Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei suomalaisilla naisilla kasva hiukset?

Vierailija
15.02.2020 |

Valtaosalla on todella ohuet ja lyhyet hiukset. Maksimissaan rintojen kohdalle. Jos jollain todella pitkät ja paksut hiukset niin se on poikkeus ja harvinaisuus koulussa/työpaikalla jne ja ihailun kohde. Tylsistyneenä mietin et miks täällä niin harvoin näkee upeita pitkiä hiuksia?
Oisko se jatkuva värjäys ja teinien värinpoistosekoilut yms.

Monissa muissa maissa on lähestulkoon jokaisella naisella pitkät ja oikeasti paksut hiukset. Se on monille se normaali ja harvoin värjätään, korkeintaan jotain pientä raitaa. Yleensä kotiin tulee kampaaja leikkaamaan silloin tällöin huonoja latvoja pois. Aina näkee teinejäkin upeilla pitkillä luonnollisilla hiuksilla kun taas suomalaiset teinit ja nuoret naiset......... Todella ohuet kuivat kärsineet lyhyet nipin napin olkapäille. Värjätty mustaks ja värinpoistotnperään blondiks ym kaikki värisekoilut ja kärähtäny tukka joka toisella. Ja karsee juurikasvu. Toki lävistykset ja tatuoinnit päälle....huh huh.

Olis monilla suomalaisillakin varmaan upee tukka jos hoitaisi, antaisi kasvaa vapaasti ilman jatkuvaa raiskaamista väreillä ja vaalennuksilla.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy, se on kuule geeneistä kiinni. Yllättäen kaikki linkatut esimerkitkin olivat tummahiuksisia ja suomalaiset nyt sattuvat olemaan enemmän vaaleita ja maantienvärisiä.

Itse satun olemaan poikkeus, minulla on pitkät, paksut ja vaaleat hiukset. Ovat myös karheat ja aina työn ja tuskan takana löytää hyvää kampaajaa. Äidilläni ja mummollani samanlaiset hevosenjouhet, minulta periytynyt myös pojalleni. Mutta mitkään käsittelyt eivät hiuksia saa ohueksi, ne ovat ohuet, jos ovat.

Vierailija
42/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melko ohuet hiukset, jotka kasvaessaan yli olkapäämitan muuttuvat hampuksi. En värjää tai lämpökäsittele hiuksiani, muotoilutuotteita käytän vain silloin tällöin. Pesen tukkani pari kertaa viikossa ja käytän hiusnaamioita, poispestävää sekä päähän jätettävää hoitoainetta ja hiusöljyä. Syönkin melko terveellisesti, juon vettä ja liikun paljon. Muutkin ihokarvani ovat aika olemattomia. Geeneistä se johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on melko ohuet hiukset, jotka kasvaessaan yli olkapäämitan muuttuvat hampuksi. En värjää tai lämpökäsittele hiuksiani, muotoilutuotteita käytän vain silloin tällöin. Pesen tukkani pari kertaa viikossa ja käytän hiusnaamioita, poispestävää sekä päähän jätettävää hoitoainetta ja hiusöljyä. Syönkin melko terveellisesti, juon vettä ja liikun paljon. Muutkin ihokarvani ovat aika olemattomia. Geeneistä se johtuu.

Jep, geenit on pääosassa. Mä pesen joka päivä (käytän tosin hiusnaamioita ja muita syvähoitoja), kuivaan ja suoristan/kiharran ilman lämpösuojia tms, värjään vaaleammaksi, syön aika roskaa enkä huolehdi vitamiineista tms.

Hiukseni ovat pitkät, paksut, sileät, tuuheat, yksinkertaisesti ulkonäköni paras osa. Mikään noista ns. huonoista tavoistani ei ole vaikuttanut hiusteni kuntoon mitenkään. (ja kyllä, kropan muutkin karvat ovat vahvoja ja kasvavat kauheaa vauhtia... Ei niin kiva juttu)

Vierailija
44/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukka ravinto ja erilaiset puutokset ovat vaikuttaneet varmaan perimään. Myös iän myötä naisillakin hiukset harvenee, tosin ei kaikilla. Itse olen taas yllättynyt miten paksut ja pitkät hiukset monilla vanhemmillakin naisilla voi olla, itse kuulun sellaiseen hapsikas-sukuun.

Vierailija
45/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena ja teininä paksut ja todella pitkät, alaselkään ylttävät hiukset. :D Kaikki aina ihaili niitä ja epäili että ei oo aidot jne.

Sit alko tää värjäilykierre ja nykyäänhän yrityksestä huolimatta pituus on aina max tohon olkapäille, ja heikkokunto vielä latvoista ja tuntuu ettei niitä enää millään saa niin ihaniks ku ne ennen oli. :) Ilman värjäilyjä ei olis tätä käyny. JA nimenomaan se blondaus.. :D

Suomalaisilla on muutenki hento hiuslaatu, ku tääl on paljon blondeja ja blondeilla tunnetusti ei oo karvankasvu voimakasta. :) Yks kampaaja alko mulle selittää ku kyselin jotakin värjäyksestä "noku sul on suomalainen heikki hiuslaatu"... :D olin vaa sillee "anteeks mut tää on kyl ihan värjäilystä tullu..."

ennen kampaajat aina kommentoi mulle että "sul on paljon hiusta" jne. :D

Et kampaajaki  voi erehtyä. Oon siis tumma, en vaalee suomalainen.

Vierailija
46/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä:

https://www.google.com/search?q=+long+thick+hair&tbm=isch&ved=2ahUKEwi_…

https://www.google.com/search?q=long+healthy+thick+hair&tbm=isch&ved=2a…

https://images.app.goo.gl/YwyfhRtp3usn5kjT7

Ja sinä mussukka uskot, että jos se on netissä, sen on pakko olla totta?

Ööh, no en viitsi tuttujenkaan kuvia tänne linkata, niin netistä kuvahausta vaan äkkiä. Kyllä tuollaisia hiuksia on monilla ulkomaalaisilla naisilla ihan luonnostaan. En väitä, etteikö kuvia olisi muokattu tai kuvan naisten hiusten värjätty, mutta kyllä niistä nyt pointin tajuaa. Paksu, pitkä, luonnollinen look.

Esim. herttuatar Catherinella on hiuslisäkkeet, vaikka häntä sanotaankin kiharoiden kuningattareksi. Eli ei kovin aitoja ole nämä paksut pitkät hiukset naisilla. Paksut ja pitkät hiukset ovat ylipäätään resessiivinen ominaisuus. Geeneistähän tämä asia johtuu. Tuuheimmat vähiten kaljuuntuvat hiukset ovat aasialaisilla.

Vierailija
47/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt ulkona? Nykyään teineillä on luonnolliset pitkät ja paksut hiukset.

Samaa mieltä! Todella upeita hiuksia näkee nuorilla. (omia hiuksia, ei pidennyksiä)

Vierailija
48/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, geenithän siinä taustalla on, ei meillä oo esim. arabinaisten upeita paksuja ja pitkiä hiuksia. Mut varmasti vaikuttaa kaikki kemikaaliraiskaukset jne eikä vaan anneta vuosien ajan kasvaa rauhassa (latvaa toki siistien jne) vaan aina pitää värjäillä, leikata lyhyt kananp*rsetukka ja taas blondata ja tiputtaa ne vähäisetkin karvat päästä...

Ap.

Kampaajatkin ohentaa latvan liruksi.

Vierailija
49/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta onni on vaalea karvoitus, etelämmässä on aika kamalia karvakasoja, kulmat yhteen kasvaneet, tummat viiksi- sääri- ja käsikarvat, pahimmillaan (alle murkkuikäisillä) tytöillä!

Näin kerran 4-vuotiaan latinotytön, jolla oli aivan ihana lainehtiva paksu tukka ja viikset. Mikä mahtaakaan odottaa murrosiässä...

Vierailija
50/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hiuslaadusta kiinni. Itsellä ei ainakaan oo värjäily vaikuttanut, toki blondaus hetkellisesti kuivannut. Nuoresta teinistä asti värjännyt hiuksia usein mustasta valkoiseen ja kaikkeen muuhun siltä väliltä.

Nykyään värjään astetta tummemmaksi juurikasvua säännöllisesti. Aina hiukset pysyneet paksuina ja kasvaneet nopeasti - tosin tällä hetkellä tykkään pitää ne hieman yli olkapäiden mittaisena.

Toki, jos on luonnostaan tosi hauras hiuslaatu, niin jatkuva värjääminen ei tee hyvää, mutta ei sellaisesta hiuksesta paksua saisi, vaikkei ikinä värjäisikään.

Vierailija
51/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rodut ois joissa naisilla on vankka tukka on usein muuutenkin vahva karvankasvu, naisilla viikset, säärikarvat, mahakarvoitus jne

Suomessa miehetkin on ohuthiuksisia ja kaljuuntuvia. He antavat geeninsä tyttärilleen, mistä paksu tukka siis hyppäisi näiden päähänkään?

Paitsi Venäjällä, eivät ole tummia joten tuskin hirveän karvaisiakaan, mutta varsinkin kesäaikaan ison kaupungin keskustassa...herraisä mitä hiuslaatua ja pituutta ,värjäämätöntä. Myös miehillä,keillä pitkä tukka oli.

Vierailija
52/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehillä paistaa sisäkumi? Kukaanhan ei ole 25-vuotiaana täyskalju ilman syöpää tai alopeciaa.

Vierailija
53/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantienväriset hiirenhännät on kohtalomme

Vierailija
54/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaalla kaverillani on supisuomalaiseksi poikkeuksellisen vahvat tummanruskeat hiukset, joita hän on tänne yli viisikymppiseksi saakka pitänyt ristiselkään asti ulottuvina ja pitänee lopun ikäänsäkin. Upeat hiukset, upeat ripset, hieman siistittyinä upeat kulmakarvat. Ja upeat, navan yläpuolelle saakka ulottuvat säärikarvat, käsivarsikarvat ja vuosi vuodelta tuhdimmiksi muuttuvat poskiuntuvat. Bonuksena suuri määrä eri aikoihin esiin pistäviä leuka- ja huulikarvoja.

Kaverini säväytti jo kolmekymmentä vuotta sitten verkkosukkahousuissa. Muuten en noina räväköinä opiskelijavuosina olisi yllättynyt kenenkään vaatetuksesta, mutta en ollut ennen nähnyt verkkosukkiksia, joiden verkkosilmistä työntyy esiin paksuja, mustia, parin sentin pituisia säärikarvoja, pari kolme karvaa per silmukka.

Kaverini ryhtyi ajelemaan, vahauttamaan ja nyppimään vuosia ennen kuin tapasi miehensä. Odotan huvittuneen kiinnostuneena sitä päivää, kun hän kyllästyy puunaamiseen ja päästää kaiken valloilleen. Minä tiedän, miltä hän todellisuudessa näyttää, mutta hänen miehensä ei tiedä. :)

Vierailija
55/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Maantien värinen hius ei ole mikään tummanvaalea joka on se perusväri mitä suomalaisilla vaaleahiuksisilla on. Se maantien väri tulee vanhemmiten juuresta alkaen ja se ei ole ruskea eikä vaalea, vaan nimenomaan sellainen väritön, ehkä parhaiten kuvaa tumma harmaa jos väreillä pitää kuvailla, mulla on sellainen nykyään oma väri. Lapsena oli tummanvaalea ihan perus. Ja mulla on ollut aina todella paksut hiukset kuten äidillänikin, hänen äidillään oli paksu punainen tukka.

Minä olen värjännyt hiuksiani 30 vuotta, aika harvoin värinpoistoa koska aina värjään jollain punaisella, en ole koskaan värjännyt mustalla. 

Tyttärelläni on vaaleat pitkät ja paksut hiukset, jonkin verran hänkin värjää mutta aina lähellä omaa väriä olevalla vaalealla vähän kirkastusta.

Etelänmaalaisilla on enemmän karvaa, ja paksumpaa joka paikassa, joten tottakai myös päässä. Heillä kasvaa hyvin myös viikset, siis naisillakin. Ja voin vain kuvitella sitä kainalo- ja säärikarvojen määrää... muista puhumattakaan. Samalla tavalla siellä on miehetkin karvaisempia kuin täällä me vaaleat.

Hiusten pituus on jokaisen oma asia, mikä kenellekin sopii. Nykyään on 99% nuorilla naisilla tylsät pitkät hiukset jotka vaan roikkuu päästä, se on surullista. Mun nuoruudessa kaikilla nuorilla naisilla oli erilaiset hiukset. Nyt en välttämättä erota nuoria naisia toisistaan kun ovat toistensa klooneja.

Vierailija
56/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksu vaaleanruskea tukka, mutta se hiutuu latvoista helposti huonoon kuntoon. Lisäksi kampaajat eivät välitä vaikka sanoisi kasvattavansa, aina välillä kohdalle osuu joku supersaksija.

Ulkomailla yksi kampaaja sanoi, että kasvattaessakin pitäisi latvaa leikkauttaa kerran kahdessa kuukaudessa. Tuota kun noudatin 20 vuotta tukka kasvoi korvien alta olkapäille. Sittemmin tajusin, että leikkaamista pitää välttää ja leikkauttaa latvoja vain pari kertaa vuodessa.

Vierailija
57/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten pesu ja kuivailu käy ihan työstä. Teini leikkautti polkkapituiset hiukset ja on tyytyväinen.

Vierailija
58/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataanpa asiaan sitten kun ap:n tutkimuksen otanta on oikeasti muualtakin kuin Porvoosta. Ihan ääneen nauratti tuo väite että muualla kampaaja tulee kotiin tasoittamaan latvat. Oikeasti kun maailmalla on aika paljon yleisempää käydä säännöllisesti kauneussalongeissa paitsi kampaajalla niin myös esimerkiksi kynsiteknikoilla. Siinä meni aloituksen viimeinenkin uskottavuus.

Vierailija
59/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius on elimistön jätettä. Suomalaisilta tulee vähän jätettä :)

Huomaathan muuten otsikkosi typeryyden; naisilla? Ei muuten kasva miehillä sen paremmin :D

Vierailija
60/112 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset tykkäävät kookosöljystä, kun sillä hoitaa usein ja pesee pois. Kasvavat paremmin ja vahvistuvat myös.

Brittinaisilla näkee usein hyvin vahvoja ja tiheitä hiuksia, iäkkäilläkin. Johtuuko siitä, että syövät kalaa paljon. Kalaperunat on tyypillinen ruoka.