Voiko luottokortti olla muka kuluton?
Kaverilla on Bank Norwegianin luottokortti ja se väitti, että se on kuluton jos maksaa luottonsa ajallaan ja kuulemma saa lentopisteitä ostoksista joilla myös matkustelee vuosittain. Pitääkö tämä muka paikkansa? Onko teillä kokemuksia tästä luottokortista?
Kommentit (54)
Mulla on myös Nordean Mastercard joka on kuluton, jos maksan koko laskun pois eräpäivään mennessä. Tosin meillä on asuntolaina Nordeassa, joten ei mene muutenkaan mitään palvelumaksuja, eli en tiedä olisiko tämä korttikin muuten maksullinen. Ja S-Pankin Visa on myös kuluton.
Jos/kun ei käytä korttia Norwegian Visasta tulee 0,00 lasku. Osuuspankissa sitä ei ainakaan voi maksaa, siellä se roikkuu kuitenkin. (alin summa olisi 0,01 e). Oletteko vaan jättäneet maksamatta?
Vierailija kirjoitti:
Norwegianin Visa on kuluton, samoin ainakin Nordean Mastercard.
S-Pankin visakorttikin on kuluton, jos sitä ei käytä.
Pakko se on kai uskoa, että se kuluton on. Tuleeko lasku miten?
Täysin kuluttomat kortit nojaavat siihen, että aina löytyy riittävästi asiakkaita, joilla ei ole tarpeeksi maksukykyä suhteessa kulutushaluun.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita ei ole. Mikään yritys ei harrasta hyväntekeväisyyttä, eli näennäisesti kuluttoman luottokortin kulut huomioidaan jossain muualla.
Joku muu maksaa. Minä en ole kortin käytöstä maksanut senttiäkään ja saanut päälle pari ilmaista kotimaanlentoa.
Minulla on Nordean Mastercard, joka ei maksa minulle mitään, jos maksan koko laskun eräpäivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Nordean Mastercard, joka ei maksa minulle mitään, jos maksan koko laskun eräpäivään mennessä.
Oma pankki OP:lla ja se ainakin maksaa, kun en ole omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös Nordean Mastercard joka on kuluton, jos maksan koko laskun pois eräpäivään mennessä. Tosin meillä on asuntolaina Nordeassa, joten ei mene muutenkaan mitään palvelumaksuja, eli en tiedä olisiko tämä korttikin muuten maksullinen. Ja S-Pankin Visa on myös kuluton.
S-Pankin Visa oli joskus maksuton, mutta ei ole enää. Kuukausilaskusta tulee 2 € veloitus. Eli on kuluton Visä, kunhan ei osta mitään sillä Visalla. Huijausta markkinoida sitä kuluttomana. Juuri tuosta syystä hankin Norwegianin Visan, joka aidosti on kuluton.
Ihmettelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norwegianin lasku tulee e-mailiin PDF-muodossa, Master Card -lasku verkkopankkiin. Kerran kuussa tulee lasku.
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun ei käytä korttia Norwegian Visasta tulee 0,00 lasku. Osuuspankissa sitä ei ainakaan voi maksaa, siellä se roikkuu kuitenkin. (alin summa olisi 0,01 e). Oletteko vaan jättäneet maksamatta?
Kaikkia se leipä elättääkin... 0,00e laskut vain poistetaan, sekin onnistuu siellä osuuspankin sivuilla
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norwegianin lasku tulee e-mailiin PDF-muodossa, Master Card -lasku verkkopankkiin. Kerran kuussa tulee lasku.
Kiitos!
Eihän Spankinkaan luottokortista ole mitään kuluja kun maksaa aina laskun kokonaan.
Kaikki korttijärjestelmät aiheuttavat kustannuksia mutta kustannukset jyvitetään kaikille, siis myös niille joilla ei ole korttia.
Eli korttia käyttämällä hyötyy, kortitta vain maksaa. Sama juttu myös poonuskorteissa.
Mnä maksan aina jollakin kortilla. En ole huomannut ylymääräistä velotusta,
. Jos on pankissa monta sataa tuhatta erilaisia talletuksia ja tilejä, ei tarvise maksaa luottokorteista mitään. Postissa tulee uusiakin.Jossain on jotain lentopisteitä, jotka näkyy kännykässä, samalla kerrotaan minne nyt on Finnair-plus tarjouslentoja tai voi nostaa natkustusluokkaa ykköseen.
Normaalin arkielämän raha-asioihin minulla on Nordea Electron ja Stockmann Mastercard.
Nyt sain pikkuriikkisen perinnön, jonka haluan pitää erillään muista pankkiasioista. Perinnön aion käyttää yksinomaan matkustamiseen. Mikä pankki ja tili tuohon tarkoitukseen olisi paras?
Reissutili kirjoitti:
Normaalin arkielämän raha-asioihin minulla on Nordea Electron ja Stockmann Mastercard.
Nyt sain pikkuriikkisen perinnön, jonka haluan pitää erillään muista pankkiasioista. Perinnön aion käyttää yksinomaan matkustamiseen. Mikä pankki ja tili tuohon tarkoitukseen olisi paras?
No matkustamiseen taitaa olla tuo Bank Norwegianin luottokortti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia se leipä elättääkin... 0,00e laskut vain poistetaan, sekin onnistuu siellä osuuspankin sivuilla
No ei kaikki pankkiasioita tiedä niin tarkasti....
Vierailija kirjoitti:
Piti viahtaa pankkia kun Nordealla on todella surkea asiakaspalvelu. S-pankki on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Spankinkaan luottokortista ole mitään kuluja kun maksaa aina laskun kokonaan.
Kaikki korttijärjestelmät aiheuttavat kustannuksia mutta kustannukset jyvitetään kaikille, siis myös niille joilla ei ole korttia.
Eli korttia käyttämällä hyötyy, kortitta vain maksaa. Sama juttu myös poonuskorteissa.
S-Pankin Visasta menee 2e laskutuskulua kuukaudessa, eli on kuluton vain jos et käytä. Ja olen samaa mieltä kuin yllä että on valehtelua väittää korttia kuluttomaksi kun sen käytöstä pitää maksaa.
On kuluton Mastercard Gold. Kulut tulevat siitä, jos asiakas ei lyhennä koko saldoa eräpäivään mennessä (korko) sekä kauppiaiden maksuista.