Siskoni olettaa että meillä on varaa tulla häihin kesällä ulkomaille
Kohde tyyliin Amsterdam. 3 yötä menisi minimissään ja sitten vielä lahjat ja vaatteet...2 aikuista ja 2 lasta. Ei mitään mahdollisuukdia kyllä kun edes tonni ei riitä mihinkään. Lähemmäs 3 tonnia pitäisi olla ja kun on jo kesäkuussa kesätyöpalkat kilahtaa tileille vasta heinäkuussa. Sit päästään ehkä lintsille ja Tallinnan risteilylle. Sisko suutuin kun jouduimme sanomaan että emme pääse. Lahjan lähetän toki.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku välttämättä haluaa pitää häät ulkomailla niin saa kyllä varautua siihen, ettei kaikki kutsutut tule. Muutaman tunnin tylsistymisen takia kauhea vaiva. En viitsi edes kotimaassa mennä etempänä oleviin juhliin. Ei ole vaivan väärti.
Ymmärrätkö, että jotkut meistä ihan oikeasti jopa asuvat ulkomailla ja/tai ovat menossa naimisiin ulkomaalaisen kanssa? Ai, et ymmärrä?
Siinäpä olettaa. Itse en tekisi asiasta mitään numeroa, ilmottaisin vaan että nyt ei onnistu tulla, kiitos kutsusta.
Eiköhän eläkeläisvanhemmilla ole maksamista ihan omassa reissussa ilman että joutuvat maksamaan tyttönsä reissaamista
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset järjiltään kun olettavat toisten käyttävän aikaa vaivaa ja rahaa vain päästäkseen jonnekin häihin? Tuossa ei edes se rahan kulu ole pahinta vaan ajanhukka. Miten joku voi olla noin ajattelematon ja itsekäs.
Ai se on itsekästä ja ajatttelematonta kun kutsuu oman siskon häihinsä??!!
Jos siskolle ap:n läsnäolo on supertärkeää, ja etenkin jos hänen mielestään matkan hinnan ei pitäisi olla este, niin maksakoot itse ap:n matkan. Siinähän sitä sitten nähdään, onko matka oikeasti niin halpa, ettei sen summan menettäminen haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on . Tosiasia kuitenkin on, ettei vieläkään suurin osa ihmisistä asu pääkaupunkiseudulla. Voit ihan itse tarkistaa ,miten vähän maakuntakentiltä on lentoja yhtään minnekkään. Ryan airkin on niitä paljon vähentänyt. Jos kotimaan lentoja sattuu olemaankin, niitä ei halvalla saa. Tämä on se realiteetti , jossa eletään.
Oulusta voi myös lentää Amsterdamiin. Eikö sekään kelpaa?
Eikö sun tyhmyydellä oo mitään rajaa? Esim. mun asuinpaikasta Ouluun on vielä hankalampi mennä kuin Helsinkiin. Molemmat on täältä katsottuna syrjässä. -eri
Missä sinä asut?
Katsoppa Suomen karttaa ja mieti. Vaihtoehtoja on aika monta.
Ap pääsee kuitenkin laivarantaan ja Lintsille ongelmitta joten kyllä se Heldinki-Vantaa sitten lähellä on.
Ei missään sanota, että ongelmitta. Kyllä se Lintsin reissukin lasten takia silloin tällöin tehdään kauempaakin ja kyllä siihen rahaa palaa matkoineen. Laivalle taas pääsee muualtakin kuin Helsingistä. Esim. Turusta, Naantalista ja Vaasasta. Näihin koko perheen reissuihinhan ap haluaa säästää rahansa.
Kyllä ap olisi vuotanut ongelmat jos niitä on.
Ja jos Turku, Naantali tai Vaasa käy niin kyllä sitten lentokenttäkin on.
Pelkkä lentokenttä ei auto kun sieltä ei ole lentoja. Toki turusta pääsee edullisesti Gdanskiin lentämällä, mutta tästä ei ole apua, mikäli häät on muualla kuin Puolassa.
Turusta ajaa alle kahdessa tunnissa Helsinkiin.
Entäs kun Turkuun on matkaa kolme tuntia ja Helsinkiin suoraan 5 h? Eikä olla vielä lentokenttällä vaan Helsingissä motarin päässä?
Mikä on ongelma??? Mikä ihme on ongelma?
Menee kentälle, koneeseen, lentää kohteesee, yöpyy, käy häissä, lentää takaisin ja menee kotiinsa.
Mikä on ongelma?????????????????????????????
Pääongelmahan tässä on apllä ettei ole rahaa, eikä halua käyttää perheen lomarahoja yksin niin ettei perhe pääse lomamatkalle. Tämä ei vielä seitsemän sivun jankkauksellakaan ole sinulle käynyt selväksi? Et taida olla penaalin terävin kynä?
Söisivät vuoden makaronia et pääsevät MUN prinsessajuhliin!!!!t. Sisko
Ja minähän en pysty, kykene, osaa, tahdo enkä halua koska olen junttipökäle, tyhmä ja avuton.
T kade sisko pöpeliköstä
Niin nii sais olla sisko kiitollinen kun MINÄ kutsuin sen isoon maailmaan oonhan cool itse en mee pöpelikköön koska matka sinne on pidempi kuin tänne!!!
Kaiken pitää tulla pöpelikköön koska täällä ei kuulu kun meidän hampaat narskuu kateudesta.
Täältä katsoen kaikki normaali elämä on jo niiiiiiin luksusta, että kadehdimme itsemme kuoliaiksi täällä pöpelikössä.
Joo nii tiesinhän minä tuon. Onneks pääsin pois mutta ikuinen angsti jäi, en toivu ikinä. Ikuisesti kerron kun ei siellä oo mitään ja kaikki on niin tyhmiä ja sisäsiittosia ja huh huh. Ja kateellisia, sen keksin juuri, tuli ehkä uutena tietona sulle mut mäpäs keksinkin näitä kun oon omaperäinen vai mitä.
Ap on kade. Ei siinä muuta ole.
Tyhmät, avuttomat ja hitaalla käyvät jää sinne pöpelikköön. Ja ne on sitten juurikni tuollaisia, jotka ei osaa yksin edes lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku välttämättä haluaa pitää häät ulkomailla niin saa kyllä varautua siihen, ettei kaikki kutsutut tule. Muutaman tunnin tylsistymisen takia kauhea vaiva. En viitsi edes kotimaassa mennä etempänä oleviin juhliin. Ei ole vaivan väärti.
Ymmärrätkö, että jotkut meistä ihan oikeasti jopa asuvat ulkomailla ja/tai ovat menossa naimisiin ulkomaalaisen kanssa? Ai, et ymmärrä?
Mä ymmärrän. Olen jopa itse mennyt. Pidettiin juhlat kahdessa maassa. Ei vieraita voi vaatia matkustamaan, kotimaassakin osalla oli pitkä matka. -eri
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät, avuttomat ja hitaalla käyvät jää sinne pöpelikköön. Ja ne on sitten juurikni tuollaisia, jotka ei osaa yksin edes lentää.
Tuo näkemys on niin kuultu. :D
Voisitko sinä osallistua teidän perheestä häihin, onhan hän kuitenkin sinun sisaresi. Yleensä löytyy vaihtoehtoja. Joko-tai -ajattelu ei ole kovin rakentavaa. Siskosi varmasti ymmärtää jos kerrot että koko perheenä ette pysty osallistumaan. Tsemppiä pohdintoihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset järjiltään kun olettavat toisten käyttävän aikaa vaivaa ja rahaa vain päästäkseen jonnekin häihin? Tuossa ei edes se rahan kulu ole pahinta vaan ajanhukka. Miten joku voi olla noin ajattelematon ja itsekäs.
Sanot siis että on ajattelematonta ja itsekästä kutsua joku juhliin. Ok. Mielipide se on tuokin.
Aivan. Oma moka järjestää häät ulkomailla. On aivan selvää, ettei osalla kutsuttuja ole mahdollisuutta tai haluja osallistua tällöin. Jokainen toki voi mennä naimisiinissä haluaa, mutta toisaalta jokainen kutsuttukin saa itse miettiä haluaako ja pystyykö satsaamaan toisen ihmisen häiden takia noin paljon.
Tällä palstalla olen oppinut sen, että kun häistä on kyse niin jo 300 kilometrin matka hääjuhlaan on liikaa. Kestää liian kauna, ei halua matkustaa kyseiselle paikkakunnalle tai ei ole varaa yhden yön hotelliin. Tuntuu, että suomalaiset ovat äärimmäisen persaukisia tai ketään ei vain kiinnostaa. Hää- ja polttarikeskusteluissa kellään ei ole varaa, mutta sijoituskeskusteluissa kaikilla kolme sijoitusasuntoa ja 200 000 euroa osakesalkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän. Olen jopa itse mennyt. Pidettiin juhlat kahdessa maassa. Ei vieraita voi vaatia matkustamaan, kotimaassakin osalla oli pitkä matka. -eri
Me pidettiin vaimon kotimaassa, koska arvioitiin että omilla sukulaisilla ja kavereilla on todennäköisemmin varaa matkustaa ja heitä oli vähemmän. Itseä ei kyllä olisi huvittanut juhlia kahta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot siis että on ajattelematonta ja itsekästä kutsua joku juhliin. Ok. Mielipide se on tuokin.
Aivan. Oma moka järjestää häät ulkomailla. On aivan selvää, ettei osalla kutsuttuja ole mahdollisuutta tai haluja osallistua tällöin. Jokainen toki voi mennä naimisiinissä haluaa, mutta toisaalta jokainen kutsuttukin saa itse miettiä haluaako ja pystyykö satsaamaan toisen ihmisen häiden takia noin paljon.
Tällä palstalla olen oppinut sen, että kun häistä on kyse niin jo 300 kilometrin matka hääjuhlaan on liikaa. Kestää liian kauna, ei halua matkustaa kyseiselle paikkakunnalle tai ei ole varaa yhden yön hotelliin. Tuntuu, että suomalaiset ovat äärimmäisen persaukisia tai ketään ei vain kiinnostaa. Hää- ja polttarikeskusteluissa kellään ei ole varaa, mutta sijoituskeskusteluissa kaikilla kolme sijoitusasuntoa ja 200 000 euroa osakesalkussa.
Lopultahan kyse on siitä, mitä ja ketä arvostaa. Olen matkustanut 1000km matkoja läheisten ihmisten vuoksi. Kaikkien vuoksi en matkustaisi. Ja joidenkin vuoksi vain kerran. On kokemusta tilanteesta että näin suuresti vaivaa päästäkseni paikalle eräisiin juhliin ja siellä annettiin ymmärtää että minun pitäisi olla kiitollinen että pääsin mukaan. Jäi viimeisiksi kerraksi tuossa suhteessa se.
Mene yksin; tuskin sun siskoas kiinnostaa sun miehes näkeminen, jos totta puhutaan. En ymmärrä ihmisiä, joiden täytyy joka juhlaa varten shoppailla uutta vaatetta; eikö sinulla ole olemassa vaatteita??! Siis ihan oikeasti, miksi sinun pitäisi ostaa jotain uutta. Jotain järkeä nyt tuohon vuodatukseen. Ihan varmasti sinulla on jo olemassa vaatteita, kun olet jo lastensaanti-ikäinen, ellet ole lihonut törkeästi tai olet latvasta laho.
Hei, ap, tuleeko joulu yllätyksenä? Alapa säästää, että saat penskoille lahjoja ilman, että tarvitsee kinuta Joulupuusta. Vaikutat vaan niin tyhmältä.
Jos rahasta tiukkaa niin AP voisi kysyä vanhemmiltaan. Esimerkiksi omat vanhempani maksoivat siskoni perheen matkan häihini, koska siskollani ei ollut varaa tai se olisi kohtuuttomasti rasittanut taloutta.
Sanot sille ettei ole varaa tuollaiseen. Jos ei ymmärrää niin ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näkemys on niin kuultu. :D
Ja ap niiiiiiiin todisti sen.
Tunnusta pois ap . Etsitten vähääkäön halua lähteä sinne häihin ja kuluttaa sitä rahamäärää, koska sen voit käyttää paljon mieluisampaankin. Joku kotiväestäsi menee ja lähetät hänen mukanaan jotakin aaltoa tai pentikia tyyliin. Se on siinä. Sanot vaan ettei ole nyt varaa tulla ja piste.
Mitä täällä valittaa ja kitistä.
Jos joku suuttuu, se on hänen ongelmansa.
Kaiken pitää tulla pöpelikköön koska täällä ei kuulu kun meidän hampaat narskuu kateudesta.
Täältä katsoen kaikki normaali elämä on jo niiiiiiin luksusta, että kadehdimme itsemme kuoliaiksi täällä pöpelikössä.