Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilometrikorvaukset?

Vierailija
15.02.2020 |

Joudun jonkun verran tekemään reissuhommia, joissa käytän omaa autoa. Ja kilometrikorvaus on edelleen se 0,43 € kilometriltä. Kun se ei noussut. Ja tuo korvaus on monelle todella tärkeä. Nyt alkuvuoden perusteella voi jo laskea, että takkiin tulee viime vuodesta. Kun kaikki muu autoiluun liittyvä on noussut. Samoin lasken siihen työpäivään myös huoltamoiden kahvit ja voileivät.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät mukaan duuniin, eikä kilometrikorvauksilla ole tarkoitus rikastua ja ansaita. Nehän ovat vain korvaus.

Vierailija
2/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkös toi ole suurin veroron korvaus? Kai työnantaja voi maksaa enemmän, menee vaan veroa sitten. Tai sano työnantajalle, että hommaa auton työkäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö, ihan hyvin se kattaa kustannukset jos ei aja millään 20l/100km syöpöllä. Eväät katetaan päivärahalla.

Vierailija
4/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäydyin hankkimasta omaa autoa, joten työreissuja varten vuokraan auton firman rahoilla.

Vierailija
5/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne munkit ja pullat on itse maksettavana kaikilla. Kaikki omaan mahaan menevä on omaa elinkustannusta joka maksetaan palkalla ja päivärahalla.

Vierailija
6/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muiden on ajettava duuniin ilman kilometrikorvauksia.

Vierailija
7/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat työpaikalle ja työpaikalta kotiin on sun oma kustannus.

Kaikki ruoka on sun oma kustannus. Jos säästää haluat ota eväitä mukaan. Omilla rahoilla.

Niin muillakin, koko autoa ei ole tarkoitus sulle maksaakaan. Ps: työsuhdeautokaan ei ole ilmainen. Siitä lätkäisyään palkkaan verotusarvo ja siitä maksat verot

Vierailija
8/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ajaville kilometrikorvaus on todella hyvä veroton etu. Jos työmatka-ajoa tulee vaikka 30.000 vuodessa niin verottomilla korvauksilla vaihtaa premiumluokan auton uuteen vaikka joka vuosi.

Eli, korvaus on huippuhyvä, mutta jos ajoa tulee vain vähän niin ehkä sitä ei huomaa.

Vierailija
9/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajoin firman autolla. Eli silloin ei kilometrikorvauksia saa. Sain vain osapäivärahan. Eli noin 400 egee kuussa tuli. Ja se meni huoltamoille. Tein siis myyntihommia pelkällä provikkapalkalla. Olin sen verran huono, etten saanut remontteja tarpeeksi myytyä. Jouduin lopettaan hommat, ja nyt olen ollut puoli vuotta työttömänä.

Vierailija
10/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähänkään ei nyt yhtä vastausta ole. Kirjoittajat eivät nyt ymmärrä, että ei se eväiden otto duuniin nyt kaikilta onnistu. Tai sevei ainakaan ole se järkevin ratkaisu. Itse myyn kattoremontteja. Alueena oli Pirkanmaa, ja "työpaikkani" on ihmisten kotona. 4-5 asiakaskäyntiä teen päivittäin. Ja tosiaan kyllä sitä tulee ne kahvit juotua ja lounas syötyä aika usein esim. ABC-huoltamoilla.

Vierailija
11/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tähänkään ei nyt yhtä vastausta ole. Kirjoittajat eivät nyt ymmärrä, että ei se eväiden otto duuniin nyt kaikilta onnistu. Tai sevei ainakaan ole se järkevin ratkaisu. Itse myyn kattoremontteja. Alueena oli Pirkanmaa, ja "työpaikkani" on ihmisten kotona. 4-5 asiakaskäyntiä teen päivittäin. Ja tosiaan kyllä sitä tulee ne kahvit juotua ja lounas syötyä aika usein esim. ABC-huoltamoilla.

Jos kuljet autolla, eväät saa kyllä mukaan kylmälaukkuun tai lämpötermokseen. Toki mukavampi syödä valmiista pöydästä ja se on taas omaa valintaa. Ja toisaalta, ihan samalla tavalla ihmiset syövät lounaan ravintolassa toimistossakin ja sama raha menee heilläkin ilman mitään korvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi