Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisikö asunnot kaupaksi, jos taloyhtiön tekisi "hiljaisuuden taloksi" ?

Vierailija
09.02.2020 |

Kun rakennetaan uusia kerrostaloja, niin niihin voi päättää uudenlaiset järjestyssäännöt ja erilaiset rakenneratkaisut. Menisikö asunnot esim. pk-seudulla (jossa on melko vilkas asuntokauppamarkkina) kaupaksi, jos tarjolla olisi ns. hiljainen talo? Koko kerrostalossa olisi rakenteissa huomioitu hyvä äänieristys niin rappukäytävään kuin asunnon huoneiden välillä ja tietenkin myös naapureihin. Ja järjestyssäännöissä alkaisi hiljaisuus jo klo 21, rapussa juokseminen ja huutaminen olisi kokonaan kielletty, äänekkään juhlat ym. olisi kokonaan kielletty ja muutenkin järjestyssäännöt olisi sellaiset, että vaaditaan hiljaista elämää. Huoltoyhtiöltä olisi kielletty lehtipuhaltimet. Autopaikat olisi hallissa, joten pihapaikkojen vuoksi ei tulisi autojen ääniä asuntoihin. Jne jne erikoisratkaisuilla tehtäisiin asumishiljaisuus.

Mit mieltä olette?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo toimi ihan siksi että ei ihmiset halua muuttaa kun oma elämäntilanne muuttuu. Tai jos itse pitää muuttaa pois, niin ei sitä halua rajoitetta että kämpän voi myydä vain hiljaisuuteen suostuvalle, vaan sitä haluaa rahansa asunnosta pois kun joku ostaja löytyy.

Itse en ikinä muuttaisi tuollaiseen taloon. Olen yökyöpeli ja klo 21 hiljaisuus olisi helvettiä. Muutenkin ihan tykkäänkin elämisen äänistä eikä ne häiritse. Nytkin kuuluu yläkerrasta pallon pompotusta ja askelten töminää mutta se on ihan jees. Kerran asuin tosi hiljaisessa kerrostalossa ja se oli ahdistavaa: tuntui että itsekin on pakko hissutella hiljaa kun muutkaan ei pidä mitään ääniä.

Kyllä monet haluavat muuttaa ja muuttavat kun elämäntilanne muuttuu. Vielä useampi tekisi niin jos se ei olisi kallista (varainsiirtovero) tai siihen ei liittyisi kannustinloukkua (kaupungin vuokra-asunto tms. piilotuettu asuminen).

On taloudellisesti ja ekologisesti epäviisasta naulata ihmiset johonkin asuntoon.

Varainsiirtovero asunto-osakkeesta on 2%. 200k asunnosta se on 4k, 800 000k asunnostakin vain 16. En usko että se kaataa kenenkään pankkia.

No huhhuh. Kotini on noin 400k€:n hintainen. Olisi ollut ihan posketon kulu maksaa 8000€ keskimäärin 5 vuoden välein kun olen vaihtanut työpaikkaa. Olisin halunnut asua lähempänä työpaikkoja ja varmaan kuluja koitui ja aikaa paloi mutta säästin 50t€ . En ole ihan vakuuttunut joidenkin kanssaihmisten talouden osaamisesta.

Vierailija
82/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistokohtainen ilmanvaihto poistaa äänien kuulumisen hormien kautta. Lattialämmitys niin ettei patterit toimi mikrofoneina ja kaiuttimina. Betoniseinät asuntojen väliin. Ei laminaattilattiaa. Talon sijainti riittävän kauas vilkkaista teistä ja kaduista ja lentoreiteiltä. Näillä pääsee aika pitkälle, kunhan kukaan ei kolistele.

Mukavaa on tietysti sekin ettei itse tarvitse olla ihan hiirenhiljaa, kun äänieristys on kunnossa. Itselle tärkeintä on se että saan nukuttua yöni hyvin ja mahdollisimman vähillä napeilla.

Viilennys olisi myös tarpeen kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan minä en pitäisi sellaisesta talosta, jossa oikein kannustetaan naapurikyttäykseen. Hyi hemmetti. Äänieristyksiin panostaminen on ehdottomasti jees, mutta kun nyt itse esimerkiksi tulen töistä klo 21 jälkeen, niin sika hankalaa olisi olla kusi sukassa klo 21 alkaen.

Tosim hiljaisuushan EI muuten kyllä tarkoita sitten sitä, että normaali elämä olisi sen jälkeen kielletty. Eli saa käydä suihkussa, pestä pyykkiä ja katsoa televisiota (normaalilla puheenvoimakkuudella).

Ja ei, lapsiperheitäkääm ei voi häätää.

Vierailija
84/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan minä en pitäisi sellaisesta talosta, jossa oikein kannustetaan naapurikyttäykseen. Hyi hemmetti. Äänieristyksiin panostaminen on ehdottomasti jees, mutta kun nyt itse esimerkiksi tulen töistä klo 21 jälkeen, niin sika hankalaa olisi olla kusi sukassa klo 21 alkaen.

Tosim hiljaisuushan EI muuten kyllä tarkoita sitten sitä, että normaali elämä olisi sen jälkeen kielletty. Eli saa käydä suihkussa, pestä pyykkiä ja katsoa televisiota (normaalilla puheenvoimakkuudella).

Kukaan normaalijärkinen ei pese kerrostalossa pyykkiä hiljaisuuden aikana. Suihkussa totta kai voi käydä ellei se ole ennen hiljaisuutta ollut mahdollista.

Vierailija
85/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaalijärkinen ei pese kerrostalossa pyykkiä hiljaisuuden aikana. Suihkussa totta kai voi käydä ellei se ole ennen hiljaisuutta ollut mahdollista.

Eipä nykykoneet (varsinkin jos tasapainotus kuosissa) uusissa kerrostaloissa kuulu minnekään edes hiljaisuuden aikana.

Vierailija
86/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nykykoneet (varsinkin jos tasapainotus kuosissa) uusissa kerrostaloissa kuulu minnekään edes hiljaisuuden aikana.

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
87/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän uudehkossa kerrostalossa ainakin kuuluu aivan selvästi. Pesukoneen ääni on vielä todella ärsyttävää epätasaista ääntä. Välillä kuluu hieman hiljempaa (=pyykkiä pestään kauempana asunnostamme) ja välillä selvästi kovempaa (=yläkerran naapuri pesee pyykkiä).

Vierailija
88/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sellaiset 50-80 ihmistä joille kelpaisi rauhallinen talo. Yhtenä vaatimuksena hormi joka puhaltaa ulos ettei tarvitse tuoksuja hermoilla. Harrastuksena kun on 420 niin ei kaipaa yhtään ylimääräistä häiriötä tai stressiä. Edellisestä asunnosta kun muutin pois niin naapuri sanoi toivottavasti sinun tilalle ei tule opiskelija nuorta. Ne kun aina bilettävät välillä kovaan ääneen.

Siinä oli paljon vanhoja naapureina ja muutamassa oli just nuoria vaihtuvia opiskelijoita. Minä olin se ystävällinen nuori (40) mies joka auttoi lumen siirtämisessä ja joskus kauppakasseja. Jos ne vanhukset olisivat tietäneet paheeni niin uskallan epäillä että suhtautuminen olisi ollut erillaista.

Olen luonteeltani ystävällinen ja vähän tarkoituksella kohtelias. Tiedän miten myssyttelyyn suhtaudutaan. Siksi teen mitä voin ettei tule epäilyjä. Rauhallisempaa ja hiljaisempaa naapuria saa hakea. Pahin ääni voi kuulua jos en sekunneissa käytä kaukosäädintä kun suomalaisessa ohjelmassa alkaa mainokset. Tiedätte kyllä mitä mutinaa ne on ja samalla volyymilla mainokset kuuluu melkein kuuhun asti.

Vierailija
89/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet.

Hah, hah olet niin oikeassa. Pesukoneet kuulee, varsinkin sen linkouksen. Mä laitan koneen käyntiin vain niihin aikoihin kun ääntä saa kuulua. Mulla onkin ehkä yksi parhaita ellei peräti paras pyykkikone. Siinä on numerokin mukana jos tulee ongelmia. Cylinda 112.

Vierailija
90/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämäkin kommentti todistaa ”hiljaisen talon” konseptin potentiaalin puolesta. Henkilö joka joutuu pesemään pyykkiä yöllä ei haluaisi asua talossa. Se olisi tarkoituskin.

Vierailija
91/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustettaisiinko patrulli huolehtimaan, että järjestyssääntöjä noudatetaan ja rankaisemaan rikkeistä? Häädettäisiinkö asukas, joka saisi vauvan?

Vauvan takia ei oikein lain mukaan voi häätää, koska ei voi valita, että itkeekö vauva vai ei. Tahallisen metelin vuoksi voi häätää esim. juhlat, huutaminen rapussa jne, jos ne on sanottu häätöperusteena järjestyssäännöissä ja ihminen on asunnon ostaessaan sitoutunut niihin sääntöihin. Vauvattomuuteen voisi ohjata sillä, että talossa ei ole vaunuille säilytystiloja eikä pihalla mitään leikkipaikkaa lapsille.

t. Ap, jolla itsellään on yksivuotias lapsi eikä siksi voisi asua aloituksen mukaisessa talossa, mutta lapsettomana sellaiseen olisin halunnut.  

Jos ehdottamasi kaltaisia taloja tulisi, niihin ei pääasiassa muuttaisi lapsiperheitä vaan ihmisiä, jotka eivät voi sietää MITÄÄN ääniä. Tähän sisältyy mm.lasten luonnolliset äänet. En siis sano, että kukaan ei muuttaisi tuollaiseen taloon, vaan, että omasi kaltaisia perheitä ei sinne haluttaisi (oli se laillista tai ei).

Valitettavasti ihminen tottuu hiljaisuuteen ja kun on tarpeeksi hiljaista alat kuulemaan jopa oman sydämen tykytyksesi ja sitä ei saa poistettua. Kun lapset on poistettu ja autot pihalta ja ovet muutettu niin ettei niistä kuulu suljettaessa ääntä, niin linnuviserrys alkaa tuntua rock-konsertilta ja viemärissä valuva vesi, kosken tuohuamiselta ja ikkunaan osuva vesisade vasaralla hakkaamiselta.

Paradoksaalisesti juuri näitä, jotka kärsivät äänistä, ”parannetaan” juuri siedätys hoidolla, ei poistamalla ääniä.

Tämä. Jos on jatkuvasti yksikseen hiljaisuudessa, niin alkaa kuulla pienimmänkin rasahduksen. Menkää vaikka telttailemaan jonnekin metsään, niin havaitsette tämän ilmiön ihan selvästi.

Jos ei kestä mitään ääniä kotonaan, oman asunnon voi omalla kustannuksella äänieristää sisältäpäin, mutta sitä ei voi muihin ihmisiin purkaa. Osa tekee vuorotyötä ja silloin on pakko hiljaisuuden aikana käydä suihkussa, laittaa ruokaa ja liikua rapussa. Normaalin elämiseen kuuluu myös se, että vieraita saa käydä kylässä.

Mua ihan oikeasti alkaa pikkuhiljaa risoa nämä Suomessa kaikkia muita terrorisoivat yliherkät ja erityisherkät. Joka ikisestä asiasta pitää tehdä ongelma. Olen itsekin moniallerginen atoopikko, mutta en esitä jatkuvasti muille vaatimuksia ja rajoituksia, mitä pesuaineita ja tuoksuja saa käyttää, saako vieraita käydä kylässä, voiko olla sähkölaitteita, mitä nettiä muut saa käyttää, jne. jne. jne. Se lista vaatimuksista on loputon. Kun on muutama tällainen erityisherkkä harrastusryhmissä ja naapurissa, niin siinä on nopeasti helvetti irti.

Vierailija
92/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustettaisiinko patrulli huolehtimaan, että järjestyssääntöjä noudatetaan ja rankaisemaan rikkeistä? Häädettäisiinkö asukas, joka saisi vauvan?

Vauvan takia ei oikein lain mukaan voi häätää, koska ei voi valita, että itkeekö vauva vai ei. Tahallisen metelin vuoksi voi häätää esim. juhlat, huutaminen rapussa jne, jos ne on sanottu häätöperusteena järjestyssäännöissä ja ihminen on asunnon ostaessaan sitoutunut niihin sääntöihin. Vauvattomuuteen voisi ohjata sillä, että talossa ei ole vaunuille säilytystiloja eikä pihalla mitään leikkipaikkaa lapsille.

t. Ap, jolla itsellään on yksivuotias lapsi eikä siksi voisi asua aloituksen mukaisessa talossa, mutta lapsettomana sellaiseen olisin halunnut.  

Jos ehdottamasi kaltaisia taloja tulisi, niihin ei pääasiassa muuttaisi lapsiperheitä vaan ihmisiä, jotka eivät voi sietää MITÄÄN ääniä. Tähän sisältyy mm.lasten luonnolliset äänet. En siis sano, että kukaan ei muuttaisi tuollaiseen taloon, vaan, että omasi kaltaisia perheitä ei sinne haluttaisi (oli se laillista tai ei).

Valitettavasti ihminen tottuu hiljaisuuteen ja kun on tarpeeksi hiljaista alat kuulemaan jopa oman sydämen tykytyksesi ja sitä ei saa poistettua. Kun lapset on poistettu ja autot pihalta ja ovet muutettu niin ettei niistä kuulu suljettaessa ääntä, niin linnuviserrys alkaa tuntua rock-konsertilta ja viemärissä valuva vesi, kosken tuohuamiselta ja ikkunaan osuva vesisade vasaralla hakkaamiselta.

Paradoksaalisesti juuri näitä, jotka kärsivät äänistä, ”parannetaan” juuri siedätys hoidolla, ei poistamalla ääniä.

Tämä. Jos on jatkuvasti yksikseen hiljaisuudessa, niin alkaa kuulla pienimmänkin rasahduksen. Menkää vaikka telttailemaan jonnekin metsään, niin havaitsette tämän ilmiön ihan selvästi.

Jos ei kestä mitään ääniä kotonaan, oman asunnon voi omalla kustannuksella äänieristää sisältäpäin, mutta sitä ei voi muihin ihmisiin purkaa. Osa tekee vuorotyötä ja silloin on pakko hiljaisuuden aikana käydä suihkussa, laittaa ruokaa ja liikua rapussa. Normaalin elämiseen kuuluu myös se, että vieraita saa käydä kylässä.

Mua ihan oikeasti alkaa pikkuhiljaa risoa nämä Suomessa kaikkia muita terrorisoivat yliherkät ja erityisherkät. Joka ikisestä asiasta pitää tehdä ongelma. Olen itsekin moniallerginen atoopikko, mutta en esitä jatkuvasti muille vaatimuksia ja rajoituksia, mitä pesuaineita ja tuoksuja saa käyttää, saako vieraita käydä kylässä, voiko olla sähkölaitteita, mitä nettiä muut saa käyttää, jne. jne. jne. Se lista vaatimuksista on loputon. Kun on muutama tällainen erityisherkkä harrastusryhmissä ja naapurissa, niin siinä on nopeasti helvetti irti.

Tälle palstalle ominaista yliherkkyyttä on se, että tuohdutaan ja jopa pillastutaan teoreetisista keskusteluista joissa etsitään yksilön omalla kustannuksella tehtävää ratkaisua koettuun ongelmaan. En ole itse vielä koskaan tavannut erityisherkkää ihmistä. Siksi on aika mielenkiintoista ajatella, että jossakin joku elää erityisherkkien terrorin alaisena. Kuulostaa suorastaan paradoksilta. Kuka on lopultakin erityisherkkä?

Vierailija
93/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta olisi kiva tietää, että naapureista ei ole häiriötä. Toisaalta kun ei voi tietää niin varmaksi mikä kaikki ääni kuuluu naapuriin milläkin tavalla, niin olisi aika hermostuttavaa sen kanssa, ettei vaan itse aiheuttaisi meteliä naapureille. Tuollaisessa talossa kun varmasti ihmisten toleranssi äänille olisi sitten todella matala.

Täällä taisi olla ketjukin siitä, miten jossain talossa on kielletty vessan vetäminen ja suihkussa käyminen klo 22-7 ja oli saanut varoituksen, kun veti vessan yöllä.

Hiljainen talo saattaisi olla juuri sellainen helvetti, jossa naapurit kutsuvat poliisin jos katselee pari tuntia telkkaria äänet päällä.

Ne rakenteelliset äänieristysratkaisut olisi sitä varten että wc ja suihku ei kuulu naapuriin. Eikä kantakävely. Eli kyllä niissä taloussa elää voisi. Ap

Mutta uusissa kovan hinnan kerrostaloissa on juuri niin hyvä äänieristys ettei naapurista kuulu mitään. Ei kuulu suihkut, ei telkkarit, ei kadulta meteli ja asutaan sentään Helsingin keskustassa. 2010-> rakennettu talo niin ääniä ei kuulu mistään. Eikä tasan myyty minään hiljaisuuskeitaana.

Onko kaikki uudet talot rakennettu nykyisin yhtä hyvin?

Itselläni on kokemusta kovan rahan taloista, joissa neliöhinta on 7k+ Näissä ainakin on laatu ollut hyvää.

Ei Suomessa neliöhinta ja laatu korreloi mitenkään. Kaikki rakentaminen on samaa kuraa ammattitaidottomien itä-eurooppalaisten voimin.

Vierailija
94/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin tollasen asunnon heti!!

Varmaan asujat olisivat sinkkuja, lapsetttomia ja eläimittömiä.

Vierailija
95/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta olisi kiva tietää, että naapureista ei ole häiriötä. Toisaalta kun ei voi tietää niin varmaksi mikä kaikki ääni kuuluu naapuriin milläkin tavalla, niin olisi aika hermostuttavaa sen kanssa, ettei vaan itse aiheuttaisi meteliä naapureille. Tuollaisessa talossa kun varmasti ihmisten toleranssi äänille olisi sitten todella matala.

Täällä taisi olla ketjukin siitä, miten jossain talossa on kielletty vessan vetäminen ja suihkussa käyminen klo 22-7 ja oli saanut varoituksen, kun veti vessan yöllä.

Hiljainen talo saattaisi olla juuri sellainen helvetti, jossa naapurit kutsuvat poliisin jos katselee pari tuntia telkkaria äänet päällä.

Ne rakenteelliset äänieristysratkaisut olisi sitä varten että wc ja suihku ei kuulu naapuriin. Eikä kantakävely. Eli kyllä niissä taloussa elää voisi. Ap

Mutta uusissa kovan hinnan kerrostaloissa on juuri niin hyvä äänieristys ettei naapurista kuulu mitään. Ei kuulu suihkut, ei telkkarit, ei kadulta meteli ja asutaan sentään Helsingin keskustassa. 2010-> rakennettu talo niin ääniä ei kuulu mistään. Eikä tasan myyty minään hiljaisuuskeitaana.

Itselläni on kokemusta kovan rahan taloista, joissa neliöhinta on 7k+ Näissä ainakin on laatu ollut hyvää.

Ei Suomessa neliöhinta ja laatu korreloi mitenkään. Kaikki rakentaminen on samaa kuraa ammattitaidottomien itä-eurooppalaisten voimin.

Kyllä se jotenkin korreloi varmaan mutta vain, jos tontin hinta on sama. Helsingissä tonttimaan kova hinta nostaa kustannuksia. Olisi ehkä kiinostavaa kuulla asuntojen ”tontiton neliöhinta”.

Vierailija
96/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saa käydä suihkussa, pestä pyykkiä ja katsoa televisiota (normaalilla puheenvoimakkuudella).

Meidän naapuri pesee pyykkiä klo 21 jälkeen. Kun yrität nukkua, että jaksat herätä klo 5 töihin, niin arvaa miltä tuntuu, kun sen pirun pyykkärin tutina kantautuu betonilaattaa pitkin myös naapuriin?

Vierailija
97/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet.

Meillä sitten ei varmaan talossa koskaan kukaan pese pyykkiä, koska naapureiden kesken on ihmetelty ettei mitään kuulu asunnosta toiseen. Kuuroja kai ne joiden naapureina me pesemme.

Vierailija
98/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sitten korreloi? Miksi juuri näissä asunnoissa on äänieristykset kunnossa jos joku muu kuuli 2018 vuoden talostaan naapurin vessakäynnin?

Vierailija
99/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten tämä markkinarako on jätetty käyttämättä!

Kaikille asioille voisi tehdä omat talot gluteenittomat, vegaani yms ruokavalio talot. Sitten hajuste,koira,kissa ,heinä,koivu,marsu yms allergisille ja näitä kyseisiä asioita harrastaville omansa . Miesten/naisten/siltäväliltä/neutraali... talot erikseen kuten myös bile ,talot,lapsettomat,lapselliset yms omansa

Ei tarvitse kenenkään valittaa kun voi talonsa valita mieltymystensä mukaan.

Vierailija
100/109 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tällainen talo. Pelkkiä vanhuksia, ei koskaan juhlia, ei vuorotyöläisiä, ei lapsia, pelkkää hiljaisuutta. Olen ainoa 30v ja teen vuorotyötä, tunnen itseni kummajaiseksi tässä talossa. Nurmikonleikkaaja toki tuo kesäisin pihapiiriin ääntä. Silti asunnot eivät mene alueelta ja tästäkään talosta kaupaksi! Tosin eipä tätä missään vanhustalona mainostetakaan.

Asutko pk-seudulla?

Ehkä teidän kannattaisi brändätä talo tuollaiseksi hiljaiseksi? Eihän muuten ostajat sitä voi tietää.

Ap

Heitetäänkö ostaja pihalle, kun hän vanhuuttaan mekkaloi aamuyöstä kun uni ei tule, huudattaa TV:tä isolla, kun ei kuule?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi