Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ala-arvoista palvelua optikolla kun asioin maksusitoumuksella...

Vierailija
11.02.2020 |

Laitoin tästä jo optikkoliikkeeseen palautteen, mutta ilmoittaisinko vielä esim. Kelaan? Kela kuitenkin tekee yhteistyötä kyseisen liikkeen kanssa, eli siellä käy myös muita maksusitoumuksella asioimassa.
Ihme touhua optikoilta, yritystä saada asiakas jotenki häpeämään asemaansa. Mä oon vaan enemmän tyytyväinen kuin häpeissäni siitä, että saan lasit veloituksetta. Opiskelijan budjetista muutama satanen on kuitenkin todella huomattava summa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ketjun ap:lla itsetunto kunnossa ja osaatko vaatia hieman palvelua, jos et sitä saa. ei kukaan aina saa hyvää palvelua jokapaikassa. myös sillä myyjällä on voinut olla huono päivä. kummanpäivä on arvokkaampi, sinun vai sen myyjän.

Vierailija
102/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla iloinen kun saa veronmaksajien rahaa. Mitä siitä jos palvelu huonoa. Ei kukaan erota kadulla jos sulla on Kelan rillit. No me kiitollinen työssäkäyville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut Instrussa ala-arvoista ja tylyä palvelua ihan vaikka olen asioinut ns. maksavana asiakkaana. Kai olin niin köyhän ihmisen näköinen ilman meikkiä, en tiedä. Minulle osoitettu asiakaspalvelija lätsäytti alennuskehyslaatikon pöytään ja jätti minut yksin ihmettelemään niitä. Laitoin palautetta asiasta, koskaan en saanut minkäänlaista vastausta viestiini.

Vierailija
104/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaas nyt ymmärtää, että Kela maksaa teidän silmälasit eikä mistään hyvästä palvelusta. Optikoille tuo on lähinnä hyväntekeväisyyttä. Eli teidän kannattaisi olla hyvin kiitollisia siitä, että muut maksavat teidän silmälasinnekin ei mankua täällä erikoispalvelua ja lisää tukia ja etuja!

Mitä merkitystä sillä on optikkoliikkeelle maksaako ne lasit kela vai asiakas omasta pussistaan? Saman rahan pulju saa joka tapauksessa.

Vierailija
105/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan 2000-luvun taitteessa lasit armeijan näöntarkastuksen kautta. Veivät kaikki lasimääräyksen saaneet siis kerralla lähimpään optikkoliikkeeseen ja mukana oli joku armeijan kappari hoitamassa maksupuolen. Valittavina oli tasan yksi malli kevytmetallisia pyöreäsankaisia kehyksiä mallia "eivät sovi kenellekään". Siis lasit oli jo valmiina kun ne haettiin, ja liikkeessä vaan varmistettiin että niillä näkee ja pysyy jotenkin päässä. Sinällään palvelu oli asiallista mutta aika liukuhihnamaista kun meitä siinä taisi pari tyyppiä olla. No niillä laseilla mentiin sitten köyhän opiskelujen läpikin eli varmaan sellaiset 4-5 vuotta kunnes tarvitsin uudet.

Vierailija
106/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se toki asiallista ole, että maksusitoumusasiakasta tylytetään. Mutta se apteekin farmaseutti tai optikkoliikkeen työntekijä on kenties raahannut puolikuntoiset lapsensa aamuruuhkassa tarhaan, valvonut edellinen yön, hoitanut Alzheimeroituvia vanhempiaan tai loukannut selkänsä tms eikä henkilöstön vähyyden vuoksi ole kehdannut jäädä saikulle kun just ja juuri ja juuri pystyy työnsä tekemään. Sitten tiskiin tulee asiakas jolle kela maksaa kaiken. Ei sekään ihan reilulta tunnu. Suomi todellakin on köydän ja sairaan paratiisi, keskiluokkaisten työläisten selkänahasta otetaan kaikki.

Vierailija
107/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikkoliikkeistä en tiedä, mutta ihan paskapuhetta että apteekissa ihmeteltäisiin maksusitoumuksia. Ne on ihan perusjuttuja, joka toisella asiakkaalla on sellainen. Liekkö värikynää ja lievää harhaisuutta noissa höpinöissä jossa muka apteekissa sitoumuksista tehtäis iso numero.

Vierailija
108/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus on kyllä välillä myös alekupongeilla tai ns. halvinta ostaessa. Itse innostuin, kun näin optikkoliikkeen mainoksessa aikoinaan, että pokat 29,90 e sisältäen kaiken. Olin että jes, siitä halvat kakkoslasit. Niin jotenkin se, että kehtasi marssia sinne tarjouksesta kyselemään ja että selkeästi ilmoitti, että nyt kiinnostaa vain se 29,90 e pakettihinta... Niin sehän sai naamat happamiksi ja yhtäkkiä sännättiinkin palvelemaan toisia asiakkaita ja oli vaikea saada ketään myyjää hoitamaan sitä minun ostosta. Katseltiin kuin halpaa makkaraa ja painostettiin ottamaan ties mitä hienompaa kehystä ja lisäpalvelua. Ei kovin kivaa tuokaan, kyllä asiakkaita pitäisi aina asiallisesti kohdella. Jollekin - niin kuin minulle silloin - tuo tarjous oli tosi kova juttu, että jes saa halvat varalasit. Jäipä sen verran paschka fiilis koko mestasta, että eipä tullut jatkossa niitä "ykköslasejakaan" sieltä ostettua taikka piilareita. Asiallinen pitäisi aina olla ja hoitaa hommat kunnioittavasti.

Vierailija
109/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran saanut osan lasieni hinnasta maksettua maksusitoumuksella, se oli tietty summa ja loppu omasta kukkarosta. En osaa sanoa, miten maksusitoumuksen arvo laskettiin (en saanut laskelmaa, pelkän päätöksen). Hakemukseen laitoin, että minulla ei ollut säästöjä, olin hyvin pienellä ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella (aiemmasta osa-aikatyöstä) ja kahden kuukauden kuluttua putoamassa työmarkkinatuelle, mutta lasit oli pakko uusia, olivat melkein viisi vuotta vanhat ja näköni selvästi huonontunut. Hakemukseen tiesin laittaa, että ko. optikkoliike saattoi antaa maksaa lopun summan osamaksulla (pienehkön summan, olisiko ollut kork. 200 markkaa. (Tosin minun tapauksessani äitini maksoi erotuksen.)

Tämä oli joskus vuosituhennen vaihteesssa, kuitenkin markka-aikana. En tiedä olisinko saanut muuten toimeentulotukea, en edes hakenut vanhempieni toivomuksesta, he kuitenkin antoivat minulle silloin tällöin pieniä summia rahaa ja käville toisinaan yhdessä kaupassa heidän laskuunsa. Siihen aikaan muuten toimeentulotuen maksoin oma kunta, ei Kela.

Niin, unohdin kokonaan pääasian: kerroin maksusitoumuksesta vasta näöntarkastuksen ja sankojen ja linssien valitsemisen jälkeen, koska näin kunnasta kehotettiin tekemään, ei siis tarvinnut valita mitään poistosankoja tai kaikkein halvimpia, ei-niin sopivia linssejä, vaan sellaiset johon oli varaa maksusitoumus ja omat rahat mukaan lukien. Kohtelu oli todella ystävällistä, asiallista ja asiantuntevaa kuten siinä liikkeessä on aina ollut kaikki nämä vuosikymmenet kun olen siellä asioinut, lapsesta lähtien.

Kysy siis Kelasta ohje missä vaiheessa maksusitoumuksesta pitää kertoa.

Loppukaneetti: asiakaspalvelija ei saa kohdella ketään epäasiallisesti tai alentuvasti, eikä sinun tarvitse tuntea sellaisesta häpeää, vaan ko. "asiakaspalvelijan"!

Maksusitoumus pitää esittää heti, eikä valikoida omin päin niitä 400 euron pokia ja vetää sitten raivarit, kun ei niitä saakkaan ilmaiseksi. Siinä lapussakin lukee, että se pitää antaa heti, koska hinnoittelussa on oma logiikkansa, johon kampanjat sun muut alet ei päde.

Vierailija
110/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuliko rilleihin liian pienet arvot??

Tsihii. Puujalkavitsi! Kompa! Eeeeheheeeh!

Vierailija
111/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se toki asiallista ole, että maksusitoumusasiakasta tylytetään. Mutta se apteekin farmaseutti tai optikkoliikkeen työntekijä on kenties raahannut puolikuntoiset lapsensa aamuruuhkassa tarhaan, valvonut edellinen yön, hoitanut Alzheimeroituvia vanhempiaan tai loukannut selkänsä tms eikä henkilöstön vähyyden vuoksi ole kehdannut jäädä saikulle kun just ja juuri ja juuri pystyy työnsä tekemään. Sitten tiskiin tulee asiakas jolle kela maksaa kaiken. Ei sekään ihan reilulta tunnu. Suomi todellakin on köydän ja sairaan paratiisi, keskiluokkaisten työläisten selkänahasta otetaan kaikki.

No huh huh, nyt oli ihan ihme viesti. Kelan maksusitoumuksella halvat prillit hankkivahan se uhka tällaiselle systeemin uhrille on, HAHHAH! Voisi kääntää katseensa vaikkapa siihen kauppiaaseen, joka käärii mojovat voitot hänen selkänahastaan (kirjaimellisesti) tai epäinhimillisestä paskapolitiikasta, jossa "alzheimertoituvien" vanhempien hoitovastuu lankeaa työssäkäyvälle aikuiselle lapselle. Tuossa skenaariossa on NIIN PALJON oikeita kohteita, joihin kohdistaa sitä vihaa - mutta tokipa se arasti maksusitoumuslappusensa kanssa silmälaseja hakeva on helpompi kohde. Tämän takia 'heikoimmassa asemassa' olevien asioita on vaikea muuttaa, kun ne saadaan tappelemaan kätevästi keskenään, niin valta-asemassa olevat ja pyramidin huipulla oleva, todellisen tuohen käärijät taputtelevat toisiaan selkään. Onneksi olkoon vaan, pelaat heidän pussiin.

Vierailija
112/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ottaa vaan kaikesta itseensä. Ja tekee vielä aloituksen.

Vierailija
113/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sait epäasiallista kohtelua.

Kannattaa ilmoittaa, koska eihän Kela muuten tiedä tilanteesta. 

Hyvä, että löysit sopivat silmälasit. :)

Silmälasien maksusitoomus anotaan erikseen toimentulontukena sosialivrasto/ ei kela ,kuin maksu sitomuus sv lääkeet apteekiin. jne jne.Kuin hätä apu maksusitoomus ruoka kauppaan sossusta..

Vierailija
114/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut Instrussa ja Nissenillä täysin asiallista ja ystävällistä palvelua maksusitoumuksella ostessa.

Vierailija
115/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasien maksusitoomus anotaan erikseen toimentulontukena sosialivrasto/ ei kela ,kuin maksu sitomuus sv lääkeet apteekiin. jne jne.Kuin hätä apu maksusitoomus ruoka kauppaan sossusta..

Kelasta se silmälasien maksusitoumus ensisijaisesti haetaan.

Vierailija
116/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KELAstapa hyvinkin joko toimeentulotukihakemuksessa samalla tai erikseen ne silmälasi -avustukset anotaan ja saadaan, jos satutaan KELAn maksusitoumuksen muodossa, joka ei tule sähköisenä vaan päätöksen mukana kotiin, joka tulee sitten optikolle antaa heti henkilökorttinsa kera, kun menee näöntarkastukseen.

Vierailija
117/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitatte täällä kelan korvaamista romukehyksistä? Kelanko syy se on, että taloutenne on kuralla, ettei ole varaa edes ostaa niitä perusrillejä? Aivan käsittämätöntä. Rahalla saa kyllä parempaa laatua, senkus kaivatte sitä kuvettanne. Itseä hämmästyttää enemmänkin tuo, että ei ole sitä 20 euroa laittaa niihin laseihin. Siinä on pakko olla elämänhallinnassa jotain vialla ja erittäin pahasti.

Ei ole myöskään optikkoliikkeen syy, että kela korvaa vain ne välttämättömät ominaisuudet niihin laseihin. Ihanko oikeasti olette sitä mieltä, että teille pitäis verorahoista kustantaa jotkut uusimmat design pokat ja huippulaadun linssit? Kela kilpailuttaa nuo sopimukset vuosittain, siellä päättävät myös siitä, mitä tuotteita korvataan asiakkaalle. Jos lasit pokineen saa maksaa kelalle sen 20 eur, niin mitäpä luulette sillä saavan? Olisitte tyytyväisiä, että saatte jotkut lasit, eikä tarvitse sokkona kulkea, vaikka on sössinyt asiansa niin ettei itsellä ole pennin pyörylää.

Vierailija
118/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin mietin. Keskustelu oli aloitettu 2020, mutta varsinkin nyt 2022 voin sanoa, että en jaksaisi hymyillä jossain asiakaspalvelijan töissä varsinkaan näille ilmaiseksi kaiken saaville. Harmi se on huomata miten katkeraksi on tässä pikkuhiljaa muuttunut, mutta näin se on. Lisätään tähän vielä kohta joku 800e sähkölasku tai vaihtoehtona vuorotyön päälle puusavotta, sähkökatkot ja alennusmyynneissä juokseminen, ja siltikään rahat ei riitä mihinkään, niin... 

Vierailija
119/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista asiakasta, huolimatta siitä, asioiko hän maksusitoumuksella, itse tienaamilla rahoillaan tai vaikka alennuskupongeilla, tulee kohdella asianmukaisella arvokkuudella ja kunnioituksella.

Jokainen heistä on ihmisenä yhtä arvokas ja jokaisen meistä tilanteet saattavat muuttua silmänräpäyksessä hyvästä huonoon sekä päinvastoin.

Jokainen meistä voisi olla samassa tilanteessa milloin tahansa, joten turha ylimielisyys ei ole suotavaa.

Jos kokee saaneensa ala-arvoista palvelua, siitä kannattaa antaa palautetta eteenpäin ja laulattaa puskaradiota.

Siitäkin huolimatta, vaikkei se mitään autakaan.

Vierailija
120/133 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneen junaan. Viimeksi kun itsemaksavana asiakkaana istuin optikolla tuolissa mittaukset kesken, liikkeeseen saapui maksusitoumuksella asioiva asiakas, joka vei kahden optikon huomion. Me muut asiakkaatkin saimme osamme, kun hän ei ollut saanut juuri niitä kehyksiä, mitkä olisi halunnut, huonot linssit ja vielä stalkkasimme häntä. Minulla ainakin oli tunne, että myyjien ajatus oli saada lasejaan hakeva asiakas mahdollisimman pian pois, että myyjät saisivat työrauhan ja toiset asiointirauhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi