Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ala-arvoista palvelua optikolla kun asioin maksusitoumuksella...

Vierailija
11.02.2020 |

Laitoin tästä jo optikkoliikkeeseen palautteen, mutta ilmoittaisinko vielä esim. Kelaan? Kela kuitenkin tekee yhteistyötä kyseisen liikkeen kanssa, eli siellä käy myös muita maksusitoumuksella asioimassa.
Ihme touhua optikoilta, yritystä saada asiakas jotenki häpeämään asemaansa. Mä oon vaan enemmän tyytyväinen kuin häpeissäni siitä, että saan lasit veloituksetta. Opiskelijan budjetista muutama satanen on kuitenkin todella huomattava summa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.

Höh, mua ei edes instrumentariumissa palveltu, kolme myyjää juorusi tiskin takana, kukaan ei tullut näyttämään sankoja. ENKÄ edes ole kelan piikkiin ostamassa. Paskaa palvelua, laitoin palautetta, enkä enää IKINÄ ole mennyt sinne!

Vierailija
122/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olettamukset johtuu pelkän ylimielisyyden lisäksi myös jatkuvista huonoista kokemuksista. Löytyy aika paljon oikeasti tyhmiä ja köyhiä ihmisiä, sellasia jotka ei kirjoita edes anonyymisti internettiin. Näitten kanssa keskustelu on kuin lapsen kanssa jankkais. Ja en ole edes asiakaspalvelija, hermot menis sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nissenillä halvimmat kehykset n. 80e eli nuo saa toimeentulotuella.

Missä muka on 20e kehyksiä!?!

Specsaversillä 29 e ja sisältää peruslinssit. Mulla on itselläkin yhdet sellaiset, eikä paskemmat olekaan.

Minulla myös näkö muuttui nopeaa muutaman vuoden. Kävin ostamassa Specsaversin 29 euron lasit kerran vuodessa peruslinsseillä. Oikein hyvät olivat.

Sitten jos ollaan maksusitoumuksella, itketään, jos joutuu ottamaan parin sadan lasit ja hintaan ei kuulu ohennuksis ja kovetuksia ja kaikkia muita herkkuja.

Niin ja ihan omilla rahoilla olen lasin maksanut. Mutta miksi maksaa satoja euroja, jos saa alta kolmen kympin käyttökelpoiset lasit

Vierailija
124/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Specsaversillä 29 e ja sisältää peruslinssit. Mulla on itselläkin yhdet sellaiset, eikä paskemmat olekaan.

Minulla myös näkö muuttui nopeaa muutaman vuoden. Kävin ostamassa Specsaversin 29 euron lasit kerran vuodessa peruslinsseillä. Oikein hyvät olivat.

Sitten jos ollaan maksusitoumuksella, itketään, jos joutuu ottamaan parin sadan lasit ja hintaan ei kuulu ohennuksis ja kovetuksia ja kaikkia muita herkkuja.

Niin ja ihan omilla rahoilla olen lasin maksanut. Mutta miksi maksaa satoja euroja, jos saa alta kolmen kympin käyttökelpoiset lasit

No, kato ku niitten sidukkapimujen ja muitten tonnikeijujen naamaan ei sovi kuin ne merkkikehykset!

Vierailija
125/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran hammaslääkärillä tk:n maksusitoumuksella. Oli niin koomista, kun joka käänteessä toistelivat sitä maksusitoumusta. Ilmoittautuessa kerrottiin, että sinullahan on se maksusitoumus, huoneeseen mennessä, tuoliin istuessa ja huoneesta poistuessa toistettiin sinullahan on se maksusitoumus. Maksaessa sitä jotain alle 20e omavastuuta, mainostivat jatkohoidon osamaksumahdollisuutta ja teki jo mieli sanoa, että kyllä mun tileillä ihan rahaa on. Tk nyt vaan tässä kaupungissa antaa maksusitoumuksen, kun aikoja ei ole.

Hyvänen aika. Olen pari kertaa itsekin tullut ohjatuksi yksityiselle, kun on ollut päivystystapaus, eikä terkkarissa ollut aikoja. Kerran sain todella huonoa ja kiukkuista palvelua, mutta nyt vasta yhdistän sen terkkarin sitoumukseen. Voisko oikeesti johtua siitä? Saman rahan he siitä saa, kai?

Terveisiä vaan Oulunkylän kauppakeskuksen hammaslääkäriasemalle (oli kylläkin vuosia sitten, mutta kokemus jäi mieleen).

Mä olen käynyt Ogelin hammaslääkäriasemalla vuosien ajan. Erittäin laadukas palvelu, kokeneet hammaslääkärit, ei mitään opiskelijoita, mutta aikamoisen kallis paikka!

Vierailija
126/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?! Eikö ole ihan syrjintää, että maksusitoumuksella ostaville tarjotaan jotain rupukehyksiä? Kertokaa nyt rohkeasti, missä liikkeissä näin on, niin tiedän vältellä. Olen asioinut Silmäasemalla eikä ole huomannut siellä mitään tällaista toimintaa.

Vierailija
127/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.

Höh, mua ei edes instrumentariumissa palveltu, kolme myyjää juorusi tiskin takana, kukaan ei tullut näyttämään sankoja. ENKÄ edes ole kelan piikkiin ostamassa. Paskaa palvelua, laitoin palautetta, enkä enää IKINÄ ole mennyt sinne!

Minä en Nisseniin erehdy menemään enää ikinä. Etsin sopivia kehyksiä vaikka kuinka pitkään. Paikalla kaksi myyjää, jotka eivät noteeranneet minua ollenkaan. Jälkeeni tulleita asiakkaita tervehdittiin ja palveltiin, minua ei.

Marssin vieressä olevaan Silmäaseman myymälään. Sinne kelpasi reilu tonni rahaa, jonka rilleistäni maksoin.

Vierailija
128/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se toki asiallista ole, että maksusitoumusasiakasta tylytetään. Mutta se apteekin farmaseutti tai optikkoliikkeen työntekijä on kenties raahannut puolikuntoiset lapsensa aamuruuhkassa tarhaan, valvonut edellinen yön, hoitanut Alzheimeroituvia vanhempiaan tai loukannut selkänsä tms eikä henkilöstön vähyyden vuoksi ole kehdannut jäädä saikulle kun just ja juuri ja juuri pystyy työnsä tekemään. Sitten tiskiin tulee asiakas jolle kela maksaa kaiken. Ei sekään ihan reilulta tunnu. Suomi todellakin on köydän ja sairaan paratiisi, keskiluokkaisten työläisten selkänahasta otetaan kaikki.

Tätä mäkin mietin. Keskustelu oli aloitettu 2020, mutta varsinkin nyt 2022 voin sanoa, että en jaksaisi hymyillä jossain asiakaspalvelijan töissä varsinkaan näille ilmaiseksi kaiken saaville. Harmi se on huomata miten katkeraksi on tässä pikkuhiljaa muuttunut, mutta näin se on. Lisätään tähän vielä kohta joku 800e sähkölasku tai vaihtoehtona vuorotyön päälle puusavotta, sähkökatkot ja alennusmyynneissä juokseminen, ja siltikään rahat ei riitä mihinkään, niin... 

Alapeukkua tulee, tietysti, ja olen itsekin sitä mieltä. Mutta ei voi mitään. Kun omasta selkänahasta viedään kaikki ja toinen tulee siihen ottamaan vaan ilmaiseksi ja itsellä ei ole varaa, vaikka tekee töitä ja tuo toinen ei tee mitään, niin kyllä se katkeroittaa. Olen ajatellut, että se on ihan inhimillistä. Onhan se harmi ja mietin asiaa usein, mutta tähän on tultu. Jos olen ihan rehellinen niin vihaan osaa asiakkaistani, ja en voi valehdella, että tuo ei näkyisi naamasta. Jonain optikkona tai silmälasien kehysten myyjänä tuo on ikävää toki, mutta minäkin teen hoitajana töitä. Teen mitä pitää, mutta en tunne empatiaa, ja toisia jopa vihaan. Alapeukkua voi antaa, mutta tämä on se mitä tunnen. Ja järjellä tiedän toki, että tämä on väärin. Mut ei mulla ole varaa tehdä niitä asioita mitä he saavat kelalta tekemättä mitään. Ja nyt kunnon korotukset tulee kaikkeen. Kunnes olen itsekin saavalla puolella niin ihan turha odottaa mitään hymyilyä. Potkut saa antaa, sitä itseasiassa odotan.

Vierailija
129/133 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastainen kokemus:) Kehykset toki joutuu valikoimaan halvimmista, mutta mulle myyjä järjesti pomoltaan kysymällä alennuksen, joten sain vähän kalliimmat, kun halvat (n.10 paria) eivät sopineet kasvoihini yksikään. Palvelu oli ystävällistä ja tasa-arvoista ja jopa pahoiteltiin sitä, ettei pinnoite kuulu maksusitoumukseen. Kiitos Seinäjoen Instrulle!

Vierailija
130/133 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa ostaa laseja maksarilla, kun se pokien valittava valikoima on oikeasti vain muutama hassu joista valita se vähiten kamala vaihtoehto. Se jos jokin vasta onkin nöyryyttävää.

Kuule, ahdistavaa on se, ettei todellakaan olisi varaa maksaa 600-700 euroa moniteholaseista, ihan itse, omilla rahoilla, vaikkei varaa olisi ja se raha on jostain muusta pois.

Ja lisäksi, ahdistavaa on se, että toiset ostelee niitä muiden verorahoilla ja vielä kitisee miten nöyryyttävää ja ahdistavaa on, kun pitää ihan edulliset pokat hankkia.

Jollei kelpaa, niin ole kuule hankkimatta tai ansaitse itse rahat joilla hankkia!

Vierailija
131/133 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käyttökelpoiset ja pokatkin just vuoden käytön kestää ihan ok. Yksitehoilla toimiva ostopaikka. Ja omalla rahalla maksavaakaan ei hinta huimaa.

Mutta kun monitehoja piti ryhtyä hankkimaan, niin sepä sitten olikin semmoinen show että päädyin vaihtamaan liikettä. Siitä ei tullut yhtään mitään, optikko koitti minulta kysellä että olisko ne sit monitehot vai kevennetty yksiteho, eikä ollut kehyksiä ja hinta päätähuimaava.

Vierailija
132/133 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmittavaa tuollainen kohtelu, kohdellaan ö-luokan kansalaisina.

Voin kertoa, että kohtelu on joskus tympeää sillekin, joka maksaa lasinsa itse. Asuin joitakin vuosia pienellä paikkakunnalla. Siellä oli tasan yksi optikkoliike.

Isompaan kaupunkiin oli sen verran matkaa, että ostin siitä oman paikkakunnan liikkeestä lasit.

En ole eläessäni saanut niin tympeää kohtelua kuin siellä sain.

Tuli sellainen olo, että anteeksi kun nyt Armon Rouvaa häiritsen ostamalla Teiltä lasit.

Ajattelin, että paikakunnan ainoassa liikkeessä oli varmaan varaa olla asiakkaille tympeä, koska moni joutui sieltä ostamaan. Muutama muu tuttu oli havainnut saman asian.

Seuraavan kerran ostin lasit ihan muualta.

Vierailija
133/133 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni Nisseniltä on ollut ihan hyvä, niin ilman maksusitoumusta kuin maksusitoumusasiakkaanakin.

Ensimmäiset silmälasit ostin halvimmasta päästä, joihin lisäsin sinivalosuojan. Ihan ok näköiset lasit, ei ollut rumat muovikehykset. Äkkiä pitikin ostaa uudet silmälasit, linssipakettia en enää muista, mutta opintolainasta pystyin sen maksamaan. Ostin Ted Bakerin silmälasit, kun olivat niin nätit silmiini ja kasvoihini istuvat. Nopeasti se näkö sitten huononi ensimmäisten silmälasien jälkeen johtuen Sjögrenin oireyhtymästä. Se oli aika epäreilua, että yksi ihmisryhmä joutuu ottamaan lainaa terveysmenojen takia, mihin ei edes työttömiä tai lapsiperheitäkään kehoiteta. 

Silmälasieni vaihtoväli on ollut tähän mennessä 2 vuotta. Kaksi vuotta sitten sain elämässäni ensimmäisen maksusitoumuksen silmälaseihin, jonka sain Nissenille. Kun puhuin maksusitoumuksesta, niin ei äänensävy optikolla muuttunut eikä sanonut, että nuo ovat kalliita kehysmalleja silmäillessäni Ted Bakerin silmälaseja. Kun sen merkin laseja sovitin, niin optikko totesi sinisillä kehyksillä olevien lasien istuvan kasvojeni muotoon. Ei mitään hajuakaan, mikä se linssipaketti oli mitä minulle suositeltiin, mutta en mitään peruspakettia ottanut enkä sellaisella pärjäisi sairaudesta johtuvien silmäoireiden takia.

Sinivalosuojan tietysti otin kuten aina herkkäsilmäisenä. Varauduin tietysti siihen, että maksan jopa yli 200 € ottaessani alle 179 € kehykset. Yllätyin kassalla ollessa, että maksoinkin periaatteessa kehysten hinnan.

En alusta asti ole kuvitellutkaan, että saisin maksusitoumuksella 200 € maksavat Ray Banit, ja jos sellaiset haluaisin, toki säästäisin viisikymppisiä sellaista hankintaa varten. On muitakin vaihtoehtoja olemassa kuin yli 200 € muotiluomukset ja alle 30 € ei-niin-istuvat Tiimari-lasit. Mieleisiä en ole löytänyt niistä 29 € kehyksistä, jotka ovat pääasiassa muovia ja muovilasit kaikissa hintaluokissaan ovat mielestäni tyylittömiä, aurinkolaseissa ihan hyvä materiaali. Sinivalolaseissa ei toki muovi haittaa, kun ne on pääasiassa tarkoitettu älylaitteita ja tietokonetta selatessa sekä videopelejä pelatessa. 59-79 € hintaluokassa olen nähnyt ihan ok näköisiä kehyksiä, mutta mitkään niistä ei kerta kaikkiaan sopineet kasvojeni muotoon, vaikka nätit kehykset olisivat olleet.

Nyt kun sain uuden maksusitoumuksen, niin vähän saan maksaa extraa löytäessäni 99 € hintaiset, todella nätit cat-eye-tyyliset kehykset, joita ei voisi uskoa alle satasen kehyksiksi. Kyllä sitä pienituloisena haluaa edes jotenkin ihmiseltä näyttää, jotta voi ilmaantua esim. työpaikkahaastatteluun tai juhliin antaen hyvän vaikutelman niin, että on oikeasti tilannetajua eikä mene tiettyihin tapahtumiin sen näköisenä miten sattuu. Senhän takia myös latvat käyn tasaamassa kampaajalla ja juurikasvun esiin tullessa värjään taas hiukset, mitkä poikkeus ne silmälasit olisivat ja hyvännäköisiä silmälaseja on siellä keskikastissa ilman, että niissä olisi bling blingiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi