Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1006)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä virkistyspäivä naamioitiin tietyn porukan harrastaman lajin treenipäiväksi. Kahdensadan kilometrin päähän ajettiin ja oltiin yön yli "kouluttautumassa". Todellisuudesssa tietyt henkilöt halusivat harrastaa omassa porukassaan lajia. Päivä valittiin siten, että näille henkilöille kaikki sopi hyvin, muilta ei kysytty mitään, ei edes sitä, pääsevätkö yli yön kestävälle virkistyspäivälle. Hiekkalaatikkoleikit jatkuvat näemmä läpi työelämän tiettyjen osalta, kun nämäkin ovat jo yli viisikymppisiä ihmisiä. 

Melkein kuin meidän duunissa, jossa jopa työvuorot järjestetään harrastusporukan tahdon mukaan.

• ylös 56
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kerran käytiin ajamassa mikroautoilla ja jäin toiseksi vaikka olin ehdottomasti taitavin kuski, koska olin voittajaa ainakin 20kg painavampi. En ole vieläkään toipunut, vaikka tapahtuneesta on kohta 8v aikaa.

• ylös 27
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sinänsä muuten ollut nöyryyttävää, mutta itselleni kyllä. Olimme jossain hevonperän laskettelupaikassa virkistyspäivillä. Huoneisiin jakauduttaessa erään kollegan olisi pitänyt tulla minun kämppiksekseni, mutta hän ilmoitti kaikkien kuullen, ettei halua ja meni kolmanneksi yhteen huoneeseen. En tiedä miksi, olin aina ollut hänelle ihan ystävällinen.

Myöhemmin illalla oli pieni tauko ja olin sitten siellä huoneessani sen ajan. Meidän piti kokoontua ruokailemaan klo 18, mutta joku olikin aikaistanut sitä ja se alkoi jo 17.30. Huono vain, ettei minulle kukaan kertonut asiaa. Menin mielestäni etuajassa 17.45 jolloin muut olivat jo aloittaneet eikä kukaan ilmeisesti ollut edes huomannut, että en ollut mukana. Joudun istumaan ylimääräiselle paikalle pöydän päätyyn ja jotkut ruuat olivat jo loppuneet. Silloin tuntui kyllä todella kurjalta.

En ole onneksi enää tuossa työpaikassa.

Kamala kokemus. Toivottavasti sulla on tuon jälkeen ollut positiivisempia kokemuksia ❤️

• ylös 141
  • alas 1
Vierailija

Itsensätyöllistävänä yrittäjänä joka ei näistä tyky ja virkistäytymispäivistä mitään tiedä... Onko noihin pakko osallistua...? Luetaanko nuo työajaksi ja noistako ei saa jäädä pois ilman hyvää syytä?

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Meillä pieni työyhteisö, alle 20 henkilöä ja useammassa työpisteessä. Tyky-iltapäivät on ollut koko sen 10v ajan mitä oon ollu töissä niin tosi kökköjä. Aina on ne kaksi tai kolme ,joille ei käy mikään aktiviteetti (heiltä ei kyllä tule ehdotuksia mikä olis heille se hyvä). Ruokapaikka on ollut vikinää,että aina sama. Mitään muuta paikkaa ei tietenkään ehdoteta. Ja sitten on se hätähousu,joka tuli perseessä hoputtaa muita. Ruuat on kyllä etukäteen tilattu,ettei siinä ole ongelmaa. Pitäisi tieten ottaa jokainen ruuat mukaan ja äpöstää kotona..😂

• ylös 20
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On pakko osallistua ja ovat työaikaa. :x

Höpsis.

Työsopimuksessa yleensä sanotaan, mitä työtehtäviä työntekijä sitoutuu tekemään ja missä toimipisteessä. Myöskään yleinen lauseke "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" ei voi sisältää normaalista työnkuvasta täysin poikkeavia ja siihen liittymättömiä tehtäviä, kuten pussijuoksua tai karaokea.

Jos tuollaisista kieltäytymisestä seuraa irtisanominen tai edes mitään vittuilua, niin välittömästi vaan yhteys liittoon tai juristiin. Tulee työnantajalle kalliiksi.

• ylös 60
  • alas 4
Vierailija

Ahdasmielisimmät ja suvaitsemattomimmat ihmiset  Suomessa ovat naisia. Eikä suinkaan rasisteiksi haukutut persut. Tämänkin ketjun hyvin moni viesteistä todisti, kuinka mikään ei ole hyvä ja ihan kaikeasta osataan ajatella kapeakatseisesti ilman huumoria. Ehkä se suvaitsemattomuus (ja rasisteiksi) huutelu lähtee teidän nuivasti ajattelevien omista tunnoista, eikä suinkaan kritisoimistanne ihmisistä.

• ylös 19
  • alas 69
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerran oli semmoinen, että oli viritetty narua ristiin rastiin kahden puun välille, niin että muodostui eri kokoisia reikiä.
Jokaisen piti omalla vuorollaan mennä valitsemastaan reiästä valitsemallaan tavalla muiden katsoessa siinä ympärillä.
Tajusin nopeasti, että minä ainoana en tule mahtumaan yhdestäkään reiästä menemään.

Meillä oli joskus ajat sitten tää sama, kukaan ei onnistunut ja ensin tätä laitettiin koettamaqan pienin ja hoikin, ei onnistunut ja lopputulos oli, että leikin ohjaaja ilmoittiu, ewttä tämnä on kaikille mahdottomuus suorittaa,.

• ylös 36
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Työsopimuksessa yleensä sanotaan, mitä työtehtäviä työntekijä sitoutuu tekemään ja missä toimipisteessä. Myöskään yleinen lauseke "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" ei voi sisältää normaalista työnkuvasta täysin poikkeavia ja siihen liittymättömiä tehtäviä, kuten pussijuoksua tai karaokea.

Jos tuollaisista kieltäytymisestä seuraa irtisanominen tai edes mitään vittuilua, niin välittömästi vaan yhteys liittoon tai juristiin. Tulee työnantajalle kalliiksi.

Miten kieltäydyt, kun koulutuspäivä on työaikaa ja siinä käydään virallisia asioita läpi ja tämä päivä järjestetään 200 km päässä työpaikalta ja virallisen osuuden jälkeen työpaikan harrastusporukka lähtee harrastamaan omaa lajiaan? Mukava jäädä väkisin paikalle raahattuna majoituspaikkaan kököttämään kun kotiinkaan ei ole kyytiä. Voidaanko tälläinen pakollinen koulutus tosiaan järjestää 200 km päässä työpaikalta? Meillä tätä ei edes kysytty vaan se sovittiin harrastuspiirin kesken ja kaikkien oli pakko osallistua. No ehkä ensi kerralla joku muu raahauttaa koko työporukan jonnekin yöksi kuulemaan runonlausuntaa. Miten helvetissä tällaista voi olla 50-60v ihmisten työpaikassa?.

• ylös 55
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Miten kieltäydyt, kun koulutuspäivä on työaikaa ja siinä käydään virallisia asioita läpi ja tämä päivä järjestetään 200 km päässä työpaikalta ja virallisen osuuden jälkeen työpaikan harrastusporukka lähtee harrastamaan omaa lajiaan? Mukava jäädä väkisin paikalle raahattuna majoituspaikkaan kököttämään kun kotiinkaan ei ole kyytiä. Voidaanko tälläinen pakollinen koulutus tosiaan järjestää 200 km päässä työpaikalta? Meillä tätä ei edes kysytty vaan se sovittiin harrastuspiirin kesken ja kaikkien oli pakko osallistua. No ehkä ensi kerralla joku muu raahauttaa koko työporukan jonnekin yöksi kuulemaan runonlausuntaa. Miten helvetissä tällaista voi olla 50-60v ihmisten työpaikassa?.

Miten kieltäydyt? No jos sinulla on suu, niin sano että et mene. Jos se ei onnistu, niin kirjoita vaikka sähköposti.

• ylös 15
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielisimmät ja suvaitsemattomimmat ihmiset  Suomessa ovat naisia. Eikä suinkaan rasisteiksi haukutut persut. Tämänkin ketjun hyvin moni viesteistä todisti, kuinka mikään ei ole hyvä ja ihan kaikeasta osataan ajatella kapeakatseisesti ilman huumoria. Ehkä se suvaitsemattomuus (ja rasisteiksi) huutelu lähtee teidän nuivasti ajattelevien omista tunnoista, eikä suinkaan kritisoimistanne ihmisistä.

Osittain samaa mieltä, mutta mietis itse jos olet työpaikka kiusattu, olisiko tuollaiset virkistyspäivät mukavia?

Sitä paitsi kaikki eivät halua tehdä työkavereiden kanssa mitään pussi hyppelyä ja pupuleikkejä, noi voisi leikkiä ihan perheen tai ystävien kesken

• ylös 37
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Miten kieltäydyt? No jos sinulla on suu, niin sano että et mene. Jos se ei onnistu, niin kirjoita vaikka sähköposti.

Mutta kun se työajaksi luettava koulutuspäivä on pakollinen ja järjestetään 200 km päässä työpaikasta. Ei voi kieltäytyä kun se on työaikaa ja ensin käydään 8 tuntia työasioita läpi. Sitten alkaa leikki ja ei sieltä poiskaan pääse.

• ylös 23
  • alas 8
Vierailija

Yh äitinä olen systemaattisesti kieltäytynyt kaikista yön yli.
Minun vanhemmat ovat työelämässä, asuntolainan kanssa on mahdotonta maksaa yön yli hoitoa.

En halua pyytää keneltäkään palveluksia, koska lapseni on hyvin arka. Yökyläily ystävän luona olisi kauhistus.

Kollegani on kertonut olevansa kateellinen.

Olen sanonut voin osallistua, jos päivä järjestetään perjantaista sunnuntaihin, joka ei päättäjille käy.

• ylös 39
  • alas 5
Vierailija

Onko kellään mitään hyvää sanottavaa virkistäytymipäivistä? En ole mikään liikuntaihme enkä nauti kilpailullisista lajeista muttanpystyn toki osallistumaan kävelyyn.

Ja minusta on ollut kova tutustua työpaikan ihmisiin. Tullut monta uutta tuttua vaikken sen sosiaalisempi olekaan ja itse asiassa on sieltä kerran pikaromanssikin syntynyt.

Meillä on kyllä vain työpäivän mittaisisia virkistyspäiviä ja arkena, niin että viikonloppua ei tarvitse käytttää.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Ryhmässäni on useampi häiriintynyt nainen, jotka pilaavat työpaikan ilmapiiriä, kun eivät ole jollain niistä lukuisista saikuistaan. Pelkkä ajatuskin ryhmäytymis- ja luottamusleikeistä sellaisten kanssa kammottaa.

• ylös 36
  • alas 2
Vierailija

Koeaikani oli juuri päättynyt ja virkistyspäivä oli edessä. Olin myös juuri tullut raskaaksi, enkä halunnut vielä tietenkään kertoa töissä siitä, olihan raskaus vasta alussa ja kätevästi koeaikakin juuri tosiaan loppunut.

No, virkistyspäivän ohjelmassa oli tietenkin veneilyä ja pallopelejä.

Yritä siinä raskauspahoinvoinnin keskellä olla oksentamatta veneessä ja lisäksi kieltäytyä kaikesta alkoholista vaivihkaa, kun firman keski-ikäiset äijät sitä tyrkyttää joka välissä. Myös pallopelit ja niiden aiheuttamat törmäilyt pelotti, joten kömpelösti vaan esitin huonoa joka lajissa, tuntui nöyryyttävältä.
Porukka alkoi olla aika tuiskeessa ja vielä oli ravintolareissukin edessä, omakustanteisesti. Totesin jonkun hyvän syyn varjolla että nyt on minun poistuttava. Huh, se oli kamalaa. Ensi kerralla taidan olla kipeä sinä päivänä.

• ylös 78
  • alas 7

Sivut