Onko untuvapeitto hyvä nukkua? Tuleeko herkästi liian kuuma?
Harkitsen uuden peiton hankintaa. Minulla on pitkään ollut silkkitäytteinen peitto joka on ollut ihan ok, mutta nyt alkaa olla aika vaihtaa uuteen. Pähkäilen untuvapeiton ja villapeiton välillä. Haluan luonnonkuitua joka hengittää, koska vaihdevuosi-ikä lähestyy ja huomaan että usein yöllä tulee liian lämmin vaikkei varsinaisesti hiki.
Onhan noissa vaihtoehtoja eli viileää ja lämmintä, mutta miten ihmeessä osaan valita oikean???
Kiitollisena kuulisin kokemuksia untuva- ja villapeitoista.
Kommentit (10)
Ei ole kuuma kun haihduttaa kosteutta, kesähelteilläkin ok.
Kahina alkuun vähän haittasi, tuntui vähän peltiseltä tuo Sotkan untuvapeitto mutta nyt oon jo tottunut. Ihan ok, palella ei ole ainakaan kertaakaan tarvinnut.
Untuvapeitto on talvella lämmin ja kesällä viileä. Ihana!
Voisi miettiä onko höyhenten lähde eettinen. Ettei ole elävänä kynittyä ulkomailla. Miten sen voi taata tai tietää. Joistakin peitoista, takeista tai tyynyistä tulee läpi untuvaa kankaasta, pölähtää. Joillakin untuvatyyny kummittelee ja hengittää, huohottaa.
Joutsenen untuvapeittoja on eri paksuisina ja eri painoisina. Itselläni käytössä tuo keskipainava (60 % untuvaa, 40 % pientä höyhentä). On lämmin ja hengittävä, eikä liu mihinkään, onhan päällä pussilakana. Ihana peite on.
Kannattaa seurata tarjouksia, sen verran arvokas tuo peitto on.
Jyskin täys puuvillainen kesäpeitto ja siihen puuvillainen pussilakana. Ei hiosta, eikä ole liian kuuma. Helppo pestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuuma kun haihduttaa kosteutta, kesähelteilläkin ok.
Kahina alkuun vähän haittasi, tuntui vähän peltiseltä tuo Sotkan untuvapeitto mutta nyt oon jo tottunut. Ihan ok, palella ei ole ainakaan kertaakaan tarvinnut.
En löytänyt Sotkan verkkosivuilta mitään untuvapeittoja.
Saisin painajaisia niistä kidutetuista linnuista
Minulle kaikki untuvapeitot on liian kuumia, ohuetkin.
Tuosta kahinasta tuntuvat monet valittava, löytyiskö sellaista, joka ei kahisisi?
Ja vielä lisäkysymys:
untuvapeitto on todella kevyt. Liukuuko se herkästi yöllä pois päältä vai pysyykö samalla lailla kuin tavallinen peitto? Itse pyörin ja käännän kylkeä paljon yöllä.