Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä 1,18 euroa, lompakossa 50 senttiä, onneksi palkkapäivä on ylihuomenna...

Vierailija
12.02.2020 |

Kaapitkin lähes tyhjät. Kyllä olen taas onnistunut sössimään raha-asiani. Melkein meinasi itku tulla, kun leivoin nälissäni sämpylää ja taikina meni pilalle. Onneksi jauhoja riitti vielä toiseen pellilliseen ja nyt on tälle ja huomiselle sentään sämpylöitä, lisäksi keitän vielä pastaa ja tomaattikastiketta, sopivasti löytyy sipuli ja tomaattimurskaa.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan alle 400€/kk tukea, koska Kela on kaikessa viisaudessaan päättänyt, että multa viedään se satanen kun en muka ole työkkärissä työnhakijana. Olen varmistanut asian ja olen kyllä.

Jos mulla ei olisi avopuolisoa, olisin täysin kusessa, myönnän tämän suoraan. Ei tuo raha riitä mihinkään. Nippanappa ruokaan joo, mutta mites koiran ruoka, vaatteet, puhelinlasku, matkakortin lataus, pesuaineet? Mielelläni joskus hankkisin myös esim. meikkejä. Joo, en varmaan saisi kun olen sossupummi jne. mutta mielelläni pidän ulkonäöstäni huolta.

Jostain kampaajasta tai harrastuksista on turha edes haaveilla.

Riittää nippanappa ruokaa? Nyt kannattaa vähän tutkia kauppakuittia uusiksi. Minulla ja miehelläni menee ruokaan yhdessä noin 70€ viikossa. Tähän kuuluu pesuaineet ym. Olemme hyvätuloisia emmekä varsinaisesti kitsastele. Käymme kerran viikossa kaupassa ja suunnittelemme aina viikon ruokalistan etukäteen. Tällä tavalla säästää kummasti.

Helppohan se on jos mässää epäterveellistä ruokaa ja syö lihaa yms.

Mutta jos on sairauden takia ruokarajotteita, niin kyllä tekee tiukkaa elää 70 eurolla edes yks viikko yksin.

Kuka sanoi että syömme epäterveellisesti? Suurin osa ruuistamme on kasvisruokaa. Itse en syö edes punaista lihaa. Kalaa, kanaa, kananmunia ja kasviksia paljon.

Kun se kala ja kasvikset ovat niin halpoja, just joo. En usko.

Pakko tähän sivusta kommentoida. Teen töihin evääksi usein kasviskastiketta riisillä ja laitan pakastusrasioihin. Tomaattimurskaa, sipulia, porkkanaa, papuja/ punaisia linssejä/soijarouhetta. Halvat on aineet.

Varmasti on. Kuulostaa tosi maukkaalta (not). Varmaan tollasella hengissä pysyy, mutta itse ainakin arvostan _hyvää_ ruokaa.

Okei, kerro muutama esimerkki tälläisestä _hyvästä_ ruuasta?

Ootko tosissasi? Okei, noin äkkiseltään

Lasagne

Fetasalaatti

Halloumipasta

Itse tehdyt sämpylät

Palak paneer

Risotto

Perunamuusi

Kasvispihvit ja kermakastike

Pizza

Täytetyt paprikat

Plus sata muuta. Mitä vaan paitsi jotain aneemista riisiä, linssejä ja tomaattimurskaa. Ja ei, ei tule meilläkään kalliiksi.

Itseasiassa (punaisista) linsseista (+ erinaisista mausteista) saa erittain maistuvan linssimuhennoksen. Siihen viereen itse leivottua naan-leipaa ja riisia ja a vot. Tata ollaan tarjottu ihan vieraillekin ja lautaset on melkein nuoltu puhtaiksi. Tuossa sulle resepti, mikali joskus paaset ennakkoluuloistasi:

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/dahl-eli-linssimuhennos

Me ollaan tuohon itse lisatty viela tuore punainen chili, se kuullotetaan yhdessa sipulien kanssa. 

Toinen hyva resepti (ei tosin kasvis) on myos nimenomaan linssit ja tomaattimurska, siihen harissatahnaa (sambalkin kay) ja kanan reisifilepaloja:

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/spicy-harissa-chicken-lentils

Tuohon ei tarvi edes riisia. Kunnon tulista lohturuokaa syksyyn ja talveen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan