Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ala-arvoista palvelua optikolla kun asioin maksusitoumuksella...

Vierailija
11.02.2020 |

Laitoin tästä jo optikkoliikkeeseen palautteen, mutta ilmoittaisinko vielä esim. Kelaan? Kela kuitenkin tekee yhteistyötä kyseisen liikkeen kanssa, eli siellä käy myös muita maksusitoumuksella asioimassa.
Ihme touhua optikoilta, yritystä saada asiakas jotenki häpeämään asemaansa. Mä oon vaan enemmän tyytyväinen kuin häpeissäni siitä, että saan lasit veloituksetta. Opiskelijan budjetista muutama satanen on kuitenkin todella huomattava summa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama kokemus. En ollut maksusitoumuksen kanssa liikkeellä, mutta olin köyhä opiskelija, ja kai se vaatetuksesta näkyi. Heti ohjattiin ynseästi jonkun halpakorin romukehysten luo, ja kohtelu ja lopputulos oli niin huono, että minäkin leikkautin silmäni heti, kun sain rahaa. Tuo kokemus oli niin vastenmielinen.

Vierailija
62/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitoumuksella saa valita tietyistä malleista. toki saat ostaa vaikka 2tonnin kehykset, mutta erotuksen joudut maksaan ite. ite sain viime vuonna sossun maksarilla lasit, maksoin hieman enemmän saadakseni oikeasti sopivat kehykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kostanut kohtelusi heti tekoitkulla ja huutelemalla että näinkö täällä köyhiä kohdellaan, niin että kaikki viereisetkin ohikulkijat kuulee. Puskaradio hoitaa lopun negatiivisen mainoksen.

Vierailija
64/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut sanoa myös suoraan sille optikolle palvelustasi ja että haluat vaihtaa optikkoliikettä toiseen. Kiitos vaan ja hei ja muualle asioimaan.

Vierailija
65/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  olen ollut optikkoliikkeessä töissä ja vitutti se maksusitoumusasiakkaitten ja vähävaraisten kohtelu. Kerran tuli yksi nuori tyttö sossun maksusitoumuksella ostamaan lasit. Ohjeitten mukaan hänelle olisi pitänyt esitellä jotkut aivan karmeat, vanhat kehykset, ja myydä halvimmat mahdolliset linssit. 

Sisäänostohinta kehyksissä oikeasti on ihan naurettava . . .optisella alalla yksinkertaisesti on vaan niin jäätävää asiakkaitten kusetusta, että kävin itse laserleikkauksessa ihan vaan sen takia, ettei tarvitse ostaa enää yksiäkään rillejä "suomalaisista" riistopuljuista, jotka ovat vielä ulkomaisten firmojen omistuksessa muutenkin.

Mutta tunnistan tuon huonon kohtelun, aivan yleistä alalla."

Kiitos rehellisyydestäsi ja suoruudestasi.

Asia on käytännössä  juuri noin.

----->  Ja raha siis sataa lopulta  ulkomaisten firmojen taskuun, mutta suomalaisten huononäköisten tt-tukihakijoiden tulee toki ottaa 2e kehykset pilipali linssein maksusitoumuksella,  maksusitoumuksella millä oikeasti voisi /kuuluisi/pystyisi saada kunnolliset ja kestävät silmälasit.  

Vierailija
66/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voivoi. Olkaa loiset kiitollisia siitä, että ylipäätään saatte palvelua tekemättä yhtään mitään sen eteen.

Kuinka edes kehtaatte valitta, ihan oikeasti olette vain rahareikiä

Minä lapsettomana maksan sinun lastesi/lastenlastesi koulutuksen ja päivähoidon ja neuvola-terveydenhoidon etcetera, muista eduistasi puhumattakaan -- joten pitäisitkö pääsi kiinni. Kiitos.

Tt-asiakkaita on tottakai kohdeltava kuten muitakin.

Vierailija
67/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaas nyt ymmärtää, että Kela maksaa teidän silmälasit eikä mistään hyvästä palvelusta. Optikoille tuo on lähinnä hyväntekeväisyyttä. Eli teidän kannattaisi olla hyvin kiitollisia siitä, että muut maksavat teidän silmälasinnekin ei mankua täällä erikoispalvelua ja lisää tukia ja etuja!

Vierailija
68/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu hankki myös maksusitoumuksella lasit ja huono palvelu alkoi jo silmälääkärin vastaanotolla. Optikkoliikehän ei saa kelalta kuin tosi pienen korvauksen niistä silmälaseista. Ei vastaa ollenkaan niiden normaaleja riistohintoja ja pokatkin on jostain jätelaarista.   

Ei sitten mitään varaa ja oikeutta kohdella ylimielisesti yhtään asiakasta yhdelläkään optikolla!

Vielä nykyisessä kilpailutilanteessa mikä vallitsee joka ainoasta asiakkaasta.

Ovat tätä menoa pian itse työtä vailla.

Vierailija
69/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä omille nilkoille kusemista tuo huono asiakaspalvelu. Eikö ne pölvästit tajua, että se nyt vähissä varoissa oleva ihminen voi vähän ajan päästä olla hyväpalkkaisessa hommassa? Tuollaiset huonot asiakaskokemukset jää kyllä mieleen ja niitä ei hevillä anteeksi anneta. Niistä kerrotaan sukulaisille ja tutuille ja kun elämäntilanne paranee, niin rahat kannetaan kyllä jonnekin muualle kuin sinne missä syljettiin silmille, kun oli heikko hetki elämässä!

Vierailija
70/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukimuijat täällä suu vaahdossa valittaa huonosta palvelusta. Kehtaattekin vielä valittaa, vaikka ilmaiseksi saatte.! Hävetkää, sanois Sanna!

Vierailija
71/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei pyydetä erityispalvelua vaan normaalia nin kuin kuka tahansa ihminen. Miksi kenenkään ihmisen pitäisi saada huonoa palvelua? Mitä järkeä ja millä perusteella? Mikä oikeuttaa yritystä palvelemaan huonosti? Ei sellaista oikeutusta ole, ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta elämäntilanteesta.

Vierailija
72/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sait epäasiallista kohtelua.

Kannattaa ilmoittaa, koska eihän Kela muuten tiedä tilanteesta. 

Hyvä, että löysit sopivat silmälasit. :)

Aivan kuin Kelaa kiinnostaisi tippaakaan. Toki kannattaa ap laittaa silti palautetta. Itseänikin vähäteltiin ja kerroin kaikille tuttaville, että tietävät välttää kyseistä liikettä ja levittävät sanaa eteenpäin ja niin ovat tehneet. Ei ole oikein vähätellä vaikkapa väkivallan takia sairastunutta ja köyhyysloukkuun tahtomattaan tippunutta opiskellutta ja rehellistä ihmistä. S aastaa ja va jaaälyisiä i diootteja nuo vähättelijä, joille pitää näyttää paikkansa. Kelassakin joku heikkolahjainen merkonomi kertoi närkästyneenä kuukausi summan, joka tt-tukipäätöksessä luki, mutta meni noloksi, kun huomautin, että niin, siinähän on asumiskulutmukana enkä minä hyödy niistä tippaakaan vaan se kaikki sataa jo varakkaiden asuntosijoittajien laariin. Eli ei näistä ty peryksistä kannata ap välittää. Aikansa tuntuu pahalta, mutta siihen turtuu ja alkaa antaa takaisin kuten kohtuullista onkin. Ei ole oikein, että kaiken maailman mitään tajuamattomat peruspirkot nyrpistelee heille täysin tuntemattomille _ihmisille_ nenäänsä. He eivät tiedä mitä kenenkin taustalla on. Tai sitten voidaan kokeilla niin, että tehdään kaikki sama heille ja katsotaan sitten uudestaan.

Vierailija
73/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukimuijat täällä suu vaahdossa valittaa huonosta palvelusta. Kehtaattekin vielä valittaa, vaikka ilmaiseksi saatte.! Hävetkää, sanois Sanna!

Mikähän peräkammarin mikrom una se sielläkin taas huutelee. Hyi mitä saa staa tuollaiset!

Vierailija
74/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että liikkeet eivät saa voittoa näistä maksusitoumuslaseista, joten jotku myyjät käyttäytyy noin idioottimaisesti. Vaikka antaisit Kelaan palautteen, ei siitä ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty on antaa palaute lasiliikkeeseen. Ei Kela asialle mitään voi tehdä. Ovat neuvotelleet sopimukset tiettyihin liikkeisiin, useimmiten liike on Instrumentarium/Nissen, eikä niitä sen takia lähdetä purkamaan, että joku myyjä on idiootti.

Totta, ei asiakasvalitukset näitä sopimuksia pura. Kela ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Mutta eivät optikkoliikkeet tappiolla niissäkään myy. Katteet ovat kuitenkin hyvät. Tuskin negatiivisia sopimuksia tekisivät. Huono palvelu on palveluhenkilön oma huono asenteesta riippuva. Pieniä ihmisiä nämä.

Mihinköhän värikoodiin ap:ta palvelleet kuuluivat?

Vierailija
75/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja järkytyin, miten huonoa asiakaspalvelua voi saada. Te, keitä on kohdeltu huonosti ottakaa aina yhteys esimieheen. Olettaisi, että täyspäiset ihmiset tajuavat, että jokainen asiakas on arvokas, maksoi sitten itse tai kela tms. Voisi vinkata myös haastattelua joihinkin lehtiin tai jopa tv: n puolelle. Lehdet voivat tehdä anonyymihaastattelun, jos ei halua esiintyä omalla naamalla ja nimellä.

Aina voi kirjoittaa myös lehtien yleisönosastolle. Sen kautta menee suorat terveiset ja palautteet kyseisen " liikkeen" johdolle ja kuka haluaa huonoa mainosta? Vain julkisuuden kautta tulee muutos jos tulee.

Vierailija
76/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas todella kiittämätöntä porukkaa nämä nettosaajat! Täytyykin vähentää veronmaksua, kun rahat menee tällaisille prinsessoille! Vai vielä “parempaa palvelua pitäisi saada” kun kaikki jo kannetaan eteen ilmaiseksi!

Vierailija
77/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voivoi. Olkaa loiset kiitollisia siitä, että ylipäätään saatte palvelua tekemättä yhtään mitään sen eteen.

Kiitos vähemmän kauniista kommentista! Toivot kai, että kuolisin pian?

Olen ollut työelämässä 18-57-vuotiaaksi, tehnyt pienipalkkaista, fyysisesti raskasta työtä. Nyt iän mukana tullut sairauksia, joiden hoito ja lääkitys on liian kallista pienellä sairaseläkkeellä. Saan onneksi maksusitoumuksen hoitoihin ja reseptilääkkeisiin.

Itse olen saanut erittäin ystävällistä palvelua apteekeissa ja optikolla, vaikka alkuun hävetti asioida maksusitoumuksen kanssa.

Et taida olla ihan sellainen, jota tuolla kommentilla tarkoitin. En toivo sinulle pahaa :) Voimia ja hyviä hetkiä!

Vierailija
78/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi aikanaan Nissenillä näin:

Katselin jotain laseja, ja myyjä kommentoi että "ne on kyllä aika kalliita malleja". Valitsin sitten mieleiset lasit, ja myyjä totesi vielä että "sulla on kallis maku".

Ja ihan itse omilla rahoillani maksoin, työssäkäyvänä ihmisenä. Olin tuolloin vielä niin nuori ja nössö, etten uskaltanut sanoa tilanteessa mitään. Mutta olen antanut sanan kiertää, eikä varmaan tarvi erikseen sanoa etten kyseiseen liikkeeseen ole sen koommin astunut.

Vierailija
79/133 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille meistä on tarjolla yhteiskunnan maksuttomia palveluja eikä kenellekään tulisi mieleenkään olettaa, että niissä ihmistä saisi kohdella huonosti vain siksi, että ne ovat maksuttomia. Ei kirjastossakaan halveksita kirjojen lainaajia, vaikka lainaus ei maksakaan.

Me saimme pojalle silmälasit armeija-aikana, koska ilmeisesti on sellainen käytäntö, että lasit tarvitseville tarjotaan simälasit. Palvelu optikkoliikkeessä oli hyvää ja myyjä osasi neuvoa miten homma toimii, koska hänellä kävi alokkaita asiakkaina useinkin. Lasit olivat oikein kivat ja pojalle mieluisat.

Vierailija
80/133 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenillä halvimmat kehykset n. 80e eli nuo saa toimeentulotuella.

Missä muka on 20e kehyksiä!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi