Miksei suomalaisilla naisilla kasva hiukset?
Valtaosalla on todella ohuet ja lyhyet hiukset. Maksimissaan rintojen kohdalle. Jos jollain todella pitkät ja paksut hiukset niin se on poikkeus ja harvinaisuus koulussa/työpaikalla jne ja ihailun kohde. Tylsistyneenä mietin et miks täällä niin harvoin näkee upeita pitkiä hiuksia?
Oisko se jatkuva värjäys ja teinien värinpoistosekoilut yms.
Monissa muissa maissa on lähestulkoon jokaisella naisella pitkät ja oikeasti paksut hiukset. Se on monille se normaali ja harvoin värjätään, korkeintaan jotain pientä raitaa. Yleensä kotiin tulee kampaaja leikkaamaan silloin tällöin huonoja latvoja pois. Aina näkee teinejäkin upeilla pitkillä luonnollisilla hiuksilla kun taas suomalaiset teinit ja nuoret naiset......... Todella ohuet kuivat kärsineet lyhyet nipin napin olkapäille. Värjätty mustaks ja värinpoistotnperään blondiks ym kaikki värisekoilut ja kärähtäny tukka joka toisella. Ja karsee juurikasvu. Toki lävistykset ja tatuoinnit päälle....huh huh.
Olis monilla suomalaisillakin varmaan upee tukka jos hoitaisi, antaisi kasvaa vapaasti ilman jatkuvaa raiskaamista väreillä ja vaalennuksilla.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on hentoisempi ja vähäisempi karvoitus kuin monilla muilla. Karvoja on siis vähemmän ja ne ovat myös ohuempia kuin vaikka italialaisilla, latinoilla tai ranskalaisilla.
Et kai oikeasti voi olla noin tietämätön?
Ja kyllä käsittelytkin varmasti vaikuttavat, suomalaisethan vihaavat luonnollista vaaleaa tai vaaleanruskeaa väriään (se mitätöidään sanomalla sitä maantienruskeaksi), ja vain vetyperoksidiblondia pidetään oikeasti vaaleana. Moni lisäksi tavoittelee jotain latinolookia värjäämällä hiukset tosi tummaksi ja ruskettamalla itsensä sairaan näköiseksi.
Räikeistä ja voimakkaista hiusväreistä (musta, punainen, keltainen tai valkoinen blondi) tosiaan pidetään Suomessa erityisen paljon.
Lisäksi moni nuori tykkää vaihdella väriä mustasta blondiin, punaisesta violettiin ja taas tummanruskeaan vähän väliä, että kyllähän siinä hiukset kärsivät, kun pitää jatkuvasti tehdä värinpoistoja.
Entinen työnantajani sanoi omaa hiusväriäni kastanjanväriseksi. Itse olen pitänyt sitä sellaisena "maantienvärisenä".
Miten minä näen ympärillä ihan kaikenlaisia hiuksia? Itselläni on yli puolen väliin selkää ulottuvat paksut hiukset, mutta tyttärelläni on hiukset, jotka ovat hyvinkin kolme kertaa omiani paksummat. Samoin yhdellä ikäiselläni ystävällä on liki vyötäröön ulottuvat tosi paksut ja raskaat hiukset.
En nyt tiedä ovatko houksemme mitenkään ihailua herättävät tai muuta vastaavaa, vaan ne ovat vain hiukset. Omat hiukseni kasvavat nopeasti ja kun muutama vuosi sitten leikautin ne olkapäämittaan, niin nyt ne ovat taas pitkät. Olen pian 46 vuotias.
Eihän miehilläkään kasva hiukset, miksi siis pitäisi naisillakaan? Tasa-arvoa!
1B/M/ii, TBL, blunt hem, Long Hair Communitystä, moro. Kasvaa ne, kun antaa kasvaa eli ei tee niille mitään. Ruokavalio ja terveydentila vaikuttavat, ja geenit määräävät sen maksimimitan.
Ohis, mutta onni on vaalea karvoitus, etelämmässä on aika kamalia karvakasoja, kulmat yhteen kasvaneet, tummat viiksi- sääri- ja käsikarvat, pahimmillaan (alle murkkuikäisillä) tytöillä!
Aikuiset naiset alkavat taas puolustella omia hiuksiaan trollaajalle. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi.
En ole värjännyt tai kärventänyt hiuksiani, mutta ohuet ne ovat silti eikä todellakaan kannata kasvattaa pitkiä ohuita liuruja. Vuosien mittaan vaan ohenevat entisestään, kun hormonit muuttuvat iän myötä. Minulla oli normaalipaksut hiukset alle 23-vuotiaana, mutta sitten se oheneminen alkoi.
Mulla on alaselkään asti pitkät, paksut, tuuheat ja tummanruskeat (värjäämättömät) hiukset. Ja olen suomalainen.
Mies ei halua että leikkaan yhtään lyhyemmäksi. Ovat kuulemma niin upeat, vaikka en itse sitä tiedostakaan. Haluaisin ohuemmat ja "perinteisemmät suomalaiset" hiukset.
Ei saa yleistää.
Kyllä kai ne hiukset kaikilla pituutta kasvaa sen verran kuin kasvaa. Juicellakin oli pitkä tukka, joka tosin alkoi vasta takaraivolta. Hiusten kasvukausihan sen pituuden määrittää. Oliko se nyt 2-8 vuotta tjsp. Ne joilla se on kaksi vuotta, hiukset ehtivät kasvaa juuri ja juuri hartioille. Ne joilla kahdeksan, niin ollaan jo takapuolen kohdalla menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan kunhan olet näyttänyt esimerkkiä kasvattamalla pitkät ja paksut hiukset.
Itselläni on tuollaiset ja tulee kyllä huutisteltua suomalaisten "naisten" ohuille hiirulaishiuksille.
T. M27
Ei saa olla lyhyt "kananperse"tukka muttei myöskään pitkä "hiirenhäntä"... just.
Oma pelastukseni on että ohuet hiukset kihartuu luonnostaan, näyttävät tuuheammilta ilman lämpökäsittelyjä, mutta lapaluita pidemmälle eivät enää iän lisääntyessä ole kasvaneet.
Vaalennan kerran vuodessa nykyään, juurikasvu näkyy, muttei ole paha koska oma väri on perinteinen vaalearaitainen maantienruskea.
Vierailija kirjoitti:
Jep, geenithän siinä taustalla on, ei meillä oo esim. arabinaisten upeita paksuja ja pitkiä hiuksia. Mut varmasti vaikuttaa kaikki kemikaaliraiskaukset jne eikä vaan anneta vuosien ajan kasvaa rauhassa (latvaa toki siistien jne) vaan aina pitää värjäillä, leikata lyhyt kananp*rsetukka ja taas blondata ja tiputtaa ne vähäisetkin karvat päästä...
Ap.
Kumpikaan isoäideistäni ei eläissään käyttänyt minkäänlaista kemikaalia hiuksissaan shampoon lisäksi. Ei edes hoitoainetta. Sellainen ohut hiirenhäntähän heillä oli molemmilla nutturalle käärittynä. Auki ollessa suorastaan harva.
Mulla on luonnostaan valtavan paksu, upea ja pitkä tukka ja monesti on kysytty että onko se aito, näyttää ihanalta. Minäpä kerron: hoidan tukkaa aivan paskasti, kaltoinkohtelen, en jaksa panostaa, en hoitaa, en näe vaivaa.
Silti se tukka on hieno.
Tällä yritän sano että ei se ole mistään hoitamisesta ja vaivannäöstä kiinni vaan geeneistä. Minä tulen paksutukkaisesta suvusta jolla on upea tukka paskalla tukan kohtelulla.
Sitten taas moni tuttava tulee ohuthiuksisests geeniperimästä ja siitä ei saa paksua ja pitkää vaikka miten 20h viikossa hoitaisi kalliilla aineilla.
Aivan turhaa syyllistää suomalaisia että miksi ette hoida/laita/puleeraa tukkaa.
Äidillä todella paksut hiukset polvitaipeisiin asti. Mulla paksuhkot, mutta stressi ohentanut ja ei kasva kun maks. nänneihin ja siinä vaiheessa latvat on jo hamppua ja pitää leikata. Parhaana pysyy hieman yli olkapäille. Geenit ne geenit. Sain isän puolelta hiusgeenit ja niissä ei ole kehumista. :D
Harva ja ohut hius on nyt kuuminta hottia.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onni on vaalea karvoitus, etelämmässä on aika kamalia karvakasoja, kulmat yhteen kasvaneet, tummat viiksi- sääri- ja käsikarvat, pahimmillaan (alle murkkuikäisillä) tytöillä!
Ja jo päiväkoti-ikäisillä tummat alaselkäkarvat :/
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai ne hiukset kaikilla pituutta kasvaa sen verran kuin kasvaa. Juicellakin oli pitkä tukka, joka tosin alkoi vasta takaraivolta. Hiusten kasvukausihan sen pituuden määrittää. Oliko se nyt 2-8 vuotta tjsp. Ne joilla se on kaksi vuotta, hiukset ehtivät kasvaa juuri ja juuri hartioille. Ne joilla kahdeksan, niin ollaan jo takapuolen kohdalla menossa.
No on kai siinä muutenkin eroja, toisella ei kasva kahdessakaan hartioille, ja jos värjääkin niin ei tarvitse kovin äkkiä huolehtia juurikasvusta. Toisella taas näkyy se hetkessä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ja ohut hius on nyt kuuminta hottia.
Samoin kuin taikinaklönttiin veitsellä vedettyä viiltoa muistuttava huuleton suu yhdistettynä liian lähellä toisiaan oleviin elottomiin siansilmiin.
Harmi, mulla noista vain ohut tukka.
Pusuhuulet ja silmät kuin Anna Pischenkolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan kunhan olet näyttänyt esimerkkiä kasvattamalla pitkät ja paksut hiukset.
Itselläni on tuollaiset ja tulee kyllä huutisteltua suomalaisten "naisten" ohuille hiirulaishiuksille.
T. M27
Värjäsin teininä hiukset kotiväreillä 4 viikoin välein ja nyt 30v kampaajani on aina ihan pulassa sen hiusvärin määrän kanssa mikä hiuksiini uppoaa. Ihmetteli kuinka hiukseni ei edes synnytyksen jälkeen harventuneet lainkaan. Eli ainakaan tuo teiniajan kotivärjäily ei vaikuttanut omalla kohdalla. Vaalentaminen kyllä tekee hiuksia huonokuntoisemmiksi, mutta muut värit pitävät hiukset tuuheina ja kiiltävinä ainakin omalla kohdalla. Yksilöllistä on hiusten määrä, paksuus jne.