Voiko luottokortti olla muka kuluton?
Kaverilla on Bank Norwegianin luottokortti ja se väitti, että se on kuluton jos maksaa luottonsa ajallaan ja kuulemma saa lentopisteitä ostoksista joilla myös matkustelee vuosittain. Pitääkö tämä muka paikkansa? Onko teillä kokemuksia tästä luottokortista?
Kommentit (54)
Aiemmissa postauksissa jollekin suositeltiin S-pankin luottokorttia, joten minäkin samassa tilanteessa päädyin siirtämään tulossa olevan perintöni S-pankkiin ja hain S-pankin luottokorttia debit/credit-ominaisuuksilla. Koska säännölliset kuukausituloni (työ- ja vanhuuseläkkeeni) jäävät alle 1000 euroa, korttia ei myönnetty luotollisena.
S-pankin sivuilla lukee näin: "Voit hakea korttia, kun olet vähintään 18-vuotias, sinulla on säännölliset työ- tai eläketulot, olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti ja sinulla on suomalainen henkilötunnus ja pysyvä asuinpaikka Suomessa."
Siis voi toki _hakea_ korttia, mutta ei välttämättä _saa_ vaikka mainitut ehdot täyttääkin. Olisi voinut olla maininta, kuinka suuret nuo säännölliset työ- ja eläketulot pitää vähintään olla. Nuoruusvuosistani saakka olen ollut osuusliikkeen jäsen, että kiitos vain kun taas kyykytettiin köyhää.
Tai siis enhän minä enää olekaan köyhä - ehkä toiselle pankille kelpaa perintöeuroni ja tulossa olevasta kiinteistömyynnistä lisää.
Bank Norwegianin luottokortin sain, vaikka senkin nettihakemuksessa kysyttiin tulot.
Kysymys: kuinka luotettava ja vakavarainen tuo pankki on? Jos siirrän perintorahani sinne, ovatko rahani turvassa?
Vai kannattaako minun ottaa Nordeasta rinnakkaistili? Nordeassa minulla jo on MasterCard ja käyttötili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalooooGoogle kirjoitti:
Haloo ota nyt Google käteen ja etsi tietoa. Meni varmaan 3 sekuntia löytää kokemuksia tuosta Norskin kortista. https://www.sijoitussuomi.fi/bank-norwegian-matkailevan-ihmisen-luottok…
Kai sinä ymmärrät tuon sivun olevan Bank Norwegianin maksama mainos?
Mainos tai ei, niin silti kortti on ilmainen. Noin vuoden ostoksilla kerätyillä pisteillä vast'ikään maksoin lennon Budapestiin.
Mitenköhän tuo pulju pysyy pystyssä jos eivät saa tuloja mistään ja vielä tarjoavat lentoja "ilmaiseksi"? Veikkaisin että isohko osa kortin haltijoista ei maksa luottojansa ajallaan ja sitten korot juoksevat.
Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Tasan varmasti Norwegian ei ole hyväntekeväisyysyhdistys vaan jollain keinolla tavoittelevat voittojen maksimointia. Asiakas maksaa aina. Myös silloin kun kuvittelee muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalooooGoogle kirjoitti:
Haloo ota nyt Google käteen ja etsi tietoa. Meni varmaan 3 sekuntia löytää kokemuksia tuosta Norskin kortista. https://www.sijoitussuomi.fi/bank-norwegian-matkailevan-ihmisen-luottok…
Mainos tai ei, niin silti kortti on ilmainen. Noin vuoden ostoksilla kerätyillä pisteillä vast'ikään maksoin lennon Budapestiin.
Mitenköhän tuo pulju pysyy pystyssä jos eivät saa tuloja mistään ja vielä tarjoavat lentoja "ilmaiseksi"? Veikkaisin että isohko osa kortin haltijoista ei maksa luottojansa ajallaan ja sitten korot juoksevat.
Siihen se taitaa perustua. Ilmainen kun maksat aina laskun kokonaan. Käytännössä miljoonista asiakkaista monet jättää maksamatta ja sitten pamahtaa 15 korko!
Ketä tässä nyt loppuviimeksi vedätetään? Ei ne tyhmyyttään tarjoa tätä "ilmaista etua".
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Tasan varmasti Norwegian ei ole hyväntekeväisyysyhdistys vaan jollain keinolla tavoittelevat voittojen maksimointia. Asiakas maksaa aina. Myös silloin kun kuvittelee muuta.
Ei Norwegianilla on vain yhtä asiakasta, vaan joukko asiakkkaita. En edes tiedä mitä korko on tarkalleen, mutta varmaan 10 % + euribor luokkaa, joten luotolla elävät maksavat muidenkin kuluttomat kortit. Itse olen vain saama puolella Norwegianin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös Nordean Mastercard joka on kuluton, jos maksan koko laskun pois eräpäivään mennessä. Tosin meillä on asuntolaina Nordeassa, joten ei mene muutenkaan mitään palvelumaksuja, eli en tiedä olisiko tämä korttikin muuten maksullinen. Ja S-Pankin Visa on myös kuluton.
S-Pankin Visa oli joskus maksuton, mutta ei ole enää. Kuukausilaskusta tulee 2 € veloitus. Eli on kuluton Visä, kunhan ei osta mitään sillä Visalla. Huijausta markkinoida sitä kuluttomana. Juuri tuosta syystä hankin Norwegianin Visan, joka aidosti on kuluton.
Maksa S pankin visa lasku pois ennenkuin lasku muodostuu niin ei mene 2€ per lasku.
Ja itse asiassa S Pankki maksaa sinulle 0,5% bonusta kun käytät korttia
Vierailija kirjoitti:
No tottakai osa maksaa niitä korkoja!
Ne myös tarjoaa ihan lainaa, kai sitäkin joku ottaa.
Mutta se, että joku muu maksaa, ei tarkoita, että minäkin maksan. Olen käynyt korttimaksujen kerryttämillä pisteillä esimerkiksi kaksi kertaa italiassa. Ja on siellä tälläkin hetkellä yli 600euroa lentorahaa. Pisteet ovat kertyneet ostoista, jotka olisin tehnyt jokatapauksessa. En siis ole maksanut mitään ylimääräistä, mutta saan ilmaisia lentoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Norwegianilla on vain yhtä asiakasta, vaan joukko asiakkkaita. En edes tiedä mitä korko on tarkalleen, mutta varmaan 10 % + euribor luokkaa, joten luotolla elävät maksavat muidenkin kuluttomat kortit. Itse olen vain saama puolella Norwegianin puolelta.
Ei niitä kiinnosta yksittäiset asiakkaat. Riittää kun asiakkaat kokonaisuutena maksavat korttien käytöstä. Tämä on tehokas keino hankkia asiakkaita firmalle. Mitä enemmän ihmisillä on luottokortteja sitä enemmän on myös maksavia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalooooGoogle kirjoitti:
Siihen se taitaa perustua. Ilmainen kun maksat aina laskun kokonaan. Käytännössä miljoonista asiakkaista monet jättää maksamatta ja sitten pamahtaa 15 korko!
Ketä tässä nyt loppuviimeksi vedätetään? Ei ne tyhmyyttään tarjoa tätä "ilmaista etua".
Kuluttomat kortit kilpailevat pankin tarjoaminen korttien. Itsellä on kaksi visaa ja kolme mastercardia. Ei todellakaan olisi kuin yksi luottokortti, jos ne jotain kustantaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai osa maksaa niitä korkoja!
Ne myös tarjoaa ihan lainaa, kai sitäkin joku ottaa.Mutta se, että joku muu maksaa, ei tarkoita, että minäkin maksan. Olen käynyt korttimaksujen kerryttämillä pisteillä esimerkiksi kaksi kertaa italiassa. Ja on siellä tälläkin hetkellä yli 600euroa lentorahaa. Pisteet ovat kertyneet ostoista, jotka olisin tehnyt jokatapauksessa. En siis ole maksanut mitään ylimääräistä, mutta saan ilmaisia lentoja.
Samalla tavalla kuin jokainen pikavipin ottanut kuvittelee maksavansa sen heti pois. Käytännössä silti meillä on satoja tuhansia maksuhäiriömerkinnän saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalooooGoogle kirjoitti:
Kuluttomat kortit kilpailevat pankin tarjoaminen korttien. Itsellä on kaksi visaa ja kolme mastercardia. Ei todellakaan olisi kuin yksi luottokortti, jos ne jotain kustantaisivat.
Mitä järkeä noita kortteja on keräillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös Nordean Mastercard joka on kuluton, jos maksan koko laskun pois eräpäivään mennessä. Tosin meillä on asuntolaina Nordeassa, joten ei mene muutenkaan mitään palvelumaksuja, eli en tiedä olisiko tämä korttikin muuten maksullinen. Ja S-Pankin Visa on myös kuluton.
S-Pankin Visa oli joskus maksuton, mutta ei ole enää. Kuukausilaskusta tulee 2 € veloitus. Eli on kuluton Visä, kunhan ei osta mitään sillä Visalla. Huijausta markkinoida sitä kuluttomana. Juuri tuosta syystä hankin Norwegianin Visan, joka aidosti on kuluton.
Maksa S pankin visa lasku pois ennenkuin lasku muodostuu niin ei mene 2€ per lasku.
Ja itse asiassa S Pankki maksaa sinulle 0,5% bonusta kun käytät korttia
Joo, nyt on näin, mutta muuttui vasta pari kuukautta sitten. Käytän Visaa vain maksuaikakorttina ja aiemmin S-Pankilla meni tilinhoitomaksu, nyt ei enää.
Maksutapaedun saa myös pankkipuolella ostaessa, ei pelkästään luotolla. Mutta vain S-ryhmän ostoista tietenkin. Tarkennuksena vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalooooGoogle kirjoitti:
Mitä järkeä noita kortteja on keräillä?
En ole niitä keräilyn vuoksi keräillyt, mutta ottanut, jos siitä on ollut minulle hyötyä. Ei kukaan pakota ase ohimolla käyttämään, enkä edes muista kuin kahden käyttämäni kortin pin koodia.
Elä valehtele, selasin kahdelta vuodelta, ei senttiäkään. Minulla on kaksi korttia, debit ja credit, joita käytän aktiivisesti. Ilmeisesti kolmannesta menisi tuo 2 euroa.