Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä 1,18 euroa, lompakossa 50 senttiä, onneksi palkkapäivä on ylihuomenna...

Vierailija
12.02.2020 |

Kaapitkin lähes tyhjät. Kyllä olen taas onnistunut sössimään raha-asiani. Melkein meinasi itku tulla, kun leivoin nälissäni sämpylää ja taikina meni pilalle. Onneksi jauhoja riitti vielä toiseen pellilliseen ja nyt on tälle ja huomiselle sentään sämpylöitä, lisäksi keitän vielä pastaa ja tomaattikastiketta, sopivasti löytyy sipuli ja tomaattimurskaa.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja tilillä tällä hetkellä 1200e. Laskut on maksettu, talolaina menee tällä viikolla, mutta loppukuusta tulee jo uudet päivärahat. Kaupasta voi hakea tilille ruokaa, lasku menee miehen palkasta.

Mäkin haluaisin tilille ruokaa. Olen aina elänyt siinä uskossa, että tilille talletetaan rahaa.

Kaupassa on tili mihin ruoka ostetaan ja maksetaan loppu kuussa. Pikkukylän etuja.

???? Visa on tuota varten kaupunkilaisilla. Sillä ostan kaiken ja maksan seuraavasta palkasta. Ei korkoja eikä kuluja, kun maksaa kaiken kerralla.

Vierailija
22/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja tilillä tällä hetkellä 1200e. Laskut on maksettu, talolaina menee tällä viikolla, mutta loppukuusta tulee jo uudet päivärahat. Kaupasta voi hakea tilille ruokaa, lasku menee miehen palkasta.

Mäkin haluaisin tilille ruokaa. Olen aina elänyt siinä uskossa, että tilille talletetaan rahaa.

Kaupassa on tili mihin ruoka ostetaan ja maksetaan loppu kuussa. Pikkukylän etuja.

Siis maksat kaupan tililtä ruuat vai? Onpa antelias kauppias.

Et vissiin ymmärrä mitä tarkoittaa jos on tili kaupassa?

Nämä on näitä jo lähes menneen maailman juttuja, mutta meilläkin päin vielä näitä tiliasiakkaita näkee. Ehkä on outo juttu hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lytätä aloittajaa tai muitakaan nollatileillä olevia, mutta onhan tuollainen käsittämättömän huonoa taloudenhallintaa. Itse en ole eläissäni ollut nollatileillä, tai elänyt muutenkaan ilman puskurirahastoa, vaikka elämässä on ollut työttömyyttäkin. Ei sitä vain voi elää Elviksen menoilla, jos on duunarin tulot. Kantapään kautta. Tilanteesi ei kuitenkaan ole kaoottisin mahdollinen, jos laskut olet pystynyt maksamaan ja ruokaakin on sen verran, että pärjäät pari päivää. Nyt vain kärsit tyhmästä päästä ja otat oppia myöhempään elämään.

Vierailija
24/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska, kaupasta voi hakea, mies maksaa. 🤣

Eikö ne kulut yleensä makseta puoliksi? Mies maksaa ruoan ja minä talolainan.

Vierailija
25/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää vanha ketju ?

Eikö euron hampurilainen maksa nykyään jo 1,10 vai jotain. 

En tiedä kun olen käynyt tulevaisuudessa niin siellä se maksoi jo 1,20

Zinc

26/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kivasti ne rahat silloin omalla tilillä säästyy. :)

Vierailija
27/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto oli noussut 1,10 hintaan juu

Vierailija
28/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulisi 1e hampurilainen kun matkaa lähimpään mäkkäriin 100km.

Vierailija
29/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, työttömille riittää rahaa. Pienpalkkasille ei, he ja keskituloiset ovat köyhyysloukussa Suomessa 2020.

Vierailija
30/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, työttömille riittää rahaa. Pienpalkkasille ei, he ja keskituloiset ovat köyhyysloukussa Suomessa 2020.

Saan ainoastaan ansiosidonnaisen.

Vierailija
31/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voisikaan tietää. Tuollaista oli viimeksi kaupungissa 1970-luvulla. Tarkoittaa, että ostetaan velaksi ja maksetaan kun saadaan rahaa kerran kuussa. Eli korvaa Visan, mutta vain yhdestä paikkaa saa ostettua. En minäkään tiennyt, että tällaista vielä on.

Ohis

32/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt apua läheisiltä? Onko sinulla luottokortti tai muu tapa siirtää maksua ylihuomiseen? Tilaa ruokaa vaikka puhelinlaskuun. Aina voi turvautua ruoka-apuun, yleensä joka paikkakunnalta löytyy päivittäin jotain.

Ei minulla ole muita kuin pienintä mahdollista eläkettä saava äitini, luottokorttia ei ole, en ole saanut pankiltani. Nyt on siis ruokaa huomiselle ja perjantaina tulee palkka.

No hyvä jos huomisen ruuat löytyvät. Kannattaa kuitenkin tutustua tuohon mahdollisuuteen tulevaisuuden varalta, että tilaa laskuun ruokaa. Se kun on nykyään mahdollista monissa paikossa sovelluksissa jne. ilman mitään luottokorttia.

Täähän se rahahuolet poistaa, kun vaan laskuun ostaa.

Vierailija
33/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko elossa ?

Zinc

Vierailija
34/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kulut yleensä makseta puoliksi? Mies maksaa ruoan ja minä talolainan.

Juujuu, muuten joku sodan jälkeinen systeemi.

Vierailija
35/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voisikaan tietää. Tuollaista oli viimeksi kaupungissa 1970-luvulla. Tarkoittaa, että ostetaan velaksi ja maksetaan kun saadaan rahaa kerran kuussa. Eli korvaa Visan, mutta vain yhdestä paikkaa saa ostettua. En minäkään tiennyt, että tällaista vielä on.

Ohis

Itse asun pikkukaupungissa ja kyllä näitä tilejä on ainakin vielä paikallisväestöllä ihan meidän omassa lähi marketissakin.

Vierailija
36/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuo ei ole vaihtoehto. Siinä syntyy taas maksettavaa LASKUA. Vai mitenkäs aloituksen likviditeetti pääsi tuohon jamaan, ehkä kuiteskin hänellä oli niin paljon makseltavaa, ettei jäänyt mahdiollisesti pienestä palkasta, enää lähemmäs tilipäivää oikein rahaa elämiseen.

-ruokajakelut/kirkon diakoniatoimisto, ja siihen mukaan toimeentulotukipäätös- sen diakonia tarvitsee auttaakseen. (ei anna suoraa rahaa, mutta jotain mitä vastaan voi kaupasta hankkia ruokaa ja muita päivittäistarvikkeita, ei kuiteskaan alkoholia eikä tupakkatuotteita)

Aloittajan kohdalla kyse on tulojen ja pakollisten tai myös hankittujen menojen epäsuhdasta- erittäin tyypillinen tarina. Mutta- hänellähän on ennen tilipäivää vielä rahaa, joten on pärjännyt jotenkin.

Vierailija
37/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko elossa ?

Zinc

Tuupertui tai juuri nälkäkuoleman partaalla.

Vierailija
38/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnea on ruoista notkuvat kaapit!

#kiitollinen #siunattu #onnellinen

Vierailija
39/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lytätä aloittajaa tai muitakaan nollatileillä olevia, mutta onhan tuollainen käsittämättömän huonoa taloudenhallintaa. Itse en ole eläissäni ollut nollatileillä, tai elänyt muutenkaan ilman puskurirahastoa, vaikka elämässä on ollut työttömyyttäkin. Ei sitä vain voi elää Elviksen menoilla, jos on duunarin tulot. Kantapään kautta. Tilanteesi ei kuitenkaan ole kaoottisin mahdollinen, jos laskut olet pystynyt maksamaan ja ruokaakin on sen verran, että pärjäät pari päivää. Nyt vain kärsit tyhmästä päästä ja otat oppia myöhempään elämään.

Itse ihan tyossakayvana tajusin just, etta tililla on enaa 200 euroa ja palkkapaiva on vasta 20. paiva. 

Eihan tassa muuten ole hataa mutta kun vien perjantaina miehen syomaan, sinne uppoaa varmaan 160 euroa. Ja ei, en halua perua. 

Onneksi kaytiin just eilen kaupassa ja menu on tiistaille asti seka suunniteltu etta tarvittavat ruoka-aineet siihen ostettu, eli parjataan varmasti jos kaydaan alle 40 eurolla taas tiistaina kaupassa. 

Mutta nollatiliksi siis mennee tassa kuussa. 

(Ja joo, on puskurirahastoa mutta siihen en koske. Se on "hatatilanteita" varten.) 

Vierailija
40/101 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on hyvin asiat!