Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1201)

Vierailija
841/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävimmät kokemukset on niitä, kun on joutunut kiusatuksi. Mulle on kaksi kertaa käynyt niin, etten ole saanut tietoa virkistyspäivästä ollenkaan. Ekalla kerralla näin työkavereiden somesta, että ne oli katsomassa jalkapallopeliä aitiosta ja seuraavana päivänä kuulin, että se oli virkistyspäivä. Toisella kerralla kaikki muut oli kutsuttu perjantaipitsalle. Sillä kertaa asia selvisi pari tuntia ennen, sekä mulle että lähimmille työkavereille, ja hekin jätti menemättä. Sanomattakin selvää, että olen ikuisesti kiitollinen heille solidaarisuudesta.

Yhdessä työpaikassa kävi myös niin, että oltiin menossa kahden tiimin voimin syömään, noin 10 henkeä/ryhmä. Menin sopivasti etuajassa ravintolaan ja siellä oli vain toisen tiimin väkeä. He olivat ihmeissään, kun tulin yksin, koska meidän tiimillä oli etkot toisaalla. Kaikki muut tiesi asiasta paitsi minä. Oma tiimini tuli liki puoli tuntia myöhässä ja esimies + pari muuta katsoi mua kuin halpaa makkaraa. Ilmeisesti pilasin illan tulemalla paikalle.

Olen koittanut keittiöpsykologialla päätellä miksi mulle on käynyt näin useammin kuin kerran. Olen ihan kohtelias ihminen, en mikään sosiaalinen perhonen, mutta tykkään ihmisistä ja olen hyvä keskustelija & kuuntelija. Onko mussa joku näkymätön leima otsassa, joka aiheuttaa sen että tietynlaiset ihmiset haluaa kävellä yli. En tiedä.

'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud

Vierailija
842/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15v sitten oli virkistäytymispäivässä ryhmien välillä "viestijuoksu" jossa kapulana oli tuorekurkku (isokokoiset), jota oli pidettävä jalkojen välissä ja kapulan vaihto oli tietenkin tehtävä ilman käsien käyttöä.

Joukkueissa oli miehiä ja naisia. "Kapulan" sai tyrkätä seuraavalle edestä tai takaa...kisaan sai osallistua housuissa tai hameessa/mekossa.

En tiedä söimmekö "kapulat" salaatin mukana ruokailussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15v sitten oli virkistäytymispäivässä ryhmien välillä "viestijuoksu" jossa kapulana oli tuorekurkku (isokokoiset), jota oli pidettävä jalkojen välissä ja kapulan vaihto oli tietenkin tehtävä ilman käsien käyttöä.

Joukkueissa oli miehiä ja naisia. "Kapulan" sai tyrkätä seuraavalle edestä tai takaa...kisaan sai osallistua housuissa tai hameessa/mekossa.

Ei voi olla totta. 🙈 Ihan karseaa. Kenen loistava keksintö tämä mahtoi olla? Pomon, hr-väen, virkistyspäivätoimikunnan?

Vierailija
844/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä suoraan nöyryyttävää eikä virkistyspäivä mutta edesllisessä työpaikassani meillä oli pakollisia tietokilpailuja kerran viikossa. Ja nämä tietokilpailut järjestettiin vain jotta meidän besserwisser-toimitusjohtaja saisi mahdollisuuden päteä ja osoittaa kaikille miten älykäs hän on. Hän kysyi kysymykset ja hän myöskin vastasi niihin.  Muiden tehtävä oli seurata hiljaa vierestä kun maailman ylivoimaiseti älykkäin ihminen osoitti kaikille miten paljon hän tietää kaikesta. Vieläkin tunnen suurta myötähäpeää tästä.

Vierailija
845/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. 🙈 Ihan karseaa. Kenen loistava keksintö tämä mahtoi olla? Pomon, hr-väen, virkistyspäivätoimikunnan?

Meillä oli kerran metrilakun syöntikilpailut. Siis siten että lakun toisessa päässä oli nainen, toisessa mies ja voittajapari oli se, joka oli ensin syönyt tuon lakun käsin koskematta

Vierailija
846/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä suoraan nöyryyttävää eikä virkistyspäivä mutta edesllisessä työpaikassani meillä oli pakollisia tietokilpailuja kerran viikossa. Ja nämä tietokilpailut järjestettiin vain jotta meidän besserwisser-toimitusjohtaja saisi mahdollisuuden päteä ja osoittaa kaikille miten älykäs hän on. Hän kysyi kysymykset ja hän myöskin vastasi niihin.  Muiden tehtävä oli seurata hiljaa vierestä kun maailman ylivoimaiseti älykkäin ihminen osoitti kaikille miten paljon hän tietää kaikesta. Vieläkin tunnen suurta myötähäpeää tästä.

Täh, siis hän keksi kysymykset ja vastasi niihin itse? Onpa tosi outoa.

Vierailija
847/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden tietäminen ja ällykkyys ovat eri asioita. Älykkyydellä ei ole mitään tekemistä opittujen asioiden kanssa.

Vierailija
848/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pakko osallistua ja ovat työaikaa. :x

Höpsis.

Työsopimuksessa yleensä sanotaan, mitä työtehtäviä työntekijä sitoutuu tekemään ja missä toimipisteessä. Myöskään yleinen lauseke "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" ei voi sisältää normaalista työnkuvasta täysin poikkeavia ja siihen liittymättömiä tehtäviä, kuten pussijuoksua tai karaokea.

Jos tuollaisista kieltäytymisestä seuraa irtisanominen tai edes mitään vittuilua, niin välittömästi vaan yhteys liittoon tai juristiin. Tulee työnantajalle kalliiksi.

Miten kieltäydyt, kun koulutuspäivä on työaikaa ja siinä käydään virallisia asioita läpi ja tämä päivä järjestetään 200 km päässä työpaikalta ja virallisen osuuden jälkeen työpaikan harrastusporukka lähtee harrastamaan omaa lajiaan? Mukava jäädä väkisin paikalle raahattuna majoituspaikkaan kököttämään kun kotiinkaan ei ole kyytiä. Voidaanko tälläinen pakollinen koulutus tosiaan järjestää 200 km päässä työpaikalta? Meillä tätä ei edes kysytty vaan se sovittiin harrastuspiirin kesken ja kaikkien oli pakko osallistua. No ehkä ensi kerralla joku muu raahauttaa koko työporukan jonnekin yöksi kuulemaan runonlausuntaa. Miten helvetissä tällaista voi olla 50-60v ihmisten työpaikassa?.

Miten kieltäydyt? No jos sinulla on suu, niin sano että et mene. Jos se ei onnistu, niin kirjoita vaikka sähköposti.

Mutta kun se työajaksi luettava koulutuspäivä on pakollinen ja järjestetään 200 km päässä työpaikasta. Ei voi kieltäytyä kun se on työaikaa ja ensin käydään 8 tuntia työasioita läpi. Sitten alkaa leikki ja ei sieltä poiskaan pääse.

Miksei sieltä pääse pois? Kytketäänkö jengi kahleilla kiinni puuhun? Tottakai sieltä voi lähteä pois virallisen osuuden päätyttyä ja työnantajan kustannuksella..

Meillä on tapana siirtyä paikalle autokyydeillä. Kaikki joilla on auto ottavat muita kyytiinsä. Näin saadaan näppärästi porukan pakottaminen hevon kuuseen ja 1. säästettyä kuljetuskustannuksissa 2. estettyä karkaaminen paikalta

Taksilla pääsee pois.

Vierailija
849/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain hyviä kokemuksia virkistys tapahtumista. Aika usein urheilu painotteisia ja yöpyminen mökissä. Tai juhlallisia juhlia. Todella ikävä näitä rentouttavia tapahtumia.

Vierailija
850/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistyspäivä päättyi saunaan ja alkoholipitoisiin tarjoiluihin. En kestä juurikaan alkoholia ja tuli otettua liikaa. Majoitustiloihin päädyin sitten kahden mieskolleegan kanssa ja aamulla oli muualtakin kipeä kuin pelkästään ohimoista.

Kyllä hävetti ja nöyryytti, irtisanoiduin tuosta noin kahden kuukauden päästä, kun en kehdannut enää ketään katsoa silmiin.

Nyt mukava työpaikka ja minusta on tullut absolutisti. Eipähän enää käy samalla tavalla.

Vierailija
851/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä töissä useimmilla on puoliso samalla työpaikalla, joten ei ole mitään hierontoja. sen verran ovat mustasukkaisia omistaan

Vierailija
852/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on työntekoa varten, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta osallistua leikkeihin tai pelleilyyn. Älkää olko lussuja.

Vierailija
853/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukan laskettelureissulla eräs kolleega heitti vaatteet pois. Meitä oli lähemmäs 100 ihmistä siinä ja tyyppi veteli munasillaan muina miehinä. Taisi tulla kutsu HR:n juttusille jälkeenpäin.

Vierailija
854/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä HR ja sen jees-porukka ovat aktiivisia urheilijoita joten tyky-päivät on usein kilpailua, verta, hikeä ja kyyneleitä, usein myös loukkaantumisia ja niistä seuraavia saikkuja. Nöyryyttävintä on ollut kehonkoostumusmittaus kun vieressä oli tehtaan äijät odottamassa omaa mittausvuoroaan. Ei ollut kivaa kellään.

Vierailija
855/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme retkelle majakkaan. Muuten kiva, mutta minä polvivaivasena ja työkaveri "pienen " ylipainonsa takia emme voineet kiivetä portaita ja tämän työkaverin bestis päätti sitten, ettei hänkään tule kun "Maija" ei.

Ja pomo suuttui että eihän se nyt käy ettå osa jää alas!

Ja majakan jälkeen mentiin sitten paistamaan makkaraa. Vesisateessa .

Vierailija
856/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka on työntekoa varten, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta osallistua leikkeihin tai pelleilyyn. Älkää olko lussuja.

Mä olin muutama vuosi sitten erään kunnan duunissa asiakaspalvelussa puoli vuotta. Kun aloitin, kaikki yritti syödä mut suihinsa heti, pomoa myöden. Pomo oli täysi paska.

Kuulin kyllä puhuttavan yt- tai jostain virkistyspäivästä. Tiesin koska sen piti olla. Vihaan näitä häppeningejä.

Päivä koitti sitten. Tarkoitus oli änkeytyä autoihin ja ajaa 10 kukaan päähän kunnan rantakiinteistölle kuulemma saunomaan ja makkaran paistoon, ensin kuulemma piti mennä kaupan kautta, että makkarat ja limut saatiin mukaan. Puoliltapäivin oli lähtö. Multa joku kysyi, että mihin autoon mä meen. Sanoin etten ole tulossa. Ei mulla ollut kutsuakaan sinne. Olin aloittanut kolme viikkoa aiemmin ja kutsut jaettu kaksi kuukautta sitten.

Kukaan ei siis vapaaehtoisesti halunnut lähteä tähän tapahtumaan. Mä äkkäsin, että ilman kutsua on sopimatonta tunkea mukaan. Siis se toimi excusena.

Pomo tuli siihen naama punaisena mulle karjumaan, että mitä mä meinaan. Sanoin etten tule. Ei ole kutsua. Se puhisi että älä pelleile, nyt mukaan ja nopsaa. Toistin, että valitettavasti mulla ei ole kutsua. Se meinasi haljeta kiukusta. Loppukaneettina kiljui mulle kaikkien kuullen että tällaisiin tilaisuuksiin lähdetään aina mukaan, oli kutsu tai ei. Tuijotin vain häntä silmiin. Ajelin omalla autolla kotiin työpäivän jälkeen. Muut tulivat makkaranpaistosta samoihin aikoihin takaisin. Ratkiriemukasta?759

Vierailija
857/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti ihan mukavissakin tyky-päivissä on unohdettu logistiikka täysin. Päivä on jossakin jumalan selän takana, eikä kuljetuksia järjestetä millään tavalla työnantajan puolelta. Siinä sitten autottomat ja ajokortittomat saavat anella työkavereilta kyytiä tai pahimmillaan tulla paikan päälle taksilla omaan piikkiin tietenkin.

Meidän firmassa järjestettiin kerran jossain korvessa tykypäivä. Olisi autottomien juurikin pitänyt ruinata kyytejä sinne ja sieltä pois pääsyyn. Mielestäni liian monimutkaista.

Olisi myös pitänyt töihin raahata ulkoilu- ja saunavarusteet ja jaksaa työpäivän jälkeen lähteä sinne korpeen "virkistäytymään". Ei kiitos! En osallistunut. Mielummin vietin töiden jälkeen sen perjantai-illan omassa kodissa rentoutuen.

Seuraavana maanantaina kuulin, että siellä oltiin leikitty jotain piirileikkejä. Ei tippaakaan kaduttanut menemättä jättäminen. Eikä osa osallistujistakaan kovin vaikuttuneita olleet siitä tykypäivästä.

Vierailija
858/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan hirveen huono ajatus, mutta toteutus todella karsea. Työpaikan Halloween-aiheiset juhlat, eli käytännössä siis 1h jotain aktiviteettia ja loput ryyppäämistä. Tapahtumapaikkana firman konttori Espanjassa. Kaikki työntekijät kutsuttiin, mitä nyt Suomessa asuvat saavat maksaa omat lentonsa ja majoituksensa, Espanjan työntekijöille bileet on ilmaiset.

Vierailija
859/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä takia ne typerät leikit on aina jotain kontaktilajeja?! Kokisin hyvin vastenmielisenä jonkun työkaverin antaman hieronnan ja hengityksen tunnun niskassani. Tai että minun täytyisi osallistua jonkun firman äijän kanssa metrilakun syömiseen kunnes huulet koskettavat toisiaan. Ei hitossa.

Ja tuo iänikuinen saunominen. Että muka saunoisin työkavereiden kanssa. En ikinä. Onneksi työpaikassani nuo päivät ovat vapaaehtoisia. En ole kymmenen vuoden aikana yksiinkään osallistunut. Enkä aio osallistua vastaisuudessakaan.

Vierailija
860/1201 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud[/quote]

Ja Sigmund kirjoitti tän tietysti englanniksi? Jos lainaat, lainaa alkukielisenä eli saksaksi ja (tai pelkästään) suomeksi. Ärsyttää nää tiktok tms. viisaudet englanniksi. Varsinkin tatuointeina, voi luoja.