Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka tykkää perunasta, mutta ei koskaan jaksa laittaa sitä ruoaksi?

Vierailija
13.02.2020 |

Perunan laittaminen ruoaksi tuntuu ihan liian vaivalloiselta. Pitää pestä, pitää kuoria. Hidasta ja hankalaa. En siksi koskaan laita perunaa ruoaksi, vaikka tykkään siitä paljon. Muita?

Hullua kyllä appelsiinit jaksan helposti pestä ja kuoria, teen usein ruoaksi monimutkaisia salaatteja, joissa on paljon pesemistä ja kuorimista ja sushiakin jaksan laittaa ruoaksi.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perunoita tarvi kuoria.

Vierailija
2/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni oikeasti syö keitetyt vanhat talviperunat kuorineen? En minä ainakaan. Eikä meidän perheessä kukaan suostu syömään, lapset varsinkaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita aina hyvää musiikkia siksi aikaa, kun käsittelet perunat. Ei muuten.

Vierailija
4/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän perunat aina paloina.

Vierailija
5/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syövät koulussa perunat kuorineen, kun eivät osaa kuoria. Oliko sinun kouluaikanasi niin?

Vierailija
6/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perunoita keittää kannata. Mielummin laittaa lohkoina uuniin jolloin voi jättää kuorimatta.

Vierailija
7/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ne vaan veteen ja lämpöä päälle. Jossain vaiheessa on omituinen haju kun vesi on haihtunu ja perunat ovat valmiita. Palaneet kohdat voi leikata pois kuorineen.

Vierailija
8/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset syövät koulussa perunat kuorineen, kun eivät osaa kuoria. Oliko sinun kouluaikanasi niin?

Minä opin kuorimaan perunat jo päiväkodissa, jossa oli kuoriperunoita. Koulussa oli vain koneellisesti valmiiksi kuorittuja. Ap

Vierailija
9/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kuoria perunoita. Kaikkea pilkkomista taas inhoan.

Vierailija
10/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä oon luullut olevani laiska !

Kiitos ap niin kauan kuin jaksan perunoita keittää ei mitään hätää.

Mitä te syötte ? Makaronia kaiken kanssa ?

Vierailija
11/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikaystäväni ja nykyinen mieheni on molemmat sellaisia, jotka laittavat useinkin ruokaa ja ovat ihan hyviä siinä, mutta hekään ei koskaan keitä perunoita ruoaksi. Syynä heillä on, että he eivät tiedä, koska ne on kypsiä. Tai siis kokee liian vaivalloiseksi vahtia  tökkimällä koska on peruna kypsä. 

Vierailija
12/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan valmiiksi pestyjä. Ovat melkein saman hintaisia kuin pestyt. En kuori. Ainoastaan, jos on tosi paksu kuori. Mutta yleensä näin ei ole.

Vierailija
13/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vain!

Meillä syödään lihojen ja kastikkeiden ja patojen kanssa esim. erilaisia salaatteja, uunijuureksia, välillä makaronia tai riisiä. Ap

Vierailija
14/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on laiskuus huipussaan.

Vierailija
15/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa

Keitetty peruna ei ole ainoa vaihtoehto. Mä rakastan perunaa eri muodoissa.

Vierailija
16/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-poikaystäväni ja nykyinen mieheni on molemmat sellaisia, jotka laittavat useinkin ruokaa ja ovat ihan hyviä siinä, mutta hekään ei koskaan keitä perunoita ruoaksi. Syynä heillä on, että he eivät tiedä, koska ne on kypsiä. Tai siis kokee liian vaivalloiseksi vahtia  tökkimällä koska on peruna kypsä. 

Pari kertaa kun keittää, niin oppii muistamaan minkä kokoinen kypsyy missäkin ajassa. Ja luulis, että innokas kotikokki ei koe mahdottoman suureksi vaivaksi tökkiä perunaa 1-3 kertaa.

Vierailija
17/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä on samaa vaivaa! Kesällä ystäväni toi joltain maajussilta ostamiaan, suoraan maasta nostettuja perunoita. Pesin ne kyllä ja keitin, voi jumankauta mikä vaiva. Perunat olivat sellaisia pieniä mukuloita ja mulla oli näpit jäässä ja kädet juuresharjan jäljiltä raapaleilla. Tiskipöytä ja välitila näytti siltä, että keittiössäni on juuri käyty mutapainottelu!

Mutta juuri menneellä viikolla huomasin, että perunan voi myös valmistaa mikrossa. Voi arrrgh! Miksi tätä ei kukaan ole mulle aiemmin kertonut. Kaupasta saa melkein puhtaitakin talviperunoita eikä niissä ole kovakaan peseminen. Perunaan vain jollain tikulla tai haarukalla reikiä tarpeeksi, peruna talouspaperin sisään ja täydellä teholla noin 5 minuuttia per peruna.

Mulle tämä on tietysti helppoa koska olen sinkku, ei tarvitse suurta määrää laittaa. Googlaa, niin löydät paremmat ohjeet.

Vierailija
18/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vain!

Meillä syödään lihojen ja kastikkeiden ja patojen kanssa esim. erilaisia salaatteja, uunijuureksia, välillä makaronia tai riisiä. Ap

Sen salaatin peseminen ja pilkkominen tai uunijuuresten kuoriminen ja pilkkominenko ei ole raskasta?

Vierailija
19/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni oikeasti syö keitetyt vanhat talviperunat kuorineen? En minä ainakaan. Eikä meidän perheessä kukaan suostu syömään, lapset varsinkaan. Ap

Viimeksi tänään. Saman tein porkkanoille.

Vierailija
20/73 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin, kunnes keksin että lohkoperunoita voi tosiaan tehdä niin, että ostaa vain pestyjä perunoita ja lohkoo pellille. Ei kuorimista eikä pesemistä ja ne on käsittämättömän hyviä. Tosin tykkäisin vielä enemmän perunamuusista, sitä vain en jaksa vieläkään tehdä. Sitten valmiiksi pestyjä uusia perunoita syön kesällä tosi paljon, kun ei tarvi kuin heittää kattilaan.  Kyllä peruna voittaa aina maultaan riisin ja pastan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme