Outo ongelma: näytän "liian nuorelta" parisuhteeseeni
Tarkoitus ei ole humble-bragata, tämä on ihan oikea ongelma minulle.
Miehelläni ja minulla on vain 5 vuotta ikäeroa. Omasta mielestäni näytän joko ikäiseltäni, tai hieman ikäistäni nuoremmalta. Samoin mieheni näyttää ihan ikäiseltään. Ihmiset kuitenkin luulevat ikäeromme oleva valtava! Jopa jotkut miehen kaverit luulevat (ja onnittelevat), että on hyvin nuoren naisen kanssa yhdessä. Joku tuntematon ei tiennyt, että olemme pari ja luuli että olen mieheni tytär. :D
Käytöksestä en luule johtuvan, olen aika hillitty ja kohtelias.
En ole tarpeeksi vahva luonne, että voisin olla välittämättä ihmisten mielipiteistä. Noissa tilanteissa en ole immarreltu, vaan todella vaivaantunut.
Miten voisin vaikuttaa vanhemmalta, ilman että pilaan ulkonäköäni tanttamaisuudella?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Olen 33v ja minua luullaan 4v tyttöni siskoksi, aika usein jopa kysytään, onko äiti antanut lupaa mennä kahdestaan leikkipuistoon. Olen siro, mutta en mitenkään erityisen nuorekas. Huppari ja iso pipo aiheuttavat sen, että minua luullaan noin 13v ikäiseksi.
Voi ei! :D Kuulostaa vielä överimmältä. Mitä olet vastannut?
Ap
Saulilla ja Jennilläkin on oikeasti vain 5 vuotta ikäeroa.
Ei sinun tarvitse koittaa vaikuttaa vanhemmalta muiden takia :D Mielenkiintoinen ilmiö teillä, siitä oli kiva kuulla, mutta en tajua miten ihmiset vaivaantuu vähän kaikesta. Relax.
Miehesi on +40v? Silloin oikeastaan tapahtuu se nopein vanhenemispyrähdys, joka on usein aika isokin. Voi se toki ennemminkin jo tulla. Miehesi on siis vanhentunut ja itse olet lähestymässä vasta tuota pyrähdystä. Se tekee teidän yhtäkkisen eroavaisuuden.
Minua luullaan mieheni siskoksi. Julkisesti suuteleminen saa ne ihmiset kalpenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 33v ja minua luullaan 4v tyttöni siskoksi, aika usein jopa kysytään, onko äiti antanut lupaa mennä kahdestaan leikkipuistoon. Olen siro, mutta en mitenkään erityisen nuorekas. Huppari ja iso pipo aiheuttavat sen, että minua luullaan noin 13v ikäiseksi.
Ap
Jos joku kysyy, että tietääkö äiti, että olette näin myöhään kahdestaan ulkona (tyyliin klo 19.00), niin vastaan, että joo, se tuli itsekin töistä vasta klo 18 (mikä on totta, siihen aikaan meillä kotiudutaan). Ja jos kysytään, että onko vanhempien lupa ulkoiluttaa koiria (pieniä) klo 19.30, niin vastaan, että joo, pari kertaa on saatu lupa, kun äiti ei ehdi.
Yksi lasu on tehty siitä, kun kannoin nukkuvan (silloin 2v) tytön autosta kotiin ja siinä noin 100m matkalla joku meille vieras nainen tuli vastaan ja kauhistui, että miten voi lapset olla yöllä kahdestaan ulkona. Seurasi kotiovelle asti ja teki ilmoituksen, että lapset on klo 23 ulkona ja koti oli ihan pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on +40v? Silloin oikeastaan tapahtuu se nopein vanhenemispyrähdys, joka on usein aika isokin. Voi se toki ennemminkin jo tulla. Miehesi on siis vanhentunut ja itse olet lähestymässä vasta tuota pyrähdystä. Se tekee teidän yhtäkkisen eroavaisuuden.
Mieheni on 34. Eikä näytä minusta mitenkään ikäisiään vanhemmalta. Ehkä muut näkevät toisin? Minun silmissäni on urheilullinen ja kanssani samoja ikiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos joku kysyy, että tietääkö äiti, että olette näin myöhään kahdestaan ulkona (tyyliin klo 19.00), niin vastaan, että joo, se tuli itsekin töistä vasta klo 18 (mikä on totta, siihen aikaan meillä kotiudutaan). Ja jos kysytään, että onko vanhempien lupa ulkoiluttaa koiria (pieniä) klo 19.30, niin vastaan, että joo, pari kertaa on saatu lupa, kun äiti ei ehdi.
Yksi lasu on tehty siitä, kun kannoin nukkuvan (silloin 2v) tytön autosta kotiin ja siinä noin 100m matkalla joku meille vieras nainen tuli vastaan ja kauhistui, että miten voi lapset olla yöllä kahdestaan ulkona. Seurasi kotiovelle asti ja teki ilmoituksen, että lapset on klo 23 ulkona ja koti oli ihan pimeä.
Voi apua! :D Positiivista tässä on se, että naapureita kiinnostaa lapsen hyvinvointi. Asiallisesti vastailtu.
Ap
Musta tuntuu että Suomessa naiset rupsahtaa ja lihoaa niin nuorena että jos vähänkin eroaa massasta niin alkaa päivittely siitä miten nuorelta joku näyttää.. siinä on taustalla kateutta ja katkeruutta. Ihmiset on eri näköisiä ja miksi ylipäänsä pitää odottaa että parisuhteessa nainen ja mies näyttää samanikäisiltä. Minua usein luullaan nuoremmaksi ja nämä tilanteet on kyllä hämmentäviä.. kerran 20 vuotiaana minua luultiin ala astetta käyväksi. Toki nuo kommentit vaikuttaa itsetuntoon mutta minkäs teet.. En oikein osaa sanoa miten niihin pitäisi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että Suomessa naiset rupsahtaa ja lihoaa niin nuorena että jos vähänkin eroaa massasta niin alkaa päivittely siitä miten nuorelta joku näyttää.. siinä on taustalla kateutta ja katkeruutta. Ihmiset on eri näköisiä ja miksi ylipäänsä pitää odottaa että parisuhteessa nainen ja mies näyttää samanikäisiltä. Minua usein luullaan nuoremmaksi ja nämä tilanteet on kyllä hämmentäviä.. kerran 20 vuotiaana minua luultiin ala astetta käyväksi. Toki nuo kommentit vaikuttaa itsetuntoon mutta minkäs teet.. En oikein osaa sanoa miten niihin pitäisi vastata.
Millä tavalla on vaikuttanut sun itsetuntoon? Kun osalle on positiivinen, osalle negatiivinen ja osalle jotain siitä väliltä oleva asia.
Ap
Mulle on tarjottu lasten ruokalistaa ravintolassa ja kieltäydytty myymästä olutta ruokakaupassa, kun ikää oli noin 30v. Kun olin treffeillä yhdessä kahvilassa ja mainitsin ikäni, tuntematon lähellä istuva mies totesi siihen: "mitä hittoa. Näytät korkeintaan 19-vuotiaalta."
Kerran tyyppi, joka jo valmiiksi luuli mua kymmenen vuotta nuoremmaksi luettuaan mun henkkarini väärin totesi mun näyttävän nuoremmalta.
Entisessä työpaikassa yksi työkaveri päivitteli sitä, miten näytän ihan 16-vuotiaalta, eikä siksi osannut kuulemma ottaa mua tosissaan. Ihan helkkarin ärsyttävää ja se se sanoi sen päin naamaa.
Ei kai tähän auta muu kuin aika. Jos oikeasti olet lapsenkasvoinen ihminen, niin ei sille mitään voi. Se ei tunnu kivalta.
Itse olen omaksunut semmoisen ehkä liiankin asiallisen puhetavan, mutta en tiedä, onko siitä edes hyötyä. On tosi vaikeaa tulla otetuksi vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta, en tiedä minkälaisin silmin ihmiset toisiaan katsovat.
-bussissa myytiin lastenlippu töistä tullessa
Minulta tullaan välillä kysymään aionko hakea lukioon vai ammattikouluun. Alkaa olemaan jo aika väsynyttä omasta mielestäni, mies 24v.
Minä olin teatteriporukassa, jossa näyttelin kerran noin 7v lasta. Esityksen jälkeen minulta tultiin kysymään, kuinka vanha olen, kun oli mennyt läpi, että tosiaan olen sen ikäinen.
Olin silloin 36v.
Tosi outoa.
Älä yritä näyttää vanhemmalta väkisin. Iskekää oikeat iät tiskiin jos joku ihmettele tai onnittelee. Ellet sitten halua pukeutua klassiseen tyyliin ja silmälasit päähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin teatteriporukassa, jossa näyttelin kerran noin 7v lasta. Esityksen jälkeen minulta tultiin kysymään, kuinka vanha olen, kun oli mennyt läpi, että tosiaan olen sen ikäinen.
Olin silloin 36v.
Tosi outoa.
Mitä ihmettä? Oletko jotenkin normaalia lyhyempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin 36v.
Tosi outoa.Mitä ihmettä? Oletko jotenkin normaalia lyhyempi?
En, tai siis 160cm olen, en siis pitkäkään. Aika hämmentävää.. ja olen nainen, joten on kuitenkin leveämpää lantiota ja rinnatkin.. (ei tosin isot:) )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin 36v.
Tosi outoa.Mitä ihmettä? Oletko jotenkin normaalia lyhyempi?
En, tai siis 160cm olen, en siis pitkäkään. Aika hämmentävää.. ja olen nainen, joten on kuitenkin leveämpää lantiota ja rinnatkin.. (ei tosin isot:) )
Outoa. Oliko jotku muodot peittävät vaatteet?