Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät
Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".
Kommentit (1197)
Naurujooga kirjoitti:
Nää on kyllä taas vähintään huvittavaa luettavaa :D
Siis kuinka sumpussa ihmisen pitää olla, että kokee tyhy-päivät ahdistavina eikä halua osallistua millään tavalla ikinä koskaan mihinkään työporukalla yhdessä tehtäviin juttuihin? Näin sitä jääkin sitten kivasti porukan ulkopuolelle.
Ja joo, joku hierominen tai bikinit päällä heiluminen työpaikan tyhy-päivillä menee jo yli, mutta tuossa tilanteessakin voi varmaan sanoa vaan, että mä en sit hiero tai en pukeudu teeman mukaan, mutta olla mukana menossa kuitenkin.
Loppukaneetti vielä, niin tuo asenne, että "työpaikalla/porukalla tehdään vaan töitä" on myös aika mielenkiintoinen :D Siis totta he'vetissä siellä tehdään töitä, mutta estääkö se työn tekeminen sen, ettei voida myös sen kerran vuoteen pitää hauskaa sillä omalla työporukalla?
Arvoisa ituhippi joko, tuon ylläolevan kommentin kirjoitit, sinulla on ongelmia lukemisen ymmärtämisessä. Isolle osalle tyhy päivät ovat pakotettua ja ei HAUSKAA. Oletko niin pahasti pössytellyt aivosi k###sella bon##las ettet osaa nähdä eroa?
Edellisen työpaikan tuotantopäällikkö alkoi "virkistysillassa" päissään kehua miten kaikki muut on korvattavissa paitsi hän. Samalla ko hahmo kertoi kuinka tykkää pitää vaimonsa ojennuksessa vaikka lyömällä. Mikä tässä kaikessa on kummallisinta niin omistajaperheen poika keskeytti työntekijöiden haukkumisen ja vei "päällikön" pois tilanteesta. Nyttemmin päällikkö on johtaja samassa firmassa xD KUka siis lipsutteli ja ketä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näin vanhasetänä itseluottamus on korjaantunut nuoruuden traumoista, on tullut kiusallisen tietoiseksi siitä että naisille, ja etenkin nuorille naisille on jonkinlainen myrkkylimaa erittävä inhokki ja he ottaisivat iholleen mielummin melanoman kuin vanhasedän niljakkat käpälät.
Kiitos nauruista!
T. Se työpaikan täti-ihminen, joka hyvin tiedostaa olevansa pahin rangaistus nuorille kollegoille tyky-pareja muodostettaessaÄlkäähän nyt. Parasta minun työpaikalla (hoivakoti vanhustyö) on vanhan kansan hoitajat joita harvakseltaan työmaalla käy sijaisuuksia tekemässä. Vanhemmilta työntekijöiltä olen parhaat opit ja avut saanut. Se on niinkuin olisi eri työpaikassa kun teidät saa työpariksi. Epätoivoa pukkaa työkkäristä pakotettujen kanssa jotka vaan ovat tekevinään jotakin.
Kiitos sinulle. Olen hoitoalalla itsekin ja ainoa vanha täti- ihminen nuorten joukossa ja tiedostan hyvin, että tällaista raakkia ei haluttaisi matkaan pilaamaan tyhypäiviä tai pikkujouluja.
Ok boomer kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kiinnosta työporukan kanssa pitää hauskaa. On muutakin elämää.
Toiseksi, ei ne päivät hauskoja ole, kun koko työporukkaa vituttaa ne pelleilyt. Kaikki on pahalla päälläJep! Päivä tai kaksi vuodessa työporukalla viettämässä iltaa = ei muuta elämää...
Ihan v'tun väsynyttä :D
Ja jos kaikkia työpaikalla v'tuttaa ne tyhy-päivät niin oisko vaikka aiheellista suunnitella jotain sellaista tekemistä mikä sit ihan oikeasti on sitä työhyvinvointia edistävää toimintaa ja kivaa kaikkien mielestä?
Yleensä kaikkia vituttaa se ylimääräinen, teennäinen höpötys. Kun ketään ei jaksa kiinnostaa täälläkin mainitut toisten hieronnat ja naurujoogat.
Parhaimpia porukan lujittajia ovat olleet spontaanit illanvietot, joissa oikeasti on ollut hauskaa. Ja ne, jotka ei ole päässeet matkaan, eivät ole kärsineet, koska ne ei ole olleet työnantajan pakottamia "sano jotain kivaa työkaverille"-päiviä
Musta ne on tosi virkistäviä päiviä, koska mulle oudosti sattuu aina olemaan vuosilomapäivä juuri silloin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakohuonepelit on siinä mielessä vaarallisia, että saatat päästä niissä selville miten yksinkertaisia työntekijäsi oikeasti ovat. Itse hieman ihmettelin, kun yksi työntekijöistäni lähti vaan summamutikassa arvailemaan sitä nelinumeroista lukua jolla lukon sai auki. "Kyllä se voi vahingossa osua oikeaan." No voi tietysti. Muutenkin niissä peleissä tarvitaan jonkin verran kykyjä yhdistellä asioita ja pikkusen jäin miettimään, että nämäkö ihmiset oikeasti meillä hoitavat vastuullisia tehtäviä.
Todennäköisemmin häntä ei kiinnostanut pennin vertaa kyseinen leikki. Jäin miettimään, että oletko itse esimiestasolla jos teet tykyleikistä päätelmiä alaisistasi ;D
Meidän tiimissä en mene mihinkään vapaa-ajalla työkavereiden kanssa.
Siellä nimittäin on ylipainoisista yli 50-vuotiaita katkerista naisista koostuva
kiusaamisjengi. Kiusaavat oikeastaan kaikkia. Esimies on vätys, ämmämäinen
mies, joka pelkää tätä tyttöjengiä. Noidenko kanssa pitäisi virkistäytyä???
Koko firma raahattiin vesipuistoon, joka oli varattu meille. Siellä olis sitten pitänyt hengata bikinit päällä 200 kännisen kollegan kanssa, joista osa oli jo paikalle tullessa kähmintäkännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tyhy-päivien ohjelma pitää ilmoittaa etukäteen ja sen perusteella kukin voi osallistua jos haluaa. Jos ei kiinnosta vaikka ne nyyttärit ja sieniluento, niin voi jäädä pois. Ja jos se on työaikaa, niin voi tehdä normitöitä sen ajan.
Miksi osan väestä pitäisi tehdä töitä silloin, kun toiset ovat lintsaamassa tyhy-päivässä?
Tää on jännä, mutta näinhän se menee. Suomalaisilla työpaikoilla jotenkin ”rangaistaan” niin että jos kieltäydyt siitä ns. virkistyspäivästä (joka ainakin oman kokemuksen mukaan vahvasti ilmaistaan olevan pakollinen), ”teet sitten normaalin työpäivän”. Eikö tuo juuri osoita, että suurin osa siis on pakotettuja päivään vasten tahtoaan.
Luuletko, että leikkien takana ei ole pitkälle perustellut syyt? Kaavoihin kangistuneet, sisäisesti ja ulkoisesti panssaroituneet ihmiset tarvitsevat nimenomaan tällaista irrottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pakohuonepelit on siinä mielessä vaarallisia, että saatat päästä niissä selville miten yksinkertaisia työntekijäsi oikeasti ovat. Itse hieman ihmettelin, kun yksi työntekijöistäni lähti vaan summamutikassa arvailemaan sitä nelinumeroista lukua jolla lukon sai auki. "Kyllä se voi vahingossa osua oikeaan." No voi tietysti. Muutenkin niissä peleissä tarvitaan jonkin verran kykyjä yhdistellä asioita ja pikkusen jäin miettimään, että nämäkö ihmiset oikeasti meillä hoitavat vastuullisia tehtäviä.
Todennäköisemmin häntä ei kiinnostanut pennin vertaa kyseinen leikki. Jäin miettimään, että oletko itse esimiestasolla jos teet tykyleikistä päätelmiä alaisistasi ;D
Voin niin kuvitella miten meidän työporukalla menis. "Rakaisuja" ei suinkaan sanelisi fiksuimmat, vaan ne jotka muutenkin jyräävät työpaikalla muiden mielipiteet. Muut tuskin jaksaisivat kiinnostua kinaamisesta, kun ei tuollaisessa tilanteessa ole mitään valtakunnan merkitystä onnistuuko. Tuollainen tilanne vahvistaisi entisestään sitä asetelmaa, jossa ne muutamat röyhkeimmät saavat valtaa, haukkuvat kaikki muut "jotka eivät osallistu" (eli eivät jaksa tapella) ja ne hiljaisemmat ahdistuvat entisestään jyrien kanssa.
Näin se tiimihenki "paranee" :D
okn kirjoitti:
Luuletko, että leikkien takana ei ole pitkälle perustellut syyt? Kaavoihin kangistuneet, sisäisesti ja ulkoisesti panssaroituneet ihmiset tarvitsevat nimenomaan tällaista irrottelua.
Juu onhan näitä hienoja teorioita. On vain kaksi ongelmaa.
1. Kukaan ei ole koskaan tehnyt kunnon tutkimusta siitä, että paraniko tilanne näillä leikeillä? Jos useiden kokemus on että ei, niin mitäpä luulet, toimiiko teoria käytännössä? Onko kenelläkään esittää minkään näköistä tilastollista faktaa, että vaikka 70 % työpaikoissa työilmapiiri ja tehokkuus parani tyhy leikin jälkeen. (Saat itse keksiä prosentit tilalle).
2. Se on ihan yks ja sama miten hyvä teoria kangistuneiden kaavojen murtamisesta on taustalla, jos toteutus ontuu eikä huomioon ole tippaakaan otettu erilaisten persoonien ja fyysisten ominaisuuksien vaikutusta. Aivan liian usein toteuttajat itse eivät lainkaan ole ymmärtäneet mitä tekevät ja miksi ja miten helposti toiminta voidaan kääntää kiusaamisen välineeksi. Tässä ketjussakin on tullut lukuisia esimerkkejä esille.
Itse en vastusta tyhy-päiviä. Olen osallistunut mukaviin sellaisiin (esimerkiksi tutustuminen kasvitieteelliseen museoon ja hyvä ravintolaruoka päälle, kotona ajoissa takaisin, ei naurettavia leikkejä jotka ahdistavat useampia). Sen sijaan vastustan paskoja toteutuksia ja ihmisten kyykyttämistä tekosyiden varjolla, jonkin teorian taakse piiloutuen.
okn kirjoitti:
Lasten kanssa leikkiminen ok, mutta aikuiset ihmiset keskenään leikkimässä 🤮
Nöyryyttävin oli se, kun meillä oli yt:t päällä, ja meillä oli "virkistyspäivä", jossa konsultti luennoi työhyvinvoinnista ja työssäjaksamisesta, ja muistutti vielä lopuksi, että "tämmöisenä aikana ei kannata olla sairaana"
Puolisoni esimies, joka on samaa sukupuolta kuin puolisoni, alkoi kännissä tekemään aloitteita ja hänet piti lopulta saattaa taksille sieltä virkistyspäivästä. :D Joo, oli ollut avoin budjetti tekemisen suhteen = saunomista ja kaljaa.
Ensin nauraa hohotetaan jonkun peräkylän naurujoogaohjaajan opstuksella. Sitten jotain ryhmäleikkejä, esim. silmät sidottuina tunnustella, kuka on kuka. Lopuksi ennen ateriaa joukkosaunominen. Tässä ohjelmassa on kaksi karvat pystyyn nostattavaa osiota: se naurujooga ja yhteissaunominen. Olen sanonut, että en osallistu siihen ns. joogaan, koska kukkokaan ei käskien laula enkä minä naura. Saunassa haluan olla yksikseni omassa rauhassa. Terveisin todellinen introvertti-tosikko
Mennään joka kerta lähellä olevaan ravintolaan syömään ja siellä sitten muutaman ihmisen ydinjengi muistelee jotain sisäpiirijuttuja maha kippurassa nauraen ja muut yrittävät kohteliaasti hymistellä mukana tajuamatta jutuista mitään. Vuodesta toiseen. Muuhun eivät suostu lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa ituhippi joko, tuon ylläolevan kommentin kirjoitit, sinulla on ongelmia lukemisen ymmärtämisessä. Isolle osalle tyhy päivät ovat pakotettua ja ei HAUSKAA. Oletko niin pahasti pössytellyt aivosi k###sella bon##las ettet osaa nähdä eroa?
Arvoton kalkkis joka tuon ylläolevan kommentin kirjoitit, sinulla on ongelmia hauskanpidossa ja rentoutumisessa. Isolle osalle tyhy-päivät ovat vapaaehtoisia ja HAUSKOJA. Oletko niin pahasti sulkenut aivosi estoilla ja sosiaalisella taidottomuudella, ettet osaa nähdä positiivisia puolia?
Meillä kyllä porukkaa yhdisti, kun kaikkia vitutti yhtä paljon. Porukkamme touhutäti jyräsi ehdotuksemme ravintolassa syömisestä ja vapaasta seurustelusta.
Sen sijaan tilasi meille tuttavaltaan virkistäytymispaketin.
Se sisälsi tunnin tarpomista metsäautotiellä. Kodassa värjöttelemistä nuotion äärellä (koko ajan satoi ja oli syksyisen kylmä). Joimme siellä nuotiokahvit ilman pullaa. Maitoa sai kahviin.
Tämän jälkeen pihalle katoksen alle leikkejä (heitetään kiviä ympyrään, paras voittaa).
Lopuksi märkinä ja kylmissään pääsimme syömään jauhelihakeittoa kylmään ruokasaliin. Kahvi ei kuulunut enää tähän.
Lisäksi paikalle oli matkaa 50km ja kaikilla ei ollut autoa käytettävissä. Joten me pari auton omistajaa pakkasimme automme täyteen ja päivän järjestäjä ei suostunut ottamaan märkiä työkavereita autoonsa ja körötteli yksin.
Meillä porukan yhteishenki parani, kun yhdessä haukuimme tätä järjestäjää
Meillä oli juuri osa saanut irtisanomisilmoituksen, minä myös. Virkistyspäivä ei virkistänyt varmasti ketään. Siellä huudettiin, riideltiin ja itkettiin. Minä ajattelin mennä sinne, kun viimeistä kertaa on virkistyspäivä ja ennen on ollut ihan kivaa. Ei olisi kannattanut.