Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo ongelma: näytän "liian nuorelta" parisuhteeseeni

Vierailija
10.02.2020 |

Tarkoitus ei ole humble-bragata, tämä on ihan oikea ongelma minulle.

Miehelläni ja minulla on vain 5 vuotta ikäeroa. Omasta mielestäni näytän joko ikäiseltäni, tai hieman ikäistäni nuoremmalta. Samoin mieheni näyttää ihan ikäiseltään. Ihmiset kuitenkin luulevat ikäeromme oleva valtava! Jopa jotkut miehen kaverit luulevat (ja onnittelevat), että on hyvin nuoren naisen kanssa yhdessä. Joku tuntematon ei tiennyt, että olemme pari ja luuli että olen mieheni tytär. :D

Käytöksestä en luule johtuvan, olen aika hillitty ja kohtelias.

En ole tarpeeksi vahva luonne, että voisin olla välittämättä ihmisten mielipiteistä. Noissa tilanteissa en ole immarreltu, vaan todella vaivaantunut.

Miten voisin vaikuttaa vanhemmalta, ilman että pilaan ulkonäköäni tanttamaisuudella?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 60+ ikäiset helposti luulevat kaikkia vähänkin itseään nuorempia lähestulkoon alaikäisiksi. Esimerkiksi minulle yksi uusi naapuri kertoi jäävänsä pian eläkkeelle ja alkoi selostaa omasta ammatistaan, että "älä vaan tälle alalle lähde". Totesin, että ei ole ammatinvalinta kovin ajankohtainen asia, olen 41-vuotias ja toiminut omassa ammatissani lähes 20-vuotta 😅

Hauskin yhdistelmä on babyface ja iäkkäät vanhemmat, siis keski-ikäisenä esimerkiksi isä tullut vasta isäksi.

Kymmenen vuotta vanhemmat ihmiset tulevat silleen että "me tullaan ihan eri maailmasta, saatiin vielä vanhan ajan kasvatus!":D

Tosiassa heidän vanhempansa ovat omiani nuorempia usein.

Olen 52vee, minua luullaan yleensä nelikymppiseksi, vanhempani syntyivät 1930-luvulla.

Siis suuria ikäluokkia edeltänyttä ikäluokkaa, joka ei ihan ehtinyt sotaan. Isä on jo haudassa nyt.

Ihmiset olivat ennen vanhemman näköisiä eri syistä johtuen, ihmisten arviointikyky elää yhä menneisyydessä. Ihmiset pitävät niitä Suomi-filmin aikoja "normina".

Vähän aiheen vierestä:

Mulla taas vanhemmat ovat ihan "normaalin" ikäisiä vanhemmikseni, mutta isän puolen isovanhemmat syntyivät 1900- ja 1910-luvuilla. Jotenkin kummissani olen aina lukenut lehtijuttuja joissa on vaikka neljä sukupolvea yhdessä ja kunkin sukupolven välissä joku 20 vuotta. Mulla ei ole montaa sukupolvea jonnekin 1800-luvullekaan ja olen 37.

Vierailija
42/43 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän täysin miten pahalta susta tuntuu. Mua luultiin 17 vuotiaana 10 vuotiaaksi ja yhä 26 vuotiaana multa joskus kysellään kun menen töihin että "kouluunkos sitä ollaan menossa". Tykkään käyttää reppuja ja saan silloin varsinkin usein vähän ihmeellisiä kommentteja. Muuten olen tosi hailakka kasvonpiirteiltäni kun en oikein tykkää paljon meikata ja pukeudun aika perusvaatteisiin,mutta värikkäästi.

En itse näe itseäni mitenkään noin paljon ikäistäni nuorempana mutta ihmetyttää kyllä tämä ja myös ärsyttää. Toisten ihmisten kommentit varsinkin ärsyttää vaikka ne yrittää ignoorata. Miesten keskuudessa mulla ei oo vientiä. Oon miettiny voisko jostakin stylistin palvelusta olla apua...

N26

Aika paljon vaikuttaa, miten pukeutuu ja meikkaa. Jos asia häiritsee itseäsi, niin ei varmaan auta muu kuin muuttaa omaa tyyliä. Vaihtaa reppu salkkuun ja laittaa sellaiset vaatteet, joita kukaan nuori ei pidä koulussa. Klassinen tumma jakkupuku, helmet kaulaan ja silmälasit päähän niin tuskin kukaan luulee koululaiseksi. Jos se on omaan työhön liian muodollinen tyyli, niin vaikka suorat tummat housut tai jakkupuvun hame, yksinkertsiset korkokengät ja paitapusero. Tai ns. bisnessfarkut ja jakku. Ei tennareita eikä reppua. Kampaajaa kannattaa pyytää leikkaamaan aikuiselle sopivat hiukset tai pitkät hiukset laittaa nutturalle, ei ponnarille tai letille. Kevyt meikki antaa aikuisen vaikutelman, "sotamaalaus" tai ei ollenkaan meikkiä voi tehdä teinimäisen vaikutelman.

Minä olen jo yli nelikymppinen, enkä ainakaan omasta mielestäni mikään hyvin säilynyt. Olen vähän rupsahtanut ja lievästi ylipainoinen. Ryppyjäkin on

Silti liikuntavaatteissa ja hiukset letillä jotkut luulee parikymppiseksi opiskelijaksi. Minusta tämä ei ole millään tavalla hienoa, vaan lähinnä vaivaannuttavaa. Oman ikäiset useimmin arvioi iäkseni n. 35v. niin jotain hieman ikäistäni nuorekkaampaa olemuksessa ilmeisesti on. Kun pukeudun jakkupukuun ja laitan silmälasit ja helmet, yleensä tunnistetaan ihan oman ikäisekseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ongelmat. Minulla ja miesystävälläni on 23 vuotta ikäeroa. Näytän kuitenkin itse nuorelta, joten joku voisi luulla, että ikäeromme on 30 vuotta. Mitä väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme