Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies kertoo että on ostanut uusia päällysvaatteita viimeksi... toukokuussa 2018!

Vierailija
12.02.2020 |

Kuuleman mukaan hän käyttää niihin vähän enemmän rahaa niin että ne kestää. Mitä ajatuksia se herättää?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin takin viimeksi 2014. Hyvin pelittää. Mitä muuta tarkoitetaan "päällysvaatteilla"? Kenkiä? Olen aikuinen, en käytä päällihousuja.

Vierailija
22/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhimmat vaatteeni ovat noin 20 v vanhoja, jotkut vintage-jutut vielä vanhempia. Syksyllä käytin äidiltä perittyä ponchoa, äiti oli kutonut sen opiskelijana 70-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hyvännäköisen talvitakkini vuonna 2002. Takkia luullaan edelleen uudeksi, vaikka siihen on vaihdettu vetoketju jo kaksi kertaa ompelijalla. 

Pidän miehen tekoa järkevänä.

Vierailija
24/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan voi olla mitä vaan, mutta paperilla kuulostaa hyvältä. Hyvin suunniteltua ja laadukasta vaatekaappia ei tarvitse olla jatkuvasti uusimassa. Alusvaatteet kuluvat eniten, mutta parisen vuotta voi laadukkaalla satsilla pärjäillä hyvin. Jos aika olisi 3-4 vuotta alkaisi epäilyttää juuri alusvaatteiden osalta. Itselläni ei ainakaan sukat kestä niin pitkää aikaa siisteinä ja ehjinä.

Alusvaatteita pidetään aika harvoin päällysvaatteina.

Miesten ’muoti’ on erilaista kuin naisten. Leikkaukset ja kuosit muuttuvat hitaammin ja vähemmän jolloin samoilla vaatteilla pärjää pitkään. Omassa vaatekaapissani vanhimmat paidat ovat jostain vuodelta 2001, uusimmatkin noin viisivuotiaita. Uusin puku on nelivuotias.

Paitoja on kuitenkin parikymmentä ja pukuja kymmenkunta eli niitä kutakin pidetään aika vähän ja jos ne ovat hyvälaatuisia ja jos niistä viitsii pitää huolta niin ne kestävät pitkään. Itse asiassa hyvälaatuiset vaatteet vanhenevat omalla, tyylikkäällä tavallaan.

Vierailija
25/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kirppikseltä ostettu käytetty hyväkuntoinen vaate, joka ei edes alunperin ole ollut mikään kallis merkki, kestää varsin hyvin ainakin muutaman vuoden. Jotkut materiaalit kauemminkin. Jos takki on esim. villakangastakki, nahkatakki, farkkutakki, tms niin ei muutama vuosi ole takin iässä vielä mitään. Sametti kuluu nopeammin.

Vierailija
26/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, ostin kerralla 4 uudet farkut ja pari paitaa Dresmanilta. Tokmannilta vielä pari fleece takkia samana vuonna.

Vierailija
27/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe tuli siinä, että mies puhui omista asioistaan. Ei miehen tule treffeillä kertoa itsestään yhtään mitään, vaan myötäillä naisen puheita ja kysellä naista kiinnostavista aiheista.

Vierailija
28/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määkään osta joka vuosi käyttövaatteita (työ/arkimeno). Miksi ostaisin, jos vanhat on ehjiä ja siistejä? Alusvaatteita ja sukkia tulee tietenkin ostettua säännöllisemmin. Juuri ostin takin, vanha oli käytössä lähemmäs 10 v.

Vierailija
29/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ja paino hallinnassa.

Vierailija
30/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillinen tuhlari. En muista viimeistä takin ostoa, mutten aio ostaa uutta tällä vuosikymmenellä.

Vierailija
31/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen enkä osta joka vuosi uusia päällysvaatteita. Ekologisempaa käyttää vanhat loppuun. Minulla on paljon 10 vuotta vanhoja vaatteita, jotka ovat vielä hyväkuntoisia ja käyttökelpoisia.

Vierailija
32/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiässä vaatteet kestävät jopa liiankin kauan, kun olisi välill'äkiva ostaa joku uusikin vaate mutten halua täyttää kaappia suurella määrällä vaatteita.

Vierailija
33/33 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Itsekin ostelen vaatteita vain tarpeeseen ja nekin mitä ostan, on usein kirpparilta. Ehkä se hyvä puoli joidenkin ostomaniassa, että laittavat sitten kirppareille hyväkuntoista vaatetta suht edullisesti... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi