Hyvä asuinalue Hki/Espoo, suosittele!
Olemme vuoden sisään muuttamassa työn takia pääkaupunkiseudulle, joka ennestään jo tuttu reilun kymmenen vuoden takaa. Nyt kuitenkin eri elämäntilanne ja lapset 10v ja 9v.
Eli haluamme Helsinkiin tai Espoossa ranta-alueelle tai lähelle sitä. Pohjois-Espoo ei tule kysymykseen. Vantaa tulisi kyseeseen vain Kartanokosken osalta. Muita alueita ei kannata suositella, vaikka itse viihtyisitte :)
Vaihtoehtona kerrostalo tai rivitalo. Alueen tulisi olla rauhallinen, mutta hyvien yhteyksien päässä sekä mielellään hyvät koulut lähellä.
Otan suositteluja kiitollisena vastaan!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme valitsee Tapiolan jos rahat riittää esim. Herttoniemeen tai Roihuvuoreen?? Varsinkin jos työt on Helsingissä..
Mä olen käsittänyt, että ne ovat rauhattomia alueita? Vai onko Hertsikassa joitain tiettyjä alueita, joita välttää? Kiitos tästä tiedosta, jos ovatkin Ok! T. Ap
Sun käsitykset Helsingistä on suoraan 80-luvulta. Herttoniemessä monien peruskaksioiden hinnat alkaa kolmosella. Helsinki on siitä hyvä kaupunki, että esimerkiksi narkkaireiden ja alkoholistien asuntolat on siroteltu ympäriinsä niin sörnäisiin, töölöön, alppilaan, itikseen, kulosaareen jne. Eli joka kaupunginosassa törmää kyllä koko ihmisten kirjoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme valitsee Tapiolan jos rahat riittää esim. Herttoniemeen tai Roihuvuoreen?? Varsinkin jos työt on Helsingissä..
No kyllä Tapiola on paljon vehreämpi ja siistimpi kuin Roihis. Porvarillisempi. Tätä ei pidä käsittää väärin, pidän Roihiksesta myös, mutta tunnelmaltaan ovat hyvin erilaisia.
Eihän koko Roihuvuoressa ole juuri muuta kuin puistoa, metsikköpolkua ja rantaa, lisäksi pari hassua katua joiden varressa koulu ja asuintalot, joten en ymmärrä yhtään mistä puhut.
Tapiola on täynnä rumia neukkutaloja, aivan hirveää arkkitehtuuria.
Ap täällä. En ole vielä varma ollaanko heti ostamassa vai ensin vuokraamassa. Max budjetti ostettaessa noin 500 000 € ja vuokrauksessa noin 2500€.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Hertsikan ja Roihiksen asunnoista on vuokratonteilla, jos siis on ostamassa omaa.
500k ei kummoseen perheasuntoon riitä ainakaan etelä-helsingissä. Voi laskea tyyliin 7000-8000 neliöltä jos sinne päin haluaa.
Jakomäki, Vesala, Kurkimäki, Vartioharju, Puotinharju nyt ainakin
Rauhallinen ja hyvien kulkuyhteyksien päässä sulkevat toisensa yleensä pois. Ellei kukaan perheenjäsenenne tarvitse julkisia.
Budjetista aloituksessa ei mainittu mitään eikä siitä ollaanko ostamassa tai menossa vuokralle. Jos rahaa on, niin Westend, Haukilahti, Eira, Punavuori, Kulosaari, Lauttasaari jne. Ap osaa varmaan googlettaa suosituimmat ja kalleimmat perheelle sopivat asuinalueet?
Westendissä ei juuri ole kerrostaloja tai rivitaloja, paitsi muutama. Omakotitalojen hintalaput miljoonissa, vuokrat useita tuhansia kuussa. Haukilahdessa ei yhtä paha, mutta kallista sekin. Punavuoressa ja Eirassa kerrostaloja, ei rivitaloja.
Vierailija kirjoitti:
EI LAPSIPERHEITÄ TAPIOLAAN
EI LAPSIPERHEITÄ MINNEKÄÄN
Tapanila. Ainoa ongelma vaan on se, että sieltä harvoin vapautuu asuntoja ja jos vapautuu niin menevät lähes samantien kaupaksi, haluttua aluetta kun on.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. En ole vielä varma ollaanko heti ostamassa vai ensin vuokraamassa. Max budjetti ostettaessa noin 500 000 € ja vuokrauksessa noin 2500€.
No tämä karsiikin jo paljon. Westendin saa ainakin unohtaa.
Noilla spekseillä suosittelisin Arabianrantaa.
Tuossa on Leppävaara. Se keskusta nyt on mitä on mutta siinä kävelymatkan päässä on uusi Perkkaa ja vanha Perkkaa.
Vermonniitty on ihka uutta aluetta siinä vieressä,huimat suunnitelmat.
Katso ja vapise:http://vermonniitty.fi/
Ei se toki ole vielä tuon näköinen mutta kasvaa koko ajan. Juna-asema,oikeastaan kaksikin ihan lähellä,busseja sinne sun tänne ja takas,pikaratikkakin tgulee huimaa vauhtia. Selloon muutama minuutti,pian suinne kai tulee kauppakin. Koulu muuttaa myöhemmin isompiin,ja päiväkoti kanssa isompiin tiloihin.
Hinnoista en tiedä,mutta pakko kai maksaa jotain. Katoppa sieltä.
Vierailija kirjoitti:
No sitten palattiin takaisin sinne Suvelaan. Kunnollista omakotitaloa et kylläkään tuolla rahalla saa mutta kerrostalokopin kyllä vähän uudemmastakin talosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käsittänyt, että ne ovat rauhattomia alueita? Vai onko Hertsikassa joitain tiettyjä alueita, joita välttää? Kiitos tästä tiedosta, jos ovatkin Ok! T. Ap
Sun käsitykset Helsingistä on suoraan 80-luvulta. Herttoniemessä monien peruskaksioiden hinnat alkaa kolmosella. Helsinki on siitä hyvä kaupunki, että esimerkiksi narkkaireiden ja alkoholistien asuntolat on siroteltu ympäriinsä niin sörnäisiin, töölöön, alppilaan, itikseen, kulosaareen jne. Eli joka kaupunginosassa törmää kyllä koko ihmisten kirjoon.
Miksi se on hyvää? Haluatko törmätä koko ihmisten kirjoon? Minä en halua enkä ole varmasti ainoa. Miksei joitain kaupunginosia voi laatia minun ja kaltaisteni toiveiden mukaan?
ohis
Samaa mietin. Tulee hämärä muistikuva eräästä vanhasta trollista, joka riehui palstalla nelisen vuotta sitten.