Olen lapsesta asti tuntenut ns. pimeyden sisälläni
Nyt tulee ehkä outoa tekstiä, mutta olen lapsesta asti tuntenut olevani jotenkin erikoinen, pahalla tavalla. Minussa on siis asunut jonkinlainen pimeys aina. Olen koittanut pysyä hyvällä tiellä, olen taistellut hampaat irvessä tätä pimeyttä vastaan ja koittanut olla uskovainen (kristinusko, islam, ateismi koettu). Tästä ei vain tule mitään. Jokin paha voima pidättää minua rukoilemasta ja tunnen vihaa, epätoivoa ja ahdistusta kaikkea kohtaan. En tunne onnellisuutta, hyvin vähän empatiaa, minua ei kiinnosta yhtikäs mikään.
Diagnosoitu masennus, tunne-elämän epävakaisuus, pakko-oireinen häiriö ja estynyt persoonallisuus. Lääkkeet, eivätkä juttelut psyk.sairaanhoitajien kanssa tuota tulosta.
Vihaa tunnen erityisesti uskovia kohtaan. Ehkä jopa katkeruutta, etten itse pysty hyvyyteen ja hurskauteen. Tunnen yhteenkuuluvuutta Saatanaan/Luciferiin/Iblikseen, miksi ikinä häntä kutsutaan. Ihan kuin olisin hänen jälkeläisensä. Niin paha olo mulla on.
Täytyykö mun vain hyväksyä tämä pimeys sisälleni?
Tulenko palamaan Helvetissä? Luultavasti.
N26
Kommentit (310)
Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja joutuvat aina välillä taistelemaan tehdäkseen oikein. Sama pätee kaikkiin uskovaisiinkin.
Ehkä olet omaltatunnoltasi poikkeuksellisen herkkä, kun tunnet tuon pimeyden itsessäsi, taipumuksen tehdä väärin, ja koet sen olevan ongelma? On kai sellaisiakin ihmisiä, jotka porskuttavat menemään ja tekevät väärin ilman, että juuri koskaan pysähtyvät sitä miettimään, saati katumaan. Se olisi paljon huonompi vaihtoehto.
Älä kadehdi uskovaisia, ainakaan sinulla ei ole siihen syytä. Jumala on rakastanut kaikkia ihmisiä lähettämällä Jeesuksen, sinuakin.
Oletko ollut syrjitty, koulukiusattu? Onko sinulla kokemuksia siitä, ettei sinua olla hyväksytty? Tuollaiset saattavat johtaa vääristyneeseen kokemukseen, että olisi itse jotenkin poikkeuksellisen paha.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Varmaan raskasta elää, kun kokee pahan asuvan sisällään. Yritä päästä juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Kriisipuhelimeen voi myös soittaa jos olo on oikein paha. Ohjaavat sieltä eteenpäin. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö pahoja tekoja? Jos et, niin en olisi huolissani tai pahemmin välittäisi asiasta. Olet varmaan vain peruskusipää, joka tiedostaa normaalia paremmin ikävän luonteensa. Unohda nuo uskontohöpinät ja lakkaa rinnastamasta itseäsi paholaiseen, siitä ei ainakaan ole mitään hyötyä. Koita elää elämääsi satuttamatta muita tai itseäsi, se riittää. Ehkä jossain vaiheessa löydät jotain, joka tekee sinut onnelliseksi.
Peruskusipää :D En tee pahoja, en siis satuta ketään. Pahoja ajattelen ja joskus pelkään menettäväni hallinnan kokonaan tälle pahuudelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sukulaissielu
🖤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla hengellistä, itseasiassa kuulostaa siltä. Sano ääneen "Jeesuksen Kristuksen nimessä paha poistukoon elämästäni". Ala rukoilla vaan.
Mä en siis saa rukoiltua. Ihan kuin jokin estäisi mua sanomasta mitään uskonnollista. Ennen sain itseni pakotettua siihen, nykyään en.
Ap
Tuo kuulostaa psykoottiselta oireilulta. Oletko puhunut näistä ajatuksistasi ja kokemuksistasi lääkärin kanssa? Tuollaiset uskonnolliset harhat voivat kertoa esim. skitsofreniasta.
Olen avannut sen verran, että olin uskonnollinen jossain vaiheessa, nykyään en enää. Olen myös kertonut näkeväni/aistivani tumman hahmon vierelläni aina kun herään öisin. Tätä pidetään vain ahdistuneisuuteen liittyvänä. En ole kehdannut avautua 100% edes psykiatrille. Suututtaa jo valmiiksi kaikki mitä omakantaan on kirjoitettu minusta.
Tuossa se tuli, eli et ole kertonut kaikkea psykiatrille ja sinun mielisairautesi on jäänyt huomaamatta.
Minusta on aina tuntunut siltä, että kohtaloni on voittaa jättipotti lotossa. Ei vain ole kuulunut... Ehkä voitan sen postuumisti. Kun on kestolotto vetämässä, ja kuolen viikkoa ennen kuin voitan. Hahaha, olisi kyllä niin hyvää ironiaa.
Sulla on pakko-oireisia ajatuksia. Pyri eroon lokeromaisesta ajattelusta. Luovu kaikista kategorioita.
Älä lokeroi ihmisiä uskovaisiin ym.
Mieti juttujasi yksilöinä, älä jonain johonkin ryhmään kuuluvana.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on pakko-oireisia ajatuksia. Pyri eroon lokeromaisesta ajattelusta. Luovu kaikista kategorioita.
Älä lokeroi ihmisiä uskovaisiin ym.
Mieti juttujasi yksilöinä, älä jonain johonkin ryhmään kuuluvana.
Siis mieti TUTTUJASI ei juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö pahoja tekoja? Jos et, niin en olisi huolissani tai pahemmin välittäisi asiasta. Olet varmaan vain peruskusipää, joka tiedostaa normaalia paremmin ikävän luonteensa. Unohda nuo uskontohöpinät ja lakkaa rinnastamasta itseäsi paholaiseen, siitä ei ainakaan ole mitään hyötyä. Koita elää elämääsi satuttamatta muita tai itseäsi, se riittää. Ehkä jossain vaiheessa löydät jotain, joka tekee sinut onnelliseksi.
Peruskusipää :D En tee pahoja, en siis satuta ketään. Pahoja ajattelen ja joskus pelkään menettäväni hallinnan kokonaan tälle pahuudelle.
Ap
Läpäläpäläpä, sinä olet oikeasti vain nössö luuseri joka voimafantasioi netissä olevansa "paha" ja olet vielä niin lapsellinen että kuvittelet jonkun kammoksuvan sinun kirjoituksiasi. Kasva aikuiseksi pelle.
Olisit halunnut kuulla, että tapan ihmisiä vapaa-aikanani, vai? Ei Saatanakaan ketään tapa, vaan tulee ihmisten mieliin muilla tavoin.
Mitä voimakiksejä edes saisin kirjoittamalla anonyymisti vauvapalstalle?
Olen hankkinut apua psykiatriselta, mutta avauduin, koska tämä tuntuu olevan pysyvä tila minussa, johon ei lääkkeet ja rauhalliset jutteluhetket auta.
En hae tarinallani mitään kammoksuntaa, pelkoa, ihailua tmv.
Ap
Et tiedä mitä todellinen pahuus on. Se on ihan muuta kuin joku fiilis jostain hämärästä olennosta vieressäsi, ajatukset siitä, että satuttaisit jotakuta tai tekisit jotain "pahaa", tai joku puhumiseen liittyvä pakko-oire
Eiköhän nämä ole taas näitä hyvinvointiyhteiskunnan ihmisten "ongelmia", kun ei enää osata olla onnellisia siitä, että saa asua lämpimässä talossa, ravintoa on riittävästi, kadulla saa kävellä ihan rauhassa, eikä kukaan uhkaa ampua/mutiloida/raiskata/nylkeä sinua kun menet ulos.
On tää hirveetä joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla hengellistä, itseasiassa kuulostaa siltä. Sano ääneen "Jeesuksen Kristuksen nimessä paha poistukoon elämästäni". Ala rukoilla vaan.
Mä en siis saa rukoiltua. Ihan kuin jokin estäisi mua sanomasta mitään uskonnollista. Ennen sain itseni pakotettua siihen, nykyään en.
Ap
Tuo kuulostaa psykoottiselta oireilulta. Oletko puhunut näistä ajatuksistasi ja kokemuksistasi lääkärin kanssa? Tuollaiset uskonnolliset harhat voivat kertoa esim. skitsofreniasta.
Olen avannut sen verran, että olin uskonnollinen jossain vaiheessa, nykyään en enää. Olen myös kertonut näkeväni/aistivani tumman hahmon vierelläni aina kun herään öisin. Tätä pidetään vain ahdistuneisuuteen liittyvänä. En ole kehdannut avautua 100% edes psykiatrille. Suututtaa jo valmiiksi kaikki mitä omakantaan on kirjoitettu minusta.
Tuossa se tuli, eli et ole kertonut kaikkea psykiatrille ja sinun mielisairautesi on jäänyt huomaamatta.
Psykiatrille ei kannata kertoa uskontoasioista. Pitävät niitä aina mielisairauksina, koska nykymaailmassa suurempaan uskominen on hullua.
Taitaa olla mielikuvitus tarina, eli feikki-satanisti roolileikissään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Läpäläpäläpä, sinä olet oikeasti vain nössö luuseri joka voimafantasioi netissä olevansa "paha" ja olet vielä niin lapsellinen että kuvittelet jonkun kammoksuvan sinun kirjoituksiasi. Kasva aikuiseksi pelle.
Olisit halunnut kuulla, että tapan ihmisiä vapaa-aikanani, vai? Ei Saatanakaan ketään tapa, vaan tulee ihmisten mieliin muilla tavoin.
Mitä voimakiksejä edes saisin kirjoittamalla anonyymisti vauvapalstalle?
Olen hankkinut apua psykiatriselta, mutta avauduin, koska tämä tuntuu olevan pysyvä tila minussa, johon ei lääkkeet ja rauhalliset jutteluhetket auta.
En hae tarinallani mitään kammoksuntaa, pelkoa, ihailua tmv.Ap
Saatana ei tee mitään, koska se on kirjan taruolento. Niin on jumalakin.
Mielisairaus sen sijaan on täyttä totta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla mielikuvitus tarina, eli feikki-satanisti roolileikissään
Menee nyt pointtini ohi. En ole satanisti (=eivät edes usko raamatun/koraanin tai tooran Saatanaan), enkä luciferilainen, enkä halua tulla sellaiseksi. Haluaisin olla hyvä ja yksi niistä, jotka pääsevät taivaaseen. Pahoin kuitenkin pelkään. Pimeys asettui minuun jo kauan sitten, eikä lähde pois.
Ap
Kyllä se nyt pahasti kuulostaa siltä, että sulla on kroonista sielun närästystä.
Otapa laupiasta Samarinia, sen pitäisi auttaa.
Epävakaa persoonallisuus. Siihen voi liittyä ja lähes aina liittyykin kokemuksia sisäisestä tyhjyydestä ja omasta pahuudesta sekä voimakasta syyllisyydentuntoa em. asiaoista. Tyypillistä on myös oman identiteetin puutteellinen muodostus ja ajelehtiminen uskonnosta ja tyylisuunnasta toiseen, mikä ei auta. Myös psykoosinkaltaiset harhaluulot ja harhat voivat esiintyä kokiessa voimakasta ahdistusta tai stressiä.
Tulessa syntynyt kirjoitti:
Carrie?
Miten sinkkuelämää tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö juomaan pyhää vettä?
No en ole kokeillut. Kirkossa en ole käynyt vuosiin.
Enkä ole tutkinut niskaani. Äiti varmaan olisi huomannut jos minulla olisi vauvana ollut pedonmerkki kaljupäässäni ;)
Ap
Onko tämä kiertoilmaisu sille, että tapailee vain mustia miehiä?
Satanismi on syntynyt keskiajalla
Yksi pakanauskonto muiden joukossa
Ateistit taas ovat sivistymättömiä