Kuka maksaa graavilohifileestä 43 kg (9 e maksaa 200 g)?????
ensiksikin ostaisin ite lohen tai menisin kalalle joelle ja graavaisin ite lohen, kg hinta voi olla 11 e kg.
toiseksi sain eilenni ruokajonosta graavilohta 2 kpl, toisessa hinta 43 e kg/pe 200 g) sehän meni yhdellä lipaisulla leivän päällä! 9 e siivu!
eilinen ruokajako 80 e edestä ruokaa
Piimä 1e
kylmäsavukirjolohi (41e kg) ovh 9 e
kylmäsavulohi siivu 4 e
babab sieniateria 3-4 e
spicy chicken ateria 3-4 e
perunasalaatti 2 e
palapaisti ja muussi 2 kpl = 6-7 e
chalupa
tex mex kana riisi salaatti 4 e
kanan rintafilee 600 g , 5 e
kirjolohisuikaleet 4e
naudan keittoliha 600 g = 5 e
tonnikalapasta 4 e
kanabowl 3 e
kana aura risotto 3 e
mexiko kana salaatti 6 e
halloumi pasta 3 e
peuramakkara annu 4 e
kalkkunafileet 2 e
broileripatonki 5 e
lohiruisleipä 4 e
joulutortut ja piirakat
ruisleipiä
hedelmiä
viiliä
--
huomenna ja ensi ma ja pe on taas jako pitää hakea jouluruokaa pulkalla!
Kommentit (17)
Maksaa 200g? Minkä maan valuuttaa tuo g on?
Täälläpäin kokonainen lohi 7-9€kilo. Ei kannata muuta ostaakaan kuin kokonaisena.
Se vasta tuleekin kalliksi, jos itse onkii lohen. Helposti tulee hinnaksi 100e kiloa.
Minä ostan jouluksi muutaman siivun valmiiksi fileoitua ja suolattua lohta. Aivan sama mitä maksaa, kun en sitä kovin usein osta.
Norjan lohissa todettu tauteja esim lohi loinen joka nyt kalan kasvattajien riesana.
Millaiset setit tämä piimä huomenna provoilee jää nähtäväksi. On kuin joulukalenteri mutta kestää ympäri vuoden.
Graavilohen ostaminen valmiina on kyllä vielä tyhmempää kuin lohimedaljongin ostaminen.
Lohimedaljongista maksat tyhmyyslisää kaksinkertaisen hinnan siitä, että file on leikattu ja lätkäisty tiettyyn muotoon sinulle.
Itse kalastettu lohi?
Pelkkä sellainen vene ja moottori maksaa alkaen 50 000 eur.
Viikonloppuna hain cittarista 2kg lohen 8,90kg. Itse fileoin, puolet kraavattiin ja pakastettiin. Perkeistä + toisesta puolesta lohisoppa.
Se on nyt sitten sinussa listeria. Se iskee erityisen helposti päiväysvanhasta graavilohesta, jopa jo viimeinen käyttöpäivä -lohista. Siinäpähän kärvistelet.
Vierailija kirjoitti:
Se on nyt sitten sinussa listeria. Se iskee erityisen helposti päiväysvanhasta graavilohesta, jopa jo viimeinen käyttöpäivä -lohista. Siinäpähän kärvistelet.
eiline päivämäärä ja graavilohi, se on suolattu urpo, ei siiitä viikkoihin synny mitään listeria
Minä voin maksaa. Meillä sitä syö vain yksi perheenjäsen enkä sen vuoksi ala itse graavaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kalastettu lohi?
Pelkkä sellainen vene ja moottori maksaa alkaen 50 000 eur.
Joen rannoilta voi kalastaa eli venettä ei tarvita. Se kyllä tarvitsee kalastusalueen erityiskalastusluvan, eli yleisellä vieheluvalla niitä ei voi kalastaa ja niissä on saaliskiintiöt. Todennäköisesti Ap tarkoittaa kirjolohta eikä lohta, suurimmassa osassa Suomen jokia lohikalat ovat kirjolohia tai taimenia. Tekstistä arvellen ei tuo Ap edes älyä kalastuslupien päälle eli harjoittamansa kalastus on salakalastusta, jonka seurauksena menettää pyyntivälineensä ja saa sakot. Silloin niille kalpille vasta tuleekin hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiline päivämäärä ja graavilohi, se on suolattu urpo, ei siiitä viikkoihin synny mitään listeria
Nimenomaan se iskee jo ns tämänpäiväisiinkin, eilispäiväisiin vielä varmemmin, tolvana. Makuun se ei vaikuta mitenkään, siinäpähän sitten podet jouluasi.
Hevonpaskaa. Et sinä mitään tiedä lohesta.