Sain ala-arvoista palvelua optikolla kun asioin maksusitoumuksella...
Laitoin tästä jo optikkoliikkeeseen palautteen, mutta ilmoittaisinko vielä esim. Kelaan? Kela kuitenkin tekee yhteistyötä kyseisen liikkeen kanssa, eli siellä käy myös muita maksusitoumuksella asioimassa.
Ihme touhua optikoilta, yritystä saada asiakas jotenki häpeämään asemaansa. Mä oon vaan enemmän tyytyväinen kuin häpeissäni siitä, että saan lasit veloituksetta. Opiskelijan budjetista muutama satanen on kuitenkin todella huomattava summa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (133)
Typerää, firma saa rahansa kuitenkin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Nissenillä halvimmat kehykset n. 80e eli nuo saa toimeentulotuella.
Missä muka on 20e kehyksiä!?!
Specsaversillä 29 e ja sisältää peruslinssit. Mulla on itselläkin yhdet sellaiset, eikä paskemmat olekaan.
Siksi marketit myyvät nykyään ihan kelpo laseja viidellä eurolla. Optikoilla ilmaa laseissa triljoonia.
Siksi hammaslääkäreillekin pitäosimolla kunnon kilpailua ettää ei revitä hampaita tulojen takia ja kaupata implantteja.kolme tonnia kipale.
Suomi on sairaiden ja köyhien paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että sait epäasiallista kohtelua.
Kannattaa ilmoittaa, koska eihän Kela muuten tiedä tilanteesta.
Hyvä, että löysit sopivat silmälasit. :)
Millä tavoin silmälasiliikkeen aiattomasta käytöksestä voi ilmoittaa Kelalle?
Ihan vaikka vain tiedoksi, että maksari-asikkaita kohdellaan kuin roskaa. Ei se kela sille siis mitään voi tehdä, mutta eipä siinä mitään häviäkään jos ilmoittaa.
Kertokaa ihmeessä, mistä liikkeestä ja paikkakunnasta on kysymys. Ostan vuosittain parhaat monitehot kaikilla herkuilla, ja aurinkolasit samoilla resepteillä, mutta ei tulisi mieleenkään kantaa rahojani sellaiselle optikolle, jossa halveksutaan asiakkaita.
Kaikki olemme yhtä arvokkaita.
Saanut myös optikkoliikkeessä huonoa ja suorastaan tympeätä palvelua. Ja ei tarvinnut olla edes maksusitoumuksen kanssa liikkeellä. Vastaukseni tähän, rahojani kys. liikkeeseen tai muihin missä saa huonoa palvelua en enää koskaan vie ja muistan mainostaa myös palvelun tasoa eteenpäin. Niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain nöyryyttävää kohtelua aikoinaan apteekissa, kun hain maksusitoumuksella lääkkeitä.
Vain terveet, työkykyiset ja hyvin toimeentulevat saavat tarvita lääkkeitä.
Henkkamaukan kesätytöt huutaa pitkin liikettä, että "Irmaaaaa!!!!! Mikä tää sossun maksulappu ooooon!!!!"
Suomessa on kyllä jotain pahasti vialla, jos ihmiset voivat hakea maksusitoumuksella silmälaseja itselleen. Järkyttävää paapomista. Suomalaiset on paapottu piloille, se, että joku saa ilmaiseksi jotain, joku joutuu maksamaan nämä asiat verojen muodossa. Järkyttävä verohelvetti tämä Suomi, en yhtään ihmettele että ihmiset eivät halua mennä töihin täällä kun kaikki saa ilmaiseksi.
Ja taas tämä 5vee skit sofre nitapaus provoo näitä työtön-tuki-ketjuja tänne ja kun katsoo ketjun kommentteja niin
näkee että vastailee itselleen leikkien eri henkilöitä.
Ja kaikki VAAN sen takia että saa ketjussa markkinoida työtön VIHAANSA ja tuet pois itku virttään.
Mahtaa vaj akkia ahistaa kovasti ku joku on joutunut työttömäksi ja ei kuole nälkään.
Itse tietysti on mielisairaseläkkeellä pakostakin ja trollaa provoja tänne aamusta iltaan.
Tässä muutama esimerkki ketjusta..Tämän takiahan tää aloittaja tän ketjun teki oikeesti...
-Vain terveet, työkykyiset ja hyvin toimeentulevat saavat tarvita lääkkeitä.
-Köyhät on ärsyttäviä.
- huutaa pitkin liikettä, että "Irmaaaaa!!!!! Mikä tää sossun maksulappu ooooon!
-omessa on kyllä jotain pahasti vialla, jos ihmiset voivat hakea maksusitoumuksella silmälaseja its
-jne...
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa ostaa laseja maksarilla, kun se pokien valittava valikoima on oikeasti vain muutama hassu joista valita se vähiten kamala vaihtoehto. Se jos jokin vasta onkin nöyryyttävää.
Vanha viestiketju, mutta kommentti on totta.
Optikko näytti myös minulle seinän kohdan, josta saa valita maksusitoumuslasit. Se valikoima oli t o d e l l a suppea. Minulle olisi riittänyt toki muutaman kehyksen valikoima, jos yhdetkään kehykset olisivat olleet kunnollisia, naamaan sopiva malli.
Kyse ei ole mistään Instrumentariumin eikä muunkaan kelan optikon hyväntekeväisyydestä. Ne kehykset siinä hyllyn kohdassa olivat sellaisia, että kaikki muut optikot heittävät tuollaiset mainehaittakehykset pois. Afrikkaan niitä ei voi laittaa, koska ovat linssittömiä?
Olen aikanaan laittanut tästä vinkin tutkivalle journalismille, että selvittää, mitä verorahoilla pidetään yllä.
Maksusitoumuskehyshyllystä ei toki tarvitse niitä laseja valita. Voi valita mitkä kehykset vaan, jos maksaa erotuksen itse. Kyllä minun kela-päätöksessäni oli myös silmälasien euroraja mainittu.
Itselle tuli ei-ystävällisen kohtelun lisäksi tunne, että moni hankkii sellaiset silmälasit, joista maksaa sen erotuksen itse. Eli siinä hyötyy taas optikko.
Maksusitoumuskehykset ovat roskiskamaa. Valitettavasti. Linssit koverretaan veronmaksajien kustannuksella.
Kuka väittää, että optikkoliikkeelle tämä on tappiollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kokemusta optikolla asioinnista mutta Prisman kassalla hävetti kun olin saanut seurakunnalta 60 e maksusitoumuksen ruokaostoksia varten. Kassa teki asiasta ison numeron ja kailotti että ei saa sitten ostokset mennä yhtään summan yli ym. Tiesin kyllä kun diakoni oli selittänyt miten tuo toimii. Hieman hienotunteisuutta olisin toivonut kun ei ollut muutenkaan kiva tilanne.
Apteekissa näihin puupäihin törmää myös.
Kiva asiakkaalle kun kaikki kuulee.
Mieheni sai maksusitoumuksen. Kävin hakemassa lääkkeet hänen puolesta ja palvelu oli jäätävä. Kysyin työntekijän nimeä, naputtelin ylös. Näytin työpaikkani kultakorttia ja sanoin joskus elämä menee näin, että tarvitsemme apua. Mutta me ollaan kunnon ihmisiä, kun minuun luotetaan kultakortin verran. Meni vähän aikaa, sama maksusitoumuksen julistaminen . Kysyin onko pakko huudella kaikille, oletko varma ettei kulmassa ollut mummo vielä kuullut.
Tein valituksen jälkikäteen ja saatiin jotain typeriä D vitamiineja, jotkatietenkin tettiin vastaan.Siskoni on töissä kaupassa ja sinne tulee maksusitoumuksia joka päivä. Kyllä se raha käy kauppiaalle samalla tavalla, kun omasta pussista maksavienkin.
Siippa laisti häpeän.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden ja köyhien paratiisi.
Varattomia tänne lappaa ja haalitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.
Miten niin eivät saa voittoa?
No paljonko 20 euron laseissa voi olla voittoa?
20e?
Itse asioin just viime viikolla Nissenillä ja siellä oli asiakkaana samaan aikaan yksi maksusitoumuksella (satuin kuulemaan mitä puhuivat, kun valkkasin itselleni laseja) ja häntä kohdeltiin hyvinkin sydämellisesti, kuten varmasti muitakin asiakkaitaan.
Hyvänen aika. Olen pari kertaa itsekin tullut ohjatuksi yksityiselle, kun on ollut päivystystapaus, eikä terkkarissa ollut aikoja. Kerran sain todella huonoa ja kiukkuista palvelua, mutta nyt vasta yhdistän sen terkkarin sitoumukseen. Voisko oikeesti johtua siitä? Saman rahan he siitä saa, kai?
Terveisiä vaan Oulunkylän kauppakeskuksen hammaslääkäriasemalle (oli kylläkin vuosia sitten, mutta kokemus jäi mieleen).