Pitäisikö palauttaa rahta? (Tori.fi kaupat)
Myin viime viikolla useamman keräilykortin naiselle ja nyt hän laittoi viestiä, että ovat kuulemma feikkejä ja haluaa rahat takaisin, lähettää sitten kortit minulle takaisin.
En todellakaan tiennyt jos olivat, en edes tiedä aidon ja feikin eroa, kun näitä kortteja löytyy monia erilaisia, osa on hologrammeja ja osa ei.
Laitoin kuitenkin ostajalle jokaikisestä kortista kuvan edestä ja takapuolelta, että sai tarkistaa niiden kunnon ja hyväksyä kaupan, pitääkö minun nyt oikeasti palauttaa rahat hänelle ja toivoa, että saan rahat takaisin? En haluaisi palauttaa rahoja ja todeta, ettei hän lähettänyt kortteja takaisin, mutten kyllä halua mitään rikosilmoitustakaan niskaani.
Epäilen kyllä huijauksen mahdollisuutta, koska hänen kanssaan oli hieman haastavaa käydä kauppaa.
En ole vielä vastannut hänelle, joten mitä teen? Jos en suostu kauppojen purkuun, mitä tapahtuu jos hän tekee rikosilmoituksen? Laitoin kuitenkin hyvät kuvat hänelle ennen ostopäätöstä korteista.
Kommentit (129)
Ei ole syytä palauttaa rahoja, vaikuttaa siltä että ostaja yrittää huijata.
Vierailija kirjoitti:
Palauttaa ensin kortit, sitten palautat rahat. Muussa tapauksessa ei rahan palautusta.
Pidä pintasi.
Pelihenkilö palauttaisi feikkikortit pitäen aidot itsellään saaden vielä rahatkin takaisin.
Kiitoksia vastauksista, luulen että en suostu kauppojen purkuun.
Olen tosiaan kirjoittanut, myynnissä x kortteja, kunto vaihtelee, kuvaan jokaisen kortin ennen ostopäätöstä ja tarkistan kunnot, pääosin hyvässä kunnossa. Hinnat x/kpl tai nipun ostajalle sovitaan summa. Postitus ok jne.
Missään en ole sanonut että olisivat aitoja ja tämä ostaja tosiaan jätti yhden pois, kun ei ollut varma oliko aito. Ja kaikista korteista laitoin hänelle kuvat edestä ja takaa, kuten aina. Ja kaikki muut ostajat olleet tyytyväisiä, kun olen näitä monta myynyt.
Itselläkin kyllä kävi mielessä, josko lähettäisi minulle feikit kortit ja pitäisi itsellään aidot tai jopa täysin eri kortit, koska kuvasi tosiaan vain takapuolelta kortit.
Ostaja ei ainakaan nyt vielä ole tehnyt mitään, jotta uhkaisin häntä rikosilmoituksella.
Taidan myös vielä tiedustella asiaa poliisilta, mitä tapahtuu jos hän nyt tästä tekisi ilmoituksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän päätteli etteivät kortit ole aitoja? Ja oletko mainostanut niitä aitoina?
En lähtisi rahoja palauttamaan. En myöskään ymmärrä mistä asiasta hän tekisi rikosilmoituksen? Huijauksesta? Voihan hän tehdä mutta eipä ne taida mihinkään johtaa.
Perättömän rikosilmoituksen tekeminen on myös rangaistavaa.
Ei ole perätön jos ovat feikkejä. Jompi kumpi kusettaa. Eikä seuraamuksia ole, vaikka olisivat aitoja, jos ostaja luuli niitä feikeiksi.
Ohis
Aivan, piti vielä se mainita, että hänelle meni aika haluttu ja vähän arvokkaampi kortti, josta sain ensimmäisten 10 minuutin aikana 7 kyselyä, mutta hän ehti ensin. Joten sekin voisi viitata siihen, että yrittäisi huijata.
Ja tosiaan mielestäni se oli outoa, ettei kertonut mitkä kortit olisivat feikkejä ja miksi kuvasi vain 6, kun sanoi 7 olevan feikkejä. Sitten selitti, että ylärivissä on feikit ja alarivissä kopiot. Mitä eroa niillä muka on? Ja hän vaikutti keräilijältä, joten hän olisi varmasti kuvista jo nähnyt, jos olisivat feikkejä.
Mutta viestit hänen kanssaan pidän kyllä visusti tallessa, jos oikeasti tekeekin ilmoituksen.
Ap
Kyllä on ostajan vastuulla, varsinkin kun on laitettu kuvat ennen päätöstä.
Näin Torissa itsekin myyvänä hälytyskellot alkoivat soida, kun kerroit ostajan pyytävän ensiksi rahat takaisin, jotta hän lähettää kortit.
Ei varmasti lähetä, sinulta menee sekä rahat että kortit.
Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa eivät päde käytännössä mitkään yritysten kanssa voimassa olevat säännöt ja lait eli sinulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa kortteja takaisin, palauttaa rahoja tai edes jatkaa ostajan ulinan kuuntelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän päätteli etteivät kortit ole aitoja? Ja oletko mainostanut niitä aitoina?
En lähtisi rahoja palauttamaan. En myöskään ymmärrä mistä asiasta hän tekisi rikosilmoituksen? Huijauksesta? Voihan hän tehdä mutta eipä ne taida mihinkään johtaa.
Perättömän rikosilmoituksen tekeminen on myös rangaistavaa.
Ei ole perätön jos ovat feikkejä. Jompi kumpi kusettaa. Eikä seuraamuksia ole, vaikka olisivat aitoja, jos ostaja luuli niitä feikeiksi.
Ohis
Ei se poliisi ala tutkimaan mitään korttien aitoutta. Kyse on siitä, onko ap huijannut kaupoissa. Ei ole, koska ei ole väittänyt kortteja aidoiksi ja on toimittanut mitä on luvannut, eli pitänyt oman puolensa sovitusta.
No ihan varmasti olisi nähnyt kuvista jos olisi ollut feikkejä, yrittää kusettaa, pitää itsellään aidot ja lähettää takaisin feikit jos mitään. Huomasi, ettet tiedä feikin ja aidon eroa, mutta hän tietää.
Vierailija kirjoitti:
Näin Torissa itsekin myyvänä hälytyskellot alkoivat soida, kun kerroit ostajan pyytävän ensiksi rahat takaisin, jotta hän lähettää kortit.
Ei varmasti lähetä, sinulta menee sekä rahat että kortit.
Yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa eivät päde käytännössä mitkään yritysten kanssa voimassa olevat säännöt ja lait eli sinulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa kortteja takaisin, palauttaa rahoja tai edes jatkaa ostajan ulinan kuuntelemista.
Tämä sama minullekin tuli heti, kun ensin halusi rahat takaisin ja tosiaan muutkin oudot seikat, joista kirjoitin.
Ap
Torissa on kätevä ominaisuus, jolla saa käyttäjän blokattua. Jänkkääjä blokkiin ja life goes on.
Älä vaan palauta mitään rahoja.
Nyt otan vastaan vinkkejä, miten nätisti kerron ostajalle, että hänellä oli mahdollisuus tarkistaa korttien kunto kuvien kautta ennen ostopäätöstä, joten en suostu kauppojen purkuun, koska olen toimittanut sen mitä olen luvannut. Suorilta en viitsi vain jättää vastaamatta hänelle tai estää häntä, se olisi mielestäni aika töykeää.
Minulla on sellainen kutina, että tämä tulee olemaan vaikeaa hänelle ymmärtää ja saatan joutua asiasta vääntämään hänen kanssaan. Toki pelkona myös se, että ilmestyy tänne kun laitoin tietysti kuoreen omat tietoni, jos kuori ei löydä perille.
Ap
Palauttaako rahti vai ei, siinäpä vasta kysymys.
Et kai vaan tarkoittanut rahka? Unohtuiko käteen kauppareissulla vai miten ?
Zinc
984 kirjoitti:
Jäi hieman epäselväksi postititko vai hakiko hän kortit? Yksityiskaupassa ei käsittääkseni päde palautusoikeus.
Käytetty tavara ostetaan siinä kunnossa ja sillä hinnalla,kun on sovittu.Tavaralla ei ole valitus eikä palautusoikeutta.Nipot,pon nipottajia.
Kirjoitat niin kuin kirjoitit jo viesteissä, hänellä oli mahdollisuus tarkastaa kuvat ennen ostopäätöstä ja voit mainita myös siitä, että epäili yhden kortin aitoutta, miksei siis epäillyt muiden kanssa.
Kuulostaa tosiaan siltä, että hän lähettäisi sinulle takaisin feikit ja pitäisi aidot itsellään. Tai sitten ei lähettäisi mitään. Jos kerran kuvasta epäili yhden kortin aitoutta, miksei sitten muka olisi tunnistanut jos muut eivät olisi olleet aitoja.
Voi apua, nyt pommittaa minua viesteillä torissa, enkä ole vielä muotoillut viestiä hänelle.
Ap
Kopioiden myyminen jo itsessään Torissa on kiellettyä