Miksei suomalaisilla naisilla kasva hiukset?
Valtaosalla on todella ohuet ja lyhyet hiukset. Maksimissaan rintojen kohdalle. Jos jollain todella pitkät ja paksut hiukset niin se on poikkeus ja harvinaisuus koulussa/työpaikalla jne ja ihailun kohde. Tylsistyneenä mietin et miks täällä niin harvoin näkee upeita pitkiä hiuksia?
Oisko se jatkuva värjäys ja teinien värinpoistosekoilut yms.
Monissa muissa maissa on lähestulkoon jokaisella naisella pitkät ja oikeasti paksut hiukset. Se on monille se normaali ja harvoin värjätään, korkeintaan jotain pientä raitaa. Yleensä kotiin tulee kampaaja leikkaamaan silloin tällöin huonoja latvoja pois. Aina näkee teinejäkin upeilla pitkillä luonnollisilla hiuksilla kun taas suomalaiset teinit ja nuoret naiset......... Todella ohuet kuivat kärsineet lyhyet nipin napin olkapäille. Värjätty mustaks ja värinpoistotnperään blondiks ym kaikki värisekoilut ja kärähtäny tukka joka toisella. Ja karsee juurikasvu. Toki lävistykset ja tatuoinnit päälle....huh huh.
Olis monilla suomalaisillakin varmaan upee tukka jos hoitaisi, antaisi kasvaa vapaasti ilman jatkuvaa raiskaamista väreillä ja vaalennuksilla.
Kommentit (112)
Miehet taas, oh là lá sitä niskaan asti jatkuvaa maksaläiskäistä luiskaotsaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset tykkäävät kookosöljystä, kun sillä hoitaa usein ja pesee pois. Kasvavat paremmin ja vahvistuvat myös.
Brittinaisilla näkee usein hyvin vahvoja ja tiheitä hiuksia, iäkkäilläkin. Johtuuko siitä, että syövät kalaa paljon. Kalaperunat on tyypillinen ruoka.
Johtuu polyesteriperuukeista.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset tykkäävät kookosöljystä, kun sillä hoitaa usein ja pesee pois. Kasvavat paremmin ja vahvistuvat myös.
Brittinaisilla näkee usein hyvin vahvoja ja tiheitä hiuksia, iäkkäilläkin. Johtuuko siitä, että syövät kalaa paljon. Kalaperunat on tyypillinen ruoka.
Tuo kookosöljy voi olla totta. Minäkin muistan jonkin ohjelman, jossa mies kiitteli kookosöljyä, kun oli saanut sen avulla kasvatettua pitkät tuuheat hiukset.
Miehet aina unohtaa, että yleensä jos päälaella kasvaa paljon tummaa karvaa, niin sitä karvaa on sitten myös muualla kiusaksi asti :D
T. Pitkät, paksut, tummat hiukset omaava nainen jolla kasvaa myös viikset :D Säärikarvatkin kasvaa kun apinalla konsanaan. :D
Minulla on sellaiset luonnostaan. Jotenkin en ole koskaan pitänyt niitä mitenkään ihmeellisenä, lähinnä itsestäänselvyytenä. Välillä saan kommentteja niistä ja vähän ärsyttääkin, haluaisin mielummin että kehuisivat enemmän naamaa 😭
Minä kuulun siihen joukkoon naisia, jotka eivät edes värjää hiuksiaan, en edes teininä käsitellyt niitä mitenkään. Mutta eivät kasva, eivät, ovat sellainen ohut rotanhäntä josta päänahka paistaa läpi. Tämän lisäksi minulla on keskellä päätä hiuspyörre josta hiukset katkeavat sellaisiksi aivan lyhyiksi pystyssä torottaviksi tupoiksi.
Olen muutenkin ruma, joten tiedän itsekin näyttäväni kamalalta ja häpeän hiuksiani. Että kiitos vain tästäkin syyllistävästä aloituksesta, saa taas vähän lisää kokea olevansa ihan vääränlainen.
Minulla oli yläasteikäisenä paksut ja pitkät hiukset, kasvoivat nopeasti alaselkään ja värjäilin niitä silloin ruskeilla hiusväreillä. Nyt vajaa kolmikymppisenä vaalennetut hiukset (ovat olleet noin 5 vuotta vaaleat) eivät juuri olkapäitä pidemmiksi kasva ja hamppuuntuvat heti latvoista, vaikka kuinka yritän hoitaa ja välttää lämpökäsittelyä, enkä enää muuta värjääkään kuin tyveä.
Olen oleskellut vuosia ulkomailla, olen punapää ja hiukseni ovat karheat ja pitkät. Ulkomailla väriä on kehuttu ja hiuksia tultu hypistelemän kun ovat olleet "heille sileät". Meitä suomalaisia on prosentuaalisesti maailmassa vähän, blondi plus sinisilmä perimä tulee nimenomaan Suomesta ei Ruotsista. Eli maailmalla olemme eksoottisia. Kyllä ne hiukset kasvavat tosi hyvin kun tarpeeksi d-vitamiinia.
t.geenitutkija
Geeneistähän se johtuu, ei ole mitään tekoa asian kanssa hiusten värjäämisellä. Omalta kohdaltani voin sanoa, että hiusten maksimi kasvupituus on tuohon olkapäiden yli ja siinä mitassa ovat kyllä surullinen näky. Ainoa kohta päässäni jossa hiukset kasvavat tuuheina on takaraivo. Hiusrajani tulee takana todella alas mutta otsalla on isot "kaljut" kohdat sivuilla. Lisäksi hiukset ovat pään päältä kovin hennot. Biotiinit ja kaikki on kokeiltu mutta asialle ei vaan voi mitään. Kynnet minulla kyllä ovat vahvat ja kasvavat kovaa vauhtia. En värjää hiuksiani enkä käsittele niitä muutenkaan oikeastaan mitenkään. Jos saisin yhden asian ulkonäössäni muuttaa niin todennäköisesti haluaisin hiukset tyyliä Pippa Laukka, hänellä on luonnostaan todella upea ja paksu tukka!
Ruotsissa nuorilla naisilla ja tytöillä on sileät kiiltävät ja pitkät hiukset, suomalaisillakin voisi olla mutta moni haluaa jonkun trendikampauksen jossain sateenkaarenvärissä tai nyrsityn tukan tai tätitukan. Biotiini auttaa ja nopeuttaa hiusten kasvua, se on muualla vain parin euron hintaista mutta Suomessa taitaa olla 10e. Ruotsissa syödään paljon kalaa joka vaikuttaa hiusten kiiltoon ja myös koirien turkit kiiltää, ilmeisesti nekin syövät Ruotsissa paljon kalaa. Saksalaisilla ja briteillä näkee samanlaisia hiustyylejä kun Suomessa eli shokkivärejä ja muita trendikampauksia ja vaatetyylitkin on samanlaisia.
Itsellä tukka kasvaa todella huonosti ja luulen, että liittyy pitkälti siihen että mulla on todettu ongelmia verenkierrossa.
Minulla on aina ollut suorat, hennot JA ohuet hiukset. Hyväkuntoiset, kiiltävät ja pehmeät tottakai, mutta mitäs siitä. Monilla alle kouluikäisillä lapsillakin on enemmän ja paksumpaa.
Voin valita: lyhyemmät ja kivemmat tai peräti hartiamittaiset ja surkean näköiset. Laittamisen määrä on käytännössä sama, lopputulos vaan sitä huonompi mitä pidemmälti hiuksilla mittaa. En värjää.
Pitkiä ja paksuja ja hienoja ei ole vaihtoehtona, kehoni ei tuota sitä laatua. :)
Työkaverilta häädettiin heliko 50 vuotiaana. Sen jälkeen hänen hiukset vahvistuivat ja alkoivat kasvamaan tummanruskeina. Tätä ennen olivat vaaleat jopa harmahtavat.
Mulla kasvaa hiukset todella hitaasti. Alle sentin kuussa. Sen sijaan esim. säärikarvat kasvavat kaksi senttiä kuussa. Mulla on suomalaikseksi todella paksu tukka, niin hidas kasvu johtuu ehkä siitä. Tai sitten se on vain tuurista kiinni. Ei hiusten kasvunopeus liity hiusten pituuteen mitenkään. Pitkiksi ne saa, vaikka kasvaisivat hitaastikin. Mulla on ollut niin pepulle kuin leukaankin asti pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa ja Aasiassa esiintyy kasvaimia, epämuodostumia ym. mitkä ovat täälläpäin lähes tuntemattomia.
Niin, koska täälläpäin epämuodostuneet tai muulla tavoin vammaiset abortoidaan, ja kasvaimiin saa hoitoa ennen kuin esimerkiksi suusyöpä kasvaa poskesta läpi.
Eli geeneillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Hyvä sisko, rakasta omia hiuksia:)
Pohjoismaissa on kylmä ilmasto. Ihomme on vaalea ja karvankasvumme on täällä varmasti jostakin ihan hyvästä syystä( geneettinen kehitys) niukkaa ja olkaamme ylpeitä siitä, samoin kuin saa ihailla taas toisten geenien tuomaa runsasta karvankasvua!
Parhaat puolet itsestä kannattaa ottaa esiin ja korostaa niitä, ja hiuksia voi leikata monilla eri malleilla.
Pukeutumisen sävyt vaaleaan ihoon ja hiustyyliin sopien rakentavat sen ulkoisen kokonaisuuden, joka sinusta välittyy.
Oma äitini oli opetettu vähättelemään itseään ja siirsi sen minuunkin, alussa. Sitten opin rakastamaan näitä pohjoismaisen vaaleita, hentoja hiuksiani, kasvatin jopa pitkät ja ne olikin oikeesti nätit. Vanhempana, kun hius haurastuu, lyhyemmillä malleilla voi leikkiä ja sävytellä loputtomiin. Luonnonväreillä hentoa hiusta voi sävytellä monin eri tavoin.
Hiuksiin yllättävän hyvä vaikutus on piimaalla.
Kokeile sitä, se hyvä myös ihollesi:)
Kyllä rintojen kohdalle on selvästi jo pitkät hiukset.
Mulla kasvaa paksu tukka niin pitkäksi kun jaksan kantaa, leikkaan aina kun alkaa jäämään istuessa pyllyn alle.