosikki. Valitettavasti suurin osa aterimista jotain kamalia Fiskarsin XXL-meloja.
Savoniat on tullut ostettua joskus n. 30 vuotta sitten ja en ole sen jälkeen aterinasialla päätäni vaivannut saatika kaupoissa tutkaillut, että mitkä olisi hienoja ja mihin en suostuisi.
Minkäslaiset vessanpytyt teillä on mihinkä väännätte ne aterimilla hankitut jöötit?
Meillä on Savoniaa, Citterioa, Sorsakoskia ja alkuperäisiä Scandioita. Nuo Scandiat on ollut mulla lapsuudessa, ja tykkään erityisesti niiden lusikoiden mallista.
Fiilisjuttu!
Sorsakosken lusikkahaarukkamysteeri
Vierailija kirjoitti:
Minkäslaiset vessanpytyt teillä on mihinkä väännätte ne aterimilla hankitut jöötit?
Meidän pytty on nimeltään Jutta. Kun merkki on Gustavsberg.
Meillä on pieniä lusikoita, keskikokoisia lusikoita (kolmea eri kokoa), ruokalusikoita, haarukoita (kahta eri kokoa) ja veitsiä (kahta eri kokoa). Useampaa eri mallia löytyy. Arkena niitä katetaan sekaisin pöytää. Kun on joku juhlavampi ateria, kuten joulu tai pääsiäinen, valkkaan jokaiselle samaa sarjaa olevat aterimet. Jos on niin iso porukka pöydässä, ettei samaa sarjaa riitä kaikille, katson kuitenkin, että jokaisella yksittäisellä ruokailijalla aterimet ovat samaa sarjaa.
Savoniat ehdottomasti, en oikein mistään muista tykkää. Kaikki muut on jotenkin huonon mallisia. Ja savoniat on kestäviä.
Äidiltäni sain aikoinaan Hackmanin Festival -sarjaa, kun muutin pois kotoa. Muistaakseni ovat sen nimisiä. Sellainen setti, jossa oli 2 haarukkaa, veistä, lusikkaa ja kahvilusikkaa. Jostain syystä olen kadottanut haarukat ja yhden lusikan. En ymmärrä mihin ovat joutuneet, ja näitä ei ilmeisesti enää valmisteta. :( Olisin niin kovasti halunnut uudet tilalle, sillä nämä aterimet muistuttaa äidistä.
Vierailija kirjoitti:
Äidiltäni sain aikoinaan Hackmanin Festival -sarjaa, kun muutin pois kotoa. Muistaakseni ovat sen nimisiä. Sellainen setti, jossa oli 2 haarukkaa, veistä, lusikkaa ja kahvilusikkaa. Jostain syystä olen kadottanut haarukat ja yhden lusikan. En ymmärrä mihin ovat joutuneet, ja näitä ei ilmeisesti enää valmisteta. :( Olisin niin kovasti halunnut uudet tilalle, sillä nämä aterimet muistuttaa äidistä.
Mulla on myös näitä Festival-aterimia. Niitä tuli joskus myyntiin esim. Prismaan, en tiedä, valmistetaanko enää. Olen joskus ostanut lisää Huuto.netistä, näkyis nytkin olevan. Ihan uusia ja käyttämättömiä siis.
Savonia.
En ole muita hankkinut kun en yksin asuessa niitä tuhottomasti tarvitse.
Puolalaiset Gerlach-merkkiset, Sorsakosken Scandiaa muistuttavat aterimet.
Vierailija kirjoitti:
Sorsakoski 6000 on mun suosikki. Valitettavasti suurin osa aterimista jotain kamalia Fiskarsin XXL-meloja.
Fiskarsin XXL-meloja, mahtavasti sanottu! Kävin tarkistamassa ne meidän 2000-luvun alun aterimet, jotka ovat niin painavat etteivät pysy lautasella, ja Fiskarsiahan ne olivat.
-101.
Hackmann Savoniaa ja Villeroy & Boch . Ei niistä käyttämällä eroon pääse. Yli 30 vuotta ollut käytössä- En huolisi sellaisia lounasravintolaaterimia jotka on ihan matat ja keräävät tiskikoneessa enemmän pa skaa kuin pesuvettä
Valkeaa Hackminnaa. Sorsakosken Kievaria, ja Scandiaa
t. Sorsakosken tyttö
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti joku tietää joidenkin haarukoiden ja lusikoiden merkin? Onko niitä siis olemassa jotain ns. parempia merkkejä? Jotenkin melko absurdia, että tuollainen yksinkertainen peltipalakin voi olla joku statussymboli :D
Niin meillä on lusikoita, haarukoita ja veitsiä. Suoloisesti sekaisin erilaisia laatikossa. Eikä aavistustakaan, minkä merkkisiä ne on.
No onnea sinulle, Parempi Ihminen. Ei tässä ketjussa mielestäni mistään statussymboleista puhuta. Lähinnä mieltymyksistä.
Meillä on ainakin Savoniaa (miehen kotoa), Sorsakoskea (minun kotoani), Flirtiä (ostin joskus loppuunmyynnistä kun halvalla sain), kirpparilta hankittuja koristeellisia wanhoja yksittäiskappaleita sekä jotain lahjaksi saatuja painavavartisia mattapintaisia aterimia 2000-luvun ekalta vuosikymmeneltä.
Ainakin meidän perheessä jokaisella on mielipide aterimista, ja lapset tykkäävät kattaa kaikille lempiaterimet. Mies tykkää Savoniasta, me muut Sorsakoskesta. Kukaan ei pidä niistä painavavartisista, jotka keinahtavat lautasen reunalta pois.
Eli joo, aterimilla on väliä.