Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ala-arvoista palvelua optikolla kun asioin maksusitoumuksella...

Vierailija
11.02.2020 |

Laitoin tästä jo optikkoliikkeeseen palautteen, mutta ilmoittaisinko vielä esim. Kelaan? Kela kuitenkin tekee yhteistyötä kyseisen liikkeen kanssa, eli siellä käy myös muita maksusitoumuksella asioimassa.
Ihme touhua optikoilta, yritystä saada asiakas jotenki häpeämään asemaansa. Mä oon vaan enemmän tyytyväinen kuin häpeissäni siitä, että saan lasit veloituksetta. Opiskelijan budjetista muutama satanen on kuitenkin todella huomattava summa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ala-arvoista? En ole asioinut optikolla, mutt apteekissa ollaan oltu ihan normaalin kohteliaita vaikka olenkin maksusitoúmusasiakas.

Vierailija
2/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu hankki myös maksusitoumuksella lasit ja huono palvelu alkoi jo silmälääkärin vastaanotolla. Optikkoliikehän ei saa kelalta kuin tosi pienen korvauksen niistä silmälaseista. Ei vastaa ollenkaan niiden normaaleja riistohintoja ja pokatkin on jostain jätelaarista.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sait epäasiallista kohtelua.

Kannattaa ilmoittaa, koska eihän Kela muuten tiedä tilanteesta. 

Hyvä, että löysit sopivat silmälasit. :)

Vierailija
4/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaiset silmälasit kela suostuu korvaamaan?

Vierailija
5/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millaista de epäkohtelias palvelu oli?

Vierailija
6/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle sattui ihan jäätävä katastrofi.

Aikuinen erityislapsi muutti omilleen ja äiti ei pystynyt siis mitenkään auttamaan. Saivat siitä Harkimon yms rahastosta maksusitoumuksen diagonilta keittiönpöytää varten. Jysk oli liike ja kohtelu hirveätä.

Paria ystävää on nöyryytetty kaupan kassalla seurakunnan ostokortin kanssa. Onneksi kummankaan ei tarvitse sitä apua enää käyttää.

Vierailija
7/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.

Vierailija
8/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nöyryyttävää kohtelua aikoinaan apteekissa, kun hain maksusitoumuksella lääkkeitä.

Vierailija
9/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ihan samanlaista kohtelua, koska luultavasti olin optikon mielestä nukkavieru, joten hän kysyi minulta maksusitoumusta ja kun katsoin häntä ihmeissäni, niin minut ohjattiin 2 e kehysten äärelle. Sanoin tulleeni varaamaan aikaa näöntarkastukseen ja valitsevani kehykset vasta sitten, kun tiedän vahvuudet. Seuraava vapaa aika olisi ollut 3 vko kuluttua. Siis sellainen ilmainen tarkastus. Kysyin, että jos maksan tarkastuksesta, niin koska saisin ajan ja vastaus oli, maksusitoumus ei kata sitä. Kysyin, että mikä ihmeen sitoumus, ajattelin maksaa ihan perinteisesti kortilla, mutta jos ei käy, niin kauppakeskuksessa on 3 muutakin vastaavaa liikettä.

Vierailija
10/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran hammaslääkärillä tk:n maksusitoumuksella. Oli niin koomista, kun joka käänteessä toistelivat sitä maksusitoumusta. Ilmoittautuessa kerrottiin, että sinullahan on se maksusitoumus, huoneeseen mennessä, tuoliin istuessa ja huoneesta poistuessa toistettiin ”sinullahan on se maksusitoumus”. Maksaessa sitä jotain alle 20e omavastuuta, mainostivat jatkohoidon osamaksumahdollisuutta ja teki jo mieli sanoa, että kyllä mun tileillä ihan rahaa on. Tk nyt vaan tässä kaupungissa antaa maksusitoumuksen, kun aikoja ei ole.

Vierailija
11/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta optikolla asioinnista mutta Prisman kassalla hävetti kun olin saanut seurakunnalta 60 e maksusitoumuksen ruokaostoksia varten. Kassa teki asiasta ison numeron ja kailotti että ei saa sitten ostokset mennä yhtään summan yli ym. Tiesin kyllä kun diakoni oli selittänyt miten tuo toimii. Hieman hienotunteisuutta olisin toivonut kun ei ollut muutenkaan kiva tilanne.

Vierailija
12/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.

Miten niin eivät saa voittoa?

Vierailija
13/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hintaiset silmälasit kela suostuu korvaamaan?

Ei Kela anna maksaria millekään tietylle hinnalle. Silmälasiliikkeissä on tietyt kehysmallit maksusitoumusasiakkaille ja niistä valitaan sopivat. Linssit tietty voimakkuuden mukaan. Esim. maksusitoumuksella hankittujen yksiteholasien arvo on 20 euroa. Jos ostat lasit itse ilman maksusitoumusta ja haet toimeentulotuesta korvausta, sinulle korvataan tuo 20 euroa niistä, jos lasit on perus ykstehot.

Vierailija
14/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljonko 20 euron laseissa voi olla voittoa?

Vierailija
15/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran saanut osan lasieni hinnasta maksettua maksusitoumuksella, se oli tietty summa ja loppu omasta kukkarosta. En osaa sanoa, miten maksusitoumuksen arvo laskettiin (en saanut laskelmaa, pelkän päätöksen). Hakemukseen laitoin, että minulla ei ollut säästöjä, olin hyvin pienellä ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella (aiemmasta osa-aikatyöstä) ja kahden kuukauden kuluttua putoamassa työmarkkinatuelle, mutta lasit oli pakko uusia, olivat melkein viisi vuotta vanhat ja näköni selvästi huonontunut. Hakemukseen tiesin laittaa, että ko. optikkoliike saattoi antaa maksaa lopun summan osamaksulla (pienehkön summan, olisiko ollut kork. 200 markkaa. (Tosin minun tapauksessani äitini maksoi erotuksen.)

Tämä oli joskus vuosituhennen vaihteesssa, kuitenkin markka-aikana. En tiedä olisinko saanut muuten toimeentulotukea, en edes hakenut vanhempieni toivomuksesta, he kuitenkin antoivat minulle silloin tällöin pieniä summia rahaa ja käville toisinaan yhdessä kaupassa heidän laskuunsa. Siihen aikaan muuten toimeentulotuen maksoin oma kunta, ei Kela.

Vierailija
16/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljonko 20 euron laseissa voi olla voittoa?

Tiedätkö yhtäkään firmaa, joka myy nollakatteella?

Vierailija
17/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteisesti:

Kela kattaa n. 100€ arvoiset kehykset. Tällaisen tiedon sain siis tänään kehoittivat valitsemaan max. 100€ maksavat. Mahdollisen erotuksen joutuu maksamaan itse. Löysin alesta oikein kauniit kehykset, joidan hinta putosi alle sadan joten otin ne. Kela kustansi perus linssit ja itse maksoin linssin ohennuksen.

Liikkeessä näöntarkastuksen tehnyt optikko oli tosi tympeä, jos vertaan normaalisti saamaani palveluun, kun asioin esim. piilari-asioissa. Piilareista mä maksan tietenkin itse ja lähes kuukausittain tuon rahaa tuohonkin puljuun.

Joka välissä kailotettiin mihin tämä MAKSUSITOUMUS ei kelpaa ja TÄTÄHÄN KELA EI SITTEN MAKSA. En tiedä olenko sitten itse vainoharhanen, mutta tuntui siltä, että yritettiin saada asiakkaalle mahdollisimman epämukava olo. Mä kyllä asiallisesti sitten vastasin, että olen varautunut maksamaan kaiken ylimääräsen itse, ei huolta. Itse nyt en pienestä hetkahda, vaikka myönnän ettei se kivaa ollut ja kun tiedän tilanteeni olevan väliaikaista ja olen oikeasti todella kiitollinen minulle ilmaisista laiseista, mutta mietin vaan muita, joilla menee vielä huonommin kuin minulla, millainen nöyryytys tuo voi olla. Ihan kauheaa.

Kummastelen kyllä mikä saa optikot käyttäytymään noin. Asiakas on asiakas ja kaikki pitäisi palvella tasavertaisesti.

Ap

Vierailija
18/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran hammaslääkärillä tk:n maksusitoumuksella. Oli niin koomista, kun joka käänteessä toistelivat sitä maksusitoumusta. Ilmoittautuessa kerrottiin, että sinullahan on se maksusitoumus, huoneeseen mennessä, tuoliin istuessa ja huoneesta poistuessa toistettiin ”sinullahan on se maksusitoumus”. Maksaessa sitä jotain alle 20e omavastuuta, mainostivat jatkohoidon osamaksumahdollisuutta ja teki jo mieli sanoa, että kyllä mun tileillä ihan rahaa on. Tk nyt vaan tässä kaupungissa antaa maksusitoumuksen, kun aikoja ei ole.

Sitä kutsutaan palveluseteliksi terveydenhoitopuolella ja tosiaan sellaisen saa, kun tk:ssa ei ole aikoja. Olen kerran käynyt sellaisen kanssa hammaslääkäriasemalla, kun oli akuutti tilanne. Olin kyllä huomaavinani hieman erilaista kohtelua kuin normaalisti hammaslääkärissä asioidessani. Ko paikka ei ollut se, jota käytän normisti. Tk hammashoitoon menen, kun pääsen, mutta aikoja saa vain parin kolmen vuoden välein, jos hampaat kohtuu kunnossa. Palvelusetelinkin saa vain akuutissa tilanteessa. Näin Helsingissä.

Vierailija
19/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet rahastaa ihan huolella ja antaa näillä maksusitoumuksilla jostain halvimmasta ale laarista rumia liikkeen katetappiollisia sekundalaseja jotka eivät ole kelvanneet kenellekään ja pitää saada käsistä pois, näitä siis tarjotaan "hintahaarukkaan sopivana".

Samoja, jotka hajoaa sangoista ensimmäisen vuoden aikana 3 kertaa.

Vierailija
20/133 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokemusta optikolla asioinnista mutta Prisman kassalla hävetti kun olin saanut seurakunnalta 60 e maksusitoumuksen ruokaostoksia varten. Kassa teki asiasta ison numeron ja kailotti että ei saa sitten ostokset mennä yhtään summan yli ym. Tiesin kyllä kun diakoni oli selittänyt miten tuo toimii. Hieman hienotunteisuutta olisin toivonut kun ei ollut muutenkaan kiva tilanne.

Apteekissa näihin puupäihin törmää myös.

Kiva asiakkaalle kun kaikki kuulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan